Jump to content

cauciucuri de iarna RUNFLAT


BADICA

Recommended Posts

Am mai zis pe undeva: eu am facut o pana pe 31 decembrie, undeva langa Bucuresti. Nu vreau sa ma gandesc la scenariul in care n-aveam runflat. Nici chiar cu roata de rezerva..

Sau, apropos de legile lui Murphy: o sa faci pana intr-o zi in care e frig si ploua torential, eventual pe un drum national. Cum e sa schimbi roata in conditiile alea?

Link to comment
Share on other sites

sincer eu zic ca sunt ok

timp de un an nu am facut pana dar si cand am facut am stat 8 ore pe autostrada

era 4 dimineata si ma indreptam spre cluj si mia explodat cauciucul (michelin dot 23 10) la ora aia nici asistenta, nici politia nu trece, nimeni ,a trebuit sa iau roata in spate si sa fac cu mana la ocazie si sa ajung in cluj sa pun alt cauciuc

ce sa faci in cazul asta cu un kit de pana(spreiul ala si compresor) ???

Edited by ionut1985
Link to comment
Share on other sites

Trebuie s-o ai pentru ca altfel poti sa ai pana si sa nu-ti dai seama, si sa distrugi cauciucul mergand pe el prea mult.

aici in franta daca ai facut pana cu un rfl nu o sa il repare nimeni(aveam un por si se dezumfla la doua zile roata) in ro nu am facut pana cu rfl si nu stiu daca se repara

Link to comment
Share on other sites

aici in franta daca ai facut pana cu un rfl nu o sa il repare nimeni(aveam un por si se dezumfla la doua zile roata) in ro nu am facut pana cu rfl si nu stiu daca se repara

 

in romania sigur se gasesc mesteri, dar in mod normal rft-ul nu se repara, problema cu lipsa senzorilor este ca poti face pana serioasa fara sa stii si sa distrugi roata de sa ramai in drum

 

 

tre' sa ti se aprinda un martor ca sa iti dai seama ca ai pana? sau ca ai presiunea prea mica? :blink: :wacko:

 

pai asta e scopul rft-ului, sa poti merge cu roata pe pana normal, in aceste conditii cam cum iti dai seama ca ai pana daca nu ti se aprinde nimic in bord sa-ti zica ?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai e46, eu zic sa pui anvelope normale, asa cum a fost proiectata masina. Cu rft, nu o sa-ti dai seama ca ai pana (neavand senzori de presiune) si risti sa mergi asa pana se distruge anvelopa.

Rft-urile sunt mai rigide, mai grele si-ti vor distruge suspensia. Din punctul meu de vedere, pentru masinile proiectate cu asa ceva, pe drumuri bune, fara gropi, sunt foarte bune, scutindu-te de neplacerea schimbarii unei roti. Si da, se repara , ca orice cauciuc normal. Cel putin eu am facut asta cand am luat un cui.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai e46, eu zic sa pui anvelope normale, asa cum a fost proiectata masina. Cu rft, nu o sa-ti dai seama ca ai pana (neavand senzori de presiune) si risti sa mergi asa pana se distruge anvelopa.

Rft-urile sunt mai rigide, mai grele si-ti vor distruge suspensia. Din punctul meu de vedere, pentru masinile proiectate cu asa ceva, pe drumuri bune, fara gropi, sunt foarte bune, scutindu-te de neplacerea schimbarii unei roti. Si da, se repara , ca orice cauciuc normal. Cel putin eu am facut asta cand am luat un cui.

:unknw:

Link to comment
Share on other sites

In 12 ani de cand conduc si xxxxxx km crezi au nu dar nu am facut niciodata pana si daca ar fi sa fac pana 1/an tot anvelope normale mi-as pune, mi-as asuma riscul unei pene/an sau cand ar fi decat sa suport zilnic "inconfortabilitatea" masinii care chiar nu e deloc de neglijat, cel putin in cazul meu.

E cel putin ciudat pt ca chiar daca mergi cu 300km/h anvelopele nu mai "bubuie" nu mai sunt cu camera, se dezumfla pur si simplu.

Vezi ca e deja celebru cazul cu M5-ul touring din Ungaria care a facut explozie la 170 kph si a facut praf masina.

http://carscoop.blogspot.com/2007/10/bmw-m5-touring-crashes-from-flat-tire.html

Cu niste Run flat-uri alta era situatia zic eu.

Link to comment
Share on other sites

Da mai dar BMWul ala nu cred ca a trecut printr-un sant si a facut explozie ci, mai degraba, a luat un cui sau ceva contondent si a facut poc!

In cazul asta nu stiu daca te salveaza RFT, cred ca intelegi ce vreau sa spun.

 

Nu am avut RFT si nici nu intentionez, si asa imi cam clantane dintii pe jante de 18" si talon de 40/35.

