Jump to content

Transformare frana spate E36, din tamburi in discuri


stelu316

Recommended Posts

buna, vreau si eu cateva lamuriri daca vreti sa ma ajutati, am un e36 316 din 92 si pe spate am tamburi pentru franare, am gasit SH discuri si sunt de pe un e36 tds din 95 intrebarea mea este: se poate sa iau discurile de pe tds si sa le pun in locul tamburilor?
Link to comment
Share on other sites

Bara stabilizatoare nu ii trebuie, nu cred ca merge la raliu cu masina lui.

 

Discurile nu le poti pune in locul tamburilor fara sa schimbi fuzetele.

Cum a zis colegul mai sus, mai bine iei o punte cu totul.

Link to comment
Share on other sites

daca schimbi puntea ar trebui sa schimbi si discurile fata cu altele mai mari(de preferabil de pe acelasi model de pe care e puntea) ca sa se pastraze raportul de franare fata/spate

 

da asa, dar nu pune mai mari (sunt tot 286), ci ar trebui ventilate (286/22 fata de 286/12), pe fata are acum pline 286/12, iar spatele ar fi 280/12 pline.

 

@pyu eu am bara stabilizatoare spate, punte cu tamburi, cred ca datorita M sport suspension si sasiu M din fabrica.

 

pe fata chiar am discuri mari nu e o problema :thumbsup:

 

ce ai pe fata?

Link to comment
Share on other sites

Bara stabilizatoare nu ii trebuie, nu cred ca merge la raliu cu masina lui.

 

Discurile nu le poti pune in locul tamburilor fara sa schimbi fuzetele.

Cum a zis colegul mai sus, mai bine iei o punte cu totul.

 

nu nici nu ma gandeam asa, vreau sa iau cu totul fuzetele cu discuri cu etrier, mai mult vreau sa stiu daca se potrivesc planetarele

Link to comment
Share on other sites

Pe fata trebuie schimbate etrierele, pentru discuri de 22mm grosime.

Foarte putine e36 au bara stabilizatoare pe spate :) Tu ce motorizare ai?

 

1,6 i citeste te rog tot topicul nu am inteles ce vrei sa spui

 

da asa, dar nu pune mai mari (sunt tot 286), ci ar trebui ventilate (286/22 fata de 286/12), pe fata are acum pline 286/12, iar spatele ar fi 280/12 pline.

 

@pyu eu am bara stabilizatoare spate, punte cu tamburi, cred ca datorita M sport suspension si sasiu M din fabrica.

 

 

 

ce ai pe fata?

 

am discuri pline pe fata din cate stiu eu dar sunt mari pt ca nu e mult spatiu intre etrier si rotile de 15

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea cu motorizarea era pentru max83.

 

Discurile pline sau ventilate, au acelasi diametru, difera doar grosimea.

Ca sa pui discuri de 22mm, trebuie sa schimbi si etrierii, ca sa incapa placute noi si discuri ventilate.

 

Uite aici un diy, ca sa-ti faci o idee.

Link to comment
Share on other sites

pai alea pe fata au 286 mm diametru (- M3 si 2.8 parca) si 22mm grosime (ventilate) si 12 mm pline.alea pe spate parca 280mm cu 10mm pline. pe spate ventilate doar la M3 si 2.8 parca.

 

si da, nu se potrivesc etrierii.

 

eu am 1.6 M43.alea le am din dotarile din fabrica, asa a vrut neamtul atunci...tocmai bun ptr un motor mai "musculos", desi eu sunt mai degraba, slow and low...dar la drumuri lungi, in depasiri, mi-ar prinde bine acolo ceva mai mult cuplu.

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea cu motorizarea era pentru max83.

 

Discurile pline sau ventilate, au acelasi diametru, difera doar grosimea.

Ca sa pui discuri de 22mm, trebuie sa schimbi si etrierii, ca sa incapa placute noi si discuri ventilate.

 

Uite aici un diy, ca sa-ti faci o idee.

 

asta era in mare nedumerirea mea multumesc de diy, mai ramane sa descopar daca pot sa schimb fara sa iau si planetarele :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Cauta o punte buna din prima, ideea unei reconditionari s-ar putea sa nu fie una prea buna, cand tragi linia :)

 

ma refer reconditionare la fuzete schimbat garniturile la etriere, schimbat bucsele de la fuzete, genu asta de reconditionare si poate schimbat si placutele daca sunt uzate

Link to comment
Share on other sites

Asa da :)

 

Mie totusi nu mi-au putut cracana suficient rotile(dupa ce am pus puntea cu discuri), cu vechea suspensie normala (ma refer la unchiul de cadere). A ajuns cu reglajele la maxim, si tot nu a fost suficient.

Abia dupa ce am coborat masina cativa cm, totul a revenit la normal. Nu inteleg de ce...

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Asa da :)

 

Mie totusi nu mi-au putut cracana suficient rotile(dupa ce am pus puntea cu discuri), cu vechea suspensie normala (ma refer la unchiul de cadere). A ajuns cu reglajele la maxim, si tot nu a fost suficient.

Abia dupa ce am coborat masina cativa cm, totul a revenit la normal. Nu inteleg de ce...

 

o sa vad in momentul in care o sa fac schimbarea, sper sa fie ok

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ma refer reconditionare la fuzete schimbat garniturile la etriere, schimbat bucsele de la fuzete, genu asta de reconditionare si poate schimbat si placutele daca sunt uzate

 

m-ai bine cauta una buna din prima...chestia cu reconditionarea o sa-ti dea batai de cap ( buzunar ) ai 2 bucsi si un pivot pe fiecare fuzeta,numai pivotul acela e ~ 150 ron buc...daca vrei sa faci treaba sunt si rulmentii de schimbat,setul de garnituri pt etrieri costa si ala bani...asa ca atunci cand o sa tragi linie,o sa te gandesti daca merita!!! eu am renuntat la timp la ideea cu reconditionatul din cauza talerilor de protectie din spatele discurilor,erau foarte ruginiti si i-am cumparat OEM (160 ron set) si bine inteles cand a trebuit sai montez, a trb sa dau rulmentii jos si odata dati jos trebuiesc altii noi,si asa am tras linie am vazut ca costa enorm de mult reconditionarea si...am asteptat un timp,am gasit 2 etrieri foarte buni pe care baiatul mi i-a dat completi cu placute si furtunele aferente la 100 RON amandoi...si pt fuzete la fel am asteptat si am gasit 2 buc la 100 ron / buc foarte bune,bucsi si pivoti ok,saboti si cabluri frana de mana ok si rulmentii ok...si am rezolvat totul cu aprox 400 ron care includ si cheltuieli aferente,bere,vopsele si alte chestii minore) MULTA BAFTA!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.