Jump to content

E 34 520i Ceva probleme...


DYC88

Recommended Posts

In mod normal, apa chiar daca intra, are 4 canale de scurgere pe care ar trebui sa se scurga daca nu sunt infundate...

 

:hyper: Ceva detalii? merg in spre fata sau spatele masinii? Nu a curs multa dar s-a imbibat plafonul in zona trapei intr-un colt.

 

Ms pt pont!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

baga o sarma prin ele, se desfunda. daca te salti pe varful picioarelor le vezi sunt niste gauri cam de 1 cm in colturi.

 

chederele le poti unge , iei un nigrin gummi plege, http://www.hygi.de/image,24214.html, eu ma luat de praktiker cu vreo 4 euro, dai toate chederele posibile de 4 ori lejer.. chiar ar fi recomandat sa le ungi pe toate, , mai ales ca vine sezonul rece, le face mai flexibile si le protejeaza suprafata, rezista si etanseaza mai bine.

 

Daca chederul e varza nu il repara, dar mici chestii rezolva. Daca nu iti merge.. poti cumpara cheder nou .. nu gasesti decat original la reprezentanta . Cred ca sunt destul de scumpe, eu pentru un singur geam am dat 80 de euro.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

:hyper: Ceva detalii? merg in spre fata sau spatele masinii? Nu a curs multa dar s-a imbibat plafonul in zona trapei intr-un colt.

 

Ms pt pont!

 

Cu placere, sunt 4 canale de scurgere (de fapt conducte), cate unul in fiecare colt al trapei si au traseul spre colturile plafonului si apoi in jos, deci 2 in fata, 2 in spate. Probabil e infundat cel unde a curs apa pe plafon. De desfundat nu stiu cum, nu m-am lovit pana acum de problema asta. Pentru schimbat chederul nu stiu daca nu cumva trebuie sa demontezi trapa, m-a batut si pe mine gandul asta, dar am abandonat ideea.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca trebuie demontat, mie mi-a parut lipit chederul; Nu am reusit sa vad gaurile de scurgere dinspre spate ca sa le desfund asa ca am bagat o pompa de apa cu presiune si cu siguranta s-a desfundat tot ce era pe acolo; intr-adevar era nisip pus zonele de scurgere.
Link to comment
Share on other sites

In manual, la M50 uleiul standard e 10w-40.. ambele sunt ok. 10w-40 este inca ok pana la -20 de grade. Totodata, este de regula semisintetic, asa ca sa nu il tii mai mult de 10k km in masina.

5w-40 e sintetic, deci e de calitate mai buna, ai o pornire mai usoara la rece, e mai putin dramatic si zgomotoasa, costa si mai mult.

 

 

Eu pun de regula 5w-40 sintetic, liqui molly sau motul,

Link to comment
Share on other sites

Efectuat schimbul de ulei, am pus 10w40 BMW, intr-adevar tachetii nu mai sunt asa zgomotosi; de asemenea am inlocuit si bratele care aveau bucsile praf si a disparut jocul din volan la franare, este o alta masina acum :drinks:

 

Referitor la vibratiile din masina (tremurat) am inlocuit tampoanele de la esapament si s-au diminuat considerabil, cele vechi erau ca lemnul de dure, am o presimtire ca mecanicul a avut dreptate referitor la inlocuirea tuturor tampoanelor de la motor si cutie chiar daca nu sunt rupte si doar intarite. Revin cu amanunte :D

Multumesc pt. ajutor! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca sunt momente in care temperatura motorului sta undeva peste sfert, urca la jumatate apoi coboara pe la sfert; eu cred ca este vorba de termostat care ramane deschis, nu mai este asa sensibil cum ar trebui. Ce termostat sa cumpar, am vazut ca sunt pe mai multe temperaturi intre 80 si ceva pana la 90 si ceva.

 

Poate fi si alta cauza?

 

Mai este si un alt termostat inafara de acesta? http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/engine/waterpump_thermostat/ poz 5?

Link to comment
Share on other sites

cred ca mai degraba iti variaza in functie de cum bagi caldura in masina, si daca asa e, termostatul e dus.

 

Iti trebuie wahler , la e34 asta e cel mai bun, nu e scump.

 

99% din cazuri si carcasa se face praf cand il demontezi, e din plastic, si are si o garnitura acolo, care se face praf si ea la demontare. Poti sa le cumperi odata cui termostatul, te scuteste de niste drumuri si inca o manopera.

