Jump to content

scartait role/curele/fulie vibrochen


Recommended Posts

buna ziua,

am un e46 nfl touring 320d - 136 cp din 2000 cu urmatoarea problema:

dimineata cand pornesc masina se aude un scartait de curea, constant pana se incalzeste.

dupa ce se incalzeste scartaitul este mai accentuat, se aude mai tare, mai des si in plus parca se aude si ceva scartait metalic cateodata ... cel putin asa mi se pare mie. se aude atat de tare incat imi e rusine sa stau cu ea la semafor, la relanti. la o turatie mai mare, constanta, peste 1200 rpm nu se mai aude, in schimb in sarcina se aude indiferent de viteza sau treapta de viteza.

s-a oprit cineva la semafor langa mine acum cateva zile sa imi spuna ca scartaie ceva, iar eu, spunandu-i ca banuiesc a fi o curea, incepuse sa se certe cu mine ca nu e cureaua si e fulia de vibrochen ca stie el ca are un prieten la fel si facea la fel....

am schimbat toate rolele (inna), pompa de apa (behr parca), curelele (conti), acum 2 luni, timp in care am facut aprox. 8000 km.

toata lumea imi spune sa incep cu ce e mai ieftin, sa schimb cureaua, dar nu vreau sa incep sa arunc bani aiurea.

s-a mai confruntat cineva cu problema asta?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

buna ziua,

am un e46 nfl touring 320d - 136 cp din 2000 cu urmatoarea problema:

dimineata cand pornesc masina se aude un scartait de curea, constant pana se incalzeste.

dupa ce se incalzeste scartaitul este mai accentuat, se aude mai tare, mai des si in plus parca se aude si ceva scartait metalic cateodata ... cel putin asa mi se pare mie. se aude atat de tare incat imi e rusine sa stau cu ea la semafor, la relanti. la o turatie mai mare, constanta, peste 1200 rpm nu se mai aude, in schimb in sarcina se aude indiferent de viteza sau treapta de viteza.

s-a oprit cineva la semafor langa mine acum cateva zile sa imi spuna ca scartaie ceva, iar eu, spunandu-i ca banuiesc a fi o curea, incepuse sa se certe cu mine ca nu e cureaua si e fulia de vibrochen ca stie el ca are un prieten la fel si facea la fel....

am schimbat toate rolele (inna), pompa de apa (behr parca), curelele (conti), acum 2 luni, timp in care am facut aprox. 8000 km.

toata lumea imi spune sa incep cu ce e mai ieftin, sa schimb cureaua, dar nu vreau sa incep sa arunc bani aiurea.

s-a mai confruntat cineva cu problema asta?

multumesc

 

sunt foarte multi foarte priceputi pe forum si nu as vrea sa para ca vorbesc aiurea dar tocmai am reparat si eu o problema care era aproape asemanatoare cu a ta am schimbat fulia de la vibrochen si in momentul ala mecanicul imi spune ca am rupt acel cilindru de la intinzatorul curelei pentru accesorii cel de sub egr vezi sa fii foarte atent ca la mine nu se veda f bn ca era rupt si de aceea scotea acel scartait asa mi a spus mecanicul sper sa ti fie de ajutor.bafta

Link to comment
Share on other sites

masina are 194.000 km

nu am verificat nimic inca pentru ca nu ma pot lipsi de masina oricum zilele astea.

atunci cand am schimbat toate cele mentionate mai sus am schimbat si cilindrul despre care vorbeste @blondu_cm ... de fapt l-au schimbat cei de la service pentru ca nu stiu de ce au tras ei pe acolo si l-au stricat pe cel vechi ... deci e nou si ala ... sa fie atat de prost facut si sa tina atat de putin ?

