Jump to content

Problema motor legata de temperatura E39


Recommended Posts

Este vorba despre un E39 528i, motor M52B28 single vanos, 325.000 Km din '96. Masina are montata si o instalatie GPL.

 

Problema se manifesta in felul urmator: de cand a venit frigul dupa ce pornesc motorul masina este incapabila sa-si tina relantiul si pana se incalzeste merge ca si cum ar intra in frana de motor.

Probleme la pornirea motorului NU am. Porneste mereu la prima cheie ok. Acum pe frigul asta porneste, urca turatia aproape la 2000 ture si apoi scade si scade pana cand ajunge pe la 5-600 rpm, se balbaie putin si se opreste.

Ca sa nu se intample asta o ajut eu din pedala 10-20 secunde si trebuie s-o tin peste 1k ture. Cum a scazut sub 1k chiar si jumatate de pedala nu e de ajuns, trebuie sa calc acceleratia pana la fund ca sa-si mai revina.

Ieri am facut un experiment si imediat dupa ce am pornit motorul am plecat cu ea. Am mers 5 metri, apoi am lasat-o in pace. Putea sa-si tina relantiul si singura.

Dar, foarte important... pana se incalzeste motorul nu pot sa merg constant cu masina. Eu tin acceleratia constant, iar masina intra intai in frana de motor, apoi accelereaza puternic. Asta la turatii de pana in 2000 rpm. La peste 2000 merge ok.

 

Cateodata pana trece de zona albastra la temperatura imi variaza relantiul 100-200 rpm.

 

Problema se manifesta atat pe benzina cat si pe GPL (poate o fi placebo, dar mi se pare ca dupa ce trece pe GPL la 30 grade merge mai bine, adica nu-mi mai face figura cu frana apoi acceleratie).

 

Dupa ce se incalzeste merge perfect. Relantiul stabil, accelereaza cum trebuie, etc.

 

I-am facut revizia masinii, schimbat ulei, filtre, lichid de racire, termostat, senzorii de la axa cu came si arborele cotit, samd. Bujiile nu le-am schimbat, dar mecanicul mi-a zis ca nu face de la bujii asa.

La E34 dinainte cand mi-a facut ceva asemanator problema a fost la un furtun de aer. Le-am schimbat pe toate si tot asa face.

 

 

 

Debitmetru daca ar fi defect nu vad de ce sa mearga bine dupa ce se incalzeste.

Pompa de benzina cred ca ar da semne si la pornire si dupa ce se incalzeste (pe de alta parte cand trece pe GPL relanti-ul e stabil si nu-mi face figura cu frana/accelerat).

 

Pe tester mi-a aparut o eroare la sonda lambda banc 1, dar dupa ce a sters-o n-a mai aparut.

 

Nu stiu ce sa zic... si nu prea vreau sa incep sa schimb tot in speranta ca nimeresc si piesa cu problema. Am nevoie de niste idei si de preferinta argumentate. Ce poate sa imi altereze drastic mersul motorului, doar la o temperatura scazuta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa ce s-a exacerbat problema (scotea niste zgomote ca si cum mergea in 5 cilindri) am fost la un mecanic unde mi-a descoperit o gaura in galeria de evacuare. A sudat-o, zgomotul de mers in 5 cilindri a disparut, insa problema ramane.

 

O pornesc, urca turatia pana pe la 2000 ture, apoi scade incet si in final se opreste motorul. Il pornesc din nou si apoi poate sa-si tina relantiul si singura, insa pana se incalzeste putin merge tot asa de te bruscheaza. Se simte mai putin problema acum ca am sudat galeria de evacuare, dar totusi persista.

 

Pe langa piesele de mai sus am schimbat si toate furtunele de aer. Nicio diferenta.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.