Jump to content

Visul electric - un BMW care m-a convins


RazvanCRD

Recommended Posts

Domnilor , eu personal eram impotriva masinilor electrice si a mijloacelor motorii alternative motorului termic efectiv , dar tehnologia a evoluat foarte mult si de la vechile propulsoare electrice de sute de kg si numai 10-20 kw si de la bateriile pe baza de Pb da sute de kg , s-a ajuns acum la niste sisteme foarte bune pentru masinile electrice .... stiu ca multi sunt sceptici , altii impotriva , dar filmuletul din link ul atasat vorbeste de la sine ... binenteles acolo nu este vorba despre autonomie ci de forta bruta , dar si la autonomie s-a lucrat astfel incat masinile electrice care nu ating viteze foarte mari (cu greu 200 km/h si uzual sub 100) pot atinge autonomii in functie de bugetul pentru baterii de la 50 la 100 sau chiar cateva sute cum este roadsterul de la tesla cu 400 km ...

 

dar acum clipul ... si voi mai posta cateva ulterior , iar apoi va propun sa dezbatem cateva aspecte legate de EV (electric vehicle)

 

http://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo&feature=related

 

aici este o liniuta cu Tesla ...

 

 

aici este o prezentare de transformare al unui e46 (325i) din 2003 in masina electrca ; acesta pare a fi un motor de autobuz :D

 

http://www.evdrive.com/BMW_project/ACmotor.html

 

puteti vedea cum au rezolvat ei si cu servo frana si cu climatronicul si servo directia , tot ... exista in lume toate acestea dar trebuie sa recunosc costa ...

Link to comment
Share on other sites

e departe de a fi o masina de zi cu zi.

 

oricum e normal sa accelereze mai rapid ca un motor pe benzina deoarece motorul electric furnizeaza toata puterea pe loc.

 

intrebarea este: daca ai folosi masina asta electrica in fiecare zi, la sfarsitul lunii cand vine factura de curent, oare care varianta ar fi mai ieftina? benzina sau curentul?

Link to comment
Share on other sites

am tot studiat si acest aspect , eu personal vreau sa fac acesta conversie pe o masina usoara si ieftina si cu o autonomie de aproximativ 50 de km minim eu o incarc la e zile , americanii au multe kit uri de astfel de conversii si ei spun ca ar costa cam 1 ron pe zi (transformat in banii nostrii) o incarcare completa dureaza cam 4 ore si se utilizeaza un cablu relativ subtire de calculator , iar la noi 1 kw/h costa 0,5 ron ....

 

eu lucrez langa bucuresti si parcurg dus-intors 25 km /zi astfel as puea cand ajung la servici s-o bag in priza :laugh:

 

aici este un site cu astfel de kit uri

 

http://www.e-volks.com/

 

si imediat si un oltcit electric omologat si inscris la noi in RO

 

http://www.youtube.com/watch?v=7SqvayJdiWU

Link to comment
Share on other sites

 

 

puteti vedea cum au rezolvat ei si cu servo frana si cu climatronicul si servo directia , tot ... exista in lume toate acestea dar trebuie sa recunosc costa ...

totul costa la inceput , daca s-ar renunta la nebunia petrolului s-ar putea trece la productie de masa , dar evident atunci s-ar acciza energia electrica . Nu scapa ei cea mai buna cale de a face bani

Link to comment
Share on other sites

panouri fotovoltaice am vrut si eu sa folosesc , dar acestea sunt foarte scumpe acum , cu un calcul am ajuns la ideea ca as amortiza investitia in 70 de ani ....

si ce crezi ca alea nu se strica ? Dupa amortizare cumperi altele si tot acolo ajungi . Merita acum panourile solare pt apa , si daca ai vreun monstru de casa pompele de caldura . Nu stiu cum e cu centralele eoliene , am vazut ca vin si in variante mini , productie undeva la 5-6 kw per zi . La o casa mai mica ar fi suficient poate .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mai este mult pana acolo. Motive ar fi multe dar sunt mai ales legate de pret/performanta.

 

Toti cei care fac masini, fac masini pentru profit. Nu are sens sa investesti multi bani in ceva ce nu iti aduce profit. Totusi fiecare companie are un buget alocat si pentru cercetare&imagine si de aici mai scot timid cate o masina.

 

Este nevoie de extrem de multi bani pentru cercetare pentru ca:

- controlul unui motor electric se face relativ usor insa trebuie sa respecte niste norme: EMC, durata de viata, ciclii de temperatura, vibratii, greutate etc. Mai ales EMC este groaznic. O zi de laborator costa cateva mii de euro.

- bateriile sunt grele vs. energie. Mai este si problema pretului. Durata de viata este destul de mica dupa care apare problema reciclarii

 

Deci mai este mult pana acolo. Masina electrica este departe totusi. Desigur, exista si aceasta Tesla si Renault nu stiu cum si altele, insa sunt noi. O masina este OK cand este noua dar cum va fi ea peste 10ani???

 

Ce nu intele eu este de ce nu se merge pe H2. Este muult mai aproape, trecerea ar fi mai usoara si ma gandesc ca si costurile mai decente...

Link to comment
Share on other sites

dupa calculele mele cu 4-5.000 euro obtin ceva decent cu autonomie in jur de 100 km , o viteza rezonabila , etc ; eu consum combustibil in jur de 3-4000 euro pe an , bateriile au un ciclu de incarcare de 2-3000 deci te tin in jur de 3-4 ani , im cazul meu care ajung din A in B si acolo am posibilitatea s-o pun in priza , as face o economie de cel putin 2 ani (in jur de pana la 10.000 euro ).

 

cat despre H2 sunt binenteles , sunt si pe aer comprimat si au autonomii mult mai bune de pana la 400 km daca mai retin bine articolul .... ideea e ca nu se vrea inca sa se renunte la titei ....

Link to comment
Share on other sites

Ai mei au pus panou solar la casa si s-a redus cu mult factura la curent pentru ca inainte foloseau boiler electric.A costat in jur 10000 lei din care trebuie sa primeasca inapoi 6000 lei prin programu casa verde.

La cate camere merge panoul?sunt si eu interesat pt asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.