Jump to content

Turbina electrica-patent BMW


c.sainz

Recommended Posts

BMW a patentat un turbocompresor electric destinat motoarelor supraalimentate care ar putea revoluţiona industria auto prin performanţele sale. Primele schiţe ale patentului au fost publicate de cei de la F30Post.com, o comunitate axată pe noul Seria 3, iar proiectul promite să elimine întârzierea specifică motoarelor turbo. Deşi noile motoare TwinPowerTurbo aproape că au eliminat întârzierea la răspuns la apăsarea bruscă a pedalei de acceleraţie, nemţii vor să fie siguri că nu le va mai duce nimeni dorul motoarelor aspirate de cilindree mare. Spre deosebire de simplele compresoare electrice disponibile pe piaţa aftermarket, sistemul celor de la BMW este adânc înrădăcinat în turbina convenţională.

 

Pe scurt, sistemul ajută turbina să atingă o turaţie la care începe să furnizeze presiune, pentru a optimiza performanţele şi răspunsul la acceleraţie. Atunci când nu mai este necesar motorul electric, acesta funcţionează ca un alternator pentru a-şi încărca propria baterie. Sistemul are două ambreiaje şi permite decuplarea „părţii reci” a turbinei de „partea caldă”, unite în mod tradiţional de un ax, în locul căruia a fost amplasat un motor electric şi două ambreiaje. O altă funcţie a acestui sistem este limitarea turaţiei maxime a turbinei, eliminând necesitatatea unui wastegate tradiţional.

 

Pentru moment, nu există nicio informaţie referitoare la data la care va fi introdusă această tehnologie în producţia de serie şi pe ce model. Unele voci spun că viitorul M3 (care va avea un V6 de 3.3 litri, twin-turbo, ajutat si de o turbina electrica) va fi primul beneficiar al noului patent. În orice caz, tehnologia patentată de cei de la BMW ar putea reprezenta adevăratul secret din spatele motoarelor "tri-turbo", cu excepţia cazului în care nemţii mai au încă un as sub mânecă.

 

Edited by c.sainz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu e ca KERS. Ca prin Kers energia acumulata era folosita la propulsie.

Pe cand aici e folosita pentru antrenarea turbinei. Se economiseste astfel o parte din energia folosita de motorul electric.

 

Nu stiu cat de fiabil va putea fi facut un motor electric montat intr-o turbina antrenata si de gazele de evacuare, si nici cat va rezista respectivul ambreiaj.

Am impresia ca uneori se complica prea tare in detrimentul fiabilitatii. In fine, daca se pune doar pe M nu conteaza, niciodata nu au fost prea fiabile M-urile :) .

Link to comment
Share on other sites

Cred ca au trecut la tehnologia asta tri-turbo ca le-au cam impins in extrem pe cele bi-turbo si semnele de slabiciune se vad deja pe noile modele 40d.

 

Oricum ,in topul celor mai fiabile motoare turbo raman cele de pe 35i si 35d. :thumbsup:

 

PS: ma refeream la sistemul de recuperare prin franare nu prin cel electric.care este KERS-ul, care va fi adoptat pe noile modele.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.