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte multi foarte priceputi pe forum si nu as vrea sa para ca vorbesc aiurea dar tocmai am reparat si eu o problema care era aproape asemanatoare cu a ta am schimbat fulia de la vibrochen si in momentul ala mecanicul imi spune ca am rupt acel cilindru de la intinzatorul curelei pentru accesorii cel de sub egr vezi sa fii foarte atent ca la mine nu se veda f bn ca era rupt si de aceea scotea acel scartait asa mi a spus mecanicul sper sa ti fie de ajutor.bafta

Tocmai ce ai vorbit aiurea.Intinzatorul era schimbat si el.

Incearca sa verifici fulia.prima data dai capacul din fata de la motor si o sa vezi fulia(este cea de jos)Nu trebuie sa fuleze deloc.Dupa acea baga o surubelnita dreapta mai lunga si incearca sa misti de ia.Nu trebuie sa se miste deloc.

Link to comment
Share on other sites

revin ...

merg azi in targ in vitan sa cumpar cateva suruburi pentru carenele de la motocicleta si imi sare in ochi un spray care avea desenat pe el o curea de transmisie. citesc pe el si vad ca este utilizat pentru curatirea si eliminarea scartaitului curelelor.

am mers la masina, am demontat capacul cu sigla si cel de deasupra egr-ului, am dat cu spray din abundenta pe curele, am asteptat 10 minute (asta scria la modul de utilizare), am pornit motorul si nu mai scartaia de loc. ... dar nici cel mai al dracu mic scartait nu se mai auzea. nu am mai auzit motorul ala asa silentios de o gramada de vreme ... nu imi fac iluzii ca se rezolva problema doar cu un spray ... dar daca scartaitul nu revine in ... sa zic maxim 10 zile ... ma apuc si schimb din nou curelele cu cele originale.

din prostie/entuziasm ... nu mi-am dat seama si am dat cu spray pe ambele curele odata :D

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

o sa fac o fotografie spray-ului

dupa ~70 km in traficul din bucuresti, dristor - chitila - dristor - si ceva invarteli pana la titan iar la dristor apoi pana la republica, inca nu scartaie ... azi merg doar la munca ... ~aprox. 25 km dus - intors.

cat despre "sa ai grija cum..." deja am dat ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am gasit "beleaua" in sfarsit ... buni baietii si-au dat seama repede de unde vine.

problema era rola intinzatoare de la cureaua care actioneaza compresorul de aer conditionat. nu stiu cum dracu dar, pusa jos, ma uitam la ea si in loc sa fie rotunda era ovala plus ca huruia rulmentul din ea si avea si joc in lateral.

am comandat rola intinzatoare (140 lei) + manopera (30 lei) = 170 de lei total mult mai putin decat cei 200 de euro cu care eram pregatit pentru fulia de la vibrochen. :D

pot sa opresc din nou la semafor fara sa fac ca ma uit prin telefon .....

Link to comment
Share on other sites

am schimbat si cureaua azi ... gates nu stiu de care.

tot scartaie, daca o las fara curea nu mai scartaie ...

sa fie totusi fulia aia de la vibrochen? e posibil ca atunci cand pun a doua curea (cea mica de la compresor) pe fulia de la vibrochen sa traga cumva fulia si sa nu mai fie echilibrata? asta ar insemna sa fie fulia varza si sa oscileze vizibil nu?

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

am schimbat si cureaua azi ... gates nu stiu de care.

tot scartaie, daca o las fara curea nu mai scartaie ...

sa fie totusi fulia aia de la vibrochen? e posibil ca atunci cand pun a doua curea (cea mica de la compresor) pe fulia de la vibrochen sa traga cumva fulia si sa nu mai fie echilibrata? asta ar insemna sa fie fulia varza si sa oscileze vizibil nu?

 

vezi ca este un topic despre curele gates

 

acum am vazut ca ai schimbat-o pe cea de la AC

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

mda ... de cateva zile a inceput sa scartaie din nou, la fel de tare iar la semafor in continuare imi e rusine sa ma opresc.

 

si eu am avut exact aceeasi problema cu scartaitul ala infernal pana de curand,mai exact o saptamana,cand s-a lasat racoare afara....nu stiu care e cauza lui,banuiam ca de la intinzatorul ala de sub egr,dar de cand cu frigul nu mai scartaie nimic.

