Jump to content

Sfaturi pt un incepator


Ciumidel

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu am avut curbe ca altfel incercam, am stat intr-o parcare.

am inteles ca in curba, se foloseste doar frana de motor si pisti f. putin frana pe spate.

merci pt sfaturi, sper ca totul sa decurga ok.

 

Lasa teoria deocamdata, cand esti calare pe mobra si ti se intampla in multe cazuri n-ai timp sa-ti aduci aminte de teorie..

Mai sunt multe chestii care pot aparea, de la o balega pe asfalt pana la urmarirea involuntara a privirii de catre mana, o sa vezi. Daca ai un motor mai mic si pici la 40km/h, mai e cum mai e. Daca ai un motor la care ai ajuns la 120km/h fara sa-ti dai seama si acolo se intampla buba e mai trist.

 

LE: ca sa-ti faci o idee, eu conduc masina de 15 ani in fiecare zi. Cand am iesit prima oara cu motorul in trafic aveam morcovul de nu se mai vedeau decat frunzele..

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

nu am avut curbe ca altfel incercam, am stat intr-o parcare.

am inteles ca in curba, se foloseste doar frana de motor si pisti f. putin frana pe spate.

merci pt sfaturi, sper ca totul sa decurga ok.

Teoria e una..practica e alta....de ex. frana de motor la miar este mult mai puternica decat la un 600 si iti fuge spatele de sub tine instant daca nu stii cum sa retrogradezi treptele in cutie!!!

Daca pisti putin frana de spate in mijlocul curbei esti deja pe jos fara sa stii de ce!!!.....sunt lucruri care se simt si se invata in mers si in timp.

Incepatorii mai au o mare problema...se numeste point fixation...sau target fixation....atunci cand esti in mers vezi o groapa cat o farfurie....orice ai face nu o mai poti ocoli in clipa in care ai pus ochii pe ea.....insa treaba asta se poate face si cu o masina care apare brusc in cale.....si ca sa eviti asa ceva ai nevoie de experienta si un motor pe care sa-l poti inclina de pe o parte pe alta foarte usor....un miar te baga instant sub masina....

Link to comment
Share on other sites

Teoria e una..practica e alta....de ex. frana de motor la miar este mult mai puternica decat la un 600 si iti fuge spatele de sub tine instant daca nu stii cum sa retrogradezi treptele in cutie!!!

Daca pisti putin frana de spate in mijlocul curbei esti deja pe jos fara sa stii de ce!!!.....sunt lucruri care se simt si se invata in mers si in timp.

Incepatorii mai au o mare problema...se numeste point fixation...sau target fixation....atunci cand esti in mers vezi o groapa cat o farfurie....orice ai face nu o mai poti ocoli in clipa in care ai pus ochii pe ea.....insa treaba asta se poate face si cu o masina care apare brusc in cale.....si ca sa eviti asa ceva ai nevoie de experienta si un motor pe care sa-l poti inclina de pe o parte pe alta foarte usor....un miar te baga instant sub masina....

total de acord cu tine, teoria nu suna foarte complicat, practica insa, e mai grea.

stiu ca manevrebilitatea difera de la motor la motor, tocmai de aceea am ales FZ6, am inteles ca e mai buna pt oras si manevre decat un super sport.

aici trebuie sa ma "antrenez" intens, nu vreau sa iau toate gropile sau sa nu stiu ce sa fac in caz ca ma trezesc cu vreun "obiect necunoscut" in fata.

 

si eu am permis de 6 ani, sunt constient ca n-are treaba motorul cu masina.

la mine, primul contact cu motorul nu a fost asa "scary", a decurs destul de ok.

ce sa zic, sper sa ma descurc :)

Edited by Ciumidel
Link to comment
Share on other sites

eu de aia m-am orientat spre aia, e foarte blanda cu incepatorii cica, desi are vreo 70 de cai, nu in jur de 50 cum ar fi recomandat.. . si totul e progresiv...

Si tipul cu care o sa fac scoala zicea ca e ok.

