Jump to content

Colegul noname! a plecat dintre noi


Calin

Recommended Posts

cred ca cel mai simplu ar fi sa se respecte viteza pentru zonele unde este impusa acea limitare si nu s-ar mai intampla asemenea tragedii...asta cu scoaterea bordurilor, a copacilor sau mai stiu eu ce mi se pare complet aiurea, asa hai sa facem drumuri fara parapeti, copaci, borduri, pietoni, biciclisti, etc. ca in caz ca vine unul cu 200km/h sa o poata taia pe acolo sau daca mai ai tu timp sa te bagi pe camp sa poata el depasi nestingherit...totusi, niste reguli simple respectate fac mai mult decat orice bordura lipsa!
Link to comment
Share on other sites

cred ca cel mai simplu ar fi sa se respecte viteza pentru zonele unde este impusa acea limitare si nu s-ar mai intampla asemenea tragedii...asta cu scoaterea bordurilor, a copacilor sau mai stiu eu ce mi se pare complet aiurea, asa hai sa facem drumuri fara parapeti, copaci, borduri, pietoni, biciclisti, etc. ca in caz ca vine unul cu 200km/h sa o poata taia pe acolo sau daca mai ai tu timp sa te bagi pe camp sa poata el depasi nestingherit...totusi, niste reguli simple respectate fac mai mult decat orice bordura lipsa!

sunt de acord cu tine,insa eu merg regulamentar,un alt participant la trafic vine cu 200 km/h pe contrasens..eu incerc sa il evit si ies de pe carosabil si ma lovesc frontal de un copac si......pana la urma care este rostul copacilor pe marginea drumului?

 

si parapetii au un scop....care sunt facuti si pusi cu cap unde trebuie...la noi sunt pusi de-am pooolea in 80% din cazuri.

Link to comment
Share on other sites

Dumnezeu sa-l odihneasca si chiar imi pare rau pentru orice viata pierduta intr-un moment de inconstienta la volan dar in acelasi timp sa ne gandim si la viata celorlalti.Asa cum am mai spus-o sper sa intelegem ceva din aceste drame si sa ne schimbam atitudinea atunci cand urcam la volan...
Link to comment
Share on other sites

asa e, ar trebui respectata viteza si regulile de circulatie. dar din pacate vor fi mereu incalcari ale acestor reguli. asta ce inseamna? ca trebuie sa fi condamnat la moarte? Nici unul dintre cei care incalca regulile nu ar trebui sa moara, sau ceilalti nevinovati...

 

Imi cer scuze Rares_cj ca expun atentiei cazul tau, dar cred ca are o asemanare izbitoare cu cazul de fata (desi diametral opus din prisma deznodamantului, viteza mai mare, iar Rares ar fi fost cazul Opelului, din fericire nu a fost cazul).

 

Am trecut şi eu printr-o situaţie "near miss", la un moment dat.

Eram pe valea oltului, mergeam spre vâlcea, noaptea.

Eram în curbă la stânga, cu vizibilitate destul de mică. Văd lumină din faţă şi îndrept puţin din volan, cât să mă depărtez o idee de axul drumului.

Pe la jumătatea curbei, surpriză: autocar pe sensul lui de mers, spre sibiu, şi pe contrasens, la 20-30m de mine, în depăşirea autocarului, pe la jumătatea acestuia, o dubă, exact în faţa mea. Eu aveam cam 80kmh, autocarul probabil la fel, şi duba mai mult, având în vedere că practic intra în curbă pe contrasens, şoferul bănuiesc că era în accelerare...

Primul impuls, reflexul, a fost să frânez, ceea ce am şi făcut. S-au blocat roţile (eram cu e12, fără abs) şi maşina începe să derapeze uşor spre exteriorul drumului. Realizez că, dacă nu dau drumul la frână, duba urmează să se urce pe mine. Las frâna, accelerez şi iau dreapta de volan, încercând să menţin controlul maşinii şi, în acelaşi timp, să pot ieşi controlat de pe asfalt.

De la marginea asfaltului până în parapetul de tablă ondulată de la marginea drumului aveam o fâşie de aprox 1m şi am folosit-o din plin, ca să zic aşa, practic mergând cu mai mult de jumătate de maşină pe lângă asfalt.