Link to comment
Share on other sites

revin cu o constatare/completare:

nu incep cu inceputul deoarece e mult si fara rost.....cert e ca am fost nevoit sa dau jos capacele de pe motor acum 1 ora si am constatat ca motorul merge rotund,nu mai scartaie nimic,dar cureaua de la copresorul de clima era franjuri....deci nu pot sa nu ma gandesc ca scartaitul ala nasol provenea de undeva din zona aia!?acum ziceti si voi deoarece eu nu sunt mecanic si nici nu ma prea pricep.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

pana la urma scartaitul s-a auzit din ce in ce mai tare, incepuse sa se auda ceva metalic scartaind. s-a dovedit a fi fulia de la vibrochen.

am cumparat-o noua, CORTECO - 709 lei + 150 lei manopera. destul de costisitoare masina asta pentru ce ofera.

dupa parerea mea e46-le este cea mai slaba masina de la bmw.

 

SARBATORI FERICITE !!!

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

B I Z , o sa vezi ca tot scartaie :) problema este de la curea..ori pui contitech , ori ..faci cum zice lumea si pui curea OEM care este tot conti .. cureaua aceasta are un fel de puf din ata , care nu mai permite scartaitul ..

 

si sa sti ca nu ai dreptate referitor la e46...

 

 

http://img202.imageshack.us/img202/8082/img0535uq.jpg

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

apreciez sfatul, nu stiu daca nu am scris mai sus sau nu ai citit, insa am schimbat tot ce tine de role si curele la masina.

initial am cumparat curele conti, dupa care am mai schimbat inca o data cureaua de la compresor, dar nu am mai luat conti ci gates, zice lumea ca`i mai buna asta, este si cea conti in portbagaj fara cel mai mic defect (~4000 km rulati). mai aveam sa incep sa schimb fuliile la pompa de servo, alternator si eventual compresor. in rest este absolut totul schimbat.

si referitor la e46, fiind cea mai nereusita masina de la bmw ... vb cel putin de 320d 136 cp:

- termostatii sunt ganditi prost, se rup clemele alea din plastic

- fulia de la vibrochen care se pare ca este consumabila si ea

- injectorul cu fir problematic

- basculele alea care iti mananca zilele.

- bujiile la motorul asta nici ca puteau fi montate intr-un loc mai "bun"

- piesa cu tepi care la fel, iti mananca zilele.

- o pompa suplimentare de apa care nu stiu ce rol are sau ce face pe la clima si care atunci cand se strica, baga cald/rece doar pe unde vrea.

- plasa, "senzorul de prezenta", sau cum se mai numeste din scaunul pasagerului care iti tine martorul airbag-ului aprins.

cauta pe forum probleme cu seria 3/5/7 asta astea sunt cele mai intalnite modele .... vezi care au cele mai multe probleme. iti spun eu ... seria 3. acum cauta din toate topicurile alea deschise cu seria 3 si vezi care sunt cu cele mai multe probleme ... nu te obosi ... rezultatul o sa fie e46.

nu am avut eu toate problemele astea ... dar urmatoarea masina cu siguranta nu va mai fi tot e46.

 

L.E. - am uitat de problema prezenta la dacie si la e46 ... apa in habitaclu, problema datorata faptului ca se dezlipeste folia aia de plastic din usi ... asta a fost picatura care, la mine, a umplut paharul.

Edited by B I Z
Link to comment
Share on other sites

biz,nu cred ca e46 este cea mai slaba masina Bmw,eu zic ca e una f reusita,iar probleme des intalnite la aceste modele sunt datorita faptului ca f multa lume are e46..ce e de schimbat trebuie schimbat..Eu am e90,si am fost dezamagit cand am vazut ca mi-a intrat apa la ambele usi din fata,insa na,asta e,voi lipi magariile alea.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.