Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

pompa de injectie


Recommended Posts

Hello Popi112 si multumesc ca ai angajat cu mine acesta discutie.

Daca cunosti acesta pompa numita in limbaj garagistic VE6 este de fapt o pompa mecanica traditionala cu actionarea acceleratiei electromecanic.

SINGURUL reglaj posibil este pozitia capului pompei care poate modifica turatia de relanti a motorului cat si cantitatea de combustibil initiala consumata la relanti si masurata pe tester in mg/strk. TEORETIC aceasta cantitate de combustibil va infuienta in cant.de combustibil/100Km.

Testerul iti indica ca acesta valoare este de preferat sa fie intre 5.5--8mg/strk . De aci si intrebarea mea: cat ar trebuii sa fie acest reglaj ? 5,6 sau 5,8 sau 6 sau 7 sau cat ??? Aceasta valuare influenteaza si consumul general al masini. Cred ca m-ai inteles daca nu scrie-mi si voi incerca si mai sugestiv.

Cred ca sunt prescriptii tehnice ale fabrici care dau aceste date. Dar de unde sa le iei ?Poate ca garajul detine asa ceva dar cine sa citeasca si sa inteleaga acestea la garaj ? Garajul stie sa schimbe ceiace este rupt in doua ! Nu are timp de gandit ! El trebuie sa produca BANI. In acest fel noi care iubim aceste harburi pe patru roti ajungem sa le fim mecanici si nu le dam voie sa moara.

Astept reactia ta la cele scrise.:

Link to comment
Share on other sites

Hello Popi112 si multumesc ca ai angajat cu mine acesta discutie.

Daca cunosti acesta pompa numita in limbaj garagistic VE6 este de fapt o pompa mecanica traditionala cu actionarea acceleratiei electromecanic.

SINGURUL reglaj posibil este pozitia capului pompei care poate modifica turatia de relanti a motorului cat si cantitatea de combustibil initiala consumata la relanti si masurata pe tester in mg/strk. TEORETIC aceasta cantitate de combustibil va infuienta in cant.de combustibil/100Km.

Testerul iti indica ca acesta valoare este de preferat sa fie intre 5.5--8mg/strk . De aci si intrebarea mea: cat ar trebuii sa fie acest reglaj ? 5,6 sau 5,8 sau 6 sau 7 sau cat ??? Aceasta valuare influenteaza si consumul general al masini. Cred ca m-ai inteles daca nu scrie-mi si voi incerca si mai sugestiv.

Cred ca sunt prescriptii tehnice ale fabrici care dau aceste date. Dar de unde sa le iei ?Poate ca garajul detine asa ceva dar cine sa citeasca si sa inteleaga acestea la garaj ? Garajul stie sa schimbe ceiace este rupt in doua ! Nu are timp de gandit ! El trebuie sa produca BANI. In acest fel noi care iubim aceste harburi pe patru roti ajungem sa le fim mecanici si nu le dam voie sa moara.

Astept reactia ta la cele scrise.:

despre ce masina vb?e34..?e39? e un td de 115hp sau un tds?

in e 39 te poti ajuta de meniul ascuns din obc,submeniul 4.1(l/h),trebuie sa aiba o valoare de 0,9l/h. o poti pune la 0,4 sau 0,5 fara nici o problema ,castigand putere si consum mai mic.daca nu ai obc trebuie facuta la "ureche"

p.d valorile de tester nu le stiu!

Link to comment
Share on other sites

pentru Robert, iti multumesc ca participi la postul meu dar nu am INTELES MULT din cele scrise de tine.

Asa ca te rog sa fii mai citet.Am la indemana tester cu care o pot urmari in valori.

Masina este un E39 td din 96 113CP.Am obc dar nu imi arata si turatia motorului care ar trebuii sa fie dupa o valuare acceptata de calculator. Pentru ceva mai mare sau mai mic calculatorul va reactiona cu "fault" la o diagnoza .

