Jump to content

E46 instabil, greu de tinut pe linie dreapta


Recommended Posts

Verifica toate bucsele de pe spate, bucsele mari de la bratele fata si daca si pe drum drept la viteza mare iti face sigur trebuie sa schimbi cuplajul de la volan.

 

 

am verificat toate buycsile... nu batnu suna si nu trebe schimbat nimic....nu sunt jocuri in bucse nici la brate nici la bari stabilizatoare nici la capete de bare nici la nimic...cuplaju de la volan? care e ala? ai un link pe realoem?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ca pixu treaba asta cu tractiunea spate. E super tare cand e vorba de putere de la motor la roti, dar te trezesti cu masina valsand aiurea pe strada si habar n-ai de ce. Si incepi sa dai vina pe mecanici sau pe constructor, cand de fapt noile masini "nemtesti" sunt facute sa letii numa cu service la firma de provenienta. O laba, ca sa zic pe romaneste.

Cum dracu sa vand o masina din 98 (E46) cu peste 200.000 de kn la bord, fara absolut nici o problema la directie, si sa iau una din 2004, la care sa nu reusesc sa ii dau de cap, si sa ii fac continuu reglaje din volan, mai ceva ca la dacia din 85 pe care am avut-o pana acu 10 ani? In plus, la dacie nu ma mutam cate jumatate de banda, chiar daca avea jocuri kklau, ca asa e la noi, iar la BMW-ul asta fara jocuri si cu geometria facuta, sa ma mute 2 metri cand trece un tir pe contrasens?

scuze pentru lungimea postului, dar asa m-am saturat de nemtii lu' peste, mai ales dupa ce am vazut toate service-urile pline de masini nemtesti sub 10 ani.

Bfat a tuturor, si daca reuseste cineva sa scape de valsatul BMW-ului pe strada fara santuri, dar cu vant lateral si eventual soseaua umeda in curbe, sa posteze pls, ca mai am un pic si o vand la dezemmbrari si pe asta.

r/

Argos

Link to comment
Share on other sites

Daca la mine te refereai, nu sparg nici o gasca. Nu cred ca eram in aceeasi gasca, oricum. Doar ca ma seaca sa vad E46FL comportandu-se mai prost decat NFL, dupa (2004-1998=6) 6 ani de teste. Sincer speram la performante cel putin similare; dar se pare ca mi-am luat teapa, si e mai bun NFL.
Link to comment
Share on other sites

tu chiar vorbesti serios?

ca-l dau la fier vechi, sau ca NFL era mai fiabil decat FL?

nu-l dau la fier vechi, ca e pacat de cate piese am bagat in el.

ca NFL era super si asta ma tine numa cu emotii la sosea umeda sau pe denivelari/sleauri, asta n-am cum sa nu vb serios. cred ca e46FL e partea de experiment pentru e90, motoare si caroserie, altfel nu-mi explic de ce e mai prost decat varianta precursoare.

long live bavarezii!!!!

cele mai tari masini, numa sa nu nimeresti unele cu probleme, ca bagi o tona de bani in ele si tot nu stii daca ai bagat destul sau mai trebuie.

respecte :)

Link to comment
Share on other sites

Daca la mine te refereai, nu sparg nici o gasca. Nu cred ca eram in aceeasi gasca, oricum. Doar ca ma seaca sa vad E46FL comportandu-se mai prost decat NFL, dupa (2004-1998=6) 6 ani de teste. Sincer speram la performante cel putin similare; dar se pare ca mi-am luat teapa, si e mai bun NFL.

Daca a ta face asa, nu inseamna ca toate fac la fel. Verific-o bine la un service specializat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai, eu am fost cu ea la auto bavaria in mures, si mi-au spus ca e "stas." Dupa aia m-am dus si in cluj la 2 service-uri, si mi-au verificat directia-acelasi rezultat. rotile mele pe alte masini se comporta ireprosabil, la mine zici ca o iau razna. sa mai spun ca pe alea NFL se comporta bine si pe a mea nu? nu mai zic, sa nu ma tot repet aiurea.

recunosc, masina e super, arata parca mai bine decat aia de am avut-o inainte (NFL 1998 decembrie), dar daca as avea ocazia sa o schimb cu una similara, maine as face-o chiar daca ar trebui sa dau dieselul pe benzina. (adica 318d 1995cmc diesel pe 1998cmc benzina, sau cat erau alea 320i).

