Jump to content

Diferente intre 318i m40 si 318is m42 sau m43


Recommended Posts

Salut tuturor. As vrea sa schimb motorul meu 318i m40 cu unul de pe un 318is m42 sau m44.

1. Care e mai bun m42 sau m43 si care se potriveste mai bine cu m40?

2. Ce trebuie schimbat pe langa motor? Chestii de genul cutie de viteze, calculator, punte spate pt ca 318is are discuri etc.?

3. Alte precizari legate de pasul pe care doresc sa-l fac.

Edited by Vibrate
Link to comment
Share on other sites

Imi da si mie cineva mai multe detalii legate de aceste tipuri de motor(m40,42,43,44)? adica pe ce masini si in ce an s-au pus,ce versiune de putere au,alimentare,etc?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_%28E36%29

 

on:

 

ptr omologare iti vor trebui si puntea spate cu discuri, si franele fata de IS (discuri ventilate).

 

motor + anexe (admisie, pompe, alternator, etc),ecu, debitmetru, evacuare pana dupa catalizator, instalatia electrica motor (senzori, mase, etc), compresor clima (daca ai clima) si cineva care sa stie sa ti-l monteze cum trebuie.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

pentru ce se face omologarea mai exact, sa inteleg si eu..

sa poti circula legal? sau doar daca ai vrea sa o vinzi ? Se poate circula si fara omologare?

 

Circuli fara omologare pana expira ITP-ul. Cand expira ITP-ul trebuie sa-l omologhezi sau sa ai pile bune la rar si multi bani in buzunar incat sa-ti citeasca seria de pe motorul vechi pe care-l tii in portbagaj si tu defapt sa ai un motor de 2500 pe masina in loc de 1800 din portbagaj :hyper:

Link to comment
Share on other sites

Circuli cu el neomologat pana vinzi masina...La identificare pentru transcriere proprietar nu prea o poti face in rest...ITP e fix 0,mai ales daca iti pui tot 4 cilindri nu as avea nici cel mai mic stres.Eu imi caut 2.5 acum si nu am de gand sa il omologhez vreodata.Stergi seria de tot de pe bloc si sanatate!Daca e sa omologhezi cel mai simplu iti pui tot M40 sau eventual M43 de 118 cp lant.Is-ul are 140 cp teoretic te incadrezi la maxim 40% putere in plus.Oricum ar fi trebuie sa iti faca niste teste ei ca sa vada daca ai pastrat suportii vechi daca nu ai afectat structura masinii si iti trebuie factura pe montaj de la service specializat BMW nicidecum pus de tine acasa.Mai documenteaza-te dar cel mai simplu pui motorul stergi seria si ii dai bice!In timp il omologhezi cu seria deteriorata si nu iti mai trece nimic.Eu asa am la un 1.8 M43 fara serie,fara nimic.Scrie doar capacitatea.
Link to comment
Share on other sites

Deocamdata vreua sa dau _chiulasa_ jos sa vad daca mai e afectat ceva inafara de culbutori, axa cu came. Daca nu-s afectate pistoanele si restul o sa schimb ce e stricat si asa nu mai am treaba cu schimbatul motorului. Insa daca pagubele sunt prea mari o sa imi pun alt motor:d.
Link to comment
Share on other sites

Eu am patit ca tine la 1.6 m40 eram in a 3-a pe la 4500 rpm aproximativ si dintr-o data poc si sa oprit.Am luat-o tractata si am incercat sa o pornesc a pornit pana la urma trasa dar nu se tura mai mult de 3000 si fum alb.Am desfacut motorul si la pistonul 4 se rupsese supapa de admisie.Afacut _chiulasa_ praf.Ciuperca facuse urme si pe piston dar nu am mai dat pistonul afara l-am lasat asa cu urmele alea.Nu stiu nici acum daca a fost fisurat sau chestii de genul.Am pus alta _chiulasa_ completa si motorul mergea bine.Nu a mai facut probleme.Inainte sa se intample asta zornaiau rau si tachetii dar nu prea mai aveam ce sa le fac erau dusi cred.Dupa ce am schimbat _chiulasa_ mergea mai fin.
Link to comment
Share on other sites

N-am mai dat chilasa jos. A venit un mecanic mai in varsta si mi-a spus ca daca e axul cu came varza cu atat mai mult s-au dus pistoanele pentru ca daca nu e ulei sus cu atat mai mult nu e ulei nici jos.

 

Ce mai trebuie schimbat daca as pune un alt motor care sa aiba distributia pe lant? Calculator? Instalatie electrica ce anume?

Edited by Vibrate
Link to comment
Share on other sites

Treaba la tine sta cam in felul urmator.In functie de ceea ce gasesti in motor ai doua variante:

1- Daca sunt duse si pistoanele arborele cuzinetii si sa nu te complici cu omologare iti iei alt motor identic si montezi toate piesele la tine.In cazul asta iti cauti un motor cat mai chel ca sa zic asa fara nimic pe el efectiv tie o sa iti trebuiasca vibrochenul,pistoanele _chiulasa_ completa si pompa de ulei.Motorul il iei intreg si folosesti totul la tine.Asa am facut si eu la un M20B25 si a mers fara probleme binenteles daca se lucreaza cum trebuie.Oricum eu cred ca la tine ansambul motor va fi ok si problema iti e sus.Dupa ce dai _chiulasa_ jos vezi cum au lucrat pistoanele si daca au ceva urme pe ei apoi dai baia jos si desfaci la cuzineti,vezi in ce stare sunt si ii montezi la loc daca sunt ok.Daca ai urme de ulei pe cilindri,invarti motorul si vezi cum lucreaza si daca lasa pelicula de ulei pe camasi.Daca e ok iti iei _chiulasa_ si iti faci motorul tau.Sunt multe de spus dar daca as fi vazut iti puteam explica altfel,asa pe net sunt mi si mi de variante.

 

2- Iti iei alt motor nu cred ca ai nevoie si de cutie ambreiaj electromotor alternator.iti trebuie ECU, instalatia motorului de la panoul de sigurante(pe motor pana la ECU) si nu stiu exact cum e la tine dar cred ca ai nevoie si de modulul EWS cu cipul din cheie asta daca ai si tu EWS acum.

Daca iti pui motor identic cu ce ai acum pe masina nu iti trebuie decat ce ti-am enumerat la prima varianta adica blocul motor cu internele si _chiulasa_ si restul pui totul de pe motorul actual si se va potrivi perfect, dar ramai fara serie.

Cel mai bine bagi piesele din el in blocul tau.Folosesti chiar si cuzinetii vechi dar sa ti cont de unde au fost desfacuti sa ii montezi exact la aceasi biela in acelasi loc la acelasi piston, si pui totul in blocul tau.

 

 

Nu stiu cat ai inteles din cele spuse de mine dar cel mai ieftin iesi daca iti cauti motor identic cu ce ai acum si ori alegi sa il montezi pe ala ori bagi piesele din el la tine in bloc,asta daca ai tu ansambul motor dus,altfel iei doar _chiulasa_ completa. Costurile pe motor cum am spus eu ajungand in jur de 150 maxim 200 euro si scapi si de omologare.

 

Pentru omologare te costa din auzite de la 1000 lei in sus si ai de alergat si tras.

Verifica foarte bine starea actuala a motorului tau, si pune un mecanic capabil sa se uite la ea sa iti spuna exact problema sa nu cumperi degeaba motor.

Succes!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.