Jump to content

Reconditionare alternator


Calin

Recommended Posts

Modelul de alternator este folosit pe multe marci de autovehicule, diferenta intre ele fiind doar puterea si prinderea lor pe motor. Modelul de alternator sa montat pe e46 320d si probabil si pe alte serii. Cel din poze provine de pe un Sharan. Defectul a fost la releul regulator dar daca tot l-am demontat de pe masina i-am facut si o reconditionare si schimbare de rulmenti.

 

S-au curatat bine carcasele din Al, s-au dat cu filler si vopsit cu spray argintiu. Toate elementele din interior au fost inspectate, curatate cu alcool tehnic si verificata fiecare lipitura de pe puntea de diode.

 

Prima data se scoate alternatorul de pe masina (2 suruburi M8) si normal, eliberata cureaua. Cand e dat jos de pe masina se poate dezasambla total si se incepe reconditionatul. Se da jos fulia, capacul ,releul regulator, puntea diode, rulmentii de pe stator si de pe carcasa.

 

Am inceput cu carcasele, le-am curatat cu:

-perie sarma

-smirghel de diferite granulatii

-scotchbrite

-clatit cu diluant nitro

-dat 2 starturi de filler

-dat 3 straturi de vopsea argintie la spray

 

Rotorul:

-curatat cu alcool tehnic si o periutza de dinti uzata pana in cele mai mici amanunte

-montat rulment nou pe colector (acesta a fost in stare buna si nu a necesitat inlocuire)

 

Statorul:

-curatat la fel ca si rotorul, cu alcool tehnic si periutza de dinti pana cand bobinajul e curat si lucios

 

Schimbarea rulmentilor:

-cel de pe rotor de langa colector se scoate cu o presa. Rulmentul nou il bateti cu o tubulara adanca de diametrul interior al rulmentului.

-cel de pe carcasa e fixat sub o tablita care e prinsa in 4 surubele. Dupa desfacerea lor aplicati vechiului rulment o lovitura cu coada ciocanului si acesta cade jos. Se pune noul rulmet iar cel vechi se aseaza peste el si loviti usor cu un ciocan de plastic pana cand noul rulment intra in locasul lui. Se pune tablita, se strang surubelele.

 

Dupa ce ati curatat toate piesele si inlocuit pe cele defecte se trece la asamblarea alternatorului si montarea inapoi pe masina. O buna perioada de timp nu veti mai avea treaba cu el. Sau se mai pot strica si alte componente, ars rotor, intrerupt stator sau punte de diode puscata dar astea sint mai rare. Cele mai intalnite defectiuni sint ale releului de incarcare, colector uzat, rulmenti gripati.

 

 

 

 

 

http://img707.imageshack.us/img707/7688/25102011708.jpg

http://img810.imageshack.us/img810/2735/25102011709.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/2066/25102011710.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/9648/25102011711.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/4096/25102011712.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/5959/25102011713.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/1654/25102011714.jpg

http://img805.imageshack.us/img805/2531/25102011715.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/6981/25102011716.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/8292/25102011719.jpg

Link to comment
Share on other sites

http://img848.imageshack.us/img848/1829/25102011720.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/6075/25102011721.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/4548/25102011722.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/9131/25102011723.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/8400/25102011724.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/7248/25102011725.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/2264/25102011718.jpg

 

http://img14.imageshack.us/img14/6691/25102011726.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/8780/25102011727.jpg

http://img683.imageshack.us/img683/8443/25102011728.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/2415/25102011729.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/4336/25102011730.jpg

http://img593.imageshack.us/img593/2005/25102011731.jpg

Link to comment
Share on other sites

N-ai spus lucrul cel mai critic in toata operatiunea: ce scule trebuie sa ai pentru a-l desface ;)

 

Surubelnita dreapta si stelara, chei fixe si tubulare de 10 si 13, patent, tubulara de 8, pistol lipit si cositor, presa cu gheare pt. rulment si un ciocan.

Link to comment
Share on other sites

OK, hai c-o spun eu pentru ca nu stiu de ce toata lumea evita subiectul: pentru scoaterea fuliei ai nevoie de asta (se vede si in pozele tale)

http://www.sculeserviceauto.ro/products_pictures/4245-BGS.jpg

 

Daca nu o aveti, ramaneti la locurile voastre.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.