Jump to content

Zgomot esapament


Recommended Posts

Masina in cauza, un 318d E46 FL, 2004.

 

Problema: La ralanti se aude un zgomot din esapament ca si cum doua bucati de matal s-ar lovi intre ele usor insa cu frecventa ridicata. In mers nu se aude. Chiar si la 15-20 km/h cand motorul este putin mai turat decat la ralanti, totul este ok. Cum scade in ralanti s=incepe sa se auda sunetul, impreuna cu o vibratie suplimentara.

 

Am inspectat intregul esapament, de la toba finala si pana unde intra teava in scut(nu am fost inca la un service profi ca sa-l dau jos). Nu atinge nicaieri. Nici nu ar avea unde sa atinga deoarece are destul spatiu in jurul tobei, si nu este inconjurata de bucati metalice. Singurul element pe care-l suspectam, era acel grilaj de pe la mijlocul masinii insa nici vorba sa atinga acolo.

 

Asadar presupun ca este pe undeva prin partea frontala...are cineva vreo idee? Eu suspectez vreun racod flexibil ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina in cauza, un 318d E46 FL, 2004.

 

Problema: La ralanti se aude un zgomot din esapament ca si cum doua bucati de matal s-ar lovi intre ele usor insa cu frecventa ridicata. In mers nu se aude. Chiar si la 15-20 km/h cand motorul este putin mai turat decat la ralanti, totul este ok. Cum scade in ralanti s=incepe sa se auda sunetul, impreuna cu o vibratie suplimentara.

 

Am inspectat intregul esapament, de la toba finala si pana unde intra teava in scut(nu am fost inca la un service profi ca sa-l dau jos). Nu atinge nicaieri. Nici nu ar avea unde sa atinga deoarece are destul spatiu in jurul tobei, si nu este inconjurata de bucati metalice. Singurul element pe care-l suspectam, era acel grilaj de pe la mijlocul masinii insa nici vorba sa atinga acolo.

 

Asadar presupun ca este pe undeva prin partea frontala...are cineva vreo idee? Eu suspectez vreun racod flexibil ceva.

 

poate sa fie racordul flexibil, si sa se fi rupt ceva bucati si acelea sa sune, sau mai poate fi toba aceea dupa racordul flexibil, aceea ii cu site, si s-a rupt interiorul, se scoate afara se scoat afara partile cazute si e ca noua, bafta

Link to comment
Share on other sites

poate sa fie racordul flexibil, si sa se fi rupt ceva bucati si acelea sa sune, sau mai poate fi toba aceea dupa racordul flexibil, aceea ii cu site, si s-a rupt interiorul, se scoate afara se scoat afara partile cazute si e ca noua, bafta

 

M-am gandit sa nu fie ceva in interiorul tevei sau a tobelor dar, daca pun piciorul pe teava de esapament dispare sunetul. M-am bagat sub masina si am miscat de teava stanga dreapta, sus jos in timp ce motorul statea la ralanti...in anumite pozitii tace. Asta ma face sa cred ca e mai mult din racord ceva...ma gandeam ca poate a mai patit cineva :p.

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit sa nu fie ceva in interiorul tevei sau a tobelor dar, daca pun piciorul pe teava de esapament dispare sunetul. M-am bagat sub masina si am miscat de teava stanga dreapta, sus jos in timp ce motorul statea la ralanti...in anumite pozitii tace. Asta ma face sa cred ca e mai mult din racord ceva...ma gandeam ca poate a mai patit cineva :p.

nu prea poti sa iti dai seama asa, trebuie ridicata pe elevator, dat scutul jos si atunci se vede clar

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit sa nu fie ceva in interiorul tevei sau a tobelor dar, daca pun piciorul pe teava de esapament dispare sunetul. M-am bagat sub masina si am miscat de teava stanga dreapta, sus jos in timp ce motorul statea la ralanti...in anumite pozitii tace. Asta ma face sa cred ca e mai mult din racord ceva...ma gandeam ca poate a mai patit cineva :p.