De schimbat nu cred ca reusesti singur, nu ai poztie si trebuie dat jos vascul, iti trebuie o cheie de 32 si una speciala sa il tii pe loc, e treba de 5 min sa il dai jos dar fara scule..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate din nou, cred ca da, are legauta cu perioadele in care pornesc caldura.

 

Te referi sa cumpar 4,5,6,7 - http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

Scule am la dispoziteie, lucrez la un centru service de scule electrice si utilaje grele, as cam avea ce trebuie, la ce cheie speciala te referi?

 

Vreun manual de service si pt 520I gasesc pe undeva, am gasit dar doar de la 525 in sus...

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate din nou, cred ca da, are legauta cu perioadele in care pornesc caldura.

 

Te referi sa cumpar 4,5,6,7 - http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

Scule am la dispoziteie, lucrez la un centru service de scule electrice si utilaje grele, as cam avea ce trebuie, la ce cheie speciala te referi?

 

Vreun manual de service si pt 520I gasesc pe undeva, am gasit dar doar de la 525 in sus...

Salut , termostatul se schimba relativ usor . La demontarea vascului ai nevoie de 2 chei fixe de 32 , dar vezi ca filetul de la axul pompei de apa ( implicit al vascului) este pe stanga , deci desfaci pe dreapta . Daca cumperi termostat , ar trebui sa primesti odata cu el o-ringul mare si garnitura de la carcasa termostatului ( eu asa am primit). Daca ai un manual Bentley , urmareste pasii de acolo , este foarte bun si nu cred ca sunt diferente intre motorul de 2l si cel de 2.5l M52 , .

Ai un link , ignora faptul ca este pt E36 , motorul este un M52 asemanator cu al tau......

http://www.bimmerdiy.com/diy/e36coolingsystem/

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

vine cu garnitura termostatul ,eu vorbesc de garnitura de la carcasa nr. 8, aia nu vine cu termostatul.

Carcasa aia, adica piesa 10, vine si in varianta metalica, daca ai de gand sa il tii mai mult merita efortul sa iei metalica.

scula speciala sa tii de vasc e asta..

probabil poti tine contra si cu cea de la pompa de apa,, dar daca ai scula asta e ideal.

bmw88886115050x.jpg

Link to comment
Share on other sites

vine cu garnitura termostatul ,eu vorbesc de garnitura de la carcasa nr. 8, aia nu vine cu termostatul.

Carcasa aia, adica piesa 10, vine si in varianta metalica, daca ai de gand sa il tii mai mult merita efortul sa iei metalica.

scula speciala sa tii de vasc e asta..

probabil poti tine contra si cu cea de la pompa de apa,, dar daca ai scula asta e ideal.

O fi , eu i-am spus ca atunci cand mi-am luat termostatul , am primit si garnitura - piesa 8 .Referitor la scula speciala , poate sa desfaca usor vascul cu 2 chei de 32 ... Spun asta deoarece tocmai mi-am schimbat termostatul si pompa de apa si totul a fost ok.....

Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit termostatul, acum este ok, temperatura sta fixa; Masina avea capacul de aluminiu si ar fi trebuit si garnitura de la capac dar nu a fost disponibila asa ca am apelat la universalul mastic. :rolleyes:

 

 

Am reusit sa ajung si la o diagnoza, nici o eroare, singurul lucru ciudat a fost faptul ca senzorul temperatura motor inregistra 99 de grade, la un moment si 130 pentru scurt timp; tin minte ca am vazut pe undeva pe forum faptul ca si acel senzor poate fi responsabil pt. mersul neregulat la relanti.

 

Din cate cred ambii senzori ( cel care transmite la ECU si cel pt. indicatorul din bord ) masoara temperatura apei => trebuie inlocuit senzorul care transmite la ECU.

 

Din ce cred eu este vb. de nr. 8 din imagine cel pt. ECU, este si mai scump decat celalalt dar nus sigur...

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/engine/cylinder_head_attached_parts-2/

Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit si senzorul de temperatura, acum lucreaza ok, dar acelas mers putin tremurat la relanti dupa ce se incalzeste;

Oare poate fi de la sonda lambda, chiar daca la diagnoza nu a dat nimic aiurea? Sa incerc sa o deconectez sa vad daca face tot la fel la relanti?

