Jump to content

Probleme perna aer E39


Recommended Posts

Buna , de ceva timp am dat de o mica problema si incepe sa-mi faca grij ! Este vorba de beculetul de la pernele de aer din bord ..... se aprinde asa cand are el kef sau poate am o problema la sistem. Dar masina si daca sta o saptamana nu se lasa de spate, eu nu aud nici un fasait sau sa sufle pe undeva pernele sau compresorul de aer, am verificat instalatia si e ok zic eu !

 

A mai patit cineva asa ceva ? Am pus o poza sa se vada ce bec se aprinde la bord .

post-30616-0-52746900-1322650791_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vezi ce scrie in manual. Posibil sa fie o eroare la sistem, sa mearga prea mult compresorul de aer si sa intre pe eroare. Asta inseamna perne ciupite, furtunuri sarite sau compresor cu probleme. Sau sa fie vreun senzor de nivel cu probleme. Manualul ar trebui sa-ti spuna cauzele posibile pt care se aprinde becul, dupa care te apuci de cercetat.
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, pernele de aer sunt prezente pe e39 doar la touring.

 

Gresit .... La mine te asigur eu ca nu sunt puse asa alandala..... Sunt puse de fabrica ca o "optiune" asa imi este scris in cartea Service ( optiunile in plus, sau ma rog "la comanda" )

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am remarcat ce masina ai insa si eu stiam ca doar pe touring a fost pus LAD-ul. Stiam de EDC ca a fost optiune. La E34 e simplu sa-ti dai seama daca ai sistemul pe masina. La E39 probabil prezenta compresorului de aer ar lamuri problema.
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am remarcat ce masina ai insa si eu stiam ca doar pe touring a fost pus LAD-ul. Stiam de EDC ca a fost optiune. La E34 e simplu sa-ti dai seama daca ai sistemul pe masina. La E39 probabil prezenta compresorului de aer ar lamuri problema.

 

Fac maine niste poze la suspensia spate si compresor + scanare la "Serviceheft"

Link to comment
Share on other sites

"The warning lamp for the level

control system comes on, or the

message "LEVEL CONTROL

INACTIVE" appears in the Check Control:

There is a malfunction in the level

control system.

Stop and inspect the vehicle. If it is

riding significantly lower in the rear than

in the front, or if it is sitting at an incline

(left rear compared to right rear),

consult the nearest authorized BMW

center. Drive with appropriate caution

in the meantime. The vehicle has

reduced ground clearance or driving

comfort is noticeably reduced.

Even if the attitude of the vehicle is

normal, you should consult the nearest

authorized BMW center if the warning

lamp indicates a system fault."

 

 

E clar ca ai o buba acolo: cauzele ar putea fi una din cele pe care le-am spus mai sus. Pernele nu trebuie sa fie sparte rau ca sa piarda putin aer. Daca dupa 1 saptamana sau chiar mai putin nu-si modifica pozitia, inseamna ca sunt in regula. Compresorul nu prea are de ce sa mearga aiurea daca e totul in regula. Eu as incerca sa sterg cu un tester eroarea. Poate a fost ceva temporar, un senzor citit aiurea, murdarie, apa ceva si a dat eroarea.

Dupa ce stergi eroarea, urmaresti compresorul. El ar trebui sa nu mearga mult, in maximum 1 minut masina sa fie pe pozitie. Daca apare iar eroarea, inseamna ca pierde aer.

Daca nu te descurci, iti dau nr unui baiat care repara Range Rover-uri vechi (P38). Poate se baga si la BMW-uri, e acelasi principiu de functionare. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Salut , pai am spus in primul post ca numai cateodata mi se aprinde indicatorul, rar dar totusi poate ar avea o problema sau cum ai spus tu praf, mizerie si asa mai departe.... Azi am fost dupa apa de izvor si am lasat masina asa cu botu in jos pe o panta si cand am inceput sa pun in portbagaj a doua plasa cu sticle de apa sa pornit compresorul si sa ridicat cam 1-1/5 cm si asta a fost prima data cand mi sa pornit compresorul decand am cumparat masina inca m-am si speriat de sunetul ala de compresor :blink: . Am fost pana la Budapesta, in masina 4 persoane + portbagaju bubuit de bagaje, eu unul ma asteptam sa se lase de fund ....... dar masina a ramas neschimbata , cred ca are ceva sistem sa tina in echilibru masina cu suspensia fata :) . Am sa las masina neatinsa o saptamana sa vad daca se lasa ... daca nu atunci e doar o eroare . MS
Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi rau totusi sa citesti eroarea, sa vezi care e problema. Daca ar fi o camera fisurata si ar pierde aerul, ar trebui sa porneasca mereu compresorul pt a compensa inaltimea.

