Jump to content

Probleme stabilitate E46 325i


Recommended Posts

Buna seara, tin sa va salut pe toti cei de pe acest forum si totodata sa va rog sa ma ajutati in problema pe care o am. Am un E46 325i din 2001 si am o mare problema cu stabilitatea masinii pe drumurile cu denivelari... fuge in toate directiile ... dupa ''sleauri'' mentionez ca am jante pe 17 si dimensiunile anvelopelor pe fata sunt 225/45/17, care credeti ca ar putea fi motivul care se intampla acest fenomen ? daca nu as tine bine de volan s-ar duce stanga dreapta dupa acele denivelari, este foarte deranjant acest fapt, de asta as dori sa remediez problema, mentionez ca atunci cand misc de volan stanga dreapta cu motorul oprit se aude un tzacanit sub volan, ma gandesc ca este articulatia de la axul volanului acest tzacanit si exista si un joc cat de cat mic...Care credeti ca ar fi problema,Am uitat sa va mai mentionez un lucru ca una din flansele de la amortizor imi bate foarte tare...zilele astea vreau sa o schimb si daca tot duc masina la un service as vrea sa fac si cealalta problema, axul de la volan flansa de la amortizor,dar vreau sa ma duc cu lectia invatata de acasa nu sa ma ia pe bajbaite mecanicii astia care habar nu au, apropo daca poate cineva sa imi dea vre-o idee sau sa imi recomande vre-un mecanic sau service bun. Multumesc anticipat pentru ajutor. Edited by ad!tza
Link to comment
Share on other sites

Problema ta se trage de la roti o parte si de la flnsa o parte. Si eu am aceleasi dimensiuni, am flanse noi, directie noua si toatusi roata urmareste denivelarile. Asa ca nu prea ai ce sa ii faci, decat sa pui jante mai mici!

 

 

Mda asta ar fii singura metoda...La tine face rau? ca la mine daca iau mana de pe volan se ia pur si simplu dupa toate denivelarile... deci mi se pare umpic cam accentuata situatia. Nu mai retin daca inainte sa dau intr-o groapa care mi-am stricat janta cauciucu si flansa daca facea la fel...

Link to comment
Share on other sites

SIGUR este de la roti. In ceea ce priveste rontaitul cand virezi stanga dreapta posibil sa ai belele la pompa de servodirectie, verifica uleiul din borcan, trebuie sa fie rosu curat si sa nu miroasa a ars. Ridica capota si pune pe cineva sas vireze stanga dreapta in timp ce tu tii mana oale si daca iti vibreaza si rontaie un pic flansele de la amortizoare "se cer a fi schimbate".
Link to comment
Share on other sites

singurele probleme la acest fenomen sunt ...capetele de bara sau bieleta de directie...bieleta antiruliu sau giometria rotilor...

mai bine tinde spre antirului....iti garantez 80% ca una din astea este problema ta....succes...

 

 

Multumesc sper sa fie doar una din astea si nu stau sa le iau pe ''bajbaite'' nu de alta dar chiar sunt intr-o pasa cam proasta cu banutzii si nu as vrea sa cheltui fara rezultat. Multumesc pentru sfat.

Link to comment
Share on other sites

Deci nu se poate hotari nimeni ce este defapt :frantics:

nu de alta dar

flanse: vreo 140 lei

bielete directie 220

bielete antiruliu 100

bucsi bascula vreo 400

bascule vreo 1000

un reconditionat caseta 600

 

o distractie de 2500 lei.

 

si la mine face la fel chiar doar ca sunt noi bieletele de directie, geometria facuta, bascule noi iar la o verificare pe elevator de 2 mecanici totul pare in limitele normale <_<

Edited by Gizmo.
Link to comment
Share on other sites

pai ce vrei sa iti spuna cineva e forum, poate cineva sa iti pipaie o masina virtuala care o postezi aici ?

 

 

Iti putem spune cauze posibile. Poate fi doar una din ele sau mai multe, dar pana nu o urci pe elevator nu stii sigur.

