Jump to content

probleme motor e36 m50b20


Recommended Posts

Salut.

Mai am o intrebare: ECU primeste semnal de la sonda lamba doar cand se incalzeste motorul? Am inteles ca o ignora pana se incalzeste motorul.Eu tot mai am ezitari cu ea si ma gandeam sa scot mufa pt vreo 200 km sa vad ce zice.Acum nu stiu 100% daca e adevarata treaba cu semnalul trimis catre ECU doar cu motorul cald,si daca este adevarata chestia cam de la ce temperatura incepe sa trimita informatii? la 90 grade sau de la temperaturi mai mici?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E adevarat, trimite semnal tot timpul, dar ECu o ignora pana ajunge ea la temp de lucru.

Daca la tine sonda e cu 4 fire, inseamna ca are si un circuit de incalzire, inseamna ca nu dureaza asa mult sa o bage ECU in seama. Oricum pe frigul asta merge socul electronic macar cateva minute, fie ca sonda lambda s-a incalzit sau nu..

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca e functionala si o scoti, ar trebui sa simti o piedere semnificativa de cuplu in ture mici si un consum mare, practic ECU baga niste valori din burta in lipsa informatiilor de la sonda..

Dar la motoare mici sonda lambda nu prea da variatii de relanti din ce stiu, daca asta te ingrijoreaza.

 

Unii spuneau ca M60 se poate manifesta asa, dar ma indoiesc. Dar la tine doar astea r trebui sa fie efectele.. lipsa cuplu si consum mare.

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sincer la cat am umblat in masina numai sonda nu am pus noua.Am incercat eu cu alta si tot cam asa mergea dar in timpul ala aveam o bobina de inductie cu probleme, Apoi am schimbat ECU naiba mai stie.Are ezitari si cuplu cam putinel pe ture mici(sub 3000).De consum nici eu nu stiu dar mediu si cu ce o mai alerg eu prin Bucuresti am cam 10 consum la pompa combinat.

 

chestia e ca la prima pornire cu motorul rece merge excelent trage in draci apoi se mai lasa putin,cel putin sub 3000.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Aseara am plecat din nou la drum cu masina Bucuresti-Campulung.Am mers jumate din drum cu sonda lambda si benzina de la luk oil,iar pe la jumatatea drumului am scos mufa la sonda si benzina de la OMV.Mersul motorului nu s-a schimbat mai deloc in bine ba chiar in mai rau.

Mi-a consumat ceva mai mult fara sonda si dupa aproximativ 50 de km am bagat iarasi mufa ca tragea mai prost.Astazi m-am apucat iarasi de puricat, am dat admisia jos cu toata instalatia electrica a motorului si capacul de la supape.

Distributia era montata ok pe semne totul ok.Apoi am montat alta galerie de admisie cu tot cu injectoare de pe alt 2.0 tot M50 S1 care mergea foarte bine pe masina.

Odata cu galeria am schimbat si toata instalatia motorului de la panoul de sigurante pana la ECU si totul pe motor.

Am curatat si schimbat regulatorul de relanti si la toate furtunele le-am pus coliere la capete (nu-s fisurate) sa fiu sigur ca nu trage aer fals.Pe galeria mea avea cateva ramificatii de vacum duse anapoda pe acolo nu stiu exact ce faceau dar nu cred ca tragea aer fals.

In fine apoi am montat noua galerie si am mai desfintat din furnunasele de vacum.A ramas doar cel subtire de duce la regulatorul de presiune si pleaca de langa senzorul ala de sub admisie si inca un furtunas subtire care pleaca din galeria de admisie exact de unde se imbina cu cotul regulatorului de relanti si duce pana in motor acolo la axele cu came impreuna cu alt furtun mai gros care iese din cotul debimetrului si se imbina amandoua intr-un plastic care intra in capac.

In afara de astea imi mai intra un sigur furtunas in corpul clapetei de acceleratie si vine din chestia aia de recirculare a gazelor din supapa aia.

Dupa ce am pus toate astea am pornit motorul,care s-a aprins imediat neasteptat chiar.

In prima faza merge altfel acum dar nu stiu ce sa zic ca nu am apucat sa scot masina sa vad daca mai ezita dar am lasat-o pornita pana s-a incalzit motorul am accelerat-o de multeee ori si mai brusc si treptat pare ca ar avea acelasi mers indiferent rece-cald.

