Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

e39 528i pozitia spate ramane aprinsa


Recommended Posts

Masina : e39 528i 1999

 

Am venit azi acasa si vad ca masina sora-mi avea pozitia spate si fata aprinsa pe partea stanga.

Masina nu a mai fost pornita de vineri (sora-mea e plecata din tara) si toate luminile erau stinse.

Am deschis masina cu cheia de rezerva (evident bateriile erau terminate si am testat alarma bine).

Am pornit masina, am aprins , stins luminile, pozitia spate tot aprinsa ramane. Am scos borna de la baterie, cand o pun la loc tot la fel .

Am scos sigurantele de la modulul de lumini , aceeasi problema persista.

Pana la urma am scos rapid becul de la pozitia spate si am intrat in casa pentru ca se ĂŽntunecase deja.

 

Masina a mai facut figuri prin februarie (doar la frig se pare ca incep problemele) , dadea flash-uri singura => modulul de lumini ( problema des intalnita :cele 2 integrate de inlocuit). Nu le-am schimbat pentru ca nu a mai facut figuri.

 

90% tot din modulul de lumini e si faza cu pozitia spate. Intrebare :

 

Are rost sa ma apuc sa desfac modulul si sa-i schimb integratele alea 2 sau ajung la dealer cu costurile de rigoare + 2,3 saptamani de asteptat ( trebuie facuta programare, lasata masina etc, etc).

Ce alta solutii ar mai fi : gen cumparat un modul identic SH si sa-i schimb EPROM-ul cu cel de pe masina (daca are socket) ca sa nu mai pierd timpul cu reprogramarea.

E posibil sa fie din alta parte : gen cablaj, relee, etc. Poate a mai patit cineva la fel.

 

O sa-i fac maine o diagnoza ca sa vad daca arunca vreo eroare desi daca e modulul de lumini dus s-ar putea sa fie pom de craciun pe diagnoza si doar erori false.

Link to comment
Share on other sites

in general cand ti maneta de semnalizare stanga sau dreapta si scoti cheile din contact..atunci patesti chestia cu pozitia :) ma gandesc ca ti s-a dus maneta de la semnalizare ,daca totusi aceasta nu este lasata in jos,de exemplu :) Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

in general cand ti maneta de semnalizare stanga sau dreapta si scoti cheile din contact..atunci patesti chestia cu pozitia :) ma gandesc ca ti s-a dus maneta de la semnalizare ,daca totusi aceasta nu este lasata in jos,de exemplu :)

 

M-am uitat prima data la asta, am zgaltait maneta si butonul de lumini. N-avea cum sa fie lasata in jos ca doar a stat 6 zile fara s-o atinga nimeni cu toate luminile stinse. Ar fi o idee sa-i scot mufa sa vad daca nu e defecta. Am pornit motorul si am testat luminile, semnalizarea si avaria si merg ok.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

fa-i un tester si vezi dupa , dar poti incerca tot ce-ti trece prin minte vis a vis de maneta sau blocul de lumini

 

N-am mari sperante pentru ca in LCM-ul high se conecteaza o gramada de senzori (ulei, inchidere, trapa, etc, etc) si cand e modulul dus arunca toate prostiile de erori (senzor de ulei dus , etc, etc), doar ce trebuie nu.

Link to comment
Share on other sites

am avut probleme la e34 cu becurile de frana, cateodata unul din ele nu mai functiona. Am fost la un pas sa schimb LCM-ul, dupa ce am schimbat stopurile cu totul, am refacut toate lipiturile, pana la urma am inlocuit ambele becuri, sa fie op pereche noua, din acelasi ambalaj . Separat erau bune dar imperecheate era o problema ceva,

sa nu fie o chestie similara. ma gandesc ca daca era LCM iti facea mai intai probleme cu faza lunga/scurta...

 

 

 

la modulul LCM normal daca il scoti poti vedea pe el cateodata daca e dus cand il inspectezi atent. Nu stiu cat de usor accesibil e la e39.

EU pe al meu l-am scos, i-am scos carcasa si l-am examinat, nu era ala original, era productie 97, deci fusese schimbat ala original si era versiunea upgradata...

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

bine puteai sa iei unu intreg de la sh si sa iti iei ce trebuie dupa el :)

 

Asa e, dar e mai bine sa schimbi integratele cu unele noi ca si asa pica in prostie . Iar 10 euro cat costa in comparatie cu vreo 3-400 modulul nou+ inca vreo 150-200 programarea e diferenta mare.:D

Daca se rezolva trebuie sa-mi dea de baut sora-mea vreo 2-3 ani.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cum s-a rezolvat problema ( poate se mai loveste cineva de problema asta) :

 

Evident modulul de pe masina era LCM III si nu se schimba integratele in el ( le-am comandat degeaba, ca mi-a fost lene sa dau modulul jos sa ma uit inainte)

Am luat un modul SH cu 35 euro de la un "vecin" si evident ca astia pe la dealeri nu pot sa codeze decat module noi cu sculele din dotare( sau cel putin asa pretind). Totul mergea perfect cu modulul cumparat SH, cu exceptia puctului de la km( e normal fara recodare) si ei imi spuneau ca nu e compatibil.

Pana la urma au re-recodat modulul vechi + releul de semnalizare (care a picat in drum spre dealer de la "pomul de craciun" cauzat de LCM). Ciudat e ca merge masina si nu mai face nici o figura ( au trecut aproape 20 zile). Astept sa vina frigul sa vedem cum se comporta, ar fi bine sa fi fost doar softul "virusat" in el, desi nu cred.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.