Jump to content

probleme motor e36 m50b20


Recommended Posts

De ceva timp ma confrunt cu o problema la un e36 motor m50b20.

Motorul se tureaza cam greu parca il tine ceva, la cald.cand e motorul rece functioneaza foarte ok

Am schimbat consumabilele la timp mereu iar acum am verificat(schimbat cu altele) urmatoarele piese: debitmetru,sonda lambda,senzor vibrochen(volanta),bujii, bobine,fise.( mai multe seturi din fiecare )

Am verificat presiunea in rampa de injectie si am undeva la 3 bari iar pe accelerare creste putin si scade pe decelerare pana la 2.8.Motorul nu trage aer fals pe nicaieri am curatat toate mufele senzorii i-am schimbat cu altii de pe alta masina si aceasi poveste se tureaza greu,dar daca o accelerez treptat pana pe la 2500-3000 apoi merge.Compresia am verificat-o la fiecare piston si este cam 14- 14,1(2)

Motorul porneste perfect nu trepideaza nu consuma mult merge fin in sinea lui dar se tureaza cam greu, nu raspunde cum trebuie la gaz.

Bujiile sunt orignale BMW NGK,toate au lucrat la fel,au aceeasi culoare dar este cam spre maro cu mai mult alb( ca si sarea) semn de amestec sarac,dar nu stiu ce sa mai schimb.

Nu am apucat sa incerc cu alta pompa de benzina si alt ECU.

Astazi am montat o toba mai lejera si acum se aude cum borboroseste pe evacuare ca si cum nu ar avea benzina cand o accelerez mai tare.

Daca accelerez treptat merge bine si la rece la fel.

Cand este rece nu face figuri,sau daca o las ceva timp 1-2 ore si apoi plec cu ea pentru circa 500 de metri daca motorul este inca cald tot merge bine apoi din nou balbaie,ca si cum nu se alimenteaza.

Ce ar putea fi?? ECU pompa benzina??

Astept orice sugestie,sau pe careva care ma poate ajuta cu un sfat macar sa vada masina in Bucuresti sa imi dea o idee.Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Incearca sa pacalesti debitmetru, taie un carton pe rotund cat sa incapa in debtimetru inainte de partea cu plasa metalica pe unde trage aer din filtru, si fa-i in mijloc o gaura cat sa-i obstructionezi debitul de aer cam la 75 la suta, asta va concentra fluxul de aer catre mijlocul debitmetrului, facandu-l sa creada ca motorul trage mai mult aer.

 

In principiu o scanare cu GT1 ar trebuii sa-ti arate ce merge si ce nu merge, dar nu prea gasesti pe nimeni cu interfata cu multiplexor ADS sa mearga pe masinile voastre non-obd.

Link to comment
Share on other sites

Salut abea am venit de la tester.

Pe tester nu a iesit nici o eroare senzorii ii gasea pe toti nu avea nici un fel de eroare.Din spusele baiatului de acolo ar fi pompa de benzina nu baga debit,si masina are aceleasi simtome ca si cum as ramane fara benzina cand accelerez mai tare.treptat ar merge pana la o anumita turatie.Pe langa pompa de benzina se mai adauga si motoras relanti +furtune dar alea le-am verificat de ff multe ori si sunt ok iar relantiul nu fluctueaza deloc.

 

Raul tu ai schimbat pompa de benzina s-au ecu?? As vrea sa ne vedem poate cine stie le rezolvam amandoi.Eu nu am de unde sa testez alt ecu.Am senzorii debimetre bobine fise toata electrica de pe 2 motoare inclusiv admisie

Link to comment
Share on other sites

pai poate e filtru de benzina infundat.

daca ai 3 bari in rampa pompa e ok, dar daca filtrul e infundat nu asigura debit suficient. Normal ai un regulator de presiune, merge verificat si ala..

Cnad schimbi filtrul ala de benzina poti masura si pompa cat scoate, nu in rampa ci langa ea, unde e filtrul.

Link to comment
Share on other sites

Salut abea am venit de la tester.

