Jump to content

Chiulasa/garnitura chiulasa


bog 325

Recommended Posts

Salutare,

 

:ermm: Se pare ca s-a dus garnitura de chiloasa sau chiar chiloasa .....

De ceva timp tot trebuia sa adaug aproximativ 500 ml antilgel cam la 3000 km. Stiam ca se pierde pe interiorul motorului pt ca am fost la 3 mecanici care nu au gasit nici un fel de pierderi de antigel pe exterior. De vreo doua saptamini, pierderea de antigel a devenit foarte mare!! Adaug cam 500 ml la +/- 500 km si asta din cauza ca pierderea se face in exterior pe la capacul de la vasul de expansiune. Presiunea in sistemul de racire e atit de mare incit scoate lichidul afara prin supapa din capac.

Notez ca initial mechanicul mi-a spus ca e de la termostat pe carel-am inlocuit cu unul nou OEM. Cu noul termostat am aceleasi simtome dar dupa un nr mai mare de km.... deci nici o diferenta majora.

Evident, cind motorul ramine fara antigel suficient are tendinta de a se supraincalzi fapt care mi s-a intimplat de vreo 2 ori dar numai pentru citeva secunde pina am tras pe dreapta si am oprit motorul pt a adauga antigel.

Dimineata cind motorul e rece, e nevoie cam de 4 km sau 10 min de mers ca sa dea caldura in cabina. Nu e normal.

Mecanicul spune ca ar fi garnitura de chiloasa. Voi ce credeti?

 

De vreme ce preturile mecanicilor sint foarte ridicate ma gindeam sa schimb eu garnitura, sa fac o radiografie la chiloasa si sa o rectific daca e nevoie.

Stiti vreun DIY bun? E recomandat? A mai facut-o cineva de pe forum?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

10 min/4 km e un timp oarecum normal,banuiesc ca in timpul asta ajunge apa la jumatate nu?

ca inspiratie

 

http://ezflatscreen.com/carpages/m52headremoval.php

 

 

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=655866

 

personal iti recomand sa mergi si sa faci operatiunea la un mecanic

 

edit:incearca sa faci undeva un test cat mai clar pt a vedea 100% daca e chiulasa

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

daca era garnitura de _chiulasa_ sau chiar _chiulasa_ apa se incalzea f f repede si statea pe rosu tot timpul!

Cred ca depinde de locul unde e perforata garnitura. Atunci unde se duce tot antigelul?

De ce e asa mare presiunea in sistem?

Furtunul care da in vasul de expansiune e tare parca ar fi de metal. Nu e normal sa fie o asa presiune in motor.

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut vasul de expansiune fisurat si tot asa tare era furtunul,dar nu se supraincalzea nici cand imi aparea martorul de la radiator in bord.uita-te bine vezi p unde curge.nu cred ca ai chiloasa fisurata,altfel ferbea mereu motorul....

am schimbat 3 vase de expansiune in 6 ani. toate originale.

Daca nu chiloasa poate garnitura e dusa?

Link to comment
Share on other sites

10 min/4 km e un timp oarecum normal,banuiesc ca in timpul asta ajunge apa la jumatate nu?

ca inspiratie

 

http://ezflatscreen.com/carpages/m52headremoval.php

 

 

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=655866

 

personal iti recomand sa mergi si sa faci operatiunea la un mecanic

 

edit:incearca sa faci undeva un test cat mai clar pt a vedea 100% daca e chiulasa

merci de link-uri

suna destul de complicat dar nu imposibil. Ma gindesc daca e mai usor sa schimb motorul cu totul....

Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde de locul unde e perforata garnitura. Atunci unde se duce tot antigelul?

De ce e asa mare presiunea in sistem?

Furtunul care da in vasul de expansiune e tare parca ar fi de metal. Nu e normal sa fie o asa presiune in motor.

 

Antigelul se duce pe esapament. Presiune mare ai fiindca iti baga gaze in sistemul de racire. Desfa busonul de la vas si vezi daca miroase a fum de esapament.

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat chiulasa la un 318is .In primul rand iti trebuie o gramada de scule: chei ,niste torxuri mai ciudate , cheie dinamometrica , scule de blocat axele cu came si volanta.Iti mai trebuie si spatiu unde sa stai pentru ca acum e deja frig afara.

Intai vezi daca e de la chiulasa,o garnitura sau chiulasa fisurata poate fi depistata destul de usor cu un test de compresie .

Sfatul meu e sa te duci la un service si nu la oricare.

