Jump to content

A venit din nou frigul, din nou probleme consum extrem


bossgavros

Recommended Posts

Am revenit. Am parcurs 30km. Urca repejor pana la 65 de grade si acolo... pauza. Daca merg apoi 10 km la peste 3000rpm ajunge la 80 grade, dupa care scade si se stabilizeaza la 75 grade.

 

Am sunat la dl. Ilie, la care apelez mereu cu incredere si mi-a zis ca atunci cand mi-a curatat EGR nu avea nicio problema deci sa-l exclud pe el.

Au mai ramas cele 2 termostate. Intrebarea mea este acum care dintre cele 2 are probleme? cum pot afla?

 

Merci

Il dai jos pe cel de la EGR si sufli in el. Daca trece aerul foarte usor e defect, trebuie schimbat. Daca trece foarte greu spre deloc e bun. Daca e bun schimba-l pe cel normal.

De obicei cel de la EGR se defecteaza mai repede.

 

E vorba aceea: "Scopul scuza mijloacele". Momentan asta e...revine si epoca BMW intr-un viitor.

E si Matiz-ul tot masina. Dar te va face sa-ti doresti mai tare un BMW.

Link to comment
Share on other sites

in seara asta am intrat si eu in meniul secret al e90-ului,si e posibil sa am o problema.. la pornirea motorului am avut o temperatura de 48 de grade,si dupa ce am parcurs 16 km temperatura era 68 de grade. precizez ca la un moment dat ajunsese la 71,iar apoi a scazut la 68..mai tarziu am repetat treaba si am parcurs cam 15 km,a ajuns temperatura la un moment dat la 78,dupa care a scazut la 72,unde s-a stabilizat..ce sa fie? termostat EGR sau cel principal? temperatura exterioara era de +1 grad.
Link to comment
Share on other sites

in seara asta am intrat si eu in meniul secret al e90-ului,si e posibil sa am o problema.. la pornirea motorului am avut o temperatura de 48 de grade,si dupa ce am parcurs 16 km temperatura era 68 de grade. precizez ca la un moment dat ajunsese la 71,iar apoi a scazut la 68..mai tarziu am repetat treaba si am parcurs cam 15 km,a ajuns temperatura la un moment dat la 78,dupa care a scazut la 72,unde s-a stabilizat..ce sa fie? termostat EGR sau cel principal? temperatura exterioara era de +1 grad.

 

Ne-a bagat in boala pe toti.

Exact asa face si la mine. Aceeasi temp exterioara, aceleasi temp ale lich de racire.

 

E CINEVA CARE SA AIBA 88 GRADE IN MENIUL SECRET? Tind sa cred ca noi avem valori normale...

Eu am comandat termostat egr behr, 80 lei.

In weekend o sa il schimb si va zic daca mai urca temperatura.

Link to comment
Share on other sites

O temperatura normala la cald e in jurul valorii de 88 de grade. Unul din termostate e problema daca nu ajunge in jurul acestei valori si mai ales daca scade.

 

 

ai idee, se scoate usor cel de la EGR? trebuiesc obturate niste furtune inainte, sa nu curga ceva pe jos, sau e doar aer pe traseu cand e rece motorul?

Link to comment
Share on other sites

ai idee, se scoate usor cel de la EGR? trebuiesc obturate niste furtune inainte, sa nu curga ceva pe jos, sau e doar aer pe traseu cand e rece motorul?

Se scoate ușor, trebuie desfacute 2 suruburi si o siguranțĂŁ, si tragi de el ușor, Curge ceva lichid dar puțin..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Momentan sunt "mandru" posesor de Matiz :rolleyes: Deci are un consum de uit sa pun benzina. Am alimentat de 100 de ron adica vreo 17l, am mers 150km si abia de s-a miscat acul...bine e puscatoare motorul ala dar momentan e convenabil.

 

 

iti e defect indicatorul...mi e imi lua si 10 in oras..degeaba e mic motoru

Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

Si la mine la fel la 525d e60. Dimineata pleaca de la 4000....si se ridica destul de repede cam pana la 5000...dupa care doar daca merg in oras mai mult de 10 15 minute scade la 5100. Ce am mai remarcat am facut un drum in afara...s-au ridicat rapid la 5000, dupa care abia la intrarea in buc a scazut la 5100. Nu stiu daca are vreo influenta vantul foarte puternic care batea din fata si afara ca erau 0 grade.
Link to comment
Share on other sites

Si la mine la fel la 525d e60. Dimineata pleaca de la 4000....si se ridica destul de repede cam pana la 5000...dupa care doar daca merg in oras mai mult de 10 15 minute scade la 5100. Ce am mai remarcat am facut un drum in afara...s-au ridicat rapid la 5000, dupa care abia la intrarea in buc a scazut la 5100. Nu stiu daca are vreo influenta vantul foarte puternic care batea din fata si afara ca erau 0 grade.

 

cred ca ai vrut sa zici 400 de turatii nu? :p

Link to comment
Share on other sites

Timpul/distanta de incalzire a motorului variaza functie de multi factori, prin urmare nu exista un timp/distanta etalon pentru a putea face comparatie.

