Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

320d 150 M47N nu trage


Recommended Posts

Am pus-o pe tester, nu da nici o eroare. Valorile la un live test par?! a fi in limite.

Masina trage prost, se tureaza greu.

Am incercat 2 debitmetre noi + stergere valori si trage la fel de prost. Cu mufa scoasa trage sensibil mai bine + lag mai mic.

Cu furtunul de vacuum scos si obturat de la EGR trage putin mai bine.

Actuatorul (tija) de la turbo, este tras in aproximativ 7 secunde dupa ce se porneste motorul si pare a lucra cand se accelereaza masina.

Cele doua pressure converters de la turbo si de la EGR au fost schimbate cu noi si nici o modificare.

Chestii ciudate:

1.

Cand rulez Air mass system test din DIS , la partea aratata in poze, moare motorul.

Screenshots : http://e46m47n150.imgur.com/air_mass_system_test#WV3RV

Incerc sa explic mai exact ce se intampla in poze:

- la poza 1 se porneste motorul si urmeaza a fi testate 'Exhaust Gas Recirculation Controller' si 'Boost Pressure Actuator'

- la poza 2 se arata ca testul va incepe cu 'Boost Pressure Actuator' driven at MINIMUM DUTY FACTOR.

- la pozele 3-10, DISul tureaza singur masina la ~1500rpm si deschide EGR off, 60%, 65%, 70%. Totul pare sa decurga bine.

- la poza 11 pare sa se reia testul dar de data aceasta cu 'Boost pressure adjuster" activated at MAXIMUM PULSE DUTY FACTOR.

- la pozele 12-17 este deschis EGR-ul off apoi 60%. Pana acum turatia motorului s-a mentinut la ~1500rpm.

- la poza 18 cand apare EGR 65% deja se vede ca turatia a scazut la 1400rpm

- la poza 19 avem 1300rpm si scade si se opreste motorul. Testul nu apuca sa faca si cu EGR 70%.

- la poza 21 cand zice turn off engine, el deja s-a turn off singur.

DISul nu da nici o posibila cauza cum da de obicei cand nu se face un test cu succes, pur si simplu zice sec sa repet testul deoarece turatia motorului nu a fost mentinuta.

Pe alta masina, testul ruleaza fara sa moara motorul.

 

2.

Am rulat si testul de EGR din DIS si am desfacut furtunul gros care vine de la intercooler si intra in EGR pentru a vedea daca se misca supapa aceea din EGR.

Testul face ca la fiecare 4 secunde supapa sa se deschida (lasand sa treaca gaze de pe teava aceea aurie care vine de la evacuare) si apoi sa se inchida.

Intrebarea mea: Este normal ca in rastimpul cat supapa EGR este deshisa si lasa sa treaca gaze din teava aceea aurie inspre admisie, pe furtunul demontat (cel care vine de la intercooler si intra in EGR) sa nu mai iasa DELOC gaze?

Imediat cum se inchide supapa EGRului (cu teava aurie), incep iar sa iasa gaze pe furtunul gros de la intercooler.

Link to comment
Share on other sites

nu ai aer proaspat suficient sa-si mentina turatia respectiva

cauze:

-prea mult EGR (i se da duty pulse de 70% dar in realitate face prea mult),

-compresorul nu are randament suficient(cu toate ca motorul se comporta ca unul atmo, duty cycle boost controler fiind pe max, deci banuiesc ca turbina este max deschisa la fel si EGR ar trebui sa fie putin),

-debitmetru citeste eronat

-pierderi de aer in circuitul de admisie sau electrovalvele de control montate gresit

 

p.s. banuiesc ca in timpul testului nu scoti din furtune la intamplare

p.s.2 daca ai posibilitatea sa faci testul pe un motor identic la care trece cu brio pune screen shooturi sa vedem diferentele.

Link to comment
Share on other sites

- Cine ar putea fi de vina pt prea mult EGR?

- Nu inteleg care compresor? poti sa fii putin mai exact te rog?

- Debitmetrul il exclud, deoarece si cu altele masina s-a comportat la fel. Iar debitmetrul care este acum pe masina, pus pe alta acum 3 zile a dovedit ca merge excelent.

- Cum pot sa verific daca trage aer fals pe undeva in afara de inspectie vizuala si eventual sa aud vreun fasait, care daca este discret, e imposibil cu motorul pornit?

Legat de traseele de vacuum, am schimbat toate furtunele. Nu am manometru sa verific si cat vacuum se face. Traseele furtunelor le-am verificat de mai multe ori (folosind ca poze TISul) si nu pare gresit nimic. Din teava care pleaca de la pompa de vacuum ies 4 cioturi:

* primul (cel dinspre nasul masinii) merge la VAC de pe pressureconverter1 si din OUT la turbo

* al 2lea merge la VAC de pe pressureconverter2 si din OUT la EGR

* al 3lea la o electrovalva si apoi la flapsurile de la radiator

* al 4lea (dinspre parbriz) e obturat.

