Jump to content

BMW E60 525d


Dragos Stacescu

Recommended Posts

lasati omul sa incerce, e masina lui, o face pe raspunderea lui :), in felul asta vedem si noi ce se intampla! Daca nimeni nu ar incerca lucruri de genul asta nu am mai evolua! Daca nu ma insel, Masimo de pe clubaudi, a scos DPF-ul la A5-ul lui si zice ca nu da fum in regim normal de mers, mai scoate ceva cand merge la drag-uri, ar trebui sa stii masina lui daca esti in domeniu, se zice ca e cel mai rapid diesel din RO la ora actuala! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

In momentul in care spun ca scot DPF-ul, nu il elimin fizic de pe masina si atat. E logic ca il insotesc de eliminarea strategiei DPF din softul motor - si asta o fac tot singur pentru ca, asa cum am zis, cu "softurile" astea imi castig existenta.

 

Mai mult de atat, nu e vorba ca trebuie sa castig ceva din resoftarea asta, o fac pentru mine si pentru placerea de a conduce. Departe de mine ideea de a imi face un "bolid", am si masina de "curse" intrucat particip in campionatul national de drift, am un Nissan Silvia S14 de aprox 300cp si 1250kg, deci e suficient sa imi potoleasca setea de putere. Asta nu inseamna insa ca nu vreau sa am si o masina de strada, potenta, cu "muschi".

 

Si pentru cei care cred ca daca scoti DPF-ul de pe masina aceasta va incepe sa fumege, se inseala. Daca ar fi asa, atunci DPF-urile s-ar colmata in mai putin de 1000km. Ca o masina cu DPF nu scoate gram de fum, asta e alta discutie. Dar nu echivaleaza cu faptul ca DPFOFF inseamna mult fum. Mult fum apare atunci cand masina are probleme de etanseitate la nivel de galerie admisie (incluzand aici si probleme cu EGR), probleme cu injectoarele dpdv al proprietatilor de atomizare a combustibilului sau de la un chiptuning prost efectuat.

 

DPF-ul il scot intreg, o sa montez o teava in locul acestuia, astfel incat transformarea sa fie reversibila oricand.

Vesti proaste, arcurile intarzie...Romania...

Link to comment
Share on other sites

Update: DPF-ul este inca pe masina, am facut doar o proba cu un fisier DPF OFF, nu se aprind becuri in bord, nu sunt erori, etc

Mai departe s-a modificat fisierul existent pe masina, urcandu-se la 530Nm. Nu stiu daca masina chiar face cuplul asta, dar se misca f bine.

As dori sa imi precizeze cineva care are o masina identica daca un consum de 7.3-7.5L/100km extraurban in conditiile unui soft destul de agresiv, la viteze de max 130-140km/h e putin/e mult/e ok. Eu nu am o referinta la masina asta decat din vremea in care a folosit-o tatal meu.

 

De asemenea cumpar filtru de particule colmatat (defect) pentru 525d E60.

Arcurile vin la sfarsitul saptamanii abia. Acum in prezent sunt intr-un atelier de montat folie.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru confirmare, IulianC. Asta inseamna ca mi-am atins obiectivul de reducere a consumului. Cu noul soft, teoretic am vorbi de 37-40% in plus putere...practic, pana nu urc pe un dyno, nu pot sti.

 

Mai nou masina are folie. Si ceva detalii estetice exterioare puse la punct.

Sambata ajung arcurile, asa ca pe saptamana viitoare revin cu poze.

Link to comment
Share on other sites

525D,manual, cu soft modificat la 215CP. Constanta-Timisoara, noaptea, fara aglomeratie, fara a forta masina, 150 km/h pe autostrada in cea mai mare parte pe pilot automat - consum 6.3%.(8 ore si 50 min,viteza medie 95 km/h)

La iesirea de pe autostrada, consumul era 6.9%.

Conteaza foarte mult cat de grea e talpa, in cazul unui soft modificat.

In conditii de aglomeratie si condus mai agresiv, ajung si la consum de 7.5 afara. La oras 10-11, chiar 12 daca sunt drumuri foarte scurte.

Consumul in bord arata corect, verificat la plin de rezervor.

Sper ca iti folosesc informatiile astea.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

525D,manual, cu soft modificat la 215CP. Constanta-Timisoara, noaptea, fara aglomeratie, fara a forta masina, 150 km/h pe autostrada in cea mai mare parte pe pilot automat - consum 6.3%.(8 ore si 50 min,viteza medie 95 km/h)

La iesirea de pe autostrada, consumul era 6.9%.

Conteaza foarte mult cat de grea e talpa, in cazul unui soft modificat.

In conditii de aglomeratie si condus mai agresiv, ajung si la consum de 7.5 afara. La oras 10-11, chiar 12 daca sunt drumuri foarte scurte.

