Jump to content

Condusul cu o cutie automata


mojorisin

Recommended Posts

modul manual la automate clasice cu convertizor si chiar SMG/DKG nu are influenta prea mare asupra regimului de exploatare a cutiei. Nu se uzeaza nimic prematur ca practic doar iti dau impresia ca esti tu in control, de fapt daca treci de anumiti parametri pe care ea ii are setati oricum schimba.

Degeaba selectezi treapta 2 sa zicem, cand ajuns la rosu schimba oricum o treapta in sus..

E valabil si pentru limita de jos.

Cutiile astea noi de 8 trepte ZF, prezente acum pe F01 si F10 desi sunt automate si cu convertizor, au devenit extrem de rapide cu timpi comparabili cu un DKG modern, performant.

LA generatia de cutii in 5 trepte de la BMW, chiar si steptronic sunt incomparabil mai lente si mai "tampitele: sa zicem, si decat 6hp, prezente pe e60 si e90 care permitea schimbul rapid a 2 trepte, practic sistemul iti permitea sa sari o treapta, a fost cam prima de genul asta, si pe langa asta, o groaza de multe alte inovatii reale, nu un salt gen "ipod 4 - 4s" :)

 

Calculatorul de control nu mai era asa lent in decizii, algoritmul de functionare era altul, primeste informatii de la n-spe senzori in plus. Practic la BMW din 1992 cand a aparut prima cutie automata in 5 trepte pe seria 8, pe e31, pana in 2002 nu a mai fost un salt major de tehnologie la cutii.

 

 

LA 6hp au fost si diverse update-uri care in care timpii de schimb au devenit mai agresivi avand in vedere ca si cutiile tineau.

De exemplu toate e92 au softul modificat la cutie, cu timpi mai agresivi fata de aceasi cutie prezenta pe e90 sau e60. Per total plusul de preformanta e neglijabil, dar e suficient sa iti da feeling-ul de masina "mai sport" cum te astepti de la coupe comparat cu sedanul din care provine.

 

Link to comment
Share on other sites

Benzina CU cuplu maxim la 2000? Doar la astea noi, bi-turbo.

 

Inca nu m-am dat cu vreo masina dotata cu o cutie din asta smechera, double clutch. Insa cu astea mai vechi nu m-as putea obisnui. Prefer manuala. E mai rapid asa si nu trebuie sa astept cateva secunde pretioase pana da comitetul din calculatorul cutiei aprobarea sa schimbam intr-o treapta inferioara.

 

 

 

 

3500-4000 rpm e cuplul maxim cam la toate benzinarele aspirate ... in text a vrut sa zica de diesel.

Link to comment
Share on other sites

la o benzinade cilindree mare, aspirata, ai 80% din cuplu suficient de jos, nu e incomoda. Adica putin peste 2000 de ture.

dieselurile si benzinarele mici aspirate oricum nu au cuplu nici jos nici sus...in general abia se tarie si par mai vioaie doar in treapta 2-3 maxim prin oras.. si atat.

 

 

 

 

Nici macar la o cutie din 92 nu sta sa se gandeasca multe secunde..

 

Problema e la astea mia vechi cand trebuie sa schimbe 2 trepte, dar daca o tii pe sport rar apare situatia asta..

Nu stiu cu ce cutii automate si motorizari ai mers..

 

In plus se tine cont de lag-ul cutiei la depasiri, o calci si tu cu o juma de secunda mai devreme... ca la un TD.. :)

Oricum daca tot calculul tau la o depasire sta intr-o secunda mai bine nu ofaci..ca esti cam la limita.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

modul manual la automate clasice cu convertizor si chiar SMG/DKG nu are influenta prea mare asupra regimului de exploatare a cutiei. Nu se uzeaza nimic prematur ca practic doar iti dau impresia ca esti tu in control, de fapt daca treci de anumiti parametri pe care ea ii are setati oricum schimba.

Degeaba selectezi treapta 2 sa zicem, cand ajuns la rosu schimba oricum o treapta in sus..