LA rece imi sta mai turat circa 1 minut sa zic gen 1000(+/-) rpm dar nu fluctueaza.M-a prins noaptea cu capacele date jos si nu am apucat sa o scot pe drum dar o simt altfel si la relanti parca nu trepideaza si gazele ies constant.Toate astea fara sonda, pentru ca nu am mai apucat sa duc cablul pana in la catalizator si am pornit-o asa,cablul a ramas pe sub masina il trag dimineata.Maine montez capacele alea si o iau din loc sa vedem.

Nu stiu ce sa ii mai fac acum chiar nu mai am la ce sa umblu.Am mai incercat astaseara si cu alte bobine/fise tot acealsi mers.Am lasat debimetrul de 2.0 momentan,dar vad eu dimineata care il las pe motor.

Supapele pareau foarte curate din ce am reusit sa imi dau seama prin galerii,compresie pe toti cilindri 14+....

Daca doreste cineva care se pricepe cat de cat sa se uite si la motorul meu eventual sa se dea cu el si sa imi zica ca sunt eu tampit... ca m-a ametit de tot.

Daca o iau la ture si nu o las deloc trage isi modifica mersul dar daca merg linistit ca omul cel putin in afara si sunt cu a 4 sau a 5-a la 2000 2500 ture si o calc balana nu pleaca aproape deloc decat foarte incet ca un logan.Trebuie sa schimb inapoi sa ii dau ture si apoi se duce de nu mai ai treaba.

Repete daca vrea careva sa isi dea cu pararea in Bucuresti oriunde...dau eu berea si vin sa discutam.Acum sunt tare curios maine cum se comporta.Voi face si ceva poze si un filmulet eventual sa vedeti si voi ce si cum.Va multumesc.

Numai bine. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

interesant.si eu am ceva simptome asemanatoare la m50b25.

la mine trage grav chiar de la turatie mica,in schimb daca apas brusc acceleratia in blana motorul intrerupe

 

mecanicul zicea ca a descoperit nu stiu ce masa dezlipita pe la ecu care cica are legatura cu senzorul de pe clapeta,dar nu stiu ce sa zic.zice ca trebuie schimbat ecu

Link to comment
Share on other sites

E ceva ciudat la mine cel putin....Nu mi-am batut joc dar o simt ca nu trage de 150 cp.Are ceva draci pe ea.Catalizatorul nu stiu ce e cu el dar cu alta finala e aceasi poveste.Nu a fost umblat la el pare originalul nu a fost taiat,decat daca s-a schimbat tot traseul,pentru ca este foarte solid.Ar putea sa imi faca si catalizatorul figuri de genul?
Link to comment
Share on other sites

Salut.astazi am mai facut vreo 200 de km cu masina.Nici eu nu mai stiu ce e de capul ei.Merge bine dar nu imi dau seama.Ori m-am obisnuit cu ea ori trage cam greu,dar NU MAI AM LA CE UMBLA se comporta bine acum dar tot parca urca cam greu chiar si in a 3-a de la 2000.vitezometrul urca destul de ok dar nu simt masina ca se zbate,smuceste sau ceva.E calma si cand ma uit vad 100+ km/h destul de bine.Nu stiu ce sa mai cred.Astazi am dat o tura in forja fara sonda lambda si apoi am bagat mufa iar cum am bagat mufa parca de la 5000 o tine ceva si se tureaza mai greu decat fara ea,sau nu imi dau seama....Nu mai am ce schimba ce verifica am facut cam tot ce imi statea in putina am luat de pe alt motor toate piesele nu mi-am batut joc de ea,dupa cum am spus mai sus am pus totul cum trebuie.As vrea sa iau un set de bujii noi sa vad daca simt ceva diferenta.

Totusi trebuie sa incerc si alta masina cu acelasi motor sau rog un coleg care vrea sa se dea cu ea si sa imi zica ca sunt eu dus.... Va multumesc pt timp si nervii acordati.

