Jump to content

Conservare cavitati


Piovra

Recommended Posts

Stie cineva un service in Romania, unde se poate face operatiunea din clipurile urmatoare?

 

Traducerea din germana ar fi conservarea cavitatilor, se improasca ceara in praguri, in stalpi, intre aripa si contraaripa, si in orice alt loc "interior" al masinii cu tabla care nu vede lumina zilei.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gmYNXSLCtbQ

http://www.youtube.com/watch?v=dEJHksI04tM

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Probabil un efect mult mai mic decat daca n-ar fi prezenta rugina. Se pare ca grasimea/ceara aceea ajuta totusi la o avansare incetinita a ruginirii. In al doilea filmulet, BMWul are deja rugina pe dinauntru in praguri, alturi de bucati vechi de ceara uscata. Se lauda cei de acolo ca o revista a facut un test comparativ cu mai multe produse pe bucati de prag noi, dar si deja ruginite, care au fost si scufundate in solutii saline pentru a imita cele mai vitrege conditii atmosferice, si dupa 1 an solutia lor a dat rezultatele cele mai bune la ambele categorii.

 

La o masina noua, daca vrei sa o tii pe o perioada indelungata, sa zicem 10 ani sau mai mult, cred ca merita operatiunea. Eu am nevoie, pentru ca voi schimba o bucata de prag cu piesa noua.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Operatiunea poate fi facuta in regie proprie destul de simplu(E46 '99.)

 

Am cumparat de pe un site de profil de la noi un tub de 750ml de http://www.bilthamber.com/dynax-s50 Ca pret cu tot cu transport undeva la 100 de ron.

Tubul a venit cu o lance injectoare de 60 de cm care improsca ceara la 360 de grade.

 

Am mai cumparat un degresant/diluant universal si niste carpe din microfibra(aprox 30 de ron).

Am spalat bine masina la spalatoriile cu autoservire OMV (4 fise - 20 ron).

 

Ulterior am procedat aproximativ ca in filmuletul urmator pentru a introduce ceara in capota fata, usi, praguri si aripile fata ale masinii.

 

Pentru aripile fata am scos semnalizarile fata si cele de pe aripi pentru a putea introduce lancea injectoare.

La praguri am introdus doar la partea din spate prin gaurile de acces.

In portbagaj am mai gasit niste gauri in lonjeroane am pus si acolo.

 

Iar la contra aripile spate am dat rotile jos am curatat cu degresant si am acoperit ca in link-ul de mai jos:

http://s162.photobucket.com/user/JAYPLAY28/media/BMW%20CSL-3/P1060790.jpg.html

 

Nu stiu ce efect o sa aiba in timp dar ma simt destul de impacat cu ideea ca am facut-o :).

Mi-a mai ramas ceva in tubul respectiv pentru eventuale corectari la aripile spate de exemplu.

 

*Operatiunea a durat cam 3h fara timpul de uscare al masinii care a fost de 5h.

 

** Topicul este vechi dar m-am gandit ca poate mai sunt useri interesati.

Edited by Viitor sofer de autobuz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Revin cu un mic update despre cavitati. Masina o sa faca 20 de ani de la fabricatie anul acesta si 10 de cand o am eu, asa ca merita putina atentie. Am desfacut protectiile la praguri si am descoperit ceva rugina pe acolo. Cel mai probabil masina a fost lovita in zona suportului de cric dreapta fata. Am scos si pamantul de flori de la pasajele rotilor din fata care cine stie de cand era acolo. Si am gasit rugina si sub 3 cleme de fixare ale pragului de pe partea soferului.

Am curatat cu smirghel de diferite granularitati si cu perii de sarma(clasice dar si rotative), am degresat cu diluant universal si apoi am lasat zonele afectate acoperite cu DeoxGel(produs de bilthamber) timp de 24 de ore. Ulterior am clatit cu apa din abundenta, am degresat din nou si am aplicat niste straturi de zinc(am folosit un spray de la LM cu 99% zinc). Initial ma gandisem sa aplic si un strat de teroson peste si apoi ceara de cavitati dar am decis sa las asa pentru a verifica mai usor peste 6 luni/1 an care mai este situatia acolo. M-am gandit ca daca fac un strat foarte gros de diverse substante nu o sa-mi dau seama cum mai lucreaza rugina in zona respectiva. Am atasat 2 poze nu foarte relevante dar sugestive zic eu :rolleyes: .

 

Off topic: pana la urma e46 nu sunt chiar asa rele cum zic unii si se conduc genial, dpmdv cel putin.

post-20110-0-28834200-1554581353_thumb.jpg

post-20110-0-58870600-1554582370_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil un efect mult mai mic decat daca n-ar fi prezenta rugina. Se pare ca grasimea/ceara aceea ajuta totusi la o avansare incetinita a ruginirii. In al doilea filmulet, BMWul are deja rugina pe dinauntru in praguri, alturi de bucati vechi de ceara uscata. Se lauda cei de acolo ca o revista a facut un test comparativ cu mai multe produse pe bucati de prag noi, dar si deja ruginite, care au fost si scufundate in solutii saline pentru a imita cele mai vitrege conditii atmosferice, si dupa 1 an solutia lor a dat rezultatele cele mai bune la ambele categorii.

 

La o masina noua, daca vrei sa o tii pe o perioada indelungata, sa zicem 10 ani sau mai mult, cred ca merita operatiunea. Eu am nevoie, pentru ca voi schimba o bucata de prag cu piesa noua.

De obicei BMW-urile nu au probleme cu rugina 10 ani fara niciun tratament special.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.