Norocul a fost că şoferul autocarului a tras cât a putut dreapta (oricum urma să intre în curbă), şoferul dubei a tras şi el dreapta, aproape lipindu-se de autocar, astfel încât am fost 3 maşini una lângă alta, pe un drum cu 2 benzi.

Având în vedere că autocarul şi duba sunt destul de late, mai sunt momente în care nu îmi vine să cred că am încăput toţi 3, unul lângă celălalt, fără să aibă loc un accident.

După ce am trecut prin urechile acului, la propriu şi la figurat, m-am uitat la prietena mea, am întrebat-o dacă e ok, a zis da, cu toate că vedeam cât de palidă era, cum probabil eram şi eu.

Am oprit la câteva zeci de metri după curbă. Am vrut să mă dau jos din maşină, să fumez o ţigară, dar nu am putut. Îmi tremurau picioarele şi genunchii aşa te tare, încât nu mă puteam mişca. Parcă nu erau picioarele mele. Pur şi simplu, nu am putut să mă dau jos din maşină.

De atunci, conduc altfel. Nu las nimic să îmi distragă atenţia de la drum.

P.s. Cu câteva secunde înainte, mă uitam la scrumieră, să-mi sting ţigara...

 

 

 

Doamne fereste, ce s-ar fi intamplat daca la marginea asfaltului erau borduri? Ar fi fost condamnati la moarte de niste borduri? Eu zic ca da, din fericire nu a fost asa.

 

 

Eu zic ca tre' sa ne aplecam atentia si dincolo de "avea viteza, depasea ilegal", intotdeauna se vor intampla d'astea (din pacate), asta nu inseamna ca vinovatul si victimele nevinovate trebuie condamnate la moarte, doar ptr ca o firma sau alta sa faca niste bani in plus ptr amplasarea unor parapeti total inutili.

 

LE: sunt zone de munte cu serpentine, unde parapetii lipsesc cu desavrasire, tocmai unde ar trebui sa fie (...prapastie!!!), si zone ca in cazul de fata, drum pe camp unde sunt borduri de 40 cm.... :pinch:

Edited by max83
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa intru in polemici, prevenirea unor astfel de incidente e la indemana tuturor si e atat de usor, evident ca toti gresim si calcam pedala mai tare uneori, unii am si trecut prin asa ceva, si mie mi s-a intamplat insa mi-am invatat lectia, doar ca dupa ce se intampla gasim tot felul de scuze, gen borduri, gropi, copaci etc., cand totul e de fapt foarte simplu...au si astea in anumite circumstante un oarecare aport, insa doar tangential si nicidecum decisiv sau provocator! Eu am derapat intr-o balta ce se formase intr-o curba, era sa dau in judecata pe aia de la drumuri ca nu il curatsera sau ca nu il concepusera cum trebuie ca apa sa se scurga?? Totul putea fi evitat daca mergeam cu viteza regulamentara pentru o curba de 90 de grade, dar....e usor sa dam vin pe altii cand de fapt de noi depinde! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Pff...la ce discutii s-a ajuns...

 

Deci depasesti tot ce iti sta in cale, ai ditamai viteza, nu respecti linia continua, este intuneric si de vina este bordura. wow :turned:

 

Bala, daca citesti tot ce am scris eu pana acum, vei vedea ca nu il disculp in nici un fel. Tragedia a fost cauzata pe rand de :viteza foarte mare, depasirea pe linie continua in curba si coloana, si in ultima faza blocarea eschivei prin bordurile alea.

 

Primele 2 cauze, se pot preveni doar de soferii in sine (intotdeauna cred ca vor exista incalcarile astea, mai mult sau mai putin). ultima se poate remedia de terti (si nu cred ca e cazul doar acelei curba, cred ca mai sunt o gramada in tara...).

 

Nu se da vina pe altcineva, accidentele trebuiesc prevenite rin orice mijloace posibile. A spune ceva de genul : respecti legea sau mori, e.....inuman.

 

Inchei spunand doar atat:

 

Cred ca cu totii suntem constienti ca vor exista mereu vitezomani, si depasiri in curba. Sper.

