Jump to content

DIY reparare releu bujii incandescente E46 FL


extremeseby

Recommended Posts

Salut.Am un bmw 320d 2002 150cp.Cu frigu asta porneste mai greu.

Am pus masina pe tester,eroare la releu bujii si toate bujiile.

Am pus masina si pe alt tester si mi a dat eroare doar pe bujii(toate) asta dupa cateva zile.

Am citit mai multe pe forum si cred ca este releul dus,el nu se aude cand pun contactul.

Ceva pareri?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Da, se pare ca degeaba e bateria noua si de 85 Ah, ca la -15 grade cu relul de buji defect, nu vrea sa porneasca sub nici o forma.

 

Acum sa vad cum reusesc sa o pornesc si sa ajung la service sa schimb releul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 zile am schimbat eu la masina mea releul de bujii si acum porneste la sfert de cheie cum se spune.

Am luat BERU cu 240 de lei se schimba destul de usor, la FL nu ai accces la el decat pe sub masina, trebuie dat jos scutul de metal, cel mare trapezoidal, piesa unu de aici My link .

La NFL e si mai usor nu ai nevoie de elevator ai acces la el pe deasupra deschizi capota si aia e.

Apropo, eu mi-am dat seama ca e defect facand in joaca o diagnoza cu INPA, pentru ca masina la -5 grade inca pornea la prima cheie, pana intr-o zi cand la -15 nu a mai pornit deloc si bateria e ca si noua are 1 an Varta de 85 Ah F18.

Concluize: cine zice ca masina trebuie sa porneasca numai din compresie si baterie noua nu stie ce vorbeste, e ca si cum ai zice ca bujiile sunt puse degeaba acolo.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

3. Conductorii dezlipiti sunt cei care fac legatura de la placa imprimata la mufa. Notati pozitia firelor ce urmeaza a fi inlocuite. Toate componentele se afla sub un strat de gel lipicios elastic cu rol protector. Eu am indepartat gelul (doar pe portiunea unde vroiam sa lipesc) folosindu-ma de un cutter, o periuta de dinti si foarte multa grija. Am incercat si cu 4 tipuri diferite de solventi dar n-am avut succes. In poza se pot observa conductorii noi inlocuiti. Recomand un letcon puternic. http://img851.imageshack.us/img851/8151/image0448.th.jpg

 

Foarte bun tutorialul. Mi-am reparat si eu "releul".

Mai trebuie notata o informatie importanta. Am gasit-o pe celalalt forum: Conectorii de pe placa si de pe mufa sunt imbracati in aluminiu si nu se lipeste de nici un fel fludorul pe ei. Am incercat si cu letcon puternic si cu decapant profesional. Incingand prea tare am reusit sa dezilipesc cateva contacte de pe placa.

Solutia e urmatoarea: se ia o freza cu un biax mic si se pilesc conectorii de la mufa si de pe placa pana se indeparteaza stratul de aluminiu. Sub stratul de aluminiu se afla cupru, metal pe care fludorul se lipeste foarte bine.

Spor la treaba.

post-41469-0-15601500-1395040334_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...
După părerea mea dacă ai eorare pe toate bujiile releul e dus. Dacă ajungi la fișa bujiei pune-i în cap spre șasiu un bec halogen de 50W și dacă în momentul în care pui contactul se aprinde becul ieșirea respectivă din releu e bună. Dacă și o singură ieșire e stricată nu încerca să-l repari. Curentul e de ordinul zecilor de amperi și există riscul ca în cazul unor așa zise reparații să-ți ia foc modulul și apoi cine știe ce mai poate urma. Un releu nu cred că costă mai mult de 300, 400 de lei. Edited by Rcc-67
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.