 

In timpul testului nu trag de nimic :).

Nu mai am posibilitatea sa refac testul pe alta masina identica din pacate. Oricum din ce imi aduc aminte la masina pe care trecea testul nu se intampla nimic special in afara faptului ca arata si EGR 65% si EGR 70% si apoi iti cerea sa opresti motorul.

 

'Boost Pressure Actuator' este acelasi cu 'Boost pressure adjuster'? Si daca da, este actuatorul (tija) de la turbo?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

'Boost Pressure Actuator' este acelasi cu 'Boost pressure adjuster'? DA

Verifica:

-daca tija dupa ce o scoti de pe actuator de misca foarte usor

- daca actuatorul este cu vacum atunci mai mult ca sigur ca pierzi vacum undeva si recomand sa schimbi toate furtunele de vacum

- daca nu ai cumva un furtun de presiune care duce de la turbo prin intercooler la admisie fisurat

- daca nu este infundat intercooler-ul

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

nu ai un fluierat ciudat ? nu ti fisurat undeva intercooleru ?

geometria variabila de la turbo esti sigur ca nu e blocata ? nu huruie la deccelerare ca si cum s-ar freca 2 table ?

sper ca debitmetrele noi de care vorbeai erau oem sau cel putin bosch si pentru motorul tau. altfel nu ai rezolvat nimic.

presiunea in rampa cum e ?

Link to comment
Share on other sites

turbo-compresor se cheama agregatul, nu turbina, si m-am referit la partea din admisie.

 

un test in sarcina partiala si unul in plina sarcina >2000rpm poti sa faci si sa ne spui valorile de la demand, feedback presiune aer supralimentare, si duty cycle tc si EGR?

Link to comment
Share on other sites

@frick

 

- tija nu se misca greu

- furtunele de vacuum sunt schimbate toate

- la furtunele de la turbo m-am uitat si par ok. O sa se mai uite cineva la ele peste o saptamana.

- cum pot vedea daca intercoolerul este infundat? Din moment ce ies gaze pe furtunul ce vine de la intercooler la EGR, poate fi infundat?

 

@robytza

-un zgomot ciudat parca a aparut si nu l-am localizat inca deoarece se aude doar in mers la accelerare. Este o combinatie de fasait cu harjait :)

-debitmetrele au fost noi, bosch cu acelasi cod. Repet, debitmetrul care este acum pe masina a mai fost probat pe alta masina acum cateva zile si masina aceea tragea excelent.

- presiunea in rampa e ok. nominal si actual foarte apropiate.

 

@lynx

cu ce programe sa culeg datele acelea? am folosit doar Inpa si Dis pana acum.

poti fi putin mai exact te rog?

Link to comment
Share on other sites

 

@robytza

-un zgomot ciudat parca a aparut si nu l-am localizat inca deoarece se aude doar in mers la accelerare. Este o combinatie de fasait cu harjait :)

 

verifica intai sa nu fie spart intercooleru si sa scape aer/traga aer fals pe acolo.

dupa asta iti recomand sa ti se verifice si sa se curete geometria variabila de la turbo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Se pare ca este de vina geometria de la turbo.

Ca optiuni as putea:

- sa reglez geometria la aceasta turbina

- sa o schimb cu una noua

- sa o fac hibrid (am fost la o firma din tei, nu dau nume) + soft si sa o duc la ~220-230cp.

Ultimele doua variante sunt apropiate ca pret iar de atras, ma atrage ultima varianta, insa nu prea am suficiente informatii legate de transformarea unei turbine normale in una hibrid.

Mai are cineva asa ceva pe masina?

Pareri pro/contra?

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca este de vina geometria de la turbo.

Ca optiuni as putea:

- sa reglez geometria la aceasta turbina

- sa o schimb cu una noua

- sa o fac hibrid (am fost la o firma din tei, nu dau nume) + soft si sa o duc la ~220-230cp.

Ultimele doua variante sunt apropiate ca pret iar de atras, ma atrage ultima varianta, insa nu prea am suficiente informatii legate de transformarea unei turbine normale in una hibrid.

Mai are cineva asa ceva pe masina?

Pareri pro/contra?

 

Fa un hibrid , dar asta doar daca "baietii stiu sa o faca bine" ,ma ocup cu turbo de foarte mult timp , si din cele trei variante prezentate de tine cea mai buna e ultima. Iar daca pui hibridul pe masina si nu i pui soft masina se va comporta exact la fel , plus de asta vei avea un turbo fiabil de care nu va mai trebui sa iti faci griji mult timp de acum in colo.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca este de vina geometria de la turbo.

