Jump to content

DIY reparare releu bujii incandescente E46 FL


extremeseby

Recommended Posts

Folosindu-ma de postul colegului meu Munteanu de aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/72333-de-ce-porneste-greu/page__view__findpost__p__1015950 si multumindu-i frumos, am decis sa fac un DIY accesibil tuturor celor care vor sa-si repare piesa " Preheating control unit " cod 12217801200 sau mai pe romaneste "releu bujii incandescente" in cazul meu ptr un E46 318d facelift 02-04.

Am decis sa investighez releul dupa ce INPA (testerul) mi-a dat eroare la toate cele 4 bujii, starea acestora fiind ok dupa verificarea in prealabil.

Topicul este adresat mesterilor care apreciaza posturile DIY si vor totusi sa nu investeasca intr-un releu nou suma modica de 300 ron.

Pe scurt, repararea acestuia (in majoritatea cazurilor) presupune cositorirea unor conductori dezlipiti din interiorul modulului de comanda a bujiilor incandescente.

 

1. Localizarea releului se face dupa TIS (atentie! doar la modelele facelift - modelele NFL au releul clasic in cutie deasupra servopompei de frana) in partea stanga jos a masinii sub galeria de admisie, langa coloane de directie, accesul si demontarea facandu-se cel mai usor si fara bataie de cap pe sub masina ridicata pe elevator. Recomand scoaterea suruburilor, apoi a mufei rotunde (folositi forta nu imaginatia) iar la urma puteti desface a doua mufa mai mare deoarece aveti mai mult loc de manevrare http://img715.imageshack.us/img715/4480/98gcqe.th.gif

 

2. Dezlipiti capacul releului (prin orice metoda: surubelnita, cutit, cutter) avand grija sa nu deteriorati piesele electronice dinauntru http://img196.imageshack.us/img196/205/image0450i.th.jpg

 

3. Conductorii dezlipiti sunt cei care fac legatura de la placa imprimata la mufa. Notati pozitia firelor ce urmeaza a fi inlocuite. Toate componentele se afla sub un strat de gel lipicios elastic cu rol protector. Eu am indepartat gelul (doar pe portiunea unde vroiam sa lipesc) folosindu-ma de un cutter, o periuta de dinti si foarte multa grija. Am incercat si cu 4 tipuri diferite de solventi dar n-am avut succes. In poza se pot observa conductorii noi inlocuiti. Recomand un letcon puternic. http://img851.imageshack.us/img851/8151/image0448.th.jpg

 

4. Dupa verificarea cu multimetrul a continuitatii legaturilor se astupa noua lucrare cu silicon transparent pentru a proteja de viitoare vibratii si intemperii. Apoi capacul se lipeste deasemenea cu silicon si se fixeaza si cu un soricel (just in case)

 

5. Imi cumparasem un releu nou in prealabil dar am avut sansa sa-l incerc pe cel reparat cateva saptamani. N-am avut probleme la pornirea friguroasa de -3 grade de la mine din Austria si nici INPA n-a mai dat nici o eroare.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu sunt cate 2 fire lipite pe acelasi contact, vad ca tu ai pus unul singur sau nu vad eu bine :rolleyes:

da, unul singur dar multifilar. alegerea perfecta. daca intram in fizica, distribuie mai bine vibratiile nefiind rigid. daca intram in electronica, distribuie mai bine sarcina electrica pe suprafata conductorului. daca cei de la Beru faceau la fel, tinea unitatea o viata intreaga, dar nah, societatea asta de consum :Money Eyes:

Link to comment
Share on other sites

Pentru modulul de comanda al bujiilor nu are nicio importanta daca firul este multifilar sau nu. Doar sectiunea conteaza.

