Jump to content

E46 318i M43 Filete capac colbutori duse


AndreiQ

Recommended Posts

Salutare fani BMW,

 

Dupa ce am cautat indelung pe net nu prea am gasit posturi care sa detalieaze exact problema mea.

 

Am un E46 318i '99 si dupa o schimbare nefericita a garniturei de capac colbutori am ramas cu doar 3 ( din 8 ) fileti ok.

Suruburile OEM sunt de 6mm si problema a fost strangerea prea tare a lor si nefolosirea unei chei dinamometrice.

Schimbarea era necesara la momentul respectiv pentru ca erau urme de ulei de-a lungul ganiturii.

 

Din ce am vazut solutia pentru problema fileturilor ar fi tarod plus schimbarea cu suruburi de 7mm.

 

Intrebarea e unde as putea gasi suruburi respective? Aveti vreo idee daca se potrivesc de alte modele?

Ce efecte are pierderea etanseitatii in zona capacului de colbutori? (mentionez ca masina nu da inca semne de schimbare a comportamentului dupa 5000 km / insa am martorul de nivel antigel aprins - posibilia legatura?)

 

Mersi pentru ajutor,

Andrei

Edited by AndreiQ
Link to comment
Share on other sites

Salutare fani BMW,

 

Dupa ce am cautat indelung pe net nu prea am gasit posturi care sa detalieaze exact problema mea.

 

Am un E46 318i '99 si dupa o schimbare nefericita a garniturei de capac colbutori am ramas cu doar 3 ( din 8 ) fileti ok.

Suruburile OEM sunt de 6mm si problema a fost strangerea prea tare a lor si nefolosirea unei chei dinamometrice.

Schimbarea era necesara la momentul respectiv pentru ca erau urme de ulei de-a lungul ganiturii.

 

Din ce am vazut solutia pentru problema fileturilor ar fi tarod plus schimbarea cu suruburi de 7mm.

 

Intrebarea e unde as putea gasi suruburi respective? Aveti vreo idee daca se potrivesc de alte modele?

Ce efecte are pierderea etanseitatii in zona capacului de colbutori? (mentionez ca masina nu da inca semne de schimbare a comportamentului dupa 5000 km / insa am martorul de nivel antigel aprins - posibilia legatura?)

 

Mersi pentru ajutor,

Andrei

 

Nasoala treaba cu fileturile , nush de ce naiba au facut asa fileturile la o masina model nou... La e34 cu motor M60 din 1994 filetul este domontabil , se strica filetul ala , pui altul.

 

http://www.rmeuropean.com/Images/products/large/11121747162_GEN_E095124A.jpg asta strange capacul , se infileteaza pe piesa 3 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE11&mospid=47381&btnr=11_4899&hg=11&fg=10 Am facut si eu boacana cu filetul.

 

Sunt curios ce martor ai tu aprins pentru antigel :) , pentru ca nu exista :)) . Doar iti scrie "coolant Level low" .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut, mersi pentru raspuns !

 

Da, ar fi ok daca s-ar potrivi ca pentru modelele mai vechi dar din pacate nu merge...

Referitor la martorul respectiv e indicatorul ca nivelul de apa/antigel e scazut si trebuie sa mai completez.

 

Poate a mai avut cineva probl asta cu filetele la E46...

 

Mersi

Edited by AndreiQ
Link to comment
Share on other sites

Salut Raul,

 

Din cate mi-am data seama, problema tine de faptul ca filetele sunt din aluminiu, la fel ca si corpul in care sunt gaurite.

Cand supratensionezi surubul din metal pe filetul din aluminiu, primul care cedeaza e filetul... de aici si nevoia de a folosi o cheie dinamometrica.

 

Daca doar 2 se invart in gol, nu e asa mare probema cred, la mine 5 se invart in gol.

 

Poate stie cineva care sunt efectele pierderii etanseitatii in zona capacului de colbutori?

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

in mod normal , Piulita de strangere , ar trebui sa fie din material mai moale decat filetul pe care se strange.

 

2 aliaje diferite ca rezistenta pentru ca, partea cea mai ieftina, si cel mai usor de schimbat, sa cedeze in caz de suprastrangere :) .

 

Il strangi tare, cedeaza piulita, o schimbi si cu asta basta.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Daca asa spui, am sa cumpar un surub OEM si sa incerc sa-l pun, in tot acest timp verific si suruburile, poate intr-adevar sunt mancate. Sunt curios care e de fapt treaba.

 

Stima, Raul

 

@AndreiQ - nu stiu care pot fi efectele, doar ca se prelinge pe blocul motor ulei.

 

Poate stie cineva mai bine, ce se poate intampla mai grav, decat aceasta simpla scurgere

Link to comment
Share on other sites

ak_47, mi-ar fi placut si mie sa fie asa, atunci nu ar mai fi aparut problema asta :)

 

Cristimm, mersi mult pentru ideea cu Helicoil !

 

Am cautat si am gasit pe 6mm atat la noi cat si pe Ebay cu transport intenational.

Ai idee daca risc sa contaminez chiulasa in procesul de refiletare? Din cate am vazut trebuie marit filetul si ma gandesc ca ar putea sari aschii de aluminiu pe care sa nu le mai pot curata apoi. Din cate imi dau seama filetul nu comunica cu alte zone, insa nu imi dau seama exact din schemele de pe realoem.

 

r4ulik daca curge ulei e problema, posibil sa risti/riscam si "warp"-area capacului cu timpul, adica sa ne trezim ca nu mai e planeitate intre capac si corp si atunci e si mai grav... oricum problema trebuie rezolvata si cred ca cea mai la indemana solutie e cea cu Heli-Coil.

 

 

Mersi

Edited by AndreiQ
Link to comment
Share on other sites

 

Am cautat si am gasit pe 6mm atat la noi cat si pe Ebay cu transport intenational.

Ai idee daca risc sa contaminez chiulasa in procesul de refiletare? Din cate am vazut trebuie marit filetul si ma gandesc ca ar putea sari aschii de aluminiu pe care sa nu le mai pot curata apoi. Din cate imi dau seama filetul nu comunica cu alte zone, insa nu imi dau seama exact din schemele de pe realoem.

 

 

Pot sa-ti sugerez o metoda pe care o folosesc eu cand dau gauri prin casa si anume: rogi pe cineva sa tina un aspirator pornit cu furtunul cat mai aproape de locul in care filetezi. Aspiratorul o sa adune (sper) tot spanul rezultat.

Link to comment
Share on other sites

Pot sa-ti sugerez o metoda pe care o folosesc eu cand dau gauri prin casa si anume: rogi pe cineva sa tina un aspirator pornit cu furtunul cat mai aproape de locul in care filetezi. Aspiratorul o sa adune (sper) tot spanul rezultat.

 

Da o idee buna, ma gandeam si eu la aspirator...

 

Mersi inca o data pentru ajutor !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.