Jump to content

A venit din nou frigul, din nou probleme consum extrem


bossgavros

Recommended Posts

Salut, de cateva zile a scazut temperatura si din nou ma confrunt cu aceasi problema pe care o am de fiecare data cand scade temperatura sub 6-7 grade( de 4 ani).

Masina consuma 17-18litri (100 lei motorina OMV) in 120km facuti in oras cu toate ca pe computer imi aata consum de 10,2% :)))

Masina porneste la sfert pana acum.

 

Se mai confrunta cineva cu aceasta problema

Link to comment
Share on other sites

2 posibilitati vad:

-termostat

-sau mergi distante scurte si nu apuca motorul sa se incalzeasca.

 

Daca ar fi de la distante scurte sau termostat de ce nu imi indica consum de 15-16% si imi indica 10,2% si mie imi consuma 15%?

E ca si cum as avea rezervorul spart, dar sunt sigur ca nu e spart.

Edited by bossgavros
Link to comment
Share on other sites

in cat timp / cati km se incalzeste un motor diesel in oras?

Nu exista un timp/nr de km prestabilit. Important e ca motorul sa produca lucru mecanic si sa-l transmita mai departe la cutie si implicit catre roti. Astfel are un „randament” mai bun (impropriu spus) pentru o incalzire mai rapida.

Degeaba o pornesti si o lasi 2-3 min sa se incalzeasca, faci 5 km si stai la 7 semafoare. In acest caz timpul va fi mai lung pana la atingerea temperaturii optime.

Daca o pornesti, o lasi un min si pleci la drum (ideal ar fi fara prea multe stopuri/semafoare) si parcurgi o distanta cu viteza constanta se va incalzi mai repede. Eu de exemplu, dimineata fac 15-20 min pana la facultate. Dupa 10min, maxim 15, ajunge la temperatura optima.Ca distanta nu m-am uitat cat fac pana se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

merci pt raspuns. intrebam orientativ.

eu nu o las sa mearga in gol inainte de a pleca. vara plec in 5s de cand am pornit motorul.

iarna sa zicem ca o las vreo 10 - 15sec.

 

intrebarea mea legata de temperatura avea alt scop, acela de a sti orientativ cand pot sa renunt la atentia sporita pentru bruscare acceleratie/schimb treapta la 2000rpm.

 

stii sa imi zici combinatia de taste pentru a vedea temperatura apei din meniul secret? MERCI!

Link to comment
Share on other sites

merci pt raspuns. intrebam orientativ.

eu nu o las sa mearga in gol inainte de a pleca. vara plec in 5s de cand am pornit motorul.

iarna sa zicem ca o las vreo 10 - 15sec.

 

intrebarea mea legata de temperatura avea alt scop, acela de a sti orientativ cand pot sa renunt la atentia sporita pentru bruscare acceleratie/schimb treapta la 2000rpm.

 

stii sa imi zici combinatia de taste pentru a vedea temperatura apei din meniul secret? MERCI!

E ok cum procedezi tu.

Ce masina ai? Ca la E60 non-facelift ai pe marginea turometrului o gradatie care se retrage pe masura ce lichidul de racire se incalzeste.

uite aici procedura cu meniul secret: http://e90.wetpaint....en+menus?t=anon

nu stiu de ce e in franceza, inainte era in engleza.

Ideea e ca atunci cand bagi cheia/telecomanda in contact tii apasat pe butonul din bord (de resetare a km din trip). iti va aparea meniul 01.00. va trebui sa apesi din nou pe butonul din bord si tii apasat pana iti apare 01.__. Va trebui sa apesi de 19 ori pana vei ajunge la 19.00. Aici ai un timp scurt in care trebuie sa introduci codul (codul este suma ultimelor 5 cifre din VIN). Sa zicem ca este 25. va trebui sa apesi de 25 de ori pana va apare CODE 25. Te va da inapoi la meniul 01.00. Vei tine din nou apasat pe butonul din bord si iti va aparea 01.__. Vei apasa de 6 ori pana vei ajunge la meniul 07.00. Aici ai temperatura digitala a lichidului de racire.

P.S. asta e versiunea in engleza: http://e90.wetpaint....nus/revision/37

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

@IukianC :Poti face asta si cu motorul pornit si in timpul mersului, doar sa nu te izbesti de ceva butonand meniul secret:D

Intr-adevar, asa e. Insa daca nu tastezi la timp codul sau il tastezi gresit, trebuie sa opresti motorul si sa repeti procedura de la inceput. Asa cu motorul oprit e mai safe pentru toata lumea.

Link to comment
Share on other sites

daca faci drumuri scurte cu motorul rece consuma o groaza.

 

 

Chiar si un diesel in mintile lui trebuie sa se incalzeasca in 3-4 km maxim. Daca nu face asta verifica termostatele, cel normal si EGR, sigur ai o problema la unul din ele.

 

Link to comment
Share on other sites

daca faci drumuri scurte cu motorul rece consuma o groaza.

 

 

Chiar si un diesel in mintile lui trebuie sa se incalzeasca in 3-4 km maxim. Daca nu face asta verifica termostatele, cel normal si EGR, sigur ai o problema la unul din ele.

in 3-4 km ar trebui sa fie la jumate acul?

Link to comment
Share on other sites

in 3-4 km ar trebui sa fie la jumate acul?

 

Da si in vreo 2 km maxim peste zona albastra macar. Atunci consuma mai decent.

Eu am aceasi problema, dar nu ca se incalzeste motorul repede, ci fac drumuri foarte scurte.

Tulcea asta e un oras mic, in 2km ajung pe unde merg de obicei, adica abia se incalzeste. Stau, imi fac treaba, plec cu motorul rece iar.

In zile dinastea ma duc in 17% in TUlcea, chiar si mai bine. In Bucuresti de exemplu doar cine stie cum sar de 14%, in general 13.

Am mers si cu un golf 1.4 TSi in regim dinasta, care nu prea sare de 10% in oras, se duce si ala in 17 :)

 

La fel si in TUlcea, daca nu merg in regimul asta, e ok, consum normal de oras la motorul meu. (2.5i automat.)

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Hm...nu stiu daca ii scazi consumul cu mai mult de 0,5l daca ii schimbi termostatul. A mea e 2.0d 163cp si consuma de rupe in oras. Adica 12-13, desi pe bord s-a stabilizat un consum de 8%. Vorbesc din propria experienta, am avut un audi a4 caruia nu-i statea apa la 90 decat vara la 35 grade+ si asta doar in oras. Odata cu venirea frigului am zis sa schimb termostatul si sincer, nu am vazut nicio diferenta la consum desi apa statea la 90 de grade. Probabil era una,dar nesemnificativa... Si consider ca a mea consuma mult pentru ca un vw cu 2.0 TDI consuma 9 forjat in Bucuresti.
Link to comment
Share on other sites

Nu va mai speriati atat de consum, e normal sa creasca pe vremea asta..la TDI am consum de 15-16% in primii 2 km, apoi scade la 8-9% dupa 4 km cand se incalzeste..tine si de traseu, de nr de semafoare, de regimul de turatii..insa daca nu se incalzeste complet dupa 4-5 km ar trebui verificat termostatul..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.