Jump to content

Motorul nu mai suna bine dupa ce a scos fum alb


daniweb

Recommended Posts

Salutare tuturor,

vreau sa va scriu problema ce am intampinat-o cu masina mea (bmw 520d 163cp) zilele trecute, poate a mai patit cineva si imi da un sfat.

Mergand cu masina pe drum, am facut cateva depasiri, am solicitat putin masina, si am simtit ca se opreste turatia la 3000 ture si nu trage mai mult. Imediat m-am gandit ca este turbo, am mai patit la un golf 4 problema respectiva si am stiut ca este turbina. Imediat , dupa aproximativ 30 secunde a inceput masina sa se supratureze, am apasat ambreiajul si masina se tura in blana, a scos un fum alb de nu am mai vazut nimic in spatele meu. Dupa 200 m m-am oprit cu masina, am oprit-o in viteza tinand apasata frana pt ca nu mai se oprea din contact. Imediat m-am uitat la ulei sa vad daca a scazut, m-am gandit ca a luat-o pe ulei si ar trebui sa ii scada uleiul in cazul asta. Surpriza a fost ca aveam 3 degete peste maxim. Uleiul era foarte subtire, parca era motorina in el. Am mers la un mecanic in Baia Mare, care mi l-a recomandat mai multe persoane ca fiind specialist si dupa 2 zile mi-a dat masina. A golit uleiul, a pus altul nou, a schimbat filtrul, turbina zicea ca este buna si nu are nimic si a curatat uleiul din intercooler deoarece era plin acolo de ulei. A pornit-o a facut o tura si a zis ca este buna masina, dar sa urmaresc daca ii mai creste nivelul la ulei sa merg inapoi.

Ieri am scos masina de la mecanic, dar imadiat am constatat ca motorul nu mai suna la fel, de la 1500 turatii incepe sa sune altfel, mai zgomotos si se accentueaza odata cu turatia motorului, suna ca si o morisca, un sunet ascutit, nu mai suna rotund cum suna inainte. Masina trage la fel de bine ca inainte dar suna foarte diferit. Sunetul este ca si al unor paleti care se lovesc de ceva. Mecanicul zicea ca merge bine masina si dupa parerea lui asa este ca el nu a auzit cum suna motorul inainte.

Acuma va rog pe cei care ati mai patit asa ceva, sau stiti/banuiti care este problema sa imi dati un sfat. Vrau sa merg si la o reprezentanta in ungaria, deoarece stau aproape de vama, 70km. De cea din Cluj, care este cea mai apropiata de mine, nu am auzit decat pareri negative.

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

pe e60 520 au mitsubishi? hmmm ..pe 530 eu am garret!

Mitsubishi sunt. Tot mitsubishi am avut si eu pe E90 320d 163cp. E acelasi motor, M47TU2 (sau M47N2, depinde de limba). Eu in 2008 am cautat s-o reconditionez si nu avea nimeni pe atunci piese pentru ea, asa ca am luat una noua. M-a costat 4000lei.

 

E suficient sa obturezi admisia de aer.

Pentru cine stie. Dar nu toti posesorii de BMW cu cutie automata stiu asta.

Link to comment
Share on other sites

Mitsubishi sunt. Tot mitsubishi am avut si eu pe E90 320d 163cp. E acelasi motor, M47TU2 (sau M47N2, depinde de limba). Eu in 2008 am cautat s-o reconditionez si nu avea nimeni pe atunci piese pentru ea, asa ca am luat una noua. M-a costat 4000lei.

 

 

Pentru cine stie. Dar nu toti posesorii de BMW cu cutie automata stiu asta.

 

Si cati umbla cu surubelnite, chei sau ce-o mai fi nevoie ca sa desfaci.

Link to comment
Share on other sites

Si cati umbla cu surubelnite, chei sau ce-o mai fi nevoie ca sa desfaci.

De obicei admisia de aer catre filtrul de aer se face printr-un canal de plastic de diametru mai mare, care se scoate prin tragere relativ usor. Si scoti tricoul de pe tine si obturezi admisia catre filtrul de aer :laugh:

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

tocmai am scos masina de la mecanic. I-a curatit intercoolerul, a desfacut turbo si zicea ca jocul ce il are axul din turbo este in limite normale. Mi-a mai schimbat epuratorul de gaze pentru ca a constatat ca este infundat. In fine, mi-a dat masina si surpriza, suna ca o rasnita. De la 2000 de turatii incepe sa sune ca o rasnita, morisca, iar mecanicul zice ca suna "normal". Dar eu fiind obisnuit cu motorul meu stiu cum suna inainte, acuma nici pe departe nu mai suna asa, suna mult mai tare si are dupa cum am spus sunetul acela de rasnita, nu mai este sunetul lui inchis.