Link to comment
Share on other sites

azi a aparut si la mine acelasi problema dintr-o data dimineata cand am verificat uleiul am vazut spuma pe joja probelma cu apa in ulei a aparut azi pana acuma nu am avut probleme de niciun fel cu supraincalzirea motorului sau ceva de genul in antigel inca nu am ulei dar ca de vreo o saptamana am observat ca pe friguriile astea imi scoate prea mult aburi dar nu am bagat de seama si acuma imi pare rau ca probabil arunca antigel pe esapament ! Ce ziceti scap doar cu o garnitura daca motorul nu mi s-a supraincalzit inca si nu am avut probleme cu temperatura ! Maine ma duc la un mecanic dar nici nu stiu unde sa ma duc cine se pricepe la e36 1.6 benzina ! Acuma 1 ani am avut acelasi problema doar ca mi-a bagat apa si in ulei si ulei in antigel atunci am zis ca schimb tot motorul si am cumparat din germania un motor cu 140.000 de km reali si acuma mi se intampla din nou poate sa fie doar din cauza ca cum au venit friguriile s-a contractat si s-e dilata cand se incalzeste si poate garnitura era mai veche !Am nevoie de ajutor !
Link to comment
Share on other sites

azi a aparut si la mine acelasi problema dintr-o data dimineata cand am verificat uleiul am vazut spuma pe joja probelma cu apa in ulei a aparut azi pana acuma nu am avut probleme de niciun fel cu supraincalzirea motorului sau ceva de genul in antigel inca nu am ulei dar ca de vreo o saptamana am observat ca pe friguriile astea imi scoate prea mult aburi dar nu am bagat de seama si acuma imi pare rau ca probabil arunca antigel pe esapament ! Ce ziceti scap doar cu o garnitura daca motorul nu mi s-a supraincalzit inca si nu am avut probleme cu temperatura ! Maine ma duc la un mecanic dar nici nu stiu unde sa ma duc cine se pricepe la e36 1.6 benzina ! Acuma 1 ani am avut acelasi problema doar ca mi-a bagat apa si in ulei si ulei in antigel atunci am zis ca schimb tot motorul si am cumparat din germania un motor cu 140.000 de km reali si acuma mi se intampla din nou poate sa fie doar din cauza ca cum au venit friguriile s-a contractat si s-e dilata cand se incalzeste si poate garnitura era mai veche !Am nevoie de ajutor !

Noutati azi am fost la un service in satu mare surpriza in ulei nu am avut apa ci benzina ? Intrebare cum a ajuns acolo ? Mi-au pus masina pe tester si totul ok ori eu sunt fraier ori nu inteleg cum poate ajunge benzina in ulei cei din service mi-au spus ca nu umblu corespunzator cu masina si circul foarte mult doar in oras si asa ca cum au venit frigurile nu ii face bine la motor ca nu ajunge sa mi se incalzeasca apa si eu opresc se raceste iara pornesc ma duc acasa si il opresc si ca sa fac mai multe drumuri pe afara pentru ca motorul nu ajunge la temperaturi normale si cica se depun vapori de benzina "tot nu inteleg cum " au spus ca in primavara cand vine caldura se rezolva totul puff am ramas fara cuvinte nu am vrut sa il fac pe desteptul dar tot nu inteleg cum de mi s-a ridicat nivelul uleiului si am benzina in ulei ! Au spus sa fac niste drumuri lungi si benzina se evapora din ulei puff "pe unde" ? Am zis sa nu risc am schimbat uleiul si filtrele au spus ca exista ceva radiatoare electrice ce incalzeste apa sa nu pornesc cu apa asa de rece in motor :( are cineva habar ca asta este adevarat sau nu au scos doar banii degeaba de pe mine pe filtre si ulei si o sa patesc la fel sau e adevarat si mi-au spus sa il mai calc un pic mai dur dar si asa o calc destul si daca ma prinde radarul cu 80-90 prin oras sa le spun ca asa mi-au zis mechanicii sa o calc mai dur :) Astept pareri !

Link to comment
Share on other sites

Daca pe joja sau buson e o spuma galbuie stai linistit ca e doar condens, nu benzina.

da asa mi-au spus si mie ca e condens dar totusi de ce mi-a crescut nivelul cu 1,5 cm peste maxim ? ca e destul de mult si uleiul era deja ca apa nu isi mai avea proprietatiile si am facut cu el de cand l-am schimbat doar 5000km si era castrol 10W40 si inseamna ca aveam cam multa benzina in ulei !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.