Jump to content

DIY reparare releu bujii incandescente E46 FL


extremeseby

Recommended Posts

  • 1 month later...

De ceva timp am observat ca motorul meu e mai zgomotos si parca vibreaza mai tare la relanti pe perioada cand e rece.

 

Pe tester am eroare de bujii, la cilindrul 3 si 2, atasez o poza cu eroarea din INPA.

 

erori BMW320d.JPG

 

De ce au dat eroare cand temperatura apei e deja la 60 de grade?

 

Bujiile schimbate (toate 4 BERU) au pana in 40.000km si vre-o 3 ani de cand sunt pe masina.

 

Am verificat de mai multe ori eroarile dupa ce le-am sters in prealabil si nu imi apare la fiecare pornire. E posibil sa fie releul de vina, stiam ca ar trebui sa dea eroare pe toate bujiile.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Si eu suspectez ca am releul dus. In prima instanta am avut eroare la 3 bujii si le-am schimbat pe toate 4, fara sa analizez prea mult situatia. Acum la o noua diagnoza a aparut iar eroare, la toate 4 :(

Ce efecte negative poate avea faptul ca merg inca cu el defect? - nu am momentan timp sa ajung la service.

Link to comment
Share on other sites

foarte gresit. curentul electric circula la suprafata conductorului nu prin toata sectiunea ca apa intr-o teava. de aceea se ating densitati de curent mult mai mari pe un diametru prin folosirea de cupru multifilar. e aceeasi situatie ca la cablurile pentru incinte acustice, solicitate la curenti mari si care au minim 200 de fire intr-o sectiune de sub 2 mmp.

Istetule care esti. Efectul pelicular apare doar in cazul curentilor alternativi. Si este sesizabil pentru frecvente ridicate ale curentului.

Ca altfel nu s-ar mai utiliza in toate instalatiile electrice uzuale conductori unifilari.

 

In cazul de fata este total neimportant daca conductorul este unifilar sau multifilar.

 

Ce efecte negative poate avea faptul ca merg inca cu el defect? - nu am momentan timp sa ajung la service.

Bujiile functioneaza doar la pornire si un scurt interval dupa pornire, pentru reducerea noxelor.

Daca masina porneste usor, nu te afecteaza cu nimic nefunctionarea releului.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Nici un efect negativ. Posibil un consum sensibil marit pana se inalzeste putin motorul.

 

 

Bujiile functioneaza doar la pornire si un scurt interval dupa pornire, pentru reducerea noxelor.

Daca masina porneste usor, nu te afecteaza cu nimic nefunctionarea releului.

 

Va multumesc pt raspunsuri! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

am un e46 FL ieri am fost la mecanic pentru schimbul de lichid de frana si am facut si o diagnoză a motorului si testerul mi-a dat eroare pe toate cele 4 bujii. Mecanicul mi-a spus că e releul, dar eu azi mi-am demontat galeria de admisie să ajung la bujii să le masor si surpriză toate 4 erau arse. Eroarea poate să apară din cauza celor 4 bujii arse sau chiar e stricat releul?

P.S. dacă învârt cheia în contact până la poziția la care se cuplează și releul de bujii incandescente și pun pe pentru testare, pe rând un bec de 55 W, pe cele 4 ieșiri din releu și acest bec v-a lumina asta înseamnă oare că releul este bun?

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Eroarea poate aparea din ambele cauze. Daca modulul de bujii e pentru bujii de 5v nu e prea indicat sa pui un bec de 12v/55w pe iesirile lui. Cumparat-ti un aparat de masura, banuiesc ca nu ai din moment ce vrei sa incerci cu bec, de 10 lei din orice targ si masoara ce trebuie: rezistenta - pentru bujii si tensiunea de la iesirile modulului.

Bujiile, daca sunt de 5v, e posibil sa le fi ars un "mecanic", care le-a testat inteligent, cu 12v direct de la baterie.

Link to comment
Share on other sites

am un e46 FL ieri am fost la mecanic pentru schimbul de lichid de frana si am facut si o diagnozĂŁ a motorului si testerul mi-a dat eroare pe toate cele 4 bujii. Mecanicul mi-a spus cĂŁ e releul, dar eu azi mi-am demontat galeria de admisie sĂŁ ajung la bujii sĂŁ le masor si surprizĂŁ toate 4 erau arse. Eroarea poate sĂŁ aparĂŁ din cauza celor 4 bujii arse sau chiar e stricat releul?