Ca optiuni as putea:

- sa reglez geometria la aceasta turbina

- sa o schimb cu una noua

- sa o fac hibrid (am fost la o firma din tei, nu dau nume) + soft si sa o duc la ~220-230cp.

Ultimele doua variante sunt apropiate ca pret iar de atras, ma atrage ultima varianta, insa nu prea am suficiente informatii legate de transformarea unei turbine normale in una hibrid.

Mai are cineva asa ceva pe masina?

Pareri pro/contra?

 

Geometria in ce sens, nu mai variaza ? Ti-au zis si din ce cauza?

 

La faza cu hibrid +soft si 220-230 CP , nu cred ca e o idee buna daca nu upgradezi admisia si transmisia minim ! Daca-ti permiti una noua, sfatul meu e sa o schimbi si o dai pe aia veche +diferenta, sau o tii si pe cea veche, o reconditionezi si o pui bine pentru ''zile negre'', :thumbsup:

 

Fa un hibrid , dar asta doar daca "baietii stiu sa o faca bine" ,ma ocup cu turbo de foarte mult timp , si din cele trei variante prezentate de tine cea mai buna e ultima. Iar daca pui hibridul pe masina si nu i pui soft masina se va comporta exact la fel , plus de asta vei avea un turbo fiabil de care nu va mai trebui sa iti faci griji mult timp de acum in colo.

 

Argumenteaza te rog. Nu toata lumea stie cu se manaca transformarea asta.

Link to comment
Share on other sites

Geometria nu mai variaza cum trebuie, de aici si fasaitul si harjaitul pe care-l auzeam.

Ca sa aflu cauzele exacte ar trebui facute si alte investigatii care costa si in final nu o sa ma incalzeasca cu nimic faptul ca am platit sa aflu de ce nu merge.

Cum upgradeul admisiei si transmisiei cred ca se merge prea departe ca nu o fac de 300cp.

 

Numele firmei la care vreau sa merg e Mastertuner. Daca deranjeaza pe cineva ca apare numele, rog un admin sa-mi editeze postul.

Revin acum cu ce ma framanta: Sa fac transformarea aceasta catre hibrid? A mai facut cineva asa ceva? Cat de fiabile sunt?

Link to comment
Share on other sites

Geometria in ce sens, nu mai variaza ? Ti-au zis si din ce cauza?

 

La faza cu hibrid +soft si 220-230 CP , nu cred ca e o idee buna daca nu upgradezi admisia si transmisia minim ! Daca-ti permiti una noua, sfatul meu e sa o schimbi si o dai pe aia veche +diferenta, sau o tii si pe cea veche, o reconditionezi si o pui bine pentru ''zile negre'', :thumbsup:

 

 

 

Argumenteaza te rog. Nu toata lumea stie cu se manaca transformarea asta.

 

Transformarea consta in doua puncte ...

 

Se ia una bucata turbina originala de pe masina se demonteaza se alezeaza voluta de aer pe admisie ,si pe evacuare , se pune un "fluturas" admisie respectiv evacuare de la un turbo 2.5 sau chiar 3.0 in unele cazuri in care se permite. Voluta se alezeaza cu ajutorul unui strung alfanumeric dupa un model prestabilit astfel incat noul kit marit se incapa micrometric in voluta alezata. Cu ocazia acestei operatii se inlocuiesc bucsele si semeringurile uzate de timp din interior si in unele cazuri si partea de geometrie variabila.Modificarea care se face , nu se poate pune in valoare decat de un nene care face softuri de ceva timp si stie cum sa faca un soft custom porning de la nitcaiva componente upgradate , in cazul nostru turbina.

 

Pentru cei care inca cred ca "domle" pui turbo mai mare merge mai bine e fals. in unele cazuri daca se schimba turbina cu totul(cu una foarte mare ) masina va merge mai prost .

 

Revenind la hibrid ,fara soft masina va merge exact la fel doar ca nu va fi suprasolicitata turbina,DE EX: in loc sa faca boost maxim la 130.000 ture

il va face la 90.000, 100.000 ture , deci frecare mai putina uzura mult mai putina.

Edited by like1god
Link to comment
Share on other sites

Frecare mai putina da, uzura din cauza frecarii mai putina da... dar stresul mecanic e mai mare, daca nu ma-nsel.

 

Nu vreau sa para ca sunt GIGI contra , dar mi se pare o scarpinare pe dupa cap. Costa la fel ca o remapare , in schimb nu e reversibila decat cu o investitie de 2-3 ori mai mare.Sa nu mai punem la socoteala faptul ca sunt prea multe variabile care ar putea sa iasa......hai sa zicem, sa nu iasa conform asteptarilor.

Spor la treaba.:popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.