Jump to content

Sfaturi pt un incepator


Ciumidel

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@rbu_tuninq F4 cum se comporta? am vazut ca F4 are 110 cai si 600 RR are 120.....are mare e diferenta asta de 10 cai?

 

in cazul motocicletelor E diferenta .... si de 10 cai.

pt inceput poti sa-ti iei ceva de 250 - 400 cc.

 

 

tu decizi.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai am facut scoala de moto si poti sa-ti spun ca *nu* inveti sa mergi pe motor, ci doar sa iei examenul. Mersul pe motor se invata in trafic pe propria piele (din pacate). Am inteles ca sunt unele scoli care te scot in trafic pe scuter, dar chiar si asa experienta e foarte limitata.

 

In privinta motorului: 100cp pentru primul motor e foarte mult. Gandeste-te ca asta inseamna 2kg/CP (adica aproximativ de 4 ori mai multa putere decat masina ta) si mult mai putina protectie. Ajunge sa iei o groapa si sa scapi mana in gaz si te culegi din copac..

 

In fine, fa scoala, vezi cam cu ce se mananca un motor, si mai vezi dupa aia ce-ti cumperi :)

Link to comment
Share on other sites

in cazul motocicletelor E diferenta .... si de 10 cai.

pt inceput poti sa-ti iei ceva de 250 - 400 cc.

 

 

tu decizi.

 

250-400 cmc e exclus, nu vreau sa cumpar ceva si dupa 2 luni sa o vand fiindca deja m-am obisnuit cu ea.

multumesc pt sfat oricum :drinks:

Sunt aproape hotarat pe FZ6.

Weekend-ul asta, o sa merg cu un amic intr-o parcare mare si o sa incerc un Trimph, macar sa invat sa plec cu ea si sa merg putin cu a 1-a :D

 

In privinta motorului: 100cp pentru primul motor e foarte mult. Gandeste-te ca asta inseamna 2kg/CP (adica aproximativ de 4 ori mai multa putere decat masina ta) si mult mai putina protectie. Ajunge sa iei o groapa si sa scapi mana in gaz si te culegi din copac..

 

In fine, fa scoala, vezi cam cu ce se mananca un motor, si mai vezi dupa aia ce-ti cumperi :)

tu cu ce ai inceput?

o sa vad in weekend cat de puternici sunt cei 100 cai, o sa fac un drive test cu un motor de 1000 cmc :)

Edited by Ciumidel
Link to comment
Share on other sites

In fine, fa scoala, vezi cam cu ce se mananca un motor, si mai vezi dupa aia ce-ti cumperi :)

 

Ce ciudat, si eu auzeam astfel de sfaturi si nu le luam in seama (eu deja o luasem :) ) si abia in poligon mi-am dat seama cat de adevarat e ce spui tu (si-au spus si altii).

Link to comment
Share on other sites

Ce ciudat, si eu auzeam astfel de sfaturi si nu le luam in seama (eu deja o luasem :) ) si abia in poligon mi-am dat seama cat de adevarat e ce spui tu (si-au spus si altii).

sunt convins ca pare relativ usor dar realitatea e alta, o sa ma conving singur, sper sa fac fata...

pana la urma, nimeni nu s-a nascut invatat, o sa invat si vad mai departe ce e de facut.

Daca o sa constat ca nu e de mine, o sa ma retrag singur, sunt bune si masinile :D

Link to comment
Share on other sites

eu sunt destul de setat pe un enduro, ar fi pacat sa nu profit de zona in care stau.

 

 

Astea rar sar de 50-60 de cai..

ihearto, daca vrei te pun in legatura cu un club local de enduro, cu membri din tulcea, galati, braila, se aduna destul de des si fac iesiri prin zona macin...

 

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-am luat inca motor, n-am gasit la noi ce vreau eu (Suzuki V-strom cu ABS) la mana a doua, asa ca incerc sa-mi iau din Italia. Dar am mers cu diverse modele si puteri pana mi-am dat seama cam ce-mi trebuie, mai ales ca in trafic iti dai seama cu adevarat ce ciclistica are un model, cum trage motorul in ture, etc. Si aici e mare diferenta - sunt monocilindrii si cele in doi cilindri care au cuplu de jos, sunt sportivele pe care trebuie sa le urci in ture, mai sunt si alea care sunt 'cuminti' o vreme dar fug de sub tine de la o turatie incolo :)

Edit: si mai e si modul in care franeaza fiecare - iar foarte important..