 

SI eu tot asa pateam si aveam impresia ca este ceva in teava de esapament, racordul nu era fisurat asa de rau sa-mi bage gaze-n masina. In concluzie ai probleme cu racordul flexibil dar daca nu-ti baga gaze-n masina poti sa-l mai lasi dar sa te pregatesti.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

SI eu tot asa pateam si aveam impresia ca este ceva in teava de esapament, racordul nu era fisurat asa de rau sa-mi bage gaze-n masina. In concluzie ai probleme cu racordul flexibil dar daca nu-ti baga gaze-n masina poti sa-l mai lasi dar sa te pregatesti.

 

Am patit asa la e39...am lasat racordul fisurat pana cand a cedat de tot. Insa la E46 imi face la ralanti de parca e cineva sub masina si bate cu lingura in tigaie. Daca e pe plan drept se aude foarte putin. Daca e inclinata spre dreapta...deloc. Dar cand e inclinata spre stanga, se aude destul de tare. Clar ceva e fisurat pe la racord si atinge undeva.

 

Stiu ca atunci cand am inlocuit racordul la E39 cineva imi recomanda eliminarea racordului si sudura in argon. Atat timp cat tampoanele is ok la motor si la cutie, si nu tremura prea tare ansamblul, totul ar fi ok. Ma gandesc si la varianta asta, insa pana cand nu intru sub nu pot fi sigur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
nu-ti recomand sub nicio forma sa renunti la racord. nu vreau sa-mi imaginez ce vibratii vei avea pe evacuare. iti va plesni in scurt timp in o mie de locuri evacuarea. aceeasi problema am avut-o si eu la a mea dupa ce am schimbat racordul flexibil. problema era cauzata de faptul ca la remontarea traseului de evacuare pe masina, a fost montat putin rasucit, doar cateva grade, si nu se mai sprijinea in tamponul din mijoc. pus si simplu se tinea doar in 2 suporti. la mijloc statea in aer si toata evacuarea capatase o vibratie destul de aiurea. am mers inapoi la garaj, mi-au slabit putin prinderea de la turbina si au rasucit putin toata evacuarea pana calca uniform pe toti suportii si problema s-a rezolvat. ulterior insa am renuntat definitiv la toata evacuarea pentru ca incepuse sa cedeze. o sudam intr-un loc si plesnea intr-altul. am facut o evacuare custom inox cap-coada si de 2 ani nu mai am griji. si banuiesc ca ani buni de acum incolo.succes in remedierea problemei.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut

Ati rezolvat ceva? Eu am aceiasi problema se aude acel zanganit doar pe la 900 rpm nu mai sus nici mai jos. Indiferent daca motorul este cald sau rece. Am dat jos scuturile si m-am uitat pe toata evacuarea. Zgomotul (scartaitul) se produce la prima imbinare de dupa flexibilinainte de toba de mijloc (sau cum se cheama). Am desfacut colierul am incercat mai multe pozitii dar face la fel dar un pic mai incet. Daca presez imbinarea cu mana in timp ce merge motorul zgomotul se opreste,idem daca apas pe toba finala. Nu cumva s-a olarit inbinarea iar colierul nu reuseste sa stranga mai mult pt a etansa? Mi-a venit in minte ca cele trei suruburi de la colier nu au filet pana la capat. Chiar daca am strans pana la maxim poate fi maximul filetului?

