Jump to content

DIY: Instalare volan MFL


vicnic

Recommended Posts

Am reusit in weekend sa activez comenzile de pe volan la un E39 facelift din 2002 benzina, cu volan sport M, operatiunea a durat cam 3 ore in conditiile in care am vrut sa fie treaba facuta bine.

Comenzile deja le montasem fizic pe volan in timpul saptamanii dar nu era active.

Ce vreau sa mentionez este - comenzile sunt de pe o seria 3 (un e46) cu acelasi tip de volan sport ca al meu iar au fost compatibile cu e39, funtioneza si pilotul automat si comenzile de sunet.

 

Vreau sa multumesc pe aceasta cale colegului "Livyu18CT" care mi-a dat cateva sfaturi foarte utile si de ca la care am gasit intr-un post un scurt rezumat despre cum se conecteaza cele 3 fire pentru actiarea comenzilor de pe volan.

 

Necasar : comenzile volan cu mufa pana la folia volanului, 3 cabluri auto subtiri de 1.5-2m lungime(depinde de buclele pe unde vreti sa trageti in bord cablurile-eu leam tras pe sub climatizare, intre ea si mocheta), mai trebuie 4 pini cu cablu de cativa centimetri , pini la fel ca cei de la mufa verde care intra in folia volanului(luati din dezmembrari eventual), pistol de lipit cu fludor si banza izolatoare sau varnish.

 

Iata aici pe scurt cum se fac conexiunile celor 3 fire:

deci cei 4 pini sunt pinii nr. 8, 9, 10 mufa verde si un pin nr.27 pentru mufa de 40 de pini de la calculatoroul masinii(sub filtrul de polen din dreapta in cutia galbena)

 

pinul 8 din mufa verde de sub volan -> la pinul 27 din mufa cu 40 de pini la calculatorul masinii, pozitionat in partea dreapta la capota sub filtru de polen.

 

pinul 9 din mufa verde de sub volan -> la firul alb-gri-galben (pinul 36) de la modulul de lumini ( mufa din mijloc caci are 3 mufe acest modul), este pozitionat in partea dreapta, in interior pe lateral dupa aparatoarea de plastic si mocheta undeva aproximativ in dreptul balamalei de jos a usii – sunt cateva schite in tutorialul pdf care poate fi gasit indiscutia asta. Legatura firulul care l-am tras eu am facut-o direct pe fir alb-gri-galben cu pistolul de lipit caci a fost mai simplu decat sa ma leg direct la mufa.

 

pinul 10 din mufa verde de sub volan -> la firul violet-galben (pin 13) tot la modulul de lumini din partea dreapta – exact ca cel de sus.

 

pe langa toate acestea verifica la volan daca ai si cablul care face lagatura intre volan si comenzi (un cablu mic cu 4 fire).

 

Asta ar fi tot, deci nu este necesar sa cumperi cablul retrofit, repet sunt necesare 3 cabluri auto simple cu 4pini ca cei din mufa verde sau cea de la calculator de 40pini, luati din dezmembrari si un pistol de lipit plus banda de izolat.

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Multumesc colegului Vicnic, pentru DYI si pentru lamuririle pe care mi le-a dat telefonic.

As avea o mica adaugire la cea a spus el in DYI, lungimea cablurilor pe care le trageti catre calculator si blocul de lumini sa fie de aprox 2.5m, mai bine sa faceti o bucla decat sa nu ajunga.

Cablurile mele au avut 2.10 - 2.15m si am c-am "intins" de ele, oricum important este pe unde alegeti sa le pozati.

0724.11.94.24 pentru colegii care doresc sa faca singuri lucrarea si ii pot ajuta cu un sfat.

Link to comment
Share on other sites

eu cand fac acest DIY la altii duc cablurile prin locurile OEM pe unde ar trebui sa fie din fabrica... le izolez cu banda de matisat de manunchiul existent de acolo.... si la sfarsit la intrarea in mufa le tai la dimensiunea corecta si le pun pini pentru mufa....

 

deci dimensiunea ar trebui sa fie data de cerinte si nu sa fie una standard cum ai specificat mai sus....

nici sa lasi cablu in plus buclat acolo nu e chiar ok...

Link to comment
Share on other sites

dap, mai ales in zona volanului sau pedalelor... am gasit fir uzat, cu izolatia distrusa care permitea o masa la metalul pedalei (probabil acolo s-a si uzat)

 

simptomul: nu mai merge pilotul !

 

normal ca nu mai merge daca firele atarnau care-cum-incotro :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cu placere bogdanbratu, ma bucur ca ai resit sa intalezi si activezi comenzile.

 

Da, este foarte important sa fie bine izolate firele si trase pe un traseu unde nu intra in contact cu parti mobile mai ales - pedalele sau coloana de directie care sa nu uitam ca este reglabila. Acolo trebuie lasata o mica bucla pentru a permite miscarea coloanei fara deteriorarea cablurilor, eu m-am legat cu firele de cablul deja existent montat pe coloana si i-am urmat traseul tocmai in ideea de a nu intampina pe urma alte probleme sau riscuri de scurt in instalatie. De asemenea am folosit sorciei de plastic ca sa tin firele fixe si departe de pedalier.

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Multumesc mult GABI. Stima!

intrebare: daca masina nu are comenzi pe volan si vreau sa pun volan cu comenzi.... de unde stiu daca am pilotul automat de exemplu? sau stea sunt standard montate doar ca nu sunt trase comenzile?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.