Numai bine. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

In talon scrie 1270 kg acum nu stiu ce inseamna asta, si daca este asta greutatea reala.Eu pe masina nu am pus nimic in plus.Referitor la cai ... nu stiu ce sa mai spun compresie are exact cat da in carte 14.2 presiune rampa de benzina la fel toti senzorii in parametri efectiv nu ar avea de ce sa nu ii scoata.Cum am si spus pana acum am schimbat tot ce era de schimbat in daca ai urmarit topicul de la inceput.Motorul nu papa ulei nu scoate fum.... :download:
Link to comment
Share on other sites

am exagerat cu greutatea,ce vroiam sa subliniez este ca si daca motorul este in mintile lui cum zici,m50b20 nu este foarte vioi in general

 

cred ca cea mai buna solutie ar fi sa incerci un model similar ca sa vezi daca intr adevar sunt ceva diferente notabile

Link to comment
Share on other sites

Salut,

O parere proprie si personala ca fost proprietar de E34 520i M50B20: debitmetru, sonda lambda si alti sensori care au legatura cu amestecul de aer, benzina si aprinderea, trebuie sa fie PIESE NOI SI ORIGINALE BMW(nu producatori. Stiu ca sunt piese scumpe dar este foarte posibil ca din cauza pieselor SH care au o anumita uzura si decalibrare, sa se piarda mai multi bani si timp. La BMW-ul pe care l-am avut, am facut aceasta greseala(am luat debitmetru nou dar de producator si sonda lambda SH) si nu am reusit cat timp l-am avut(4ani), sa il fac sa mearga rotund dupa ce se incalzeste, si sa traga bine in ture joase. In cei 4 ani am verificat ca si tine toate furtumele de vacuum, galeria de admisie clapeta de acceleratie, potentiometru pentru acceleratie(TPS) etc., si tot nu am reusit nimic. Acum masina a ajuns la userul: alex_maniacu_91 care mia zis ca a pus alta sonda lambda si alt debitmetru si merge mai bine(nu stiu daca a pus pise noi). I-a legatura cu el si vedeti impreuna ce puteti face. El este din cate am inteles pasionat de BMW E34 si E30. Parerea pe care o am eu despre piesele electronice noi si originale BMW e valabila si pentru modele de BMW mai noi. Iti doresc sa descoperi acest mare mister pe care il ai tu si care probabil il mai au si multi alti posesori de acest motor. Succes!

Link to comment
Share on other sites

Salut.Eu am pus piese OEM de pe alt motor care functiona pe masina.Nu s-a schimbat nimic la mine decat foarte putin dupa ce am schimbat senzorul de temperatura si apoi cu ECU.Masina nu imi merge rau adica sta constant la relanti porneste perfect dar parca se tureaza cam greu nici eu nu stiu sigur.Nu mai am ce verifica la capitolul motor.Nu am incercat cu 1 singur rand de piese ci cate 2-3 din cele enumerate mai sus.Nu stiu ce sa cred de catalizator masina este din 06 91 destul de veche dar traseul de evacuare arata foarte bine.Acum nu stiu daca a fost schimbat sau este originalul masini dar in 20 ani cred ca se infunda si dracia aia de catalizator.Ma bate gandul sa il dau jos dar nu stiu daca e o idee buna.Cel putin nu vreau sa vad fum in urma mea sau alte chestii de genu.De ITP... oricum ar fi tot gasesc ei ceva ca sa le dai partea asa ca nu ma intreseaza aspectul asta.Vreau sa nu vad fum in spate si sa nu faca ca toti dracii.Cel mai probabil m-am obisnuit cu masina si nu o mai simt asa brutala...Maine voi face un clip cu mersul motorului rece-cald,sa va dati si voi cu parerea.Ce recomandati in legatura cu catalizatorul?La varsta care o are....
Link to comment
Share on other sites

salut!si eu am un e36 320i coupe m50 92.06 am exact aceleasi probleme de parca eu am scris toate simptomele.Ma bate gandul sa ma duc la o reprezentanta pote poate ma ajuta cu ceva is nebun deja nu mai stiu ce sa ii fac eu am schimbat si ECU ,senzor volant,filtre,buji noi adar tot asa si mie draga nu vreau sa o dau!!!ma gandeam sa iau 6 buji pe iridium pote arde benzina mai bine. Daca se schimba asa ceva va anunt!!! si nu vreau sa ii tai catalizatorul dar daca e nevoie jos cu el Edited by Pralios
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm da e deranjant.Eu astazi am constatat ca am cam acealsi mers acum rece-cald.Merge bine dar parca nu scoate cei 150 cp defapt nu se simte.Cum ajung acasa dau catalizatorul jos pentru ca efectiv nu mai am ce sa schimb si la ce sa umblu si daca tot nu ii dau de cap eu ii pun 2.5 in cateva saptamani.Am electrica deja cutie si anexele le las pe cele de la 2.0,deja imi caut 2.5 preferabil non vanos ca am eu anexele si electrica si il vreau chel motorul.