 

Acum s-a dus sezonul, asa ca de-abia la primavara o sa mai ies pe strada..

 

Si mai e un considerent: gandeste-te unde vrei sa mergi mai mult. Daca vrei in oras, o sportiva e incomoda - pozitia e obositoare (dupa cum spunea cineva mai sus) si manevrabilitatea in trafic nu e stralucita.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Pai eu ce sa fac cu a mea pe dealuri? :)

In orice caz, cred ca, la un moment dat, am sa-mi iau si eu una din asta de mers pe coclauri. Insa eu sunt foarte reticent visavis de cluburi si alte adunari asemenatoare, mie imi cam place singur :D - deh, deprinderi de pescar inrait

Link to comment
Share on other sites

nu se poate acum, la primavara tocmai.

nu ma grabesc, am destul timp pana in primavara sa ma hotarasc in privinta motorului si a scolii.

Eu am dat examenul in Decembrie pe o ploaie rece groaznica in blugi si geaca de strada...Dupa sala cand ne-am intalnit cu politistul la Aurel Vlaicu si a auzit ca eu sunt la moto(singurul) si-a pus mainile in cap la propriu:))

 

Ce ciudat, si eu auzeam astfel de sfaturi si nu le luam in seama (eu deja o luasem :) ) si abia in poligon mi-am dat seama cat de adevarat e ce spui tu (si-au spus si altii).

ASA E!

 

 

http://img6.imageshack.us/img6/6856/image026jj.jpg

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

multumesc tuturor pt sfaturi :drinks:

@kathalin tot la moto louis ba batea gandul sa ma duc

 

@taz nu sunt fixat pe 600RR, doar imi place f. mult. Sunt constient ca e un motor puternic. Cel mai probabil, o sa ma decid la ceva in jur de 100 cai. FZ6 chiar ma tenteaza :)

 

@c.sainz Mircea, inca ai timp sa te razgandesti, la primavara se deschide sezonul :)

 

@similea sper sa ma descurc mai bine ca tine :flowers:

 

@rbu_tuninq F4 cum se comporta? am vazut ca F4 are 110 cai si 600 RR are 120.....are mare e diferenta asta de 10 cai?

 

f4...are 185 kg... e grea pt un incepator dar destul de manevrabila...raspunde bine la comenzi...e cuminte sub 6000 rpm...racirea pe apa e un avantaj daca o folosesti pe oras mult...diferenta fata de 600RR nu o cunosc...nu omit echipamentul...poti cade la fel de rau la 60 km/h cu un scuter cat si cu un motor

Link to comment
Share on other sites

Du-te pe motociclism.ro, acolo gasesti threaduri si informatii utile despre o gramada de modele, review-uri de motoare, etc..

Si incepe sa identifici prieteni cu mobre pe care sa le iei la o tura. Dar nu acum, ca n-o sa poti sa schimbi nici a doua - dupa cateva ore de scoala :)

Link to comment
Share on other sites

am facut azi primii pasi in privinta scolii, am facut un buget la echipament, deja incep sa il comand de saptamna viitoare, o sa fie bun cat fac scola. Sunt niste oferte foarte misto pe louis.de zilele astea, casti de la 150 la 60 de euro reducere, la fel si la manusi si ce mai trebuie..

Cred ca am gasit si motorul deja, urmeaza sa dau cateva telefoane, o yamaha TDM 850, e practic de offroad usor, nu e enduro pur, nici nu imi trebuie enduro pur oricum.

Il cunosc pe tip si ii stiu istoricul, e si preparata deja de enduro, mai trebuie doar un scut mic si cam atat..

E in 2 cilindri cu 5 supape/cilindru si in plus racire cu apa.

Scoala o incep usor usor, fac in zilele mai frumoase, oricum dureaza minim 5 saptamani + lalait +sarbatori.. nu cred ca voi termina mai devreme de mijlocul lui februarie.. deci la fix.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ma batea gandul de mai de mult dar cum spuneam, cand facusem un buget in DE ma apropiam de un 7'tar in stare buna.. asa pe aici scap cu 2500-3000 maxim, de euro, cu totul..

 

 

L.E.

Cam asa arata motorul..

Yamaha_TDM850_red.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.