 

 

La SMG nu e valabila regula asta, acolo chiar esti in control, singura diferenta e ca nu face downshift daca s-ar da motorul peste cap, in rest, daca vrei sa mergi cu a2-a in redline, poti sa mergi, nu va trece singura in a 3-a.. Dar asta pt ca SMG totusi nu e o cutie automata, e o cutie cu pinioane, nu cu cartoane, doar comanda ambreiajului e electronica. Partea proasta e ca poti sa pleci tare doar cu launch control si ca daca alegi modul auto, schimba cam prost la ture mici, destul de jerky in oras.

 

In rest SMG e extraordinara, timpul de schimbare in S6 (eu ma refer la e46 m3, pt ca asta stiu) este de 0,08s, adica wow!

Link to comment
Share on other sites

@radusky

Nu mi se pare deloc o tampenie sa conduci pe modul manual! Eu NUMAI asa conduc in afara Bucurestiului si nu m-am incurcat in trepte! Si nici pe circuit, la viteze mari si schimbari rapide , multe si cate 2-3 trepte. E adevarat ca nu e rapida ca o manuala, dar ....

Colegul s-a referit la cutia DSG; noul M5 nu are o cutie DSG (care este specifica grupului VAG)

Link to comment
Share on other sites

Te inseli. Noul M5 este disponibil cu "Transmisie M cu ambreiaj dublu cu Drivelogic".

 

Cutia cu dublu ambreiaj nu a fost patentata de vag. Cutia DSG este specifica grupului vag doar ca si denumire. A fost cumparata de la producator si denumita de ei DSG. Aceeasi cutie a fost cumparata si de BMW iar ei au denumit-o DKG.

Link to comment
Share on other sites

Te inseli. Noul M5 este disponibil cu "Transmisie M cu ambreiaj dublu cu Drivelogic".

 

Cutia cu dublu ambreiaj nu a fost patentata de vag. Cutia DSG este specifica grupului vag doar ca si denumire. A fost cumparata de la producator si denumita de ei DSG. Aceeasi cutie a fost cumparata si de BMW iar ei au denumit-o DKG.

 

Asta am spus si eu: chiar daca este, in principiu, aceeasi cutie cu dublu ambreiaj, DSG este specifica NUMAI grupui VAG. Cutia BMW are particularitatile ei si nu functioneaza/se simte ca si cea de la VAG (desi, repet, sunt similare conceptual)

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

nici una, ambele sunt facute de borg warner, au aceasi mama.. :)

cum e "tiptronic" cu "steptronic".. sunt denumiri comerciale.

 

ma mir ca au reusit sa scoata una sa tina la cuplul ala.. se zvonea ca o sa fie automata clasica cu convertizor din cauza asta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e ca si cand ai spune ca manuala de la bmw nu e la fel cu cea de pe vag ca are alte rapoarte, dar in fond si la urma urmei e aceeasi cutie!

 

Nu chiar. Da, difera si rapoartele, dar - spre deosebire de cutii manuale - difera AUTOMATIZAREA! Aici, BMW este mai bun. (dupa teste, nu dupa ce spun eu)

Link to comment
Share on other sites

sunt 3 producatori mari de cutii DKG, borg warner, getrag si fiat powertrain.

borg warner e preferatul lui VW, getrag al lui BMW.

Cutiile pentru tot ce e vag si bmw de regula sunt oarecum custom, intodeauna au fost dezvoltate impreuna, producatorul cutiei cu cel la masinii..

Au existat cazuri in care cutii au fost impartite chiar si intre competitori, de exemplu ceva AUDI cu tractiune integrala si cu motoare mai maricele automate au cutii ZF 6hp, identice cu cele de la BMW, soft diferit bineinteles, astea sunt intodeauna customizate si de la motor la motor chiar, dapoi la masini diferite.

Oricum maxim respect pentru VAG ca le-a introdus mai devreme si la preturi rezonabile, BMW nici acum nu are asa ceva, chiar daca asta in 8 trepte cu optiunea sport cu padele e brici, ei la fel de rapida ca un DKG, era o solutie buna pe motoare mici..

Problema lor era ca nu prea tin la cuplu, si la VAG au avut ceva probleme primii ani de fabricatie, acum se pare ca sunt puse la punct si sunt fiabile..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.