Jump to content

xenon - nu mai merge pe dreapta...


Guest Pole

Recommended Posts

Guest poleposition

Pai, acum ceva vreme am ramas brusc fara xenon pe partea dreapta (faza scurta)... s-o fi ars sau s-a bulit balastul ? imi zicea cineva (MAS) ca ar putea fi siguranta dar nu stiu care este.... stie cineva cum ajung la siguranta aia (pentru faza scurta dreapta ?)

 

Vesnic indatorat celor care ma ajuta ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sa incerc eu...la motor, in fata soferului, ai o cutie plina cu sigurante...pe capacul care se scoate (pe parte interioara a lui) vei gasi si codul fiecarei sigurante...mai departe asteptam vesti...ca daca siguranta e buna...te trimitem la faruri...de fapt ai putea sa incepi de acolo :blink: cu verificatul...si anume, cu un creion de tensiune de 12volti (din acela cu fir) ai putea sa verifici daca ajunge tensiunea de 12 volti in modulul electronic (balastul :D) xenoanelor...daca ajunge...e clar ca e din acel modul sau din becul cu xenon :) PS: nu uita sa aprinzi farurile pe perioada masuratorilor :) si eventual sa tii motorul pornit sau betria pe o statie...sa nu se consume sa nu mai poti sa o pornesti :)
Link to comment
Share on other sites

Faza cu inversatul...e cea mai tare idee de verificare...asa o sa procedez si eu de acum incolo.. :) ms, esti tare :)

Dar, pt ca exista un dar, daca continua sa nu se aprinda...ajungi tot la verificarile mele :) ..desi poti sa pui si modulul electronic in cealalta parte...si atunci o sa cezi daca e din modul...pt ca pot fi mai multe defectiuni...de obicei e un lant :blink:

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Faza cu inversatul...e cea mai tare idee de verificare...asa o sa procedez si eu de acum incolo.. :) ms, esti tare :)

Dar, pt ca exista un dar, daca continua sa nu se aprinda...ajungi tot la verificarile mele :D ..desi poti sa pui si modulul electronic in cealalta parte...si atunci o sa cezi daca e din modul...pt ca pot fi mai multe defectiuni...de obicei e un lant :blink:

157805[/snapback]

 

ma bag zilele astea sa schimb "becurili" si sa verific sigurantele... pana atunci daca vedeti un e34 chior, eu sunt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Sa incerc eu...la motor, in fata soferului, ai o cutie plina cu sigurante...pe capacul care se scoate (pe parte interioara a lui) vei gasi si codul fiecarei sigurante...mai departe asteptam vesti...ca daca siguranta e buna...te trimitem la faruri...de fapt ai putea sa incepi de acolo :) cu verificatul...si anume, cu un creion de tensiune de 12volti (din acela cu fir) ai putea sa verifici daca ajunge tensiunea de 12 volti in modulul electronic (balastul :bash:) xenoanelor...daca ajunge...e clar ca e din acel modul sau din becul cu xenon :D PS: nu uita sa aprinzi farurile pe perioada masuratorilor :D si eventual sa tii motorul pornit sau betria pe o statie...sa nu se consume sa nu mai poti sa o pornesti :D

157551[/snapback]

 

bun, am desfacut la sigurante.... nr.11 (far dreapta) era arsa... am inversat cu 10 care era buna, si cum am aprins farurile s-a ars si asta. Deci nu mai am deloc lumina !!! :blink: :) ce draq are ? :)

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca ai un scurt sau balastul respectiv s-a ars si e in scurt...incearca faza cu schimbatul modulelor electronice...dar incearca sa pui modulul bun la farul care initial nu-ti mergea :blink:..daca se aprinde...inseamna ca e modulul ars...nu uita sa-i pui o siguranta calibrata sau pe aproape...adica artizanal facuta...dar sa nu pui un cui in locul sigurantei...ca ti se va topi izolatia cine stie pe unde si e si mai mare paguba :) Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Inseamna ca ai un scurt sau balastul respectiv s-a ars si e in scurt...incearca faza cu schimbatul modulelor electronice...dar incearca sa pui modulul bun la farul care initial nu-ti mergea :)..daca se aprinde...inseamna ca e modulul ars...nu uita sa-i pui o siguranta calibrata sau pe aproape...adica artizanal facuta...dar sa nu pui un cui in locul sigurantei...ca ti se va topi izolatia cine stie pe unde si e si mai mare paguba :)

158416[/snapback]

 

ok, cred ca ma duc la un service ca mi-e ca fac vreo belea mai mare.... mersi iuliane :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cred ca si eu am pe stanga xenonul pe moarte. S-a si stins de tot, martor in bord aprins, oprit motor, batut putin in far (foarte slab, nu garantez ca e problema de contact), pornit motor si aprins bec, dar paleste spre portocaliu treptat si imi arunca la picioare o lumina palida. Azi a dat primele semne. Si parca se misca mai mult pe stanga soclul, jocul in garnitura aia de cauciuc e mai mare decat pe dreapta.

 

Acum experienta mea in materie de xenon e zero, n-am electrician de incredere si nici nu stiu cata pricepere necesita diagnosticarea problemei. Sa ma duc printr-un service din zona, sau sa ma programez pe la vreo reprezentata? O fi pur si simplu doar becul, sau ceva mai complicat?

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Se dovedeste a fi balastul... ceea ce e cam grav deoarece nu cred ca se poate repara si asta inseamna :blink: becul nu e ars ca mi-am dat seama ca clipeste de cateva ori inainte sa moara
Link to comment
Share on other sites

Presupun ca circuitul initial nu a fost modificat...asa ca scoate xenonul, pune becul initial H7 de 55w pe pozitie, si pune siguranta buna..daca se aprinde...e ok cu circuitul electric de pana acolo...apoi incearca sa pui becul la balastul bun...si daca se aprinde...e ok si asta....a mai ramas balastul...daca-l bagi...poti sa arzi iar siguranta... :) dar cel putin stii sigur ce e ars :)

Succes :blink:

PS: e posibil ca modulele sa nu fie compatibile unele ca altele...ma refer la cautarea post-verificare...eventual masoara tensiunea la iesirea modulului si cauta un modul care scoate tensiune tot pe acolo, cu o toleranta de cca +/-1%...eventual mai consulta un electrician autorizat...care a montat xenoane si care pune pasiune in munca lui

PPS: vezi ca tensiunea pe becul de xenon poate fi destul de mare...cateva mii de volti..nu stiu cat e...si e posibil sa nu poti sa o masori :D sau vezi poate gasesti niste coduri/insemne pe modul care te-ar ajuta sa gasesti alt modul identic dpdv functional :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest poleposition
Tine-ne la curent cu problema, ce ai schimbat pana la urma si cat te-a costat.

170465[/snapback]

 

s-a busit balastul de pe dreapta, si nu se poate repara... si nu pot cumpara doar unul... asa ca, am renuntat momentan la xenon si mi-am pus la loc halogen H1 si cam atat.

 

La anul probabil imi iau alta instalatie serioasa nu aftermarketuri de (cenzurat) pe cara am mai dat si 20.000.000 acum 2 ani aproximativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.