 

post-47807-0-43450900-1327176166_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Salut

Ati rezolvat ceva? Eu am aceiasi problema se aude acel zanganit doar pe la 900 rpm nu mai sus nici mai jos. Indiferent daca motorul este cald sau rece. Am dat jos scuturile si m-am uitat pe toata evacuarea. Zgomotul (scartaitul) se produce la prima imbinare de dupa flexibilinainte de toba de mijloc (sau cum se cheama). Am desfacut colierul am incercat mai multe pozitii dar face la fel dar un pic mai incet. Daca presez imbinarea cu mana in timp ce merge motorul zgomotul se opreste,idem daca apas pe toba finala. Nu cumva s-a olarit inbinarea iar colierul nu reuseste sa stranga mai mult pt a etansa? Mi-a venit in minte ca cele trei suruburi de la colier nu au filet pana la capat. Chiar daca am strans pana la maxim poate fi maximul filetului?

 

post-47807-0-43450900-1327176166_thumb.png

 

@mocanucat: Aceeasi problema si la mine, zgomotul apare doar la 900 rpm.Aparent, nu e desprins nimic pe traiectul evacuarii; daca apas pe toba finala se mai atenueaza. Sunt curios care este cauza, daca rezolvi ceva spune-mi si mie. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o aveam si eu , dar am rezolvat-o foarte simplu, la mine se auzea la fel la turatii foarte mici, la finalul evacuarii, unde are "gaica" ce se prinde de caroserie, are o chestie de cauciuc, bucata aia de cauciuc era foarte foarte moale, am cumparat "gaica" aia de noua, am schimbat si suruburile si n-am mai avut probleme! Mi-am mancat nervii cateva zile pana am descoperit problema!

 

 

Sper sa fie si la voi la fel, in 5 minute poti scapa de buba respectiva!

Link to comment
Share on other sites

Salut

Ati rezolvat ceva? Eu am aceiasi problema se aude acel zanganit doar pe la 900 rpm nu mai sus nici mai jos. Indiferent daca motorul este cald sau rece. Am dat jos scuturile si m-am uitat pe toata evacuarea. Zgomotul (scartaitul) se produce la prima imbinare de dupa flexibilinainte de toba de mijloc (sau cum se cheama). Am desfacut colierul am incercat mai multe pozitii dar face la fel dar un pic mai incet. Daca presez imbinarea cu mana in timp ce merge motorul zgomotul se opreste,idem daca apas pe toba finala. Nu cumva s-a olarit inbinarea iar colierul nu reuseste sa stranga mai mult pt a etansa? Mi-a venit in minte ca cele trei suruburi de la colier nu au filet pana la capat. Chiar daca am strans pana la maxim poate fi maximul filetului?

 

post-47807-0-43450900-1327176166_thumb.png

aceeiasi problema o am si eu . daca descoperi de la ce este posteaza si tu aici :D . nu face la relanti face cand o turezi inainte de 1000 de turatii ca pe la 900 asa cum zici si tu si nu stiu ce sa ii fac .

Link to comment
Share on other sites

Am patit asa la e39...am lasat racordul fisurat pana cand a cedat de tot. Insa la E46 imi face la ralanti de parca e cineva sub masina si bate cu lingura in tigaie. Daca e pe plan drept se aude foarte putin. Daca e inclinata spre dreapta...deloc. Dar cand e inclinata spre stanga, se aude destul de tare. Clar ceva e fisurat pe la racord si atinge undeva.

 

Stiu ca atunci cand am inlocuit racordul la E39 cineva imi recomanda eliminarea racordului si sudura in argon. Atat timp cat tampoanele is ok la motor si la cutie, si nu tremura prea tare ansamblul, totul ar fi ok. Ma gandesc si la varianta asta, insa pana cand nu intru sub nu pot fi sigur.

E racordul flexibil mai mult ca sigur. Ori il schimbi ori ii dai o sudura.

Link to comment
Share on other sites

Masina in cauza, un 318d E46 FL, 2004.

 

Problema: La ralanti se aude un zgomot din esapament ca si cum doua bucati de matal s-ar lovi intre ele usor insa cu frecventa ridicata. In mers nu se aude. Chiar si la 15-20 km/h cand motorul este putin mai turat decat la ralanti, totul este ok. Cum scade in ralanti s=incepe sa se auda sunetul, impreuna cu o vibratie suplimentara.