Azi am facut comanda de echipament, in vreo 10 zile vine, pana atunci numai bine fac si dosarul ala pentru scoala.

Am luat tot in afara de ghete sau cizme, alea parca nu le-as comanda online, ar trebui sa le pot proba.,

 

Pentru perioada cat fac scoala si ma invart in poligon sunt ok si niste bocanci..

 

 

afacerea cu echipamentul ma costa in jur de 390 de euro, ca am prins reduceri considerabila la cateva articole, pantalonii numai erau redusi de la 200 la 100...

Link to comment
Share on other sites

Domi, nu-ti lua ghete de pe net, chiar nu-ti trebuie. De fapt nici incaltari "dedicate" nu ai nevoie, cata vreme nu ti-ai luat vreo motoreta de viteza, sunt si PREA scumpe si, in realitate, o pereche de bocanci cu protectie la glezne si la degete e cu mult mai bine facuta decat multe din incaltarile de sute de euro de pe saiturile specializate.

 

Vorbesc din greselile mele :)

Link to comment
Share on other sites

am o pereche de bocanci all seazon de mers pe munte cu talpa vibram. (teoretic sunt primavara-toamna) dar am mers cu ei si iarna la greu.. . dar imi e teama de sireturi.. desi se pot ascunde si alea.. tot cu protectie in bot si la glezne, si talpa foarte dura.

Si prietenul asta al meu zicea ca arunci sute de euro pe o geaca si de fapt protecita e tot plasticul ala de il bagi in spate care costa la fel indiferent ca e textil.. piele de cangur sau mai stiu eu ce...

L.E. oricum tot ce am comandat sunt omologate cu standardele de securitate in domeniu...

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am o pereche de bocanci all seazon de mers pe munte cu talpa vibram. (teoretic sunt primavara-toamna) dar am mers cu ei si iarna la greu.. . dar imi e teama de sireturi.. desi se pot ascunde si alea.. tot cu protectie in bot si la glezne, si talpa foarte dura.

Si prietenul asta al meu zicea ca arunci sute de euro pe o geaca si de fapt protecita e tot plasticul ala de il bagi in spate care costa la fel indiferent ca e textil.. piele de cangur sau mai stiu eu ce...

L.E. oricum tot ce am comandat sunt omologate cu standardele de securitate in domeniu...

 

Nu sunt chiar bani aruncati. Adica la o geaca uita-te cum e protejat fermoarul ca sa nu te bata vantul prin el, cum sunt facute aerisirile, majoritatea au captuseli detasabile, etc. Ca sa gasesti o geaca 'de strada' buna pentru mers pe motor trebuie sa cauti o gramada si s-ar putea sa ajungi la aceiasi bani.

 

Vezi ca si castile trebuie probate, ca au diverse calapoduri si o marca poate sa-ti vina bine, alta nu.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

pai oricum protectiile le iei separat, chiar si la unele de cateva sute e posibil sa nu le aibe pe toate si sa trebuiasca sa le cumperi.

Asta care am luat-o are doar la umeri si coate ceva, aia de spate am luat-o separat, inca vreo 17 euro..

Link to comment
Share on other sites

de la ei am comandat tot, dar via o firma romaneasca care aduce de la ei, preturi identice cu ce au pe site + 5% diferenta de tva..

 

 

Imi trebuie sa fac scoala minim casti si manusi.. asa ca pana la urma am luat tot. ...

Scola sper sa termin pana in feb, am dat de carnet si in martie is pe ea.. :)

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

sainz - Zi-mi si mie unde e, ca mai am si eu de bifat pe lista :)

 

domi: da, kronau, sunt ok, de acolo mi-am luat si eu chestii (geaca, manusi)

 

Iti spun, dar informatia ....costa!:laugh:(negociem pe PM)

Magazinul este al Autoitalia si este pe la Valea Cascadelor, in Militari, spre Vama. Ei au pierdut Honda Moto si lichideaza si magazinul de accesorii!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.