"cred ca are ceva sistem sa tina in echilibru masina cu suspensia fata" - asta e scopul LAD-ului, sa tina nivelul spatelui la fel, indiferent de incarcare pentru a pastra performantele si dinamica masinii.

Link to comment
Share on other sites

Nu poate merge prea mult, in mmod normal are protectie cand se incinge. Dar oricum daca e tot merge, se opreste, iar merge i se duce garnitura. Insa nu trebuie sa te sperii, sunt kituri de reparatie.

Macar asa, informativ tot e bine sa stii de la ce este eroarea.

Link to comment
Share on other sites

Compresorul se aude cand merge, chiar azi l-am auzit dupa 3 luni decand am achizitionat masina. Fostul proprietar a aduso din germania in 11/2008 a umblat 3 luni si dupaia a mancat-o garaju ...... deci masina a stat ceva timp si nu sa lasat de spate deloc. Daca era sparta vreo perna ar fi trebuit sa aud mai des compresorul.

 

Dar intrebare: azi cand a pornit compresorul nu a fost cheia in contact doar portbagajul deschis ..... deci oare se cupleaza compresorul si pe timp de noapte ? Hmmm

 

De fasait nu-mi fasai pe nicaieri, am ridicat masina pe elevator si am dat peste tot in zona pernelor cu apa cu sapun ( metoda aia veche ) si nu a scos nici un bulbuc pe nicaieri

 

 

Intrebare rmg: Daca pun pe fata niste suspensi sport, oare se lasa si spatele la nivelul suspensilor de pe fata ? ( Daca DA ar fi frumos ! )

Link to comment
Share on other sites

nivelul fata de sol se da pe tester ca la touring,eu am ridicat-o putin cand am pus 265/35/18 !

 

 

Suna/arata bine 265/35/18 dar ar suna mult mai bine GERMANIA pentru jantele tale !! decat romania plina de gropi si borduri aiurea :rolleyes: Eu ma gandesc la niste AcSchintzer din kitul de pe E39 model putin mai vechi asa o marime decenta 235/17/45 maxim ( Am atasat poza cu jantele )

post-30616-0-08653800-1322899819_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Eu am "facelift" dar principiul cred ca e acelasi. L-am tot studiat tot din cauza unei probleme, insa la mine era un senzor "tavalit si stramb".In schimb spre diferenta de a ta, se lasa treptat in functie de cate zile sta. Daca o las mai mult de 2 zile se prabuseste pe spate pur si simplu, Nu m-am speriat niciodata pentru ca m-am gandit ca este oarecum ilogic sa lase presiune in instalatie daca masina sta mult timp.

 

Ca si concluzie, am observat 2 tipare: 1. masina sta 1 zi - se lasa foarte putin si nu se ridica pana nu pornesti motorul

 

2. masina sta 2 sau mai multe zile - se lasa mai mult si incepe ridicarea la nivel imediat cum am deschis o usa sau haionul.

 

 

 

 

Parerea mea, daca nu observi nicio diferenta de nivel da-i pace si reseteaza eroarea.

 

 

Link to comment
Share on other sites

La tine sigur e o problema cu traseul de aer, perne sau blocul de valve care controleaza nivelul. Nu are de ce sa se lase suspensia. E ca si cum ai spune la roti ca e normal sa se dezumfle in cateva zile. Suspensia are un rezervor de aer care compenseaza nivelul.
Link to comment
Share on other sites

Da si normal , atata timp cat nu-mi merge compresorul aiurea nu ma stresez :) Azi am observar ca atunci cand e umezeala/ploua afara/ninge numai atunci mi se aprinde becul ala dar ff rar, poate odata la 2 saptamani sau mai mult .
Link to comment
Share on other sites

Atunci ai un fir care face figuri neizolat cum trebuie, un prieten cu S cand ploua sau era ceata ramanea fara baterie ii facea masa un fir pe la motor !

 

Am de 2 ani jantele astea vara pe masina fara probleme mari!

Link to comment
Share on other sites

Atunci ai un fir care face figuri neizolat cum trebuie, un prieten cu S cand ploua sau era ceata ramanea fara baterie ii facea masa un fir pe la motor !

 

Am de 2 ani jantele astea vara pe masina fara probleme mari!

 

 

Probabil ,ma voi uita cat de curand sa vad ce e pe acolo desi am verificat fire si cam toata instalatia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

salutare

vin si eu cu o problema legata de suspensia pe aer la un e39 al unui amic de al meu. situatia e in felul urmator: se lasa pe partea stanga si se aude un fasait eu tind sa cred ca e perna de vina, ma puteti ajuta cu un cod pe original sa stiu ce sa caut.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.