Jump to content

Accidentul cu 14 morti in Ungaria


Sedan

Recommended Posts

Salut. Citesc de un accident grav in Ungaria, un microbuz romanesc de 8 calatori dar care transporta 14. Toti au murit cand un TIR tot romanesc a rupt parapetul de pe mijlocul autostrazii si s-a tamponat cu microbuzul. Eu ma intreb si va intreb pe cei care circulati pe Ungaria, cum sunt separatoarele centrale in Ungaria? Nu-s benzile alea metalice, solide, una de fiecare parte a sensului, cu ceva distanta de securitate intre ele? Sunt trei benzi pe sens, sau doua? Cum de-a putut trece camionul dincolo ma intreb? Doar s-o fi luat de pe banda 1 viraj brusc la stânga direct in separatoare?
Link to comment
Share on other sites

nici eu nu vad rostul topicului . Stim cu totii cat de tampiti pot fi soferii de tir , strada e a lor , ei sunt mari si tari , in final se lasa cu victime , asta e si senzatia care o lasa pe strada , Da-te la o parte ca te omor . Pacat ca a omorat 15 persoane , acum o dau in diverse cu pastile . Era sa ma faca si pe mine praf un tirist , m-a bagat in sant ca sa depaseasca el .
Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca parapetul ala trebuia sa previna asa ceva, pana la urma asta e rostul autostrazii, altfel merita sa facem si noi ca in US, separam sensurile de mers cu 50m de iarba... ;)

 

Pe de alta parte... Nu uitati, ca la ce masa are un TIR nu stiu cum se poate opri intr-o bariera...

 

http://www.youtube.com/watch?v=vNO7zQ0FcPA

 

Cele doua masini mici de pe contrasens, au intrat sub TIR, fara sa aiba timp sa reactioneze. Din ce tin eu minte, toti din cele mici au murit...

Link to comment
Share on other sites

care erau sansele ca ala sa adoarma (discutabil), tirul sa o ia in stanga, sa intre pe contrasens, si chiar atunci sa treaca un microbuz plin de oameni, si romani? :o :o

 

cred ca soferul era nedormit de....si mai lua si niste pastile, care cica provocau somnolenta. Doamne fereste!

Link to comment
Share on other sites

Cele doua masini mici de pe contrasens, au intrat sub TIR, fara sa aiba timp sa reactioneze. Din ce tin eu minte, toti din cele mici au murit...

 

Cred ca nici cei din tiruri nu au scapat usor .

Link to comment
Share on other sites

Oribil! N-au avut nicio sansa saracii. Absolut nicio sansa. Iti intra naibii tirul in fata, in stanga parapet, in dreapta microbuz. Ala cu microbuzul a incercat sa traga de volan, dar prea tarziu.

 

Ma gandesc la aia putin mai in fata sau mai in spate... cred ca zile intregi i-au multumit lui D-zeu ca nu au mers mai incet/repede.

Link to comment
Share on other sites

care erau sansele ca ala sa adoarma (discutabil), tirul sa o ia in stanga, sa intre pe contrasens, si chiar atunci sa treaca un microbuz plin de oameni, si romani? :o :o

 

cred ca soferul era nedormit de....si mai lua si niste pastile, care cica provocau somnolenta. Doamne fereste!

 

Din pacate se doarme in TIR uri in mers mai mult decat ne imaginam, in special in cele din Romania fiindca nu se respecta programul de condus. Deseori soferii sunt nevoiti sa nu-si respecte pauzele sau sa conduca exagerat de mult, din cauza patronilor. Bineinteles sunt si inconstientii care in pauzele de 24 ore se chefuiesc cu colegii pana cad morti de beti sau de somn prin parcari, desi peste cateva ore se urca la volan si isi incep programul.

De multe ori mi s-a dat sa vad in fata mea TIR cu sofer adormit la volan care o lua incet dar sigur spre parapet si efectiv m-am proptit in claxon sa-l trezesc, asta de la o distanta care-mi oferea siguranta in caz ca domnul avea vreun vis erotic sau sforaitul lui acoperea claxonul meu.

Sansele sa se fi intalnit TIRul romanesc cu un microbuz plin de romani, in Ungaria, erau destul de mari, avand in vedere ca Ungaria e tara vecina si tranzitata de foarte multe masini si tiruri din Ro catre destinatii din Europa de vest.. Apoi daca ala mai lua si pastile....s-a dovedit a fi scenaril perfect pentru un carnagiu.