 

Eu nu as vrea sa fiu vreodata in postura unui fofer care merge regulamentar, iar din fata pe contrasens sa vina o masina in depasire, iar pe marginea drumului sa am borduri de 40cm, astfel incat sa fii condamnat sa intre ala in tine, neexistand nici un spatiu in plus de manevra.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Va rog terminati si nu mai cautati scuze in "borduri"si alte tampenii.Totul e simplu: respecta regulile si mai ales adapteaza viteza la conditiile drumului.Viteza e cea care ia viata mai mereu iar baiatul cu Porsche-ul a gresit calcand pedala de acceleratie prea tare punand in pericol viata unor copii..
Link to comment
Share on other sites

la 200km/h, in depasire, seara, nu mai faci tu nicio eschiva, singurul instinct este sa te feresti, de ce crezi ca locul din dreapta este numit si locul mortului, instinctul de autoconservare e mult prea puternic... Singurul lucru pe care trebui sa il invatam din cazurile astea este sa incercam pe cat posibil sa respectam regulile de circulatie!!! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Din respect pentru colegii care l-au cunoscut, eu ma abtin sa-mi exprim parerea despre el si felul in care a condus.

 

Insa parerea mea este ca ar trebui sa ramanem cu picioarele pe pamant, sa dam o sansa logicii si realitatii si sa lasam bordurile, curba care nu ar fi periculoasa (ca nu de aia mor an de an oameni acolo) si sa lasam oamenii care l-au cunoscut intr-un fel sau altul sa-si vada de durerea lor.

 

Va rog terminati si nu mai cautati scuze in "borduri"si alte tampenii.Totul e simplu: respecta regulile si mai ales adapteaza viteza la conditiile drumului.Viteza e cea care ia viata mai mereu iar baiatul cu Porsche-ul a gresit calcand pedala de acceleratie prea tare punand in pericol viata unor copii..

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Nu las nimic sĂŁ ĂŽmi distragĂŁ atenĂžia de la drum.

P.s. Cu câteva secunde Înainte, mã uitam la scrumierã, sã-mi sting Þigara... [/i]

 

LE: sunt zone de munte cu serpentine, unde parapetii lipsesc cu desavrasire, tocmai unde ar trebui sa fie (...prapastie!!!), si zone ca in cazul de fata, drum pe camp unde sunt borduri de 40 cm.... :pinch:

 

Ai mare dreptate...

 

On topic: Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca in pace!

Link to comment
Share on other sites

MAX, o sa-ti spun eu, chiar cu riscul de-a-ti deveni antipatic, ceva ce sigur ar dori sa-ti spuna multa lume: asta NU e genul de topic unde sa te desfasori. Lasa baiatul asta in pace, lasa bordurile in pace,bine ca n-au murit si altii si atata tot.
Link to comment
Share on other sites

ok, se pare ca nu am reusit sa ma fac inteles, iar mesajul meu nu isi are locul in viziunea politieneasca a unora idntre noi.in chestiuni de viata si de moarte, lucrurile nu sunt intodeauna alb si negru...

 

„ Accidentul rutier a avut loc pe fondul nepăstrării vitezei regulamentare de deplasare. Şoferul a intrat în depăşirea unei coloane pe contrasens, a pierdut controlul volanului şi s-a izbit de un autoturism care circula regulamentar dinspre Deva spre Arad. Din cauza impactului puternic, autoturismului Porsche s-a rupt în bucăţi ” , a declarat inspector principal Teodor Tudur, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Arad."

 

A spune ca a pierdut controlul volanului, cand Robi clar a vrut sa evite impactul, manevra blocata de BORDURI, manevra care de altfel a si salvat viata nevinovatilor din Opel, e pur si simplu....

 

Daca tot am dori sa invatam ceva din asta, atunci ar trebui sa invatam pana la capat, de la consecintele vitezei excesive si depasirii ilegale, pana la cele cateva secunde dinaintea impactului, unde clar BORDURILE acelea au avut un cuvant de spus, dupa logica mea, esential, in dinamica si existenta impactului.

 

Ma retrag, imi cer scuze ca imi doresc ca astfel de accidente sa poata fi evitate PRIN TOATA MIJLOACELE POSIBILE.

 

Pentru mine, a spune ca "ai incalacat legea, meriti sa mori tu si alti nevinovati", e...... :faceless:

 

LE: daca pe viitor, in curba aceea, s-ar putea evita pirderea de vieti omenesti, prin scoaterea bordurilor, nu ati fi de acord? Vitezomani sigur vor mai fi...