Inca o varianta auzita ar fi referitoare la ghidajele de plastic de la lantul de distributie care ar putea fi uzate ducand la un lant mai slabit, se aude lantul dar fff incet daca pui urechea langa el. Cateodata si aude dupa ce opresc motorul si intinzatorul de la lant cum se retrage cred, un "clonc"asa.

Poate intrerupe vreo bobina doar la relanti cand si cand dar in rest sa mearga? Bujiile ies din discutie, sunt ok, am probat si cu altele noi.

 

 

Chiar sunt in pana de idei, orice solutie e binevenita.

Link to comment
Share on other sites

a mea se impaca cel mai bine cu efix de 95, la multe altele am o vibratie mica la relanti cand stau la stop cu piciorul pe frana. Pui degeaba benzina de 98 sau 100, nu are nici o treaba la motorul asta.

In general nu simt diferente decat la relanti intre diverse benzine, si pot sa iti zic ca cel mai urat a mea face cu OMV, indiferent de cat e.

 

 

Ce e drept si tampoanele de la cutie sunt cam varza la mine.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit si senzorul de temperatura, acum lucreaza ok, dar acelas mers putin tremurat la relanti dupa ce se incalzeste;

Oare poate fi de la sonda lambda, chiar daca la diagnoza nu a dat nimic aiurea? Sa incerc sa o deconectez sa vad daca face tot la fel la relanti?

Inca o varianta auzita ar fi referitoare la ghidajele de plastic de la lantul de distributie care ar putea fi uzate ducand la un lant mai slabit, se aude lantul dar fff incet daca pui urechea langa el. Cateodata si aude dupa ce opresc motorul si intinzatorul de la lant cum se retrage cred, un "clonc"asa.

Poate intrerupe vreo bobina doar la relanti cand si cand dar in rest sa mearga? Bujiile ies din discutie, sunt ok, am probat si cu altele noi.

 

 

Chiar sunt in pana de idei, orice solutie e binevenita.

 

 

 

 

eu zic sa schimbi intinzatoarele alea pana nu se rupe lantul

 

eu am patit o.si sincer atunci poti lua in considerare alt motor din cauza costurilor de reparatie daca rupi distributia

 

a mea se impaca cel mai bine cu efix de 95, la multe altele am o vibratie mica la relanti cand stau la stop cu piciorul pe frana. Pui degeaba benzina de 98 sau 100, nu are nici o treaba la motorul asta.

In general nu simt diferente decat la relanti intre diverse benzine, si pot sa iti zic ca cel mai urat a mea face cu OMV, indiferent de cat e.

 

 

Ce e drept si tampoanele de la cutie sunt cam varza la mine.

 

 

eu la 2,5 simteam o diferenta semnificativa cu benzina de 100.creste mult mai usor in turatie si se simte peste 4500 de ture

 

daca mai bagi si un octane booster e vis :shifty:

Link to comment
Share on other sites

Intrebare de 1000 pct: daca desfac cele 2 suruburi care fixeaza pozitia 9, tablita 17 va cadea in caroserie? Vreau sa schimb fata cu spatele pt ca cea de pe fata s-a uzat in zona unde este butonasul care vede ca e usa inchisa.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/bodywork/door_handle_door_lock_rear/

Link to comment
Share on other sites

Intrebare de 1000 pct: daca desfac cele 2 suruburi care fixeaza pozitia 9, tablita 17 va cadea in caroserie? Vreau sa schimb fata cu spatele pt ca cea de pe fata s-a uzat in zona unde este butonasul care vede ca e usa inchisa.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1992/browse/bodywork/door_handle_door_lock_rear/

Nu cade. Dar daca ai uzura la tija contactului de "usa deschisa" ,chiar daca schimbi piesa 9 cu cea din fata , vei avea in continuare avertizarea in bord de "usa deschisa" ( toate usile au acest senzor/contact de avertizare ).

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

Am facut schimbul ieri, m-am jucat cu niste suruburi mai lungi ca sa fiu sigur ca nu am surprize; :good:

 

Contactul il blocasem pe inchis deja dar ma deranja ca se incuia singura dupa o scurta perioada daca nu bagam cheia in contact de la alarma; usa stanga spate nu ma deranjeaza ca nu o vede cand se deschide pt. ca si asa nu e prea folosita...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.