Ce mi se pare mie o nebunie, e sa mergi cu microbuzul spre destinatii mai departe de 5-600 km, acum cand aderarea la UE si zborurile low-cost sunt la indemana oricui. Nu stiu ce-i impinge pe unii sa vina din Spania cu microbuzul...frica de avion oare? Horror oricum... Cat despre parapet, depinde cat de perpenicular intri in el cu un TIR...cu cat unghiul e mai apropiat de 90 de grade, cu atat mai mari sansele sa treci peste el,greutatea la TIR fiind situata la o inaltime mai mare decat la un automobil, inaltime care o depaseste pe cea a parapetului.

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

Banii ii fac pe multi sa aleaga microbuzul.N-am fost niciodata cu asa ceva,insa banuiesc ca e mult mai ieftin decat cu masina personala.

Da,din pacate se intampla.Am patit si eu sa adoarma unu la volanul unui tir si era sa ma prinda la parapet.Sunt foarte putini cei care respecta cu adevarat acel program al orelor de condus/somn.

Soferul in cauza am inteles ca mai era si bolnav pe deasupra.Inconstienta

 

Nu cred ca banii, n-are cum, nu vad logica. Mai mult tind sa cred ca frica de avion si posibilitatea sa care mai multe bagaje cu ei, altfel nu vad de ce te-ai chinui 48 de ore pe-un scaun intr-un microbuz, sa nu mai zic de mirosurile care se incing in spatiul ala mic. Cred ca e mai ieftin decat cu masina personala, dar nu toti au asa ceva...si-atunci ce faci, nu-ti arunci bagajele intr-o duba, te urci in avion si seara poti sa stai la bere cu prietenii in tara...?

Nu stiu dar, in opinia mea, calatoria cu microbuzul ar fi ultima pe lista. Si cu masina personala e destul de obositor, desi poti sa te opresti cand vrei, sa dormi cand vrei(poate chiar in pat la hotel)sa faci kk cand te trece(nu cand il trece pe sofer)...La calatoritul cu masina sunt prea multi factori ,independenti de tine sau de competentele soferului, care ar putea sa mearga prost intr-un timp atat de lung.

Oricum, cred ca nu mai este mult(sau deja e pe rol)pana se va implementa un alt sistem electronic, pe langa tahograf, care va atentiona soferii de camion inainte de expirarea timpului de condus si , de ce nu, chiar la incetinirea camionului pana la oprire, plus restul chestiilor care trebuiesc avute in vedere pentru a-l impiedica sa mearga mai departe. La fel cum s-a obligat introducerea ESP-ului obligatoriu pe orice masina fabricata dupa data X sau cum se obliga la folosirea cauciucurilor de iarna in anumite tari,pe o anumita perioada, netinand cont de temperaturi sau de prezenta zapezii.....nu cum s-a intamplat in RO cu legea de kkt care pana la urma te obliga sa porti cauciucuri de iarna numai pe partiile de ski....desi in Ro se intampla sa fie -15 grade lejer 1-2 sapt la rand fara sa ninga un gram.

 

Sanatosi sa fim...ca boala vine :thumbsup:

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

Greu de crezut ca se poate intampla asa ceva, dar uite sa se poate.

Nu cred ca are rost sa incepem sa vorbim despre soferii de camioane din Romania... banuiesc ca stim cu totii cum se lucreaza in Romania. Majoritatea patronilor isi forteaza soferii sa mearga peste program, sau sa incarce marfa peste limita admisa de lege.

Dumnezeu sa-i odihneasca !

@bitz este incorect ce ai spus tu. Magnetul se pune undeva la cutia de viteze, si nu le dau peste cap. Magnetul face ca tahograful sa inregistreze pauza in timp ce masina merge.

Edited by shoot3r90
Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca e inutil sa discutam despre ceva care s-a intamplat deja si nu avem cum sa-l schimbam, dar vreau sa va spun ca doar cel care a condus vreodata un tir poate sa-i inteleaga pe tiristi, nici nu aveti idee cat de greu e sa conduci un tir comparativ cu masina mica, ma refer la demaraje, incadrari etc.,

totodata mie personal mi se pare aberanta masura politiei maghiare de a-l aresta preventiv pe soferul de tir, pentru ce?? pentru ca a adormit la volan, care este scopul acestei masuri, de a retine o persoana care constituie pericol public nu de a face impresie sociala, in fine putem face multe speculatii cu privire la acest accident dar totusi eu din ce in ce mai des incep sa cred in destin si in ingerul pazitor al fiecaruia, va da-ti seama care era probabilitatea ca 14 romani de varste diferite ce locuiesc in diferite localitati ale tarii sa se intalneasca toti in ungaria si sa moara deodata, singurul lucru pe care il aveau in comun este faptul ca la un moment dat se aflau in spania si si-au dorit sa ajunga in romania cu acelasi mijloc de transport.... dar se pare ca nu au mai ajuns toti cu acelasi mijloc de transport ...

intradevar o intamplare teribila, dar ce sa facem asta e DESTINUL fiecaruia!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.