Daca e ceva usor de diagnosticat in general sunt elementele de suspensie ca la alea o ridici pe elevator si tragi de ele.

Daca ala zice ca sigur sunt flansele schimba-le pe alea prima data.

Si nu costa atat, un set complet fata de e46 (8 elemente ) pleaca de la 146 de euro..

Link to comment
Share on other sites

Eu ziceam ca toata lumea isi da cu parerea dar pana la urma nu pare sa fie nimeni care s-a lovit de chestia asta si a rezolvat problema.

 

Dupa cum ziceam eu am fost la 2 mecanici, primul mi-a zis sa schimb niste piese, le-am schimbat, a fost mai ok dar tot mai trage, al doilea a zis ca nu-i nimic anormal la elementele de directie, inclusiv caseta <_<

 

Deci va trebui sa cer o a treia parere, sau o mai las asa, cel putin la mine nu se manifesta foarte puternic fenomenul iar flansele sigur le schimb cat de curand.

Link to comment
Share on other sites

Acum, sper sa nu spun o prostie insa nu cred ca va disparea tendinta de a urmari sleaurile chiar daca ai o directie perfecta. Cu cat ai talon mai mic la cauciuc oricum va fi mai accentuat. BMW este o masina premium cu valente sportive pentru clasa ei si are cel mai bun feedback in volan dintre masinile premium de cam aceeasi clasa. Drept urmare e normal sa simti ce se intampla pe sosea, daca nu ar trage dupa denivelari, hopuri etc, nu ai simti ce se intampla cu rotile. Eu chiar sunt de parere ca este normal sa iti traga putin in functie de inclinarea drumului, gropi, denivelari, sleauri etc...
Link to comment
Share on other sites

da, e independent de tipul tractiunii..

 

 

Dar repet eu am gume pe 225 si nu mi se pare o problema, orice joc in diverse elemente amplifica efectul.. cu siguranta ai ceva jocuri.

 

Si am drum pe care merg, e dezastru... dar corectiile sunt foarte usoare, nimic dramatic sau deranjant...

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mda am venit de la mecanic... surpriza... pivotul de pe partea dreapta are joc si cica ala ar fi care bate a bagat niste leviere pe acolo a tras de toate alea si nimic ala este singurul care are joc restul a zis ca este ok... iar cea cu sleaurile a zis ca este sigur de la geometrie maine dimineata ma duc sa fac geometria , a zis ca dupa ce o sa fac geometria nu o sa mai am efectul asta si masina se va lipi de asfalt abea astept sa vad daca asa e cum a zis nenea mecanicu un om foarte de treaba dupa cate am vazut...mai mult mi-a dat si un nr al unui baiat care se ocupa cu geometria si ma costa undeva la 80 de lei pentru toate 4 rotile ca am inteles ca se fac la toate 4 cred ca este un pret bun avand in vedere ca cei de la autosoft mi-au cerut 100 de lei pentru fata si 200 de lei pentru spate deci 300 de lei pe langa 80 de lei sunt niste banutzi. Bratul ma costa cam 500 de lei nou noutz si montajul a zis ca imi ia cam 60 de lei, ar fi bine daca as scapa doar cu atat,pe langa asta nici macar nu mi-a luat vre-un ban pe constatare asa cum o fac alte service-uri care nici macar nu deschid gura si iti cer banii pe constatare... Va tin la curent cu ce voi face maine dupa geometrie si luni sau marti cand schimb bascula aia ca mi-a mancat zilele :D
Link to comment
Share on other sites

Pe standul de directie se pot vedea si eventuale jocuri/bucsi imbatranite; la mine de exemplu cel care a facut directia mi-a spus ca bucsile de la basculele mici de pe fata sunt foarte elastice, in momentul in care umbla de reglajul bieletelor tindea sa "revina"din pricina lor; de asemenea la directie vede si unghiurile amortizoarelor, totul e sa aiba rabdare, eventual poate misca si cu un levier de bucsi cat este cu laserele puse pe roti si sa interpreteze jocurile (inclusiv cel din caseta de directie).