Am gandit inginereste sa nu mai asteptam inca 5 ani sa vedem care conductor pica primul. Pana la urma, fiecare cu ce are prin casa, doar cum zicea Paul, puneti-l mai mare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
La mine, din cate am inteles de la mecanic, releul functioneaza doar ca martorul din bord nu mai este controlat corect. Mai pe scurt fie ca sunt 30 de grade, fie ca sunt -10 martorul se stinge la aproximativ 3-4 secunde. Este posibil sa fie tot ceva reparabil cum a spus colegul sau altceva mai complicat?
Link to comment
Share on other sites

Martorul din bord doar semnaleaza faptul ca bujiile intra in functiune. In realitate, bujiile sunt alimentate mult timp dupa pornirea motorului si stingerea acelui martor si tensiunea de pe ele scade treptat, odata cu incalzirea motorului. Asta a fosi cauza pentru care s-a introdus un modul electronic care face o alimentare dinamica a bujiilor in functie de temperatura motorului si s-a scos acel clasic releu, care alimenta bujiile doar o perioada de timp bine definita. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

La mine, din cate am inteles de la mecanic, releul functioneaza doar ca martorul din bord nu mai este controlat corect. Mai pe scurt fie ca sunt 30 de grade, fie ca sunt -10 martorul se stinge la aproximativ 3-4 secunde. Este posibil sa fie tot ceva reparabil cum a spus colegul sau altceva mai complicat?

Ai rezolvat ceva pana la urma? Si eu am aceeasi problema. Referitor la un raspuns de mai sus este adevarat ca bujiile lucreaza si dupa pornirea motorului dar partea deranjanta este ca nu stii can sa-i dai prima cheie. Adica nu se vede in bord pentru ca daca asculti cu atentie din masina se aude tic cand porneste releul si cand se opreste. Se aude la coltul din stanga jos al parbrizului. Defectul o fi din releu (in sensul ca o fi ars circuitul care aprinde martorul de bord )sau este in alta parte?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am si eu o mare problema si poate ma puteti ajuta:

bmw e46 2001 diesel 100kw cu releul de bujii situat sus in stanga la motor

problema este ca nu ajunge tensiune pe firul rosu gros care se prinde cu papuc si piulita pe releu

am cautat o siguranta de 100a sub compartimentul de manusi din dreapta din habitaclu dar ...nu este acolo!!!

mentionez ca nu apare tensiune pe borna cu papuc de pe releu nici cu nici fara contact pus

unde duce firul rosu sau ce pot sa verific?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salut baeti am si eu o intrebare.Stie cineva unde se afla releul de bujii la un E46 diesel de 150 de cai,2001 a 11 a facelift?Totodata daca imi puteti spune daca se poate face test pt a afla daca sunt duse bujiile sau releul?Va multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Salut baeti am si eu o intrebare.Stie cineva unde se afla releul de bujii la un E46 diesel de 150 de cai,2001 a 11 a facelift?Totodata daca imi puteti spune daca se poate face test pt a afla daca sunt duse bujiile sau releul?Va multumesc anticipat.

 

releul se afla-n spatele motorului in dreptul jumatatii jojei de ului, da se poate spune axact din tester cine este vinovatul

Link to comment
Share on other sites

Pentru modulul de comanda al bujiilor nu are nicio importanta daca firul este multifilar sau nu. Doar sectiunea conteaza.

foarte gresit. curentul electric circula la suprafata conductorului nu prin toata sectiunea ca apa intr-o teava. de aceea se ating densitati de curent mult mai mari pe un diametru prin folosirea de cupru multifilar. e aceeasi situatie ca la cablurile pentru incinte acustice, solicitate la curenti mari si care au minim 200 de fire intr-o sectiune de sub 2 mmp.

Link to comment
Share on other sites

releul se afla-n spatele motorului in dreptul jumatatii jojei de ului, da se poate spune axact din tester cine este vinovatul

 

 

Multumesc frumos pt raspuns si va doresc un an nou fericit :thumbsup:

 

Se poate ajunge la releu de sus daca este cazul?

Edited by tibycsa
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.