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa vorbesc din experienta. Am avut 4 cauciucuri rft, nokian, luate de noi si care le-au inlocuit pe cele originale si uzate, michelin. Cam la doi ani de folosinta (erau allseason), unul a inceput sa se deformeze, ceva gen sarma rupta in el. Nefiind prea uzate, am mai tras de ele, pana intr-o zi cand, cel deformat, a facut pur si simplu explozie. O taietura de cam 4 cm. In masina era sotia, nu avea viteza mare si daca nu i se aprindea martorul de presiune in bord, nu realiza ce s-a intamplat. A venit cu masina acasa. Am luat unul din vechile cauciucuri michelin si am plecat la vulcanizare. Ghinionul dracului, baiatul de acolo a vazut ca anvelopa avea in ea un cui (oare de cat timp...). L-a scos si i-a bagat snur ca la orice pana. Am mai mers cu ea cateva luni, pana mi-am luat un set nou de vara.

Am ramas impresionat de faptul ca, desi avea o taietura asa de mare, anvelopa era perfect functionala. In acelasi timp, nu ma asteptam ca un rft sa faca explozie. Dar pana la urma este un cauciuc cu peretii intariti, nu? Si nu in ultimul rand, m-am convins ca se poate repara o intepatura normala la un rft. Cel putin in Romania...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Singurele RFT (Run Flat Tyre) care se pot repara sunt Michelin Primacy HP, posibil si cel nou Primacy3, acesta e avantajul anvelopei franceze fata de rivali precum Birdgestone si Continental.

Totodata Primacy a punctat bine si la capitolul manevrabilitate pe asfalt ud, consum, confort acustic si rezistenta la uzura! Din ce stiu Michelin nu e chiar cea mai buna dar pentru conditiile romanesti de sofat este perfecta.

Cumparandu-ti anvelope rft Nokian, e normal sa ti se intample ceea ce ti s-a intamplat!

De ce v-ati ales BMW si anume seria 3, daca va doriti confort? Acum ca sunt RFT sau normale, e chiar stupid sa te plangi de oricare!

Link to comment
Share on other sites

Mi-am achizitionat 320d E46 08.2004 din Germania si cu aceeasi ocazie am dat si 180 euro pe un set de anvelope de iarna Dunlop Winter Sport M3 DSST 205/55 R16 pe jante de tabla cu tot cu capace dar pentru noua serie 3.

Primele doua ierni cand le montam pur si simplu rotile scartaiua si parca banda anvelpei se lipea de asfalt. am facut si pana luand un cui pe care l-am scos . .. de fraier si la vulcanizare au pus snur.

Abia acum 3 saptamani la o vulcannizare mai rasarita mi-au zis ca am runflat-uri desi pe lateralul anvelopelor era mentionat RSC si nu RFT. La momentul in care mi-au facut presiunea mi-au zis ca am presiune zero.

Cat despre suspensie nu realizez daca devine mai moale caci am touring iar pe arcuri am pe cate o spira bulina rosie.

Link to comment
Share on other sites

Singurele RFT (Run Flat Tyre) care se pot repara sunt Michelin Primacy HP, posibil si cel nou Primacy3, acesta e avantajul anvelopei franceze fata de rivali precum Birdgestone si Continental.

 

Ce-mi plac mie oamenii care dau verdicte definitive apropos de anumite chestii..

 

Eu am un runflat Dunlop pe care l-am reparat cu success dupa ce a avut pana. Orice runflat se poate repara la fel de bine ca un cauciuc normal, cu conditia sa nu fi mers cu el dezumflat pana la distrugerea lui.

Link to comment
Share on other sites

Ce-mi plac mie oamenii care dau verdicte definitive apropos de anumite chestii..

 

Eu am un runflat Dunlop pe care l-am reparat cu success dupa ce a avut pana. Orice runflat se poate repara la fel de bine ca un cauciuc normal, cu conditia sa nu fi mers cu el dezumflat pana la distrugerea lui.

Ce-mi plac mie oamenii care nu stiu sa citeasca! Poate nu ai ochelarii la tine dar era vorba strict de Michelin vs Bridgestone + Continental. Eu stau linistit desi am Michelin HP/Zero Pressure nu-mi fac griji la viteze mari ca doar nu am Dunlop Sport reparat la 'Nea Cornel in colt. Ce sa-ti mai spun...BV tie, eu nu sunt asa descurcaret!

Link to comment
Share on other sites

Cat de 'descurcaret' e fiecare e irelevant. Problema e ca ai dat informatii eronate, si ar fi stupid ca cineva de pe forum sa citeasca ce ai scris tu si sa arunce un cauciuc care costa minim 600 de lei din cauza unui cui..

 

Repet: un cauciuc RFT e tot un cauciuc. Atata timp cat nu i s-a distrus interiorul de la rulatul pe pana se repara exact ca orice alt cauciuc. Si da, poate sa-l repare si nea' Cornel atata timp cat lucreaza la o vulcanizare. Daca tu personal preferi sa-l arunci si sa iei altul, e strict alegerea ta.

 

Probabil ce ai auzit tu, dar n-ai retinut corect, e altceva: Continental-urile ssr 2 si 3 au un material care predispune la formarea de crapaturi ca urmare a socurilor mari. Si alea intr-adevar nu se pot repara. Bridgestone n-are insa problema asta. Dar chiar si asa, in majoritatea cazurilor tot ajungi pana acasa sau pana la o vulcanizare, chiar si cu cauciucul crapat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.