Consumul in bord arata corect, verificat la plin de rezervor.

Sper ca iti folosesc informatiile astea.

 

Mi se pare un consum f mic la vitezele pe care mi le spui. Ar fi super sa fie asa. Atentie ca majoritatea tunerilor decalibreaza hartile de injectie din softul motor si consumul real nu e cel de pe bord. Diferentele sunt insesizabile chiar si daca faci consumul din plin in plin, pot apare abateri de 1L cat se poate de usor...

Link to comment
Share on other sites

Si pentru cei care cred ca daca scoti DPF-ul de pe masina aceasta va incepe sa fumege, se inseala. Daca ar fi asa, atunci DPF-urile s-ar colmata in mai putin de 1000km.

Daca se inselau, nu cred ca le mai monta nici fabricantul. Ah, si DPF-ul are si un proces de regenerare care-l impiedica sa se colmateze la 1000km.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

lasati omul sa incerce, e masina lui, o face pe raspunderea lui :), in felul asta vedem si noi ce se intampla! Daca nimeni nu ar incerca lucruri de genul asta nu am mai evolua! Daca nu ma insel, Masimo de pe clubaudi, a scos DPF-ul la A5-ul lui si zice ca nu da fum in regim normal de mers, mai scoate ceva cand merge la drag-uri, ar trebui sa stii masina lui daca esti in domeniu, se zice ca e cel mai rapid diesel din RO la ora actuala!

 

 

adica cat a scos din audi-ul ala?

 

Update: DPF-ul este inca pe masina, am facut doar o proba cu un fisier DPF OFF, nu se aprind becuri in bord, nu sunt erori, etc

Mai departe s-a modificat fisierul existent pe masina, urcandu-se la 530Nm. Nu stiu daca masina chiar face cuplul asta, dar se misca f bine.

As dori sa imi precizeze cineva care are o masina identica daca un consum de 7.3-7.5L/100km extraurban in conditiile unui soft destul de agresiv, la viteze de max 130-140km/h e putin/e mult/e ok. Eu nu am o referinta la masina asta decat din vremea in care a folosit-o tatal meu.

 

De asemenea cumpar filtru de particule colmatat (defect) pentru 525d E60.

Arcurile vin la sfarsitul saptamanii abia. Acum in prezent sunt intr-un atelier de montat folie.

e mult ca e ca si un benzinar de 3 litri la consum

Link to comment
Share on other sites

a mea, 330cd FL din 2004, automat, ia pe cruise control la 120 cam 6-6.5 (atat arata pe instant).

Dupa 4 drumuri dus intors Buc-Ploiesti, mers cu viteza legala, pe cruise control, aveam un consum pe BC de 5.6. Probabil realul e la un 6.5 cu o mare marja de eroare...deci cred ca se poate ;)

 

iar la 180 tot pe cruise control pe instant imi arata undeva la un 7.5...probabil un 8 si putin real...

Link to comment
Share on other sites

Masina e aproximativ in configuratia in care mi-am dorit-o eu - folie, jante, arcuri. In prezent ruleaza cu un soft ce a ridicat cuplul de la 400 la 530Nm si se misca grozav. Ramane sa scot DPF-ul, pe aceasta cale caut unul colmatat, ofer bani pe el, pentru a nu-l sparge pe al meu care e ok. Daca o sa fumege, o sa vedem, desi eu zic ca nu intrucat cu asta ma ocup.

 

Atasate sunt 2 poze cu masina in stadiul actual.

Partea proasta e ca a inceput sa piarda antigel pe la racitorul de gaze de la vana EGR, vorbesc de pierderi exterioare, nu interioare.

 

Planuri de viitor: upgrade faruri - m-am convins in cele din urma ca merita.

post-50833-0-47112400-1318518303_thumb.jpg

post-50833-0-64273100-1318518335_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da, arcurile Eibach sunt montate cu amortizoarele de serie.

 

Legat de limita de cuplu la cutie si ambreiaj, nu mi-as face probleme de cutie. Ambreiajul din ce am vazut pe realoem e acelasi ca la xD, deci aici avem un mic plus. Eu rulez la 530Nm, probabil dupa ce dau jos DPF-ul o voi impinge la 550Nm. Vom vedea daca si atunci nu vor fi probleme cu ambreiajul.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Update ca nu am mai dat pe aici de o vreme.

 

DPFOFF + soft strada (fara fum)

 

Dyno before(cu DPFOFF dar soft stock)/after(DPFOFF+tun)

 

Softul imi apartine. Din pacate masina devine destul de greu de controlat la setarea asta pt mers zi de zi, incat am revenit la "doar" 515Nm dupa ce am vazut de ceea ce poate fi in stare motorul acesta intr-o limita decenta a fiabilitatii.

 

http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=2360919&d=1331651368

Edited by Dragos Stacescu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.