Nu ma deranjeaza deloc diferenta de putere, m-am lamurit cam cati cai sunt destui in Romania; pur si simplu, masinile ne pot fi comparate una cu cealalta decat la capitolul consum, ceea ce nu e cazul cand cauti un BMW. te astepti la o masina pe care sa o conduci cu placere, nu sa tot freci de amiaza volanul, ca sa nu intri in sant sau in aia de pe contrasesns.

r/

Argos

Link to comment
Share on other sites

Ca pixu treaba asta cu tractiunea spate. E super tare cand e vorba de putere de la motor la roti, dar te trezesti cu masina valsand aiurea pe strada si habar n-ai de ce. Si incepi sa dai vina pe mecanici sau pe constructor, cand de fapt noile masini "nemtesti" sunt facute sa letii numa cu service la firma de provenienta. O laba, ca sa zic pe romaneste.

Cum dracu sa vand o masina din 98 (E46) cu peste 200.000 de kn la bord, fara absolut nici o problema la directie, si sa iau una din 2004, la care sa nu reusesc sa ii dau de cap, si sa ii fac continuu reglaje din volan, mai ceva ca la dacia din 85 pe care am avut-o pana acu 10 ani? In plus, la dacie nu ma mutam cate jumatate de banda, chiar daca avea jocuri kklau, ca asa e la noi, iar la BMW-ul asta fara jocuri si cu geometria facuta, sa ma mute 2 metri cand trece un tir pe contrasens?

scuze pentru lungimea postului, dar asa m-am saturat de nemtii lu' peste, mai ales dupa ce am vazut toate service-urile pline de masini nemtesti sub 10 ani.

Bfat a tuturor, si daca reuseste cineva sa scape de valsatul BMW-ului pe strada fara santuri, dar cu vant lateral si eventual soseaua umeda in curbe, sa posteze pls, ca mai am un pic si o vand la dezemmbrari si pe asta.

r/

Argos

Salut!Schimba obigatoriu flansele cu rulmenti de la telescoapele fata,aceasi problema am vut si eu,dupa schimbarea flanselor parca este alta masina.Nu te poti baza pe km din bord,si daca masina are peste 200 000 km si nu s-a facut aceasta schimbare atunci iti revine tie aceasta sarcina.Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Daca a ta are probleme nu inseamna ca toate FL sunt dezastru.

 

Nu ai de unde sa sti de cate ori a fost lovita/data peste cap/etc a ta.

 

 

Verifica tot pe partea de bucsi/brate/pivoti/ coloana de directie/cuplajul de la volan/geometrie/amortizoare.

 

Daca tot e ok, iti mai raman anvelopele uzate. Daca sunt si RFT si vechi si uzate, atunci e clar de unde e problema.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Daca a ta face asa, nu inseamna ca toate fac la fel. Verific-o bine la un service specializat.

 

apropo, daca a mea era singura, probabil deschideam eu postul asta, dar se pare ca nu sunt singurul. as vrea eu sa fiu singurul si ultimul care are probleme de genul asta, dar am mai gasit o gramada de proprietari de bmw cu probleme similare atat aici, cat si pe celalalt forum. peste tot aceleasi sfaturi: directie, roti prea late sau prea uzate, suspensie, caseta.

le-am luat si eu la rand: roti conform cartii, suspensie schimbata, geometrie verificata si reglata, acelasi rahat. caseta nu are jocuri, da' oi schimba-o si aia, ca 700 de lei, sau cat e, nu-s o avere (sau sunt?).

si cand o sa ma apropii de 2000 de euro bagati in masina, ma duc in anglia, caut unul similar, plin de mile la bord, dar sa mearga drept pe drum, si in aduc in tara sa mut pe el toate kkturile de le-am pus noi pe masina mea, si am rezolvat-o. sau ai o solutie mai buna?

la feri in mures nu ma duc, iar la reprezentanta bmw m-am lamurit.

 

verifica puntea spate si bucsele de acolo bine,vezi pe google si rear subframe crack desi la FL e mai rara treaba.am niste linkuri pe undeva cu niste setari de geometrie mai decente.ce jante si anvelope ziceai ca ai?