Poate suna din cauza turbinei asa?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

vreau sa va scriu problema ce am intampinat-o cu masina mea (bmw 520d 163cp) zilele trecute, poate a mai patit cineva si imi da un sfat.

Mergand cu masina pe drum, am facut cateva depasiri, am solicitat putin masina, si am simtit ca se opreste turatia la 3000 ture si nu trage mai mult. Imediat m-am gandit ca este turbo, am mai patit la un golf 4 problema respectiva si am stiut ca este turbina. Imediat , dupa aproximativ 30 secunde a inceput masina sa se supratureze, am apasat ambreiajul si masina se tura in blana, a scos un fum alb de nu am mai vazut nimic in spatele meu. Dupa 200 m m-am oprit cu masina, am oprit-o in viteza tinand apasata frana pt ca nu mai se oprea din contact. Imediat m-am uitat la ulei sa vad daca a scazut, m-am gandit ca a luat-o pe ulei si ar trebui sa ii scada uleiul in cazul asta. Surpriza a fost ca aveam 3 degete peste maxim. Uleiul era foarte subtire, parca era motorina in el. Am mers la un mecanic in Baia Mare, care mi l-a recomandat mai multe persoane ca fiind specialist si dupa 2 zile mi-a dat masina. A golit uleiul, a pus altul nou, a schimbat filtrul, turbina zicea ca este buna si nu are nimic si a curatat uleiul din intercooler deoarece era plin acolo de ulei. A pornit-o a facut o tura si a zis ca este buna masina, dar sa urmaresc daca ii mai creste nivelul la ulei sa merg inapoi.

Ieri am scos masina de la mecanic, dar imadiat am constatat ca motorul nu mai suna la fel, de la 1500 turatii incepe sa sune altfel, mai zgomotos si se accentueaza odata cu turatia motorului, suna ca si o morisca, un sunet ascutit, nu mai suna rotund cum suna inainte. Masina trage la fel de bine ca inainte dar suna foarte diferit. Sunetul este ca si al unor paleti care se lovesc de ceva. Mecanicul zicea ca merge bine masina si dupa parerea lui asa este ca el nu a auzit cum suna motorul inainte.

Acuma va rog pe cei care ati mai patit asa ceva, sau stiti/banuiti care este problema sa imi dati un sfat. Vrau sa merg si la o reprezentanta in ungaria, deoarece stau aproape de vama, 70km. De cea din Cluj, care este cea mai apropiata de mine, nu am auzit decat pareri negative.

Va multumesc.

 

Dupa ce spui se pare ca motorul tau a suferit un fenomen numit autoaprindere, se caracterizeaza prin dereglarea timpului de avans si probabil a unui senzor de vibrochen asociat cu temperatura prea mare in camera de ardere.

 

La toate astea se mai adauga ramanerea clapetei de acc blocata pe pozitia deschis, concomitent cu cea a pompei de injectie,

 

Cand da fum alb deja motorul e compromis,arcuri/semeringuri de supape,,vibrochen si resegmentare neaparat este necesar.

 

Daca mai continui sa mergi asa distrugi complet motorul.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

De unde esti mai exact? Departe de Zalau?

E posibil sa fie si din turbina, am mai auzit si eu turbine ce tiuaiu ca urmare a uzurii. Si practic tot de pe la 2000 rot/min incepe si turbina sa se incarce bine...

 

Din Baia Mare sunt.

Cine cunoaste un mecanic bun pe bmw in baia mare rog sa imi zica.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
A desfacut mecaniul ieri motorul si o biela juca in piston, iar pe 2 cuzineti sunt zgarieturi. S-a constatat ca de la motorina care era in ulei nu a mai avut ungere buna si de acolo s-au dus cuzinetii. Pistonul probabil de la supraturatie s-a dus. Ce ma sfatuiti sa fac, sa caut un motor second sa il schimb cu totul sau sa incerc sa il repar ?
Link to comment
Share on other sites

Daca faci motorul trebuie sa schimbi toate pistoanele , daca intentionezi sa-l mai ti.

 

daca nu vrei sa mai ti masina fa-i pistonu si pune-o la vanzare. :thumbsup:

 

Un motor dizel incepe de la 7-800e , si nu ai nici o garantie la el.

 

cel mai ieftin l-am gasit la 1100 euro

motor 520d e60

Link to comment
Share on other sites

Ca sa functioneze bine si fara vibratii, trebuie cantarite TOATE pistoanele si ajustate pentru a nu fi diferente.

E o munca destul de precisa. Deci de preferat ar fi totusi sa schimbi motorul daca poti. Incearca sa cauti unul pe care-l poti porni inainte sa vezi cum merge (inca nedemontat de pe masina).

La actualul motor cine stie ce probleme de viitor mai poti intampina, in urma ungerii precare avute in acele momente.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.