Pe tester nu a iesit nici o eroare senzorii ii gasea pe toti nu avea nici un fel de eroare.Din spusele baiatului de acolo ar fi pompa de benzina nu baga debit,si masina are aceleasi simtome ca si cum as ramane fara benzina cand accelerez mai tare.treptat ar merge pana la o anumita turatie.Pe langa pompa de benzina se mai adauga si motoras relanti +furtune dar alea le-am verificat de ff multe ori si sunt ok iar relantiul nu fluctueaza deloc.

 

Raul tu ai schimbat pompa de benzina s-au ecu?? As vrea sa ne vedem poate cine stie le rezolvam amandoi.Eu nu am de unde sa testez alt ecu.Am senzorii debimetre bobine fise toata electrica de pe 2 motoare inclusiv admisie

 

Ecu nu l0am schimbat, sincer nici nu stiu ce e ala.

Pompa am schimbat-o, dar cu una din shrot(de pe masina de pe care am luat pompa, am mai luat multe piese, masina aceea era avariata dar avea putini km, iar piesele erau de buna calitate).

 

@Florin eu sunt din TM, cam greu sa ne intalnim.

 

 

Eu o sa incerc sa schimb filtru de benzina. Apoi am sa mai incerc si smecheria aia la debitmetru, despre care vb colegu in topicul de mai sus.

 

@Florin , eu am aceleasi simptome dar la mine si flucteaza relantiu(chiar da sa moara motorul) pana se incalzeste apa la max. Deci constat/relaizez/baniuesc ca problema ar fi la presiunea de benzina.

 

PS: Cand am dus masina la test, baiatu zicea ca la modelu asta de motor aveam capu de la injectoare sunt cu 4 orificii, probabil ca unele orificii sunt infundate.

 

AAAAAAAAAA

 

 

Mai ceva important !!!

 

 

Eu am si instalatie de GAZ, cu injectoare de gaz separate. Cand trece pe gaz, simptomele se pastreaza, asta ma deruteaza de tot.

 

Sincer nu stiu ce poate sa aibe, tiind sa cred ca ar fi totusi de la debitmetru, dar pe test zice ca sta perfect in cote.

 

Eu am lasat "balta" problema, ma orientez spre schimbare motorului la un M50B25.

Link to comment
Share on other sites

La mine doar cand se incalzeste motorul nu se accelereaza cum trebuie.La rece merge perfect.E imposibil sa nu le putem da de cap.O sa schimb eu si injectoarele si senzorul TPS defapt admisia cu totul si motorasul de relanti in weekend si apoi sa vedem ce mai zice...dar nu cred ca se va rezolva problema cu asta.. in fine sa dea Domnu'.Eu n-am alta pompa de benzina sa verific,si un ECU pentru o proba de 10 minute undeva in Bucuresti.Pompa cumpar zilele astea si in weekend le schimb toate mentionate mai sus.
Link to comment
Share on other sites

Senzorul TPS este senzorul de la clapeta de acceleratie. Acesta are 3 pozitii din ce stiu eu si ii spune calculatorului cand atingi acceleratia ca motorul nu mai este la relanti,si apoi ECU isi face treaba.. in fine mari probleme nu face acest senzor, eu am mers 2-3 luni cu mufa scoasa la un 2.5.Nu cred ca probleme se trag de la el ci din alimentare,cel putin in cazul meu 90%.Chestia e ca pe tester nu a dat nimic electronic iar presiune in rampa are.Toate sunt ok pe motor cum am mai spus bujii fise bobine debitmetru,lambda... toate le-am schimbat de pe alt motor.Compresie are dar nu se alimenteaza cum trebuie.Merg maine sper sa probez alta pompa de benzina si eventual un ECU.Rog un BMW-ist cu 2,0 non-vanos daca doreste sa ma ajute cu o proba de 10 minute la ECU,contracost evident! Edited by FlorineluXXL
Link to comment
Share on other sites

nu il vezi pe tester. e nr.2 din schema asta..

http://www.realoem.c...428&hg=13&fg=15

Te inseli, nu are numai 3 pozitii, la motorul M50 ci treaba lui e sa stie in orice moment cat e de deschisa clapeta, deci citeste in orice pozitie, de la complet inchis la complet deschis. si poate lucra impreuna cu actuatorul de clapeta la modelele cu pilot automat.