Edited by Gall
Link to comment
Share on other sites

Salut.din cate am banuiesc,cred ca ai dat pompa jos de pe masina,ai schimbat ceva la ea,probabil garnituri sau capul hidraulic si acum vrei sa o pui la loc exact asa cum era din fabrica.putin probabil ca vei reusi fara sa ai un tester dedicat.chiar si asa s-ar putea sa intampini greutati.daca ai dat pompa jos,de un lucru sa fii sigur:nu va mai fi reglata exact ca de fabrica niciodata.la tipul asta de pompa de injectie se pot regla 3 lucruri,nu unul singur cum ai spus tu,si anume:avans,debit si presiunea motorinei din interiorul pompei-inainte de capul hidraulic.de regula,nimeni nu umbla la supapa de reglaj al presiunii motorinei;in ceea ce priveste avansul...toti mecanicii il regleaza "dupa ureche",nu am intalnit nici un mecanic la care sa vad o scula pentru chestia asta.din cate stiu eu valoarea avansului ar trebui sa fie de 3 grade.problema intervine la debit:debitul se regleaza din capacul pompei de injectie,dupa ce ai slabit suruburile,prin schimbarea pozitiei acestuia fata-spate,functie de situatie.oricare ar fi valoarea debitului,ideea este ca motorul trebuie sa revina din ture cursiv,lin,NU sacadat sau cu intreruperi.jongland cu toate treburile astea(presiune,avans,debit),poti sa reglezi pompa de injectie de o asemenea maniera incat,atunci cand pleci de pe loc,gumele sa ramana pe asfalt(cu un consum mult mai mare fata de cel standard)sau,sa ai un consum OMENOS dar cu mai putina adrenalina(chestia asta presupune un debit minim in asa fel incat motorul "sa nu dea din nas" la ralanti si sa revina frumos din ture)Probabil undeva pe la mijloc se afla valoarea standard,optima.Daca nu gasesti valorile standard ale pompei de injectie,incearca sa o reglezi dupa preferinte(pentru condus sportiv sau domestic).Oricum o sa caut in cartea tehnica a pompei daca este ceva specificat despre valorile pe care ar trebui sa le aiba.
Link to comment
Share on other sites

despre ce masina vb?e34..?e39? e un td de 115hp sau un tds?

in e 39 te poti ajuta de meniul ascuns din obc,submeniul 4.1(l/h),trebuie sa aiba o valoare de 0,9l/h. o poti pune la 0,4 sau 0,5 fara nici o problema ,castigand putere si consum mai mic.daca nu ai obc trebuie facuta la "ureche"

p.d valorile de tester nu le stiu!

cum a-i putea sa castigi putere micsorand debitul? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hi Popi, sa nu ne indepartam prea mult de intrebarea mea .

Vroiam doar sa stiu unde prefera BOSCH sa caleze capul pompei pentru debit pe intervalul dintre 5.5 pana la 8?

Pot sa verific pe tester cand vreau masina . Nu este nevoie de ureche

Cat despre avansul pompei ( pe la noi) se face cu un comparator micrometric montat in coada pompei intre iesirile spre injectoare. Se caleaza motorul la PMSuperior si se masoara glisarea axiala data de discul cu valuri a pompei axului repattitor de combustibil si care trebuie sa fie cam de 0,90 penru o pompa/motor care s-au invartit mai mult de 20000Km.Corect ???

Te rog sa cauti in cartile tehnice ale pompei specificatia "Fuel quantity" masurata mg/strk la relanti.

Poate citeste acest post cineva care lucreaza la un bank de reglaje pompe de injectie si ne poate ajuta .

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata Popi, esti mare domnule daca ai astfel de harti !!!!

Acum sa judecam, 525-ul are o pompa cu solenoid si vad in tabela quantity/strk = 70. Asta poate sa insemne si(poate)7.

Acest 7 il banuiesc deoarece testerul spune ca "fuel quntity" are un range cuprins intre 5,5-8.

In trecut am avut pompa reglata la 7 si aveam un consum mare de combustibil ceiace m-a determinat sa trec la valuarea de 3 dar aci m-am intalnit cu defectul "Fuel quantity out from range" iar acum vreau sa incerc un 5,5-5,6.

Ce parere ai ??

Link to comment
Share on other sites

Salut.mai am cate ceva,pe ici pe colo...!depinde ce te intereseaza.te vad pasionat,interesat si in masura posibilitatilor te ajut si eu cu ce pot desi,sa stii ca la capitolul pompe de injectie,cine detine asemenea informatii nu prea le scoate la vedere.in ceea ce priveste valoarea debitului tau,cred ca ar fi indicat sa il reglezi pentru inceput la 5,5 si sa vezi cum se comporta,dupa care,functie de situatie,il mai modifici sau nu.personal cred ca locul lui este la 6,5-7 in asa fel incat sa miste si motorasul ala putin.ce consum aveai cu pompa reglata la 7?
Link to comment
Share on other sites

De asta o tot gadil. Garajul face cu mine teoria chibritului.

