Jump to content

Imi tremura masina si volanul


42RRS

Recommended Posts

Am vibratii in volan o data ce trec de 80km/h, de la 140km/h abia pot sa mai tin volanul in mana,si masina parca merge pe macadam. am ajuns la 200km/h si erau si vibratiile prezente. La franare, viratiile se simt pana coboara viteza aproape de 90km/h.Mentionez ca sunt momente cand vibreaza volanul,cand toata masina,parca se muta din volan in masina si apoi revine in volan.Iar in viraj mai mare pe stanga nu se simt asa de tare. Ca sa fac un rezumat cu ce am facut pana acum:

 

-in prima faza,am schimbat pe fata: un brat,bieletele antiruliu,bucse bara stabilizatoare,si pe spate:un brat si bieletele,dupa spusele unui mecanic. Volanul si masina tot vibrau.(Piesele schimbate erau de schimbat)

-caseta de directie nu are joc;

-masina are facuta geometria si reverificata la alt service;

-rotile echilibrate,puse pe alt E39 nu vibreaza absolut nimic;verificate si jantele,si anvelopele,toate ok.Presiunea e buna, cu azot in ele, deci o presiune uniforma.

-dupa spusele unui inginer mecanic,am verificat si am echilibrat cardanul,si celelalte piese care tin de cardan;cardanul era perfect echilibrat;

-discuri de frana bune,nu ovalizate,nu uzura mare pe ele;

-suspensia e noua,atat amotizoare,cat si flanse;

 

As vrea sa schimb bucsele cu nr.5 din fotografia atasata,ca am observat ca desi pe elevator si pe rampa aia de testare de la ITP nu gaseste nimic,cand lovesc roata,masina fiind pe pamant si cu roata virata,are un pic de joc inainte-inpoi,ceea ce la o alta masina,una careia nu-i vibreaza volanul,nu se intampla.Pe partea stanga se misca mai mult,iar pe dreapta un pic mai putin. Acum fac un apel la forumistii care au mai schimbat bucsele repective,si sa-mi spuna ce simptome au dus la schimbarea lor,in afara de posibilele zgomote.

Multumesc!

post-42017-0-70649300-1318192676_thumb.png

Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

Ai gasit problema. Sfatul meu este sa schimbi tot bratul, macar stii ca ai si pivotul nou ;)

Asa cred si eu. Dar astept mai multe pareri.Ca si asa trebuie sa o pregatesc de iarna(ulei,filtre,anvelope,antigel,lichid de frana).La fosta masina,un VW Passat,am schimbat toate bratele pe fata,ca sa-mi zic un vulcanizator ca am un cauciuc deformat,motiv al vribratiilor din volan. Asa am vrut sa fac si acum, dar a batut criza si la usa mea :cry:

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar bucsele 5 pot cauza problema asta. Dupa cum spunea si @alex_maniacu nu strica sa verifici si pivotul. In principiu pivotul tine la o schimbare de bucse. Insa trebuie sa fie intact burduful de protectie.

 

 

Presiunea e buna, cu azot in ele, deci o presiune uniforma.

La aer presiunea nu este uniforma? :unsure: . Este cu cocoloase?

Link to comment
Share on other sites

La aer presiunea nu este uniforma? :unsure: . Este cu cocoloase?

Cateva avantaje ale azotului in pneuri:

- azotul nu îşi schimbă volumul odată cu schimbarea temperaturii

- moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoză;)

- anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului, aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de şocuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decât aerul

- datorită lipsei umidităţii din azotul cu care se umflă cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit (cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate), iar cauciucul îmbătrâneşte mai greu

- la drum întins, în curbe comportamentul se schimbă în bine, maşina nu se mai apleacă în curbe atât de alarmant şi e mai bine „înfiptă” în pneuri

- modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie.

 

Si multumesc pentru raspuns.O sa verific si burdufele,si pivotii si bucsele respective!

Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

Cateva avantaje ale azotului in pneuri:

- azotul nu îşi schimbă volumul odată cu schimbarea temperaturii

Pe bune? :unsure:

Nu crede chiar toate tampeniile pe care le indruga nea caisa de la vulcanizare.

 

Absolut orice gaz isi schimba la fel presiunea (ca de presiune e vorba, volumul anvelopei ramand evident constant) in functie de variatia temperaturii.

Da o cautare pe forum, s-a discutat si rasdiscutat subiectul.

Link to comment
Share on other sites

Pe bune? :unsure:

Nu crede chiar toate tampeniile pe care le indruga nea caisa de la vulcanizare.

 

Absolut orice gaz isi schimba la fel presiunea (ca de presiune e vorba, volumul anvelopei ramand evident constant) in functie de variatia temperaturii.

Da o cautare pe forum, s-a discutat si rasdiscutat subiectul.

Recunosc ca nu am fost corect informat! Intre timp am citit pe forum despre azotul din anvelope. Multumesc pentru remarci! Dar in legatura cu problema mea, stii cumva cum se manifesta acele busce daca sunt stricate?

Link to comment
Share on other sites

Despre bucse am scris si mai sus ca se pot manifesta exact ca la tine, cu vibratii in volan.

Am inteles ca ai si vazut ca au joc mare, asa ca nu stiu ce mai astepti si nu le schimbi.

Speri sa primesti vreo parere cum ca poti merge cu ele si asa si ca nu de la ele e vibratia in volan? Nu-ti va spune nimeni asta :).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am scapat de tremur. Dupa ce am schimbat bratele, am echilibrat iar rotile si am reusit sa scap de tremurtul masinii. Profit de aceasta ocazie si intreb daca are cineva nevoie de o bucsa brat marca RUVILLE, noua, cu part number: 31129068753 (e bucsa care mi-a facut probleme). Daca cineva este interesat,sa-mi lase un PM. Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.