 

Am inspectat intregul esapament, de la toba finala si pana unde intra teava in scut(nu am fost inca la un service profi ca sa-l dau jos). Nu atinge nicaieri. Nici nu ar avea unde sa atinga deoarece are destul spatiu in jurul tobei, si nu este inconjurata de bucati metalice. Singurul element pe care-l suspectam, era acel grilaj de pe la mijlocul masinii insa nici vorba sa atinga acolo.

 

Asadar presupun ca este pe undeva prin partea frontala...are cineva vreo idee? Eu suspectez vreun racod flexibil ceva.

 

aceeasi problema am avut-o si eu,intre catalizator si inceputul tobei(primei parti)ai un tub flexibil(racord i se mai spune)care cu timpul se rupe,este un pic de munca pentru ca trebuie sa dai catalizatorul jos , flexibilul aceela fiind sudat

Link to comment
Share on other sites

Salut

Ati rezolvat ceva? Eu am aceiasi problema se aude acel zanganit doar pe la 900 rpm nu mai sus nici mai jos. Indiferent daca motorul este cald sau rece. Am dat jos scuturile si m-am uitat pe toata evacuarea. Zgomotul (scartaitul) se produce la prima imbinare de dupa flexibilinainte de toba de mijloc (sau cum se cheama). Am desfacut colierul am incercat mai multe pozitii dar face la fel dar un pic mai incet. Daca presez imbinarea cu mana in timp ce merge motorul zgomotul se opreste,idem daca apas pe toba finala. Nu cumva s-a olarit inbinarea iar colierul nu reuseste sa stranga mai mult pt a etansa? Mi-a venit in minte ca cele trei suruburi de la colier nu au filet pana la capat. Chiar daca am strans pana la maxim poate fi maximul filetului?

 

post-47807-0-43450900-1327176166_thumb.png

 

 

nu intra in discutie lungimea filetului celor trei suruburi de la colier am verificat din nou.

Se vede totusi ca imbinarea dintre tobe se face pe o suprafata minima aprox. 3 mm, suprafata ce s-a uzat insa neuniform.

Link to comment
Share on other sites

ai rezolvat problema?

 

Inca nu! Am gasit pe net alte cateva pareri cum ca ar putea fi crapaturi ale evacuarii sau ca ar fi flexibilul rupt. Azi am dat toata toba jos de la catalizator . Am gasit intradevar vre-o 4 crapaturi destul de mari. Le-am sudat pe toate dar problema ramane. Din pozele pe care le-am vazut pe net in cazul in care ar fi rupt flexibilul, s-ar vedea funingine pe langa crapatura/ruptura. Ma gandesc ca in acest caz s-ar auzi un suflu sub masina.NU? Cred totusi ca problema este la colier.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu. Toba finala vibreaza puternic si se aude un zgomot in interiorul ei la relanti sau la o turatie de pana la 1000 rot/min. Vibratiile sunt mai pronutate atunci cand motorul este rece( cat intra in fuctiune incalzirea auxileara a antigelului cred), iar dupa incalzirea motorului aprox. la 90 grade vibratiile scad din intensitate. Pe toata perioda functionarii motorului pe toba finala iese un miros intepator si insuportabil indiferent de temp. acestuia. De la aceste vibratii s-a rupt toba intermediara si am mai avut si mici fisuri pe intreg traseul de evacuare. Puteti verifica daca aveti fisuri sau este rupt pe undeva astupand pentru putin timp toba finala si sa vedeti daca scapa pe undeva. La mine acum este etans, dar tot mai sunt aceste vibratii care se transmit in caroserie.

Ar putea fi din racordul flexibil care ar putea fi sudat gresit sau prea scurt, tinand tensionata toata evacuarea? Ce vreau sa va mai intreb si de acest miros intepator din ce cauza ar fi el?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.