Depinde in primul rand te temperatura de afara, depinde ff mult de stilul de condus, depinde ff mult de conditiile de trafic(aglomeratie, semafoare)...Si mai e un aspect destul la fel de important pe care nu am vazut sa il fi adus cineva in discutie....setarile de la clima...O clima setata pe o temperatura mai mare, cu un ventilator setat pe o treapta superioara...mereu vor conduce spre o incalzire mult mai greoaie a motorului, chiar daca e ajutat si de webasto.

 

Eu am facut cateva experimente....In aceasta perioada temperatura medie dimineata e in jur de 0 grade...Cu webasto programat de seara, cand pornesc motorul acul deja e la limita zonei albastre. De aici, cu clima pe 22, full automat, am nevoie de aprox 6 km pt ca motorul sa ajunga in 88 grade. Cu clima oprita pe acelasi traseu, distanta e in jur de maxim 1 km. Fara webasto programat si cu clima pornita merg mult si bine pana se incalzeste motorul...desi e de 3000 cmc...

Eu, in fiecare zi programez webasto, opresc clima, si pornesc incalzirea in scaun sa nu ma ia frigul...Dupa ce motorul ajunge in 88 pornesc si clima...

Da, o fi consum mai mare cu webasto, desi e relativ....Si un motor rece consuma fff mult pana se incalzeste...Cat timp tine bateria traiasca webasto...:)

Link to comment
Share on other sites

Aseara am intrat si eu in meniul secret... si cred ca am descoperit o posibila problema:

 

Am plecat din zona Baneasa. Dupa ce masina a stat vreo 8 ore nepornita, temperatura lichidului de racire era 18 grade Celsius.

Dupa circa 2km a ajuns la 35 grade.

Am mers pe traseul Piata presei - arc triumf, victoriei - romana - unirii - regie.

Cand am ajuns la unirii, temperatura indica 65 grade... si apoi a refuzat sa mai creasca. oscila intre 65 - 66 grade.

Dupa vreo 20 de min de mers am oprit, si apoi nu am mai intrat in meniul secret.

 

Nu e aiurea ca dupa 20 min de mers, temp sa fie doar 65 grade?

 

Si intrebarea urmatoare: sunt 50 - 55 grade suficiente pentru motor, in sensul ca o accelerare mai "apasata" sa nu duca la uzarea prematura a turbinei?

 

Am verificat si eu temperatura lichidului de racire si:

- temp experioara de 6,5 grade (in garaj) si a lichidului (masina parcata) de 10 grade

- dupa aprox 300 m a ajuns la 38 grade

- dupa aprox 3 km a ajuns la 78 grade

- a urcat, apoi, pana la 92, temperatura la care s-a stabilizat (mai cobora pana la 90, apoi iar urca la 92). Temp exterioara de 5 grade.

Link to comment
Share on other sites

Se scoate ușor, trebuie desfacute 2 suruburi si o siguranțĂŁ, si tragi de el ușor, Curge ceva lichid dar puțin..

Si ca sa ajungi la unul din suruburi trebuie sa desfaci furtunul principal de vacuum ce iese din pompa de vacuum. Pentru ca e exact peste surub si nu poti ajunge la el. Furtunul asta e de diametru mic si are capatul de plastic, fixat cu un surub mic ce se desface cu torx.

 

Si la mine la fel la 525d e60. Dimineata pleaca de la 4000....si se ridica destul de repede cam pana la 5000...dupa care doar daca merg in oras mai mult de 10 15 minute scade la 5100. Ce am mai remarcat am facut un drum in afara...s-au ridicat rapid la 5000, dupa care abia la intrarea in buc a scazut la 5100. Nu stiu daca are vreo influenta vantul foarte puternic care batea din fata si afara ca erau 0 grade.

Poti sa faci te rog o poza cand iti scade la la 5000 sau 5100rpm? Ca la mine nu scade mai mult de 4600rpm.

Link to comment
Share on other sites

Se scoate ușor, trebuie desfacute 2 suruburi si o siguranțĂŁ, si tragi de el ușor, Curge ceva lichid dar puțin..

 

Merci frumos!

 

Am verificat si eu temperatura lichidului de racire si:

- temp experioara de 6,5 grade (in garaj) si a lichidului (masina parcata) de 10 grade

- dupa aprox 300 m a ajuns la 38 grade

- dupa aprox 3 km a ajuns la 78 grade

- a urcat, apoi, pana la 92, temperatura la care s-a stabilizat (mai cobora pana la 90, apoi iar urca la 92). Temp exterioara de 5 grade.

Ai webasto cumva? asa repede sa ajunga in 40 de grade, dupa doar 300m?!

Link to comment
Share on other sites

Ai webasto cumva? asa repede sa ajunga in 40 de grade, dupa doar 300m?!

 

Nu stiu de niciun webasto. Dar, citind discutia de ieri, am facut proba azi. Si am fost atent la temp din garaj, apoi exterioara. Am resetat kilometrajul si ma uitam la temp lichidului de racire. Si este asa cum am scris.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut probleme cu termostatul prin toamna in sensul ca motorul se incalzea normla, deschidea cand ajungea acul la jumatate dar uita sa mai inchida si cobora cam la 1/3 din gradatie (nu pot vedea temperatura lichidului). Dupa inlocuirea termostatului totul este ok, se trece peste zona albastra in 5 min maxim la mers pana in 2000 rpm, cam in 4km (10-12min)ajunge la temperatura normala(mers in Bucuresti cu ceva aglomeratie pe traseu) cu caldura pornita de cum trece de albastru. Motor M50, 2L benzina.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.