Jump to content

DIY - Schimb flanse amortizoare fata


B I Z

Recommended Posts

Am schimbat de curand suspensia pe spate si nu m-am gandit sa fac poze.

Azi am schimbat suspensia pe fata si am facut cateva poze, poate o sa fie cuiva de ajutor pe viitor.

In acest fel se procedeaza pentru a schimba arcurile, amortizoare sau flansele amortizoarelor pe fata. Eu am schimbat tot dar am refolosit flansele vechi pentru ca au fost montate cu putin timp in urma, cumparate de noi - LEMFORDER. De ce nu am schimbat de atunci si arcurile si amortizoarele? Stiu ca daca tot am muncit atata trebuia sa fi verificat de atunci si arcurile si amortizoarele. Raspuns: Le-am verificat insa nu au fost fonduri suficiente.

Pentru a schimba amortizoare/arcuri/flanse pe fata sunt necesare urmatoare :

- cric

- cheie roti

- capre (optional pentru siguranta fiecaruia - depinde cat de norocos te simti :D sau cat de bine pui cricul)

- cheie crichet

- prelungitor scurt sau lung (eu le-am folosit pe ambele)

- capete pentru cheia crichet de 13, 15, 18, 19, 21, 24

- surubelnita dreapta (pentru a scoate capacul din plastic de pe flansa)

- prese pentru arcuri

- imbus de 6

Pentru inceput am slabit prezoanele, dupa care am ridicat masina pe cric, ulterior am asigurat-o cu o capra si cu roata pe care am dat-o jos.

 

Folosind cheia crichet cu cap de 15 am desfacut piulita de la bieleta antirului - capatul care este prins pe amortizor - dupa care am indepartat-o de amortizor. Pentru a o scoate mai usor puteti eu am folosit un al 2-lea cric fixat sub capul pivotului de la roata si am ridicat pana cand surubul bieletei a ajuns in plan orizontal, astfel putand sa o scot mult mai usor. Cu partea asta nu am poza.

 

Folosind cheia crichet cu cap de 18 am desfacut surubul de la fuzeta eliberand amortizorul. Aici aveti grija unde si cum cade fuzeta pentru ca, in momentul in care este scos surubul ala de tot, fuzeta, in cadere, o sa traga de furtunul care merge la etrier. Eu am pus sub disc un lemn care mi-a fost la indemana. Dupa ce scoateti de tot surubul care tine amortizorul in fuzeta, cu atentie sa nu intindeti la maxim furtunul de la etrier, va apasati pe fuzeta si scoateti amortizorul de acolo.

 

Am desfacut cele piulete de la flansa amortizorului...

 

... si a cazut amortizorul cu arc cu flansa cu tot :)

Am fixat presele pe arc, le-am strans aproape de maxim, punct in care arcul era strans destul de mult.

 

Ca sa desfac piulita din capul tijei amortizorului, am avut nevoie de o improvizatie ... un cap pentru cheia crichet de 21 luat la strung si modelat pentru o fixa de 17, prin interiorul caruia am reusit sa bag un si sa tin contra pe tija amortizorului cu un imbus de 6. Aici am avut nevoie de un prieten care sa imi tina imbusul.

 

 

 

 

Presele raman pe arc pentru a pune arcul inapoi dupa ce flansa este inlocuita iar montarea se face in ordine inversa.

La montare ansamblul amortizor/arc/flansa se baga cu flansa inainte, se infileteaza cele 3 piulite de la flansa - nu le strangeti de tot pentru ca veti avea nevoie de mobilitate sa miscati amortizorul.

Poate explicatiile nu sunt dintre cele mai bune si pozele nu sunt prea multe dar sper sa inteleaga cei care au nevoie. Pentru alte detalii ma gasiti pe privat.

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine totul este destul de clar; Un singur lucruru ma intereseaza:

Ai avut si o cheie de 21 inelara cu cot? (in acest caz ai scapa de multa manopera).

 

Foarte util topicul. E mare saracie la acest capitol.(DIY)

 

http://www.magaziacuunelte.ro/fotky5698/fotos/_vyrn_125Cheie-inelara-cu-cot-Cr.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

La o adica poti verifica asta doar ridicand capota (si ai timp sa te pregatesti). Consider ca te chinui mai putin sa slabesti piulita jumatate de tura cat este inca montat amortizorul pe masina.

Daca se potriveste inelara bine, daca nu, merge foarte bine solutia ta sau o cheie dedicata pentru uz profesional.

http://www.bizoo.ro/image/img360/sale/Cheie-amortizoare-Audi-Volkswagen_f01689_1313886031.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Urmeaza sa schimb si eu amortizoare+flanse fata+spate. Am tot gasit topicuri despre cum se face, dar nu prea am gasit pareri si impresii de dupa schimbare. Care erau simptomele inainte, cum se comporta dupa schimbare, etc. La mine a inceput sa se simta o instabilitate deranjanta cand prind denivelari/gropi la drum lung (la peste 80km/h), mai ales in curbe. Se simte si in volan destul de rau.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Folosind cheia crichet cu cap de 18 am desfacut surubul de la fuzeta eliberand amortizorul. Aici aveti grija unde si cum cade fuzeta pentru ca, in momentul in care este scos surubul ala de tot, fuzeta, in cadere, o sa traga de furtunul care merge la etrier. Eu am pus sub disc un lemn care mi-a fost la indemana. Dupa ce scoateti de tot surubul care tine amortizorul in fuzeta, cu atentie sa nu intindeti la maxim furtunul de la etrier, va apasati pe fuzeta si scoateti amortizorul de acolo.