 

am luat-o cu 195/55/15 (jante pe 15, cat de cat normale) iar pentru vara i-am pus 205/50/16 (adica tot in limitele bunului simt, cred). cu gumele de vara nu valseaza asa tare, doar ca e mai accentuat tramlining-ul, sau cum i-o zice. cu alea mai inguste, dar cu balonul mai mare, se leagana de imi vin draci. iar iarna, cand trec pe langa tiruri, o las la 90 pe autostrada daca e umeda soseaua, habar n-am de ce valsul e mai accentuat pe soeseaua uda. cauciucurile sunt ok, merg la munte cu ele pe zapada fara probleme, nu sunt sterse deloc, si nici slabiti peretii laterali. nu sunt nici run-flat, is cauciucuri normale, tubeless.

o sa verific puntea din spate in saptamana de dupa revelion, ca acuma cine dracu mai lucra? :) in plus, mai las volanul deoparte de sarbatori, si bag aici, pe forum :p.

mersi de sprijin

r/

Link to comment
Share on other sites

ca sa dansesze masina pe sosea tb sa ai defecte grave, asa ca nu sunt greu de indentificat, poate sa fie rupta caroseria, bratele terminate, sau suspensia dusa

dac ate duci la reprezentanta fara sa stii ce sa ceri, ai facut geometria la roti fata-spate? test amortizoare, spire rupte la arcuri, domlagare.....

pune-o la un itp sa traga putin de roti si vezi ce e rupt mare branza

nu e de vina masina :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Salut!Schimba obigatoriu flansele cu rulmenti de la telescoapele fata,aceasi problema am vut si eu,dupa schimbarea flanselor parca este alta masina.Nu te poti baza pe km din bord,si daca masina are peste 200 000 km si nu s-a facut aceasta schimbare atunci iti revine tie aceasta sarcina.Bafta!

 

multam, frate, o sa le schimb in ianuarie probabil, pana atunci ma relaxez la vin si carnati, care nu sunt compatibili cu circulatia (vinul).

schimbam orice, numai masina nu.

r/

Link to comment
Share on other sites

ca sa dansesze masina pe sosea tb sa ai defecte grave, asa ca nu sunt greu de indentificat, poate sa fie rupta caroseria, bratele terminate, sau suspensia dusa

dac ate duci la reprezentanta fara sa stii ce sa ceri, ai facut geometria la roti fata-spate? test amortizoare, spire rupte la arcuri, domlagare.....

pune-o la un itp sa traga putin de roti si vezi ce e rupt mare branza

nu e de vina masina :thumbsup:

 

normal ca nu-i de vina masina.

am fost la itp, la rar, si la reprezentanta in 2011, cand am luat-o. si mi-au spus ca e ok. aia de la reprezentanta mi-au gasit un termostat defect, si mi-au recomandat sa schimb si turbian. crezi ca aia influenteaza directia? ca eu nu cred.

de atunci o duc la toti meseriasii, in speranta ca o fac sa stea pe drum asa cum ar trebui.

si o s-o mai duc, doar nu oi fi luat eu ultimul taxi dat peste cap din austria, pana la urma o rezolv. in ultima instanta, cu recarosare; asta e, se mai intampla.

r/

Link to comment
Share on other sites

Nu m-am referit neaparat la a ta, ci doar am vrut sa zi ca nu e ok sa generalizezi pentru ca tu sau inca 2-3 au problema asta. O verificare in amanunt, facuta de cine trebuie ar trebui sa elucideze misterul. Asta in cazul in care nu e posedata masina. :fear:

 

LOL

probabil ca sunt eu prea pretentios. 3201 de l-am avut inainte l-am luat de la un prieten din gorj :). asa masina mai rar. super motor (6 in linie), super caroserie, super tinuta de drum. asta "noua" o am din piata, probabil asta e diferenta, nu anul de fabricatie.

Link to comment
Share on other sites

LOL

probabil ca sunt eu prea pretentios. 3201 de l-am avut inainte l-am luat de la un prieten din gorj :). asa masina mai rar. super motor (6 in linie), super caroserie, super tinuta de drum. asta "noua" o am din piata, probabil asta e diferenta, nu anul de fabricatie.

Aceeasi senzatie ar fi trebuit sa o ai si cu actuala masina, doar ca fara puterea si sunetul de L6. Ai avut ghinion sa dai peste o masina "dubioasa".