 

Succes! :thumbsup:

 

PS: Apropo de trasul cu levierul de pivot.... fara sa il desfaci nu prea poti spune daca e ok sau nu, mai ales la bucsile de la brate, la prima vedere par ok dar dupa ce le scoti.... si cu bieletele de directie aceeasi poveste, mecanicul meu cand a verificat jocurile a demontat sa vada pe fiecare in parte cum este.

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

si la mine la e46 facea asa , tragea directia rau si era de la cauciucuri , am luat unele noi si am refacut geometria si a mers super dupaia , era alta masina !

 

chiar si daca ai joc pe la roti nu trebuie sa te traga asa rau ... asta e numai de la cauciucuri uzate aiurea si geometrie .

 

oricum degeaba faci geometria cu niste cauciucuri uzate neuniform .

 

este normal sa simti ceva in volan ca trage ,la denivelari,dar foarte putin ce am avut eu de la cauciucuri semana mai degraba cu o experienta horror nu placere la condus , daca nu erai atent iti lua volanu din mana :unsure: si nu este din cauza ca sunt foarte late ... aveam 225 si acum inainte sa o dau am pus 235 pe fata si tot mergea bine .

Edited by ELNA
Link to comment
Share on other sites

Pai cam asa e si la mine mai ales cand merg pe langa statii de autobuz unde sunt sleauri tre sa tin cu ambele maini volanul asa de rau imi face caucuiucurile sunt bune ca le-am skimbat celelalte care le aveam erau tocite pe margini dar nu m-am gandit sa ii fac geometria atunci ma gandeam ca cel care a vandut maisna o fi schimbat cauciucurile nicidecum ca nu are geometria praf... astea care le am eu acum par a fi ok adik ...na nu pot sa zic nimic acum pana nu o sa fac maine geometria sper sa nu fie de la altceva ca mi-a mancat zilele dar nici nu imi vine sa ma despart de ea :D Sper sa fie de la geometrie si bocanitul ala de la pivot si pana la vara nu vreau sa mai aud ceva de la ea decat eventual inca doua cauciucuri pe fatza de iarna si atat restu` doar benzina ca si asa ma usuca destul cat consuma...App este cineva pe aici care are 325i sa imi zica si mie cat ii consuma lui ca mie la drum intins imi ia 10 si in orasi 15-20 bine o si cam forjez de ce sa nu recunosc... dar intreb de curiozitate...
Link to comment
Share on other sites

Gata am rezolvat si problema cu instabilitatea, era de la geometrie... acum nu mai fuge, cine zicea ca este o alta masina dupa ce faci geometria, mare dreptate a avut.Partea mai putin buna este ca nu am reusit sa le fac si pe spate deoarece nu stiu ce era gripat si nu a putut desface,a dat cu spray si a lasat la degripat si saptamana viitoare ma duc sa rezolv si spatele,deci concluzie cei care mai aveti probleme cu instabilitatea duceti-va fratilor si faceti geometria la roti ca este alta viata... Acum cine ma poate ajuta sa iau si eu o bascula de e46 dreapta la un pret mai bun sau un magazin ceva unde ma sfatuiti sa ma duc.Multumesc anticipat, si cei care vreti sa faceti geometria la roti lasati-mi un mesaj sa va dau numarul baiatului, este de nota 20. Edited by ad!tza
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Deci nu o sa va vina sa credeti, acum vin de la vulcanizare am schimbat anvelopele de vara cu cele de iarna, mentionez ca cele de vara erau RUNFLAT, am pus de iarna tot runflat si am constatat cu stupoare ca masina merge fara sa fuga deloc deci acum masina merge fara niciun fel de problema pe orice drum denivelat drept fara sa fuga. Sa fi fost oare de la anvelopele de vara ? sa fi fost defecte? cauciucurile alea le-am luat sh... si astea sunt tot sh. aveti vre-o explicatie logica?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.