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Bla-bla. Si eu am fost nevoit sa opresc la zero 0 kmh, cand venea unul in depasire, din fata... ce mai conteaza.. Si am fost si invers, in postura celui care depasea, si eram tot de varsta lui.

 

LE: Toti gresim, eu unul clar am gresit.

 

Dumnezeu sa-l ierte!

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

S-a ajuns la discutii total aiurea si inutile. Era doar un copil, pana la urma, la cei 22 ani ai lui. Pus la volanul unei asemenea masini la o varsta asa frageda si nu cu prea multa experienta in ale condusului, era clar ca se va expune unor situatii riscante si ca doar norocul il va ajuta sa treaca peste perioada teribilista specifica varstei. Pun pariu ca majoritatea dintre noi, la varsta lui, in primii ani de permis, am provocat destule faze riscante pe sosele. Diferenta e ca, atata timp cat inca mai scrriem pe aici, norocul a fost de partea noastra si am trecut cu bine de anii de inconstienta la volan. In primii 2-3 ani de permis m-am expus si eu la destule situatii riscante, datorita inconstientei, varstei fragede si lipsei de experienta. Multumesc lui Dumnezeu ca am trecut cu bine peste perioada aia si nici nu am provocat vreo tragedie pentru altii. Poate ca am avut noroc si ca nu mi-am permis sa am o masina asa puternica pe mana in anii aia. Cu mana pe inima spun ca, daca as fi avut si eu un Porsche ca asta in primii ani de permis, la 20-22 ani, cel mai probabil nu as mai scrie pe forum-ul asta acum.

 

Asa ca, haideti sa lasam baiatul sa se odihneasca in pace. Nu are rost sa incercam noi sa descoperim gaura din macaroana si sa incercam sa gasim tot felul de ipoteze in cazul accidentului. Inconstienta, varsta frageda, lipsa experientei, toate combinate cu o masina puternica si destul de greu de redresat o data ce ai scapat-o de sub control, i-au adus sfarsitul colegului. A platit cu viata, nu a luat pe nimeni dupa el, asa ca ce rost mai au tot felul de ipoteze ? Sa nu mai zic si ce ciudat mi se pare sa citesc cum scriu unii, de parca au fost in masina cu el.

 

Dumnezeu sa-l ierte !

Edited by KIP
Link to comment
Share on other sites

S-a ajuns la discutii total aiurea si inutile. Era doar un copil, pana la urma, la cei 22 ani ai lui. Pus la volanul unei asemenea masini la o varsta asa frageda si nu cu prea multa experienta in ale condusului, era clar ca se va expune unor situatii riscante si ca doar norocul il va ajuta sa treaca peste perioada teribilista specifica varstei. Pun pariu ca majoritatea dintre noi, la varsta lui, in primii ani de permis, am provocat destule faze riscante pe sosele. Diferenta e ca, atata timp cat inca mai scrriem pe aici, norocul a fost de partea noastra si am trecut cu bine de anii de inconstienta la volan. In primii 2-3 ani de permis m-am expus si eu la destule situatii riscante, datorita inconstientei, varstei fragede si lipsei de experienta. Multumesc lui Dumnezeu ca am trecut cu bine peste perioada aia si nici nu am provocat vreo tragedie pentru altii. Poate ca am avut noroc si ca nu mi-am permis sa am o masina asa puternica pe mana in anii aia. Cu mana pe inima spun ca, daca as fi avut si eu un Porsche ca asta in primii ani de permis, la 20-22 ani, cel mai probabil nu as mai scrie pe forum-ul asta acum.

 

Asa ca, haideti sa lasam baiatul sa se odihneasca in pace. Nu are rost sa incercam noi sa descoperim gaura din macaroana si sa incercam sa gasim tot felul de ipoteze in cazul accidentului. Inconstienta, varsta frageda, lipsa experientei, toate combinate cu o masina puternica si destul de greu de redresat o data ce ai scapat-o de sub control, i-au adus sfarsitul colegului. A platit cu viata, nu a luat pe nimeni dupa el, asa ca ce rost mai au tot felul de ipoteze ? Sa nu mai zic si ce ciudat mi se pare sa citesc cum scriu unii, de parca au fost in masina cu el.

 

Dumnezeu sa-l ierte !

 

Ai dreptate, KIP...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.