Evidenta ca daca nu functioneaza si e mai lenes se paote manifesta cum povestesti tu.

Teoretic ai o luminita in bord, EML, se poate aprinde de la asta, chiar si cel de check engine, dar dracul stie daca mai merg iar la cutii automate poate provoca intrarea cutiei in falisafe mode.

daca nu iti apar erori de missfire , poate fi o cauza.

 

 

Poti incerca sa il cureti mai intai, sau daca nu merge sa il inlocuiesti. Costa in jur de 30 de euro unul nou.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu il vezi pe tester. e nr.2 din schema asta..

http://www.realoem.c...428&hg=13&fg=15

Te inseli, nu are numai 3 pozitii, la motorul M50 ci treaba lui e sa stie in orice moment cat e de deschisa clapeta, deci citeste in orice pozitie, de la complet inchis la complet deschis. si poate lucra impreuna cu actuatorul de clapeta la modelele cu pilot automat.

Evidenta ca daca nu functioneaza si e mai lenes se paote manifesta cum povestesti tu.

Teoretic ai o luminita in bord, EML, se poate aprinde de la asta, chiar si cel de check engine, dar dracul stie daca mai merg iar la cutii automate poate provoca intrarea cutiei in falisafe mode.

daca nu iti apar erori de missfire , poate fi o cauza.

 

 

Poti incerca sa il cureti mai intai, sau daca nu merge sa il inlocuiesti. Costa in jur de 30 de euro unul nou.

 

 

 

La masinile obd1 din cate stiu, nu ai martorul ptr check engine, s fost pus doar ptr masinile obd1 ptr state, si la cele obd2. se poate pune bec si trage fir de la conectorul de langa cutia de siguranta (nu mai stiu X ceva de la pin 8 parca) la mufa albastra X...? de la ceasuri, si astfel configurezi functia de check engine ptr obd1. apoi poti face testul cu pedala de acceleratie de 5 ori, cu clipirea martorului check engine dupa un tipar, e pe net, ptr citirea codurilor de eroare.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor nici nu stiu ce sa mai cred... deci mie la rece imi merge absolut perfect iar cand se incalzeste motorul pana pe la 70 de grade incepe se sa balbaie cand accelerez ca si cum nu ar avea benzina destula.....In rest totul ok fiecare pornire rece cald nu conteaza, nu fluctueaza relantiul,nu consuma mult masina, bujiile sunt maronii exact cum trebuie.Voi schimba admisia si TPS-ul daca nu se rezolva de la pompa.nu stiu ce sa mai cred nici despre ea...pt ca presiune are cat trebuie 2.8-3.4 bari dar nu stiu daca si in sarcina,s-au daca debitul este suficient.
Link to comment
Share on other sites

Am mai aflat o chestie...patita de un prieten.Senzorul de la axa cu came cu problema.La rece mergea iar la cald accelera cu intreruperi.Ar putea fi si ala ma gandesc pentru ca e singurul care nu l-am schimbat dar il am.Acum ma intreb de ce nu a dat nimic pe tester daca ar fi ala defect?
Link to comment
Share on other sites

Am mai aflat o chestie...patita de un prieten.Senzorul de la axa cu came cu problema.La rece mergea iar la cald accelera cu intreruperi.Ar putea fi si ala ma gandesc pentru ca e singurul care nu l-am schimbat dar il am.Acum ma intreb de ce nu a dat nimic pe tester daca ar fi ala defect?

 

ala din cate am inteles nu iti iese pe tester, mai degraba iese ala de la volanta.

 

senzorul de la axa il poti curata, wd40, daca apoi nu mai face ar trebui schimbat.desi ala are mai multa treaba cu aprinderea.

Link to comment
Share on other sites

ala din cate am inteles nu iti iese pe tester, mai degraba iese ala de la volanta.

 

senzorul de la axa il poti curata, wd40, daca apoi nu mai face ar trebui schimbat.desi ala are mai multa treaba cu aprinderea.

Mie pe tester nu a dat nimic.Maine sper sa incerc cu ECU pompa de benzina si senzorul ala....Poate nu mai da scanteie cum trebuie si ineaca de borboroseste si treptat ar urca in ture... nu stiu ce sa mai cred ma gandesc la toate variantele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.