Jump to content

[DIY] RETROFIT OBC 4


Apple

Recommended Posts

Vreo 7 mai exact.... In felul asta acceleratia nu e brutala ci liniara... Sau cel putin eu asa o simt... :)

205550[/snapback]

 

salut

.vad ca esti ff priceput la obc ! poate ma ajuti sa pun si eu unul la a mea

, mai ales ca ai zis ceva de sectia 16 . s-ar putea sa stai prin aceiasi zona cu mine. te rog las-mi si mie tel tau sa te pt contacta sa vedem daca se poate face ceva. am un e 34 , 525 td fabricatie 1995. multumesc anticipat

:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Readuc la viata acest topic deoarece am o problema si poate se gaseste cineva sa ma ajute. Mi-am cumparat un OBC4 de pe Ebay, am reusit sa decupez rama bordului sa-l fac sa intre, inainte aveam un OBC2. Problema este ca nu misca nimic, nimic. Am facut si smecheria cu firele, nu am avut un multimetru la indemana, din pacate, dar tot nimic. Ciudat este ca am pus vechiul OBC2 la loc, si nu se mai lumineaza acum, imi arata data si ora, si am impresia ca nici temperatura nu o mai indica (aveam prea multi nervi ca sa stau sa verific).

Rugamintea mea este daca ma poate ajuta cineva sa probez OBC4-le pe masina lui, si eventual calculatorul lui pe a mea. Dau o bere, damn, dau multe beri daca ii dau de cap :blink: .

Link to comment
Share on other sites

astazi pe frigul asta ma-am apucat si eu sa-mi pun OBC4 , eu aveam varianta cea mai nasoala pe masina adica ceas simplu , nasoala treaba am schimbat toata instalatia de sub bord inca nu am reusit sa termin treaba ca sa facut noapte. o sa pun si ceva poze., asa sa se sperie cine vrea sa faca asta. :blink: urati-mi succes Edited by gyno09
Link to comment
Share on other sites

Am descoperit cu ajutorul lui Narcis, caruia ii multumesc pe aceasta cale, marea mea problema: nu se mai alimenta nici pinul 17, nici plus nu aveam pe galben/rosu. Am tras un plus de la casetofon, dar acum am alta problema, nu imi arata consumul, de fapt imi arata 0.0 L/km. De unde poate fi problema?
Link to comment
Share on other sites

astazi pe frigul asta ma-am apucat si eu sa-mi pun OBC4 , eu aveam varianta cea mai nasoala pe masina adica ceas simplu , nasoala treaba am schimbat toata instalatia de sub bord inca nu am reusit sa termin treaba ca sa facut noapte. o sa pun si ceva poze., asa sa se sperie cine vrea sa faca asta. :blink: urati-mi succes

 

Am impresia ca vrei sa dezmembrezi masina si nu stii cum s-o faci mai repede! :)

Chiar a tb. sa desfaci toate matele alea pt. un OBC 4? Nu m-as incumeta sa fac treaba asta nici daca m-ar bate careva. E bine daca stii sa mai pui totul la loc!

Link to comment
Share on other sites

astazi pe frigul asta ma-am apucat si eu sa-mi pun OBC4 , eu aveam varianta cea mai nasoala pe masina adica ceas simplu , nasoala treaba am schimbat toata instalatia de sub bord inca nu am reusit sa termin treaba ca sa facut noapte. o sa pun si ceva poze., asa sa se sperie cine vrea sa faca asta. :) urati-mi succes

 

Am impresia ca vrei sa dezmembrezi masina si nu stii cum s-o faci mai repede! :)

Chiar a tb. sa desfaci toate matele alea pt. un OBC 4? Nu m-as incumeta sa fac treaba asta nici daca m-ar bate careva. E bine daca stii sa mai pui totul la loc!

 

astazi am pus totul la loc , mai am sa pun maine OBC-ul, ca are becurile arse si l-am luat in casa sa le inlocuiesc. :blink:

Link to comment
Share on other sites

De apreciat efortul celor care isi monteaza singuri gadgeturi sau optiuni in plus la masina. :blink:

Geamurile electrice tot tu le-ai montat sau doar butoanele? :)

Bafta.

deocamdata e sunt doar butoanele si instalatia in usi, urmeaza macaralele alea mai le am dar e prea frig., astept un pic de soare.

Link to comment
Share on other sites

Mai ramane o problema: deblocarea functiilor ascunse si a testelor de OBC.

Am gasit peste tot ca acest lucru se face intrand in meniul de test, apasand simultan 10 si 1000, apoi folosind 10 si 1 se alege testul 19, se apasa S/R, apare 0000 LOCK si se introduce data curenta. Depinzand de limba setata se alege formatul DDMM sau MMDD. Numai ca dupa ce introduceti in oricare din formate, veti descoperi ca apasand S/R va apare ceasul.

Sper sa pot rezolva problema in alt fel... deocamdata OBC-ul e cuplat la computer si incerc sa ii citesc niste instructiuni din EEPROM...