Mecanici nu sunt instruiti pentru asemenea masini si se bazeaza

in general pe experienta acumulata in ziua precedenta,spre parerea mea de rau!

Voi incerca cu valorile propuse de dumneata.

Interesant este cum o regleaza fabrica pentru un anume motor ( in cazul meu M51)

Voi verifica si calarea pompei( reglarea avansului )

Link to comment
Share on other sites

Hi,astazi am gadilito si i-am corectat avansul la 0,90mm. Poate va porni mai frumos.

Maine sau poimaine voi testa pompa si iti voi relata ce am gasit si la cat am lasato.

Nu crezi ca 7mg/strk este cam mare (asta dupa carte) .Cum am putea sti cat era reglajul atunci cand s-a nascut ?

Unde putem cauta? Totusi cred ca acest reglaj al mg/strk dicteaza consumul in general.

Link to comment
Share on other sites

Hi Popi, masina are 300k. O am de noua din 96 . Pompa a fost data jos o data cand a inceput sa curga mot. pe la garnitura capacului.A doua oara am dat-o jos si i-au facut o revizie cu scimbare de tot felul de saibe si oringuri.

Pusa inapoi nu mi-a placut cum merge. Am intrebat la Bosch ce au facut de fapt. S-au balbait si atunci am intrat eu ca si pompagiu . Am desfacuto la fabrica si am vazut ca este o pompa clasica rotativa care in loc de cablu de acceleratie are un fel de selsina sau mai bine spus pedala de gaz este un potentiometru care deschide ceva tranzistor in calculator si da tensiune la o bobina care trage in ea un fier magnetic si actioneaza rola de aceleratie pe pistonul rotativ al pompei . Cred ca nu poate fi centricubata caci toate orificiile pe inalta presiune sunt fixe fara posibilitate de reglaj.La montarea inapoi i-am pus si un cap hidraulic si am aruncat-o inapoi la locul ei. Acum dupa desfacerea capului m-am lovit de problema debitului ,pe care o stii,si voi mai avea de reglat turatia care se poate regla din TECK II cam 50 de ture in sus sau in jos. Pe Teck scrie ca trebuie sa fie intre 700-750t/min

Voi face si asta maine sau poimaine.

Link to comment
Share on other sites

ce reprezinta TECK II ca nu stiu nimic despre asta!.(tecdoc2 cumva?)

capul hidraulic pe care l-ai schimbat ,de unde a fost cumparat si cat te-a costat?daca l-ai luat nou,original ar fi trebuit sa te fi ajuns undeva pe la 1300-1400 ron;daca este cumparat la un pret de aprox 300 ron(comercializat de o firma din SINAIA),sa stii ca este facatura de la chinezi,produs de CHINAHANJI sau LUTONG.marea problema la aceste capuri hidraulice facute de chinezi este ca nu poate fi reglat debitul in asa fel incat motorul sa mearga rotund fara sa dea din nas la ralantiul specificat de fabricant.si eu sunt unul din cei care a cumparat o facatura de aia de cap hidraulic,l-am pus pe pompa,m-am chinuit sa-i reglez debitul(cat de cat),am folosit masina asa vreo 2 saptamani,dupa care l-am dat jos de pe pompa.am capul hidraulic,aproape nou,in cutia lui(originala :yahoo: )

Link to comment
Share on other sites

salut. am vazut ca discutati aici de 525 td, eu am un 525 tds e39 si de cateva zile a inceput sa imi curga motorina pe la pompa de injectie. as dori sa imi inlocuiesc singur garniturile de la pompa, am putina indemanare, dar as vrea sa va rog daca puteti sa ma ajutati cu pasii pe care trebuie sa ii urmez in datul jos al pompei. am inteles ca trebuie facut ceva semne. va multumesc
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie data pompa jos de pe masina.in primul rand da comanda de un set de garnituri(dupa codul de pe pompa)la orice reprezentanta bosch(pret aprox 35 ron),dupa care iti detaliez ce ai de facut.singura problema o vei avea la reglarea debitului.dar inainte de toate,incearca sa mai strangi putin suruburile de la pompa de injectie,poate o mai pacalesti un timp.
Link to comment
Share on other sites

Hi sirben.................., nu da pompa jos pentru ai schimba garniturile ca-i poveste lunga si scule speciale pentru acesta operatie.

Sigur te vom ajuta cu experienta noastra doar sa ne dai si unele amanunte ale scurgerilor.

Intrebarea nr 1 ce fel de pompa ai ? Nr. de reper sau typul ei.

