Jump to content

Senzorii de roata abs/asc guverneaza cutia automata ?


Recommended Posts

Am o intrebare : Senzorii de roata abs/asc guverneaza cutia automata ?

Pun intrebarea asta deoarece cateodata cand o calc brusc pana la capat, cutia incepe sa schimbe mai tarziu (mai sportiv) si cand sunt nevoit sa iau piciorul dupa acceleratie, cutia ramane "agatata" in treapta a 2-a, cand logic trebuia sa schimbe regimul de turatii la cel normal si sa treaca intr-a 3-a, face lucru acesta doar daca ciupesc putin acceleratia. Mentionez ca in mers normal chiar si pe sport schimba lejer si frumos treptele.

Am fost la niste mecanici care mi-au spus ca defect de cutie nu este, un senzor sau ceva legat de motor, cutia a inceput sa faca lucrul asta recent dupa ce am resetat "ajustarile" ei.

Link to comment
Share on other sites

Cele de la e60 in sus primesc informatii de la senzorul de pozitie al volanului, sa nu schimbe treapta de viteze in curbe. la tine nu primeste informatii de la ABS-ASC, nu are rost, nu are ce sa faca cu informatiile alea nici o cutie,.

 

 

se poate intampla daca schimbi regimul de mers rapid sa ramana "agatata" Adica.. sa zicem ca accelerezi brusc si scurt, si iei piciorul rapid si complet de pe pedala, intr-un moment in care ea abia a facut schimbul.. ECU mai asteapta putin sa vada daca tu continui accelerarea sau nu..

 

 

Totusi asta nu ar trebui sa dureze foarte mult.

Schimbarile astea bruste deplaseaza rapid uleiul, ma gandesc sa nu aibe presiunea necesara dintr-ujn motiv sau altul..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Sunt 4 moduri pe cutie , 2 in Drive, 2 in Sport ( asa numita adaptare a cutiei la cerintele soferului). Cand o calci in drive mai tare trece din modul normal (economic) unde schimba a-5-a la 50 km/h intr-un mod mai agresiv si iti tine motorul mai turat, pentru ca odata ce ai calcat-o mai tare presupune ca vrei sa mergi sportiv. Daca nu calci acceleratia prea tare dupa aia revine in modul economic, dar dupa un anumit timp de aia ai impresia ca sta agatata intr-o viteze.

 

Pot sa fie si niste probleme la solenoizi (blocul de valve) , dar astea s-ar vedea pe diagnoza. La resetatul adaptatiilor cutia se va comporta la fel ca inainte dupa cativa km de condus. Evident imediat dupa ce le resetezi se comporta un pic ciudat.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 4 moduri pe cutie , 2 in Drive, 2 in Sport ( asa numita adaptare a cutiei la cerintele soferului). Cand o calci in drive mai tare trece din modul normal (economic) unde schimba a-5-a la 50 km/h intr-un mod mai agresiv si iti tine motorul mai turat, pentru ca odata ce ai calcat-o mai tare presupune ca vrei sa mergi sportiv. Daca nu calci acceleratia prea tare dupa aia revine in modul economic, dar dupa un anumit timp de aia ai impresia ca sta agatata intr-o viteze.

 

Pot sa fie si niste probleme la solenoizi (blocul de valve) , dar astea s-ar vedea pe diagnoza. La resetatul adaptatiilor cutia se va comporta la fel ca inainte dupa cativa km de condus. Evident imediat dupa ce le resetezi se comporta un pic ciudat.

 

right! cutia invata pe moment inputurile tale si se adapteaza. in ce priveste dsc si abs, despre primul pot sa spun sigur ca se impolica in gestiunea cutiei: daca se activeaza, si la asta si la cea veche, imi ramanea cuplata intr-o viteza mai mica, mai turata, indeosebi dupa curbe luate mai aspru, ca sa asigure control si tractiune maxima.

 

eu am o alta intrebare: poate cutia sa simta greutatea masinii(1) si faptul ca mergi in panta (nu in rampa) si ai nevoie de trepte inferioare? uneori am senzatia ca da, la ambele...alteori insa...

Link to comment
Share on other sites

la presiune m-am gandit si eu, chiar alaltaieri am avut ocazia sa dau scuturile si cateva anexe de la motor jos, m-am uitat atent la scurgeri de ulei dar cutia si radiatorul de ulei aferent nu prezinta scurgeri vizibile, un furtun de presiune care intra in radiatorul de ulei arata putin "umed", dar dupa praful si murdaria aproape uscata nu cred ca este ceva aparut recent.

Cunoasteti vre'un specialist sau un service unde as putea sa fac o diagnosticare ? sau sa ma duc la Filaret ? Nu prea am incredere in Filaret, am un prieten care a avut o problema aproape identica cu a mea poate sau chiar mai rau la un seria 7, l-au sfatuit sa-si ia o alta cutie, norocul lui a fost ca stia pe cineva acolo si l-a rugat sa mai verifice o data instalatia de racire a uleiului si bineinteles ca a gasit un o-ring de la un furtun de presiune. S-a rezolvat cu 20 de lei (o-ring) si completat uleiul la cutie (masina de atunci a mai facut 100.000 km fara probleme la cutie).

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

nu simte direct asta. in schimb stie pozitia acceleratiei, turatiile si viteza.

Sa zicem ca ajungi intr-o panta si tii constant acceleratia si totusi incepi sa peirzi din ture si viteza.. atunci se prinde si schimba in treapta inferioara .

Nici la mine nu functioneaza bine asta, ca dupa cateva secunde dupa ce ajunge la viteza avuta initial, schimba iar in treapta superioara. Sau schimba ca mai ridic eu piciorul cand vad ca accelerez prea tare.. si o ia de la capat..

Daca am pante lungi, de km de urcat prefer sa o trec pe manual..sau sport.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mi-am raspuns singur la intrebare ... raspunsul este DA ! ENORM influenteaza senzorii ABS/ASC (modulul ABS) comportamentul cutiei automate si nu numai.

Eu aveam problema clasica cu ABS/ASC/Vitezometru, problematici nu erau senzorii ci modulul ABS. Dupa ce am studiat modulul cateva saptamani pot spune convins ca este facut "special" sa crape dupa un anumit timp.

Modulul ABS influenteaza - cutia automata : influenteaza schimbatul vitezei atat in sus cat si in jos, modifica viteza de raspuns la "Kick-down", decupleaza transmisia in mers pentru mentinerea vitezei si reducerea consumului; schimba hartile cutiei in raport de necesitate (fara abs ... schimba mai tarziu, greoi, ramane cuplata mereu cutia - frana de motor constanta, consum crescut) ; - comportamentul motorului : este afectat indirect prin comportamentul cutiei (ECU masinii protejeaza cutia, raspuns ciudat al motorului in raport cu viteza masinii, nu "trage" mereu la fel de constant ; - caseta directie : afecteaza duritatea si precizia directiei pe loc dar si in mers, este foarte "electronica" (servotronic in cazul meu); franele (logic); chiar si suspensia spate (in cazul meu pneumatica, mentine echilibrul inclinatiei puntii spate cu mici reglaje ... pana la o anumita viteza pentru siguranta, pe care la mine nu o putea stabili)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.