Va dau raspunsul si la aceasta intrebare intr-o ora.

SAl am si eu o problema vad ca te pricepi foarte bine la electrica .Am si eu un E36 2.0i,cand l-am cumparat pe obc la temperatura aparea -37grade(am obc mic),din cate am inteles masina avusese un accident in fata si nu mai avea senzorul de temperatura.Am cumparat senzorul de tempertura dar fara mufa.Prima problema:nu am mufa si nu stiu care sunt culorile firelor,a doua problema:nu am firele care trebuia sa fie in partea din fata a masini si nici nu stiu ce culori sunt.Pot sa leg firele direct din mufa obc daca stiu culorile sau mai trebuie sa treaca pe undeva pana sa ajunga in partea din fata a masini.Multumuesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Mai ramane o problema: deblocarea functiilor ascunse si a testelor de OBC.

Am gasit peste tot ca acest lucru se face intrand in meniul de test, apasand simultan 10 si 1000, apoi folosind 10 si 1 se alege testul 19, se apasa S/R, apare 0000 LOCK si se introduce data curenta. Depinzand de limba setata se alege formatul DDMM sau MMDD. Numai ca dupa ce introduceti in oricare din formate, veti descoperi ca apasand S/R va apare ceasul.

Sper sa pot rezolva problema in alt fel... deocamdata OBC-ul e cuplat la computer si incerc sa ii citesc niste instructiuni din EEPROM...

Va dau raspunsul si la aceasta intrebare intr-o ora.

SAl am si eu o problema vad ca te pricepi foarte bine la electrica .Am si eu un E36 2.0i,cand l-am cumparat pe obc la temperatura aparea -37grade(am obc mic),din cate am inteles masina avusese un accident in fata si nu mai avea senzorul de temperatura.Am cumparat senzorul de tempertura dar fara mufa.Prima problema:nu am mufa si nu stiu care sunt culorile firelor,a doua problema:nu am firele care trebuia sa fie in partea din fata a masini si nici nu stiu ce culori sunt.Pot sa leg firele direct din mufa obc daca stiu culorile sau mai trebuie sa treaca pe undeva pana sa ajunga in partea din fata a masini.Multumuesc anticipat

 

mufa trebuie sa aiba culoarea galbena, ar trebiu sa o gasesti pe acolo ascunsa pe undeva

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Dupa cum stiti... a venit coding plug-ul... AB s-a tinut de cuvant si mi l-a livrat azi, adica ieri, 5.12.2006. A durat 7 zile. Le multumesc ca au adus exact ce trebuia.

Coding plug-ul vine sub forma de stecher. Acesta se desface la unul din capete si din acea mufa se extrage un circuit cu 8 pini si un mini PCB.

Se desface OBC-ul, atentie are 4 cleme de plastic chiar in fata, 2 sus si 2 jos, plus 2 suruburi in partea din spate. Desfaceti cu grija suruburile pentru ca ele se prind in filete de plastic ce sunt fixate foarte inteligent pe o clema ce tine panglicile din interior.

Circuitul extras din stecher trebuie lipit pe spatele OBC-ului, chiar langa mufa mama, pe un rand de 8 pini. Mini PCB trebuie sa fie spre dreapta, spre piesa albastra, asta ca si orientare a corespondentei pinilor. Nu veti reusi sa lipiti circuitul direct pe placa, va trebui sa folositi fire. Eu am folosit cum se poate vedea din poze, fire dintr-un cablu UTP, pentru ca sunt marcate si le puteti deosebi si numerota foarte usor. Va recomand sa folositi un ciocan de lipit cu varf foarte fin, eventual o statie de aer cald, ptr ca este foarte greu de lipit cu pistolul. Eu n-am avut decat pistol la indemana si nu mai aveam rabdare, asa ca m-am descurcat cum am putut. Aveti foarte mare grija sa nu folositi o temperatura foarte inalta pentru ca puteti arde circuitele. Nu puneti floudor in exces pentru ca puteti uni contacte intre ele si, Doamne fereste, scurtcircuitati ce nu trebuie.

Dupa ce lipiti firele intai pe circuit, apoi le lipiti pe placa OBC, decupati in spate cutia deasupra mufei, pentru a putea sta liber circuitul, altfel el nu intra si se pot presa si rupe firele pe care tocmai v-ati chinuit sa le lipiti.

Dupa ce ati facut acest artificiu, mergeti la masina. Aveti grija sa decuplati borna de la baterie, apoi cuplati OBC-ul. Nu uitati ca unul din fire nu se alimenteaza. Mai exact trebuia ca pe unul din fire sa aveti un plus, ceea ce nu se intampla...