Intrebarea nr 2 Pe unde iti curge ? ca sunt destule locuri pe unde ar putea .

poate o poza ca sa ne dam seama putin.

Astept raspunsul tau.

 

Hi Popi, Capul hidraulic il am din India si este cumparat la o reprezentanta BOSCH.

Maine vei avea rezultatul incercarilor mele de reglaj debit.

Multumesc pentru articolul cu "Calaje du pompe". Asa l-am efectuat si eu cu un comparator. Ti-am scris de fapt acest

lucru cateva posturi mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata prieteni. M-am trezit mai de dimineata si m-am luat de td-ul meu.

Reglajul debitului l-am facit la 6,1 consumul mediu fiind de 0,5L/h. ceiace nu imi comvine este ca debitul nu este stabil.Adica dela 6,1 sare la 7 sau la 4,3. Dar poate ca este din cauza ca am dat jos galeria de absortie asa ca nu este conectat nici turbo,nici vacumul,care mai ajuta putin la functionarea motorului. Voi monta mai tarziu toate astea la loc si va trebuii sa-l scot la asfalt sa vad cum se comporta.

 

Pentru Popi, Teck II este un scan tester diagnoses universal folosit foarte mult la CHEVROLETE si mai tot ce este GM.

Acest aparat se vinde cu diferite softuri care sunt compatibile si la OPEL,AUDI,VW,BMW si chiar la japoneze si asiatice.

Deschide adresa de mai jos: http://www.auto-diagnostics.info/opel_tech2

Link to comment
Share on other sites

salutare!

a inceput marea bibileala!hehe :frantics:

eu ,in urma topicului deschis de tine,m-am apucat azi sa mai bibilesc niscaiva treburi pe la dracia mea de pompa!cand un om nu are ce face,isi imita semenii!aviz amatorilor!daca va merge pompa de injectie bine,nu incercati sa mai faceti tot soiul de ikebane pt ca va dati de lucru singuri!

partea buna a acestui lucru,este faptul ca am descoperit un injector care nu mai lucreaza tocmai cum ar trebui,imi intrerupe la un moment dat si motorul intra in trepidatie,merge balbait(cu ralanti reglat la 3,2-cat sa nu dea pe tester "out of range").deci mi-am dat tema acasa! <_<

In concluzie,ma voi apuca sa-mi tarez toate injectoarele la aceeasi valoare ,ca sa fiu sigur ca am eliminat problema asta.

 

bibileala pe care am facut-o eu astazi la pompa mea a fost facuta fara a da jos de pe masina absolut nimic:motor complet,cu admisie,cu egr,cu furtune de vacuum,cu tot!e mult mai relevant un reglaj in configuratia asta decat cel pe care l-ai facut tu!in momentul in care te apuci si montezi admisia,furtunele de la egr si ce o mai fi pe acolo,datele problemei se schimba nitel!avansul trebuie sa fie la 0.90,iar la masinile care au peste 20000km,+0,02mm,intradevar,dar la debit e mai dificil.atunci cand crezi ca ai gasit pozitia ideala si te apuci de strans suruburile,debitul isi schimba valoare iar!....mama ei de pompa!...si da-i de la capat!

 

TEMA ACASA!:

O mare enigma pentru mine era modul in care functioneaza avansul automat . Dupa unele discutii cu un fan Range Rover care si el are acest tip de motor si pompa am reusit , cred eu , sa lamurim acest aspect . Deci avansul automat este comandat de catre pistonasul de avans , care la rindul lui este comandat de electrovalva de avans ,aflata in coada pompei sub capul hidraulic . Tot acest ansamblu este comandat la rindul sau de catre presiunea motorinei aflata in corpul central al pompei de injectie . Atunci cind aceasta presiune nu se poate mentine sau are variatii ,avansul nu poate actiona corect nici in sarcina nici la pornire nici in turatie . Acesta este explicatia pentru ralantiul variabil , lipsa de putere sau pornire greoaie la cald chiar dupa schimbarea capului hidraulic . Cind motorul este cald si in stationare pistonasul de avans trebuie sa fie in pozitia de avans maxim pentru a facilita un debit ridicat de motorina , deci o pornire f usoara . Deci acest pistonas de avans trebuie sa invinga presiunea arcului ce il impinge inspre pozitia de avans minim, si sa ajunga in pozitia avansata necesara startului motorului , acest lucru nefiind posibil in lipsa presiunii din corpul central al pompei .Acum cine este responsabil cu mentinerea presiunii constante in pompa de injectie ?

 

post-50681-0-82981500-1319224946_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.