P.S. dacĂŁ ĂŽnvârt cheia ĂŽn contact pânĂŁ la poziția la care se cupleazĂŁ și releul de bujii incandescente și pun pe pentru testare, pe rând un bec de 55 W, pe cele 4 ieșiri din releu și acest bec v-a lumina asta ĂŽnseamnĂŁ oare cĂŁ releul este bun?

 

pai vezi ca se poate stii din tester daca sunt bujiile sau releul

Link to comment
Share on other sites

Alex, daca in modulul de bujii sunt rupte acele fire care alimenteaza bujiile, cum se intampla cel mai des, ecu nu poate sa-si dea seama unde e intreruperea si genereaza eroare de bujii arse, astfel incat nu inteleg cum va sti testerul unde e defectul. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Alex, daca in modulul de bujii sunt rupte acele fire care alimenteaza bujiile, cum se intampla cel mai des, ecu nu poate sa-si dea seama unde e intreruperea si genereaza eroare de bujii arse, astfel incat nu inteleg cum va sti testerul unde e defectul.

 

 

Iti spun sigur pentru ca am testat in Dis si am descoperit buba :))

Link to comment
Share on other sites

Aparat de mĂŁsurĂŁ am, Fluke 189, cĂŁ doar sunt inginer electronist care chiar profeseazĂŁ. La o rezistenta de 0.1ohm a bujiei curentul prin ea e de ordinul a mai multor amperi (aparatul mĂŁsoarĂŁ max. 10 A). Asa ca dacĂŁ pui un bec de 55w, la 12 V ai un curent de maxim 5A. Lucru ce l-am aflat de la tine este ca se poate ca ieĂâ˘irea din releu sa fie pe 5V.

Verific Ăâ˘i apoi va spun.

P. S. Bujiile le-am verificat prima data Ăâ˘i toate erau ĂŽntrerupte.

Edited by Rcc67
Link to comment
Share on other sites

Doar bujiile erau arse. Le-am ĂŽnlocuit Ăâ˘i totul este OK acum. Ăn prima faza pe bujii exista 12V pentru ca mai apoi tensiunea pentru câteva secunde scade la 6V. E posibil de fapt ca aceĂâ˘ti 6V sa fie de fapt o tensiune de 12V cu un factor de umplere de 1/2.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Intrebare de necunoscator,pe alt topic nu am gasit ceva similar : bujiile pot cauza trepidarea mai puternica a motorului la relanti? Si pot influenta si pornirea mai greoaie a motorului? Adica sa o ia putin mai greu la automat,nu asa usor. Multumesc

 

L.E: La diesel ar fi explicabil poate,dar la benzina.. parca prea trepideaza <_<

Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

Intrebare de necunoscator,pe alt topic nu am gasit ceva similar : bujiile pot cauza trepidarea mai puternica a motorului la relanti? Si pot influenta si pornirea mai greoaie a motorului? Adica sa o ia putin mai greu la automat,nu asa usor. Multumesc

 

L.E: La diesel ar fi explicabil poate,dar la benzina.. parca prea trepideaza <_<

 

:download:

Link to comment
Share on other sites

Ca tot vine iarna odata cu frigul si avem probleme cu releul , repara cineva din Bucuresti contracost ?

Ia legatura cu userul Pole. A avut si el o problema similara cu releul si daca nu ma insel l-a rezolvat cineva de pe forum.

Din cate spunea Pole, a fost foarte multumit de rezultat.

Desi a trecut vreun an, poate-si mai aduce aminte cine l-a rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Ia legatura cu userul Pole. A avut si el o problema similara cu releul si daca nu ma insel l-a rezolvat cineva de pe forum.

Din cate spunea Pole a fost foarte multumit de rezultat.

Desi a trecut vreun an, poate-si mai aduce aminte cine l-a rezolvat.

lol prea scump un releu nou......oare mai face genul ala de reparatie?

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Orice se repara. Asta e farmecul de a conduce un BMW, nu trebuie sa cumperi piese noi. Oricine pune piese noi o face doar din grandomanie și / sau nevoia patologica de a epata.

@Paul

Da, țin minte ca am vĂŁzut și niște poze postate de colegul pole, cu releul dupĂŁ reparație. Boboc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.