Taiati firul gri-galben-rosu, scoateti un pic de izolatie de pe firul galben-rosu si legati firele. Recuplati borna si porniti masina. Daca pe afisajul OBC vedeti --:-- UHR, felicitari, operatiune reusita. In rest trebuie setat OBC-ul. Eu inca nu l-am setat am schimbat doar limba. Se apasa simultan pe butonul 1000 si pe butonul 10, pe display apare TEST. Apasati o data 10 si o data 1. Va aparea TEST 11. Si apoi alegeti de acolo limba 0. Nu alegeti US sau UK, pentru ca va fi setat pe masurile britanice (mile, galon, etc.) si nici E, pentru ca inseamna spaniola. Apasati apoi S/R pentru activare. in rest si eu inca nu le stiu pentru ca era deja ora 3-4 dimineata si toata operatiunea luase deja vreo 3-4 ore.

Mai ramane de aranjat partea estetica. OBC-ul 4 este mai lung decat OBC 2, cel simplu cu temperatura si ceas. De aceea va trebui sa taiati plasticele din masca de plastic sau sa cumparati o masca cu suport de OBC4, care costa 45 de euro cu TVA la Automobile Bavaria. Eu inca nu am facut nici una nici alta ca era tarziu. Maine rezolv.

Atasez si poze din timpul montarii... Sper sa va descurcati si sa intelegeti.

 

PS: Le multumesc pe aceasta cale politistilor de la sectia 16 Bucuresti, care la ora tarzie la care patrulau, au inteles ca e vorba de cineva nebun, care a vrut sa faca un OBC 4 sa mearga, si nu vreun hot care sparge masini. Pe mine m-a apucat montajul asta la ora 12 noaptea, eram la un prieten, am montat acolo si s-a terminat totul la ora 3 jumate dimineata... E de inteles ca oricine umbla la fire la o masina trebuie verificat.

 

Ma duc sa dorm macar 3 ore ca mai am de schimbat maine dim un furtun de servo... :blink:

de ce numi apar pozele?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am prins prin Germania un OBC 4 si am zis sa mi-l montez. Am citit eu ceva prin topicul asta, dar nu stiu daca aminteles corect: daca am OBC 2, ala cu ceas/data/temperatura ar trebui sa am masina pregatita pt OBC4? Adica este plug and play? Nu stiu de unde s-o apuc. E obligatoriu sa scot playerul ca sa am acces la OBC-ul din bord? Sau merge scos prin fata? Mi-ar prinde bine niste sfaturi si pasi de urmat.
Link to comment
Share on other sites

trebuie scos playerul pentru ca ai o parghie in spatele OBC-ului de care trebuie sa tragi ca sa il poti scoate afara. apoi, ca noul OBC sa iti si functioneze, trebuie sa faci un strap intre 2 fire, altfel nu vei vedea nimic pe display-ul acestuia, pt ca nu se aprinde. e simplu, informatiile sunt aici pe topic, eu am facut asta la 2 masini cu OBC-ul 2 si a functionat de fiecare data.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

trebuie scos playerul pentru ca ai o parghie in spatele OBC-ului de care trebuie sa tragi ca sa il poti scoate afara. apoi, ca noul OBC sa iti si functioneze, trebuie sa faci un strap intre 2 fire, altfel nu vei vedea nimic pe display-ul acestuia, pt ca nu se aprinde. e simplu, informatiile sunt aici pe topic, eu am facut asta la 2 masini cu OBC-ul 2 si a functionat de fiecare data.

 

 

Merge.Am pus si eu.Trebuie decupat in spate locasul obc2, ca este mai lung obc4 si trebuiesc unite si firele 17 cu 9 parca... Nu a afisat nici un PPPP. A mers din prima si a inceput sa indice dupa niste kilometrii...Bafta si La multi ani tuturor!

 

Si da trebuie intai scos CD apoi eu am desfacut tot panoul frontal ca sa pot decupa corect si apoi pasii de mai sus

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 years later...

@Alin Duna

 

Sunt 2 tipuri de OBC IV (cu slot pentru 'Coding Plug' si fara) si 2 tipuri de indicatoare de bord ('High' cu afisaj digital sub turometru/vitezometru si 'Low' cu becuri in loc de afisaj digital)

Indicatoarele 'High' accepta orice fel de OBC intrucat informatia specifica masinii e continuta in coding plug-ul din spatele indicatoarelor.

Indicatoarele 'Low' nu au coding plug si OBC-ul nu va sti pe ce fel de vehicul e instalat, prin urmare va da eroarea PPPP. Pentru a functiona corect OBC-ul are nevoie de coding plug.

In cazul 'Low' si OBC cu slot, se monteaza Coding Plug-ul in OBC.

In cazul 'Low' si OBC fara slot, se va demonta OBC-ul (2 suruburi in spate, 4 clips-uri de plastic spre partea frontala si 4 clips-uri ale mufei multipin din spate) si se va lipi Coding Plug-ul in 8 puncte pe PCB-ul anterior al OBC-ului dupa demontarea Coding Plug-ului din propria carcasa de plastic. Punctele de lipire sunt usor de identificat odata demontat fiind dispuse orizontal, in linie pe placa. Lipitura necesita finete intrucat spatiul de manevra este restrans.

Indicatiile de mai sus se aplica in cazul in care mufa catre OBC contine multe fire nu doar 5 ca in cazul ceasului. Altfel mufa va trebui cablata fir cu fir.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.