Link to comment
Share on other sites

am luat-o cu 195/55/15 (jante pe 15, cat de cat normale) iar pentru vara i-am pus 205/50/16 (adica tot in limitele bunului simt, cred). cu gumele de vara nu valseaza asa tare, doar ca e mai accentuat tramlining-ul, sau cum i-o zice. cu alea mai inguste, dar cu balonul mai mare, se leagana de imi vin draci. iar iarna, cand trec pe langa tiruri, o las la 90 pe autostrada daca e umeda soseaua, habar n-am de ce valsul e mai accentuat pe soeseaua uda. cauciucurile sunt ok, merg la munte cu ele pe zapada fara probleme, nu sunt sterse deloc, si nici slabiti peretii laterali. nu sunt nici run-flat, is cauciucuri normale, tubeless.

o sa verific puntea din spate in saptamana de dupa revelion, ca acuma cine dracu mai lucra? :) in plus, mai las volanul deoparte de sarbatori, si bag aici, pe forum :p.

mersi de sprijin

r/

 

In primul rand tu trebuie sa ai 195/65/15 si 205/55/16 din cate stiu

In al doilea rand 195/65/15 sunt o dimensiune depasita de o masina de 1,5 tone si mai mult de 100 de cai. Eu pe un focus de 1350kg 1.6 benzina 100 de cai am avut asa ceva si le-am dat de frica, erau si michelin.

Plus ca valsezi si din cauza ruliului pe care ti-l da cauciucul, are talonul inalt, e normal.

Si neaparat verifica geometria spate, o geometrie incorecta iti reduce aderenta. De exemplu la ausoft in militari am fost pentru geometrie si mi-a verificat si alinierea puntilor.

Se poate masina sa fi fost lovita si sa nu mai pice puntile cum trebuie, sa fie deviate.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand tu trebuie sa ai 195/65/15 si 205/55/16 din cate stiu

In al doilea rand 195/65/15 sunt o dimensiune depasita de o masina de 1,5 tone si mai mult de 100 de cai. Eu pe un focus de 1350kg 1.6 benzina 100 de cai am avut asa ceva si le-am dat de frica, erau si michelin.

Plus ca valsezi si din cauza ruliului pe care ti-l da cauciucul, are talonul inalt, e normal.

Si neaparat verifica geometria spate, o geometrie incorecta iti reduce aderenta. De exemplu la ausoft in militari am fost pentru geometrie si mi-a verificat si alinierea puntilor.

Se poate masina sa fi fost lovita si sa nu mai pice puntile cum trebuie, sa fie deviate.

 

Sal.

Sunt ok puntile, masurate distantele cu fascicul de lumina si alte magarii. Rotile sunt cum spui tu, iar senzatia de instabilitate e mai mare cu cele pe 15 (si talon de 65).

ii schimb basculele si bucsile alea din spate, dupa sarbatori.

Oricum, multumesc pentru sfaturi; stie cineva un service competent in cluj sau mures? daca doar la reprezentanta se poate rezolva, o sa reinvestesc cadourile de sarbatori, asta e.

r/

Argos

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

@argos - iti zic eu ca sunt de la jante/cauciucuri

 

Eu am un set de tabla pe 15 de iarna si masina se comporta impecabil, nu fuge volanul in nici o situatie, dar cu cele de vara de 16 fuge de la denivelari de o ia dracu. Deci e clar ca e problema de janta sau cauciuc. Cele de vara sunt 205/55/16

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

revin cu impresii:

 

am schimbat jantele si am pus unele pe 17 cu et de 20 si anvelope de 225.45 17.... inainte aveam jante standard pe 16 cu et 47 si anvelope de 205 55 16..... este o diferenta enorma... nu stiu exact de ce, poate o fi din cauza ca s-a marit distanta dintre jante cu aproape 6 cm din cauza asta.... si e mai stabila masina sau aveau o problema jantele, sau erau prea mici pentru suspensia sport a masinii si intrau super mult sub aripa si ii modifica geometria...

 

habar nu am ..

 

ideea e ca cu noile jante masina sta mai bine pe drum, nu mai trebuie corecttat din volan de o mie de ori pe minut si s-a mai inaltat masina (in sensu ca nu mai stau rotile sub aripa that much)... nush....poate e in capul meu dar e muuult mai usor de condus... deci daca in u;ltima instanta nu merge din reglaje si schimb de casete de directie si capete de bara si alte cele poate fi din jante sau din setupu incorect intre jante si suspensie

 

mentionez ca jantele nu bat si au valori de eroare foarte bune pe masina aia de echilibrat.... plus anvelopele sunt noi...poate conteaza si asta la ceva

Edited by poope
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.