PS: schimb ECU de 2.0 sau 2.5 non vanos care se doreste cu ECU de 2.5 vanos S2 cel cu 413 la final.Dau 402 sau 403 pe el+ eventuala diferenta.Pe proba.

PS 2: Cumpar motor 2.5 non vanos fara nimic pe el decat:bloc _chiulasa_..(ansamblul motor)

Link to comment
Share on other sites

azi am curatat debitmetru de aer cu sprei de circute electrice si sa sti ca merge mult mai bine dar tot nu trage asa bine cum ar trebui 150cp sa traga eu am si jante de 17 magneziu 9j care is foarte late si fff grele.NU E NIMENI CARE ARE ACELAS MOTOR SA NE SPUNA CUM TRAGE IN TURATI JOASE!! DUPA 4000 DE TURE RUPE TOT!! EU INCA NU IL AM INSCRIS DUPA CE IL INSCRIU DACA TOT ASA MA INERVEAZA II PUI SI EU 2.5 SAU 2.8 CU 2.5 FOST SI MERGE MULT MAI BINE Edited by Pralios
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Revin cu clipurile promise: In primul video masina mergand la rece atunci am pornit-o prima data pe ziua de astazi.Fiind nepornita de 3 zile si am o baterie de aproximativ 6 ani care a dus 3 masini pana acum imi moare daca nu o pornesc ceva timp si e frig afara.Acum astept parerile voastre in legatura cu mersul motorului...

Apoi a urmat un burnout scurt pentru ca nu voiam sa distrug anvelopele..

 

In ultima faza un clip cu motorul cald

Evacaurea este stoc doar tipsul finalei a fost schimbat.Eu nu stiu ce sa mai cred dar in mare parte cred ca m-am obisnuit cu ea.Nu mai am ce schimba si la ce umbla.Acum are cam acelasi mers nu se schimba semnificativ rece-cald. :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Am eu M50 pus pe E34!

 

Faptul ca nu trage la turatii mici se datoreaza sondei lambda! Si al meu are acelas simptome la relanti ( vedeti topicul meu din aceasta sectiune); am montat lambda noua originala si s-a schimbat mult mersul pana in 4000rpm, trage constant, nu se mai simte trecerea; dupa 4000rpm ECU renunta la datele oferite de lambda si "baga gaz". Oricum tineti cont ca este un motor multi-supape care este normal sa nu traga la 2000 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Merge bine satanista acum.Nu o laud ca ii vine dracii din nou.Mai are ezitari asa parca o tine cineva de la spate apoi isi da drumul,dar daca merg mai sportiv asa fara sa o las pe ea sa ia viteza mai ca nu ar mai face deloc.De pe la 5000 rpm o tine ceva parca se tureaza greu dar nu stiu sau nu imi dau seama ca si cum nu ar avea suficient aer/evacuare...maine scot si catalizatorul oricum pentru ca are 20 ani totusi si sa vad ce zice si fara.In caz de ceva il pun la loc ca nu ma costa nimic.Am tot ce imi trebuie.Azi... ma uns la suflet cu mersul ei.. de dimineata pe serpentine in panta foarte frumos.
Link to comment
Share on other sites

Salut.Vineri am avut ceva timp liber si am scos catalizatorul.Am dat evacaurea jos si in loc de catalizator am acum teava goala.Am lasat toba intermediara si finala.Zgomot mai mare nu cred si nici fum/gaze vizibil.Catalizatorul nu stiu ce sa spun despre el dar acum cred ca respira putin mai bine si imi raspunde ceva mai rapid la acceleratie.Putere in plus egal cu zero dar se tureaza mai bine si se simte ceva diferit in ture mari de la 4000 4500 respira altfel, dar in rest nimic de speriat.Atasez ceva poze si va rog sa nu ma injurati pentru claritatea lor dar sunt facute cu o panarama de telefon ce am avut si eu la indemana atunci.... Edited by FlorineluXXL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.