Jump to content

Temp 125 dupa 5 min cu motoru rece (tremura la relanti)


Recommended Posts

Salut,

 

Stiu ca am scris mult, dar am vrut sa dau abs toate detaliile. Va rog sa aveti putina rabdare.. Multumesc

 

 

Ieri dimineata la -3 grade, am pornit motoru, am stat 2-3 min sa se incalzeasca, am mers vreo 2-3 km, am stationat (la relanti) si am obs ca acul de turatie a inceput sa vibreze la fel si masina (dadea sa moara), eram nedumerit ce se intampla si am mai stat 20-30 de sec, dupa care am obs ca iese ceva fum de la motor, din partea dreapta (spre far) cam in dreptul filtrului de aer, dupa care am oprit motoru, am deschis capota , miroasea putin a ars (cred) dar nimic nu parea sa fii luat foc, iar fum nu mai iesea.

 

Avand ceva probleme mai demult cu motoru care se supraincalzea, chiar l-am fiert de vreo 2 ori, mi-a dat in cap sa verific temperatura din meniul electronic (OBD), si am vazut 90 de grade (foarte ciudat avand in vedere ca atunci cand mi-a fiert motoru acelasi indicator arata abia 82), dupa 15 secunde arata 99, dupa alte cateva zeci de secunde a sarit la 115-118 ramand apoi acolo. Am plecat de pe loc in speranta ca se raceste, masina se auzea ca un trambat si dadea sa moara, iar temperatura a urcat la 120, aparand si martoru in bord, dupa care am oprit.

 

Am stat 15-20 de min pe loc (motor oprit, cu ventilatoru pornit el nu mai oprinduse) am pus contact din nou iar temp era tot 120 (la -3 grade), m-am uitat cateva secunde la el, varia cu cate 3 grade instant de la 117 la 120 dupa care nu a mai coborat deloc. Am deschis capota am pus mana pe motor si pe furtunurile care intra in radiator, totu era rece, cateva furtune caldutze, nici vorba de motor fiert, am pus mana inclusiv pe cateva elemente de fier, de care stiam ca ar arde daca motoru ar fii cel putin cald.. totu era "calai"/rece.

 

M-am dus spre ceva service, cu masina facand tot felu de zgomote ciudate (trambant), nu mai tragea cand cand aceleram putin mai tare se auzea ca un diesel din '70. La service mi-au scos cablu din senzorul (sonda) de temperatura a apei (cel de pe _chiulasa_, partea de sus a motorului, a NU se confunda cu temostatul mecanic de pe furtul care iese din motor si intra in radiator), ne-am suit in ea si am dat o tura, masina parea acum sa mearga normal incepuse chiar sa traga (dar totusi nu la acelasi nivel).

 

Am mers vreo 300 km cu masina fara probleme (fiind nevoiti sa ajunem acasa). Masina tremura (parca tuseste) cand pleca pt prima oara atunci cand motoru este ff rece.

 

Din ce mi-am dat eu seama clar s-a defectat acea sonda/senzor, injectia nu mai este facuta cum trebuie masina crezand ca motoru este cald, cand defapt el este rece s.am.d.

 

Mentionez ca am mai incercat sa recuplez senzorul, iar temp sare direct la 125 si cand il scot scade instant la -10 (iar dupa cateva sec cu senzoru SCOS, temp ramane la 79 grade, desi nu stiu de unde isi ia el valoarea asta).

 

Seonzorul este ieftin 80 de lei, m-ar interesa care ar mai putea fii problema inafara de senzor ?

Link to comment
Share on other sites

miroasea putin a ars (cred) dar nimic nu parea sa fii luat foc, iar fum nu mai iesea.

 

 

 

 

si dupa inca 300 km totul era normal mai putin senzorul de temp.

 

Am spus: Am mers vreo 300 km cu (dupa toate cele intamplate, am mers 300 km, nu se auzea nimic, nu iesea fum, doar o usoara lipsa de putere si tremura cand pornea prima oara cu motoru rece)

 

Eu imi explic fumul ca fiind de la evacuare, computeru de bord crezand ca motoru este incins a facut combinatia de aer/motorina diferit astfel rezuland excesul de fum .. acum nu sunt inginer dar asta este banuiala mea..

Link to comment
Share on other sites

Schimba intai senzorul si nu mai fa atatea scenarii :).

Este clar ca este defect, nu inteleg ce mai speri de nu-l schimbi.

Este firesc ca motorul sa nu mearga bine in absenta senzorului.

 

 

Paul nu sper la nimic, am dat deja comanda de el, cum spuneam la sfarsitul postului.. Poate sa mai fie ceva? un alt factor care a dus la stricarea senzorului..

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca fumul ala poate sa fie si de la antigel scapat pe langa termostat si ajuns pe galerie(s-a umblat la el in service in urma cu 1 luna.

 

Am vazut acum ca la orice pornire a motorului scoate foarte putin fum .. pt o jumate de sec dupa care nu mai scoate.. (Fumul este app insesizabil)

Link to comment
Share on other sites

daca scoate fum poate fi de la racordul flexibil.

 

daca scoate fum doar la prima pornire dimineata nu poate fi de la termostat apa fiind rece nu are cum sa sa scoata fum sau abur .

 

eu vad vinovat doar racordul flexibil

 

 

Edited by bmw-utu
Link to comment
Share on other sites

Pe tester nu il da direct defect la diagnoza ( cel putin nu la mine) insa imi aratea motorul la 99 si la 130 de grade, si eu am avut probleme cu el dar nu imi facea nici o problema, nu am simtit nici o diferenta dupa ce l-am schimbat; l-am reverificat dupa pe tester si e ok cel nou.
Link to comment
Share on other sites

Pe tester nu il da direct defect la diagnoza ( cel putin nu la mine) insa imi aratea motorul la 99 si la 130 de grade, si eu am avut probleme cu el dar nu imi facea nici o problema, nu am simtit nici o diferenta dupa ce l-am schimbat; l-am reverificat dupa pe tester si e ok cel nou.

 

am inteles, ma refer daca pe tester arata sa zicem 20 grade si afara sa fie 5 grade

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.