Doar acest surub trebuie desfacut pentru a desface amortizorul in partea de jos ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut

 

Te rog, va rog, spune-mi/spuneti-mi, de ce-mi sta masina mai sus de fata dupa schimbarea amortizoarelor ? Nici nu cred ca e foarte important ce tip de amortizor e pe masina pentru ca ala nu are treaba cu garda la sol (da sa zicem, am pus amortizor ... Sachs cu gaz). Nu le-am montat eu acasa pentru ca n-am scule si elevator, ca altfel as fi facut eu, nu e complicat si-mi place foarte tare sa mesteresc eu.

Mi-e ciuda de mor pentru ca masina nu mai are tinuta. Amortizoarele vechi erau cum erau adica proaste, am mai schimbat si niste bucsaraie pe fata, (trapez si torsiune), da de ce Dumnezeu mi s-a ridicat botul in halu asta ?

Mecanicul care le-a montat mi-a zis ca se vor lasa; c-au stat culcate la transport, etc; Am fost e la niste baieti cu care ma mai inteleg bine si nu mi-au lasat de inteles c-ar fi foarte ok. Cum ca daca nu se lasa singura in 2 saptamani sa merg la ei. Azi au 10 zile de cand le-am pus sus.

 

De unde poate sa vina asta ? La montat am stat langa mecanic. Le pus la loc, exact cat au intrat, au un umar pana la care se pot pune in partea de jos, (imi scapa numele acuma), suruburi, piulite, sigurante etc ... toate la loc.

 

Va atasez poze, sigur o sa-mi dati dreptate ca ceva e putred in Danemarca :(

 

Mi-e atat de draga masina ca as bag-o in casa seara de-as putea. Clar nu ma impac cu postura asta :(

post-41056-0-16857000-1336479751_thumb.jpg

post-41056-0-16457100-1336479761_thumb.jpg

post-41056-0-15448300-1336479768_thumb.jpg

post-41056-0-49302800-1336479775_thumb.jpg

Edited by cristiit
Link to comment
Share on other sites

 

nu stiu de ti se pare tie ca masina ta sta mai sus de fata decat se spate

uitate la liniile trase de mine si apoi uitate la bandourile de pe usi ... ce concluzie tragi?

eu zic ca e foarte bine asa cum e acum ...

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

Mda sta cam sus. Ai poze de dinainte ? Spatele mi se pare Ok dar in ultima poza fata pare inalta.

Garda la sol este data intr-o oarecare masura si de amortizoare. Eu am schimbat amortizoarele recent si masina statea mai ridicata ca inainte (2 cm pe fiecare punte). Dupa un drum Giurgiu-Turnu Magurele-Bucuresti-Giurgiu masina s-a lasat uniform fata/spate, este totusi mai ridicata ca inainte cu 5,6 mm.

Daca amortizoarele le-ai comandat corect (echivalent cu echiparea de fabrica) iar montajul s-a realizat corect (pozitionarea inferioara a arcului pe talerul amortizorului iar in partea superioara in flansa si de asemenea, intrarea amortizorului in fuzeta, pe spate nu ai ce sa greseti mai mult stai sa dai capitonajul jos din portbagaj), mergi cu masina si o sa se aseze. Eu inainte de montaj am apasat tijele amortizoarelor de trei ori fiecare.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

Am cerut furnizorului sa-mi spuna daca sunt specificatii de mentionat legat de montarea amortizoarelor.

Mi-au spus asa: ca cei din service din BMW, spun ca montarea si strangerea elementelor de prindere se face cu arcul tensionat. Si adevarul e ca am mai gasit raspunsuri care spun ca trebuie montat cu masina jos.

Am vorbit in service, merg zilele astea sa slabeasca si sa refaca conform sfaturilor primite. Va spun ce se schimba dupa.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cum adica cu masina jos ? Masina se ridica cel putin cat sa poti da roata jos, apoi nu o poti lasa pentru ca trebuie sa scoti amortizorul din fuzeta.

Si eu am avut pitici pe creier cand am vazut ca este mai inalta ca inainte dar dupa ce am mers cu ea s-a lasast, repet inca e mai inalta cu aproximativ 5 mm fata de cum era inainte. Amortizoarele erau varza, curse, apasam tijele si ramaneau acolo.

Mergi cu masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 years later...
Am si eu o intrebare in legatura cu stransul sus la piulite la amortizor: cand desfaci piulita de sus si strangi la loc nu trebuie sa fie egala treaba stransu cu destransu...ma refer la cate ture face cheia la strangere sa fie egal cu la destrangere...la montarea noului amortizor?! De aici sa apara diferenta si cu ridicarea masinii sau coborarea ei...diferenta de care vorbiti voi mai sus??? Plus faptul cu ridicarea masinii poate sa mai apara din faptul ca noul amortizor sa prea si el fiind mai nou din greutatea masinii?!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.