Jump to content

Intrebare: 150 HP


320i_24valve

Recommended Posts

Guest IulianE

puterea se masoara la roata sau la arborele cotit.Acuma nu stiu acei 150hp daca sunt la roata sau la arbore.

oricum la arbore sunt mai multi ca la roata

Edited by IulianE
Link to comment
Share on other sites

Puterea se masoara la arborele cotit, in cutie se pierde pentru ca se pierde din forta la rotirea pinioanelor, si a tuturor ansamblelor pana la roata + miscarea axului cu came, Aerul conditionat, alternator, etc. de fapt s-ar putea ca puterea sa fie masurata cu toate sarcinile in afara de A/C consumatori electrici si cutie. La roata ajunge undeva demultiplicarea finala X demultiplicarea treptei de viteza X puterea la turatia dorita. sau daca vreti ajunge cuplul, din care se extrage puterea. :blink:, apoi impartit la 2, minus procentul de putere pierduta pe drum pana la roti. Si daca nu ma insel ajunge si undeva la 1000 de cai putere la ambele roti in unele cazuri de demultiplicare. Este exact ca la scripeti. Edited by test_driver
Link to comment
Share on other sites

Puterea se masoara la arborele cotit, cutia se pierde pentru ca se pierde din forta la rotirea pinioanelor, si a tuturor ansamblelor pana la roata, la roata ajunge undeva demultiplicarea finala X demultiplicarea treptei de viteza X puterea la turatia dorita. sau daca vreti ajunge cuplul, din care se extrage puterea. :blink:, apoi impartit la 2, minus procentul de putere pierduta pe drum pana la roti. Si daca nu ma insel ajunge si undeva la 1000 de cai putere la ambele roti in unele cazuri de demultiplicare. Este exact ca la scripeti.

159525[/snapback]

 

de fapt daca stai sa te gandesti e mult mai real ce explici aici pentru ca la 2000 de turatii ale motorului (ceea ce inseamna o anumita putere si cuplu real la volanta sau arbore) putem avea un numar diferit de turatii ale rotii (mai exact 5+1 numere in functie de treapta in care ne gasim)... cu alte cuvinte la sol in functie de treapta de viteza ajung combinatii diferite de putere si cuplu deci e destul de greu de spus cata putere ajunge la un mod general...

 

din ce stiu eu nemtii masoara puterea la volanta motorului si francezii la arbore... la arbore, cu acelasi motor ai putere mai mare decat la volanta...

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu nu e nici o combinatie, teoretic din arbore iese doar putere spre roti, cuplul inseamna.... forta motorului intro rotatie, intr-un fel forta exploziei, care o data cu inertia arborelui, functie de turatii rezulta puterea, deci din arbore iese putere, care ajunge la roti multiplicata de cutia de viteze, deci nici o combinatie. daca motorul are la 1750 RPM 75 CP, cazul la masina mea, daca nu ma insel, la roti in treapta 1 ajung in jur de... daca-mi spune cineva demultiplicarile.... ca mi-e lene acum sa calculez din viteza masinii, la 2000 RPM in treapta 1, pentru ca trebuie sa ies cu masina la o plimbare, si e cam tarziu sa deschid garajul :blink: :)

 

 

Edit, si mai conteaza si dimensiunea rotii, uitasem de asta. in caul asta nu mai are puteri asa astronomice cum ziceam eu de 1000 CP.

Edited by test_driver
Link to comment
Share on other sites

Vesnica problema .... putere versus cuplu.

Trebuie retinut ca puterea este produsul dintre culpu si turatie.

 

Deci e gresita o afirmatie de genul : "cu alte cuvinte la sol in functie de treapta de viteza ajung combinatii diferite de putere si cuplu".

Considerand turatia motorului constanta, la sol ajunge INTOTDEAUNA aceeasi putere. Poate fi cuplu mai mare si turatie mai mica sau cuplu mai mic si turatie mai mare, insa produsul cuplu X turatie ramane constant.

 

P = C x Rpm / 7023

P = puterea in cai putere

Rpm = turatia in rotatii pe minut

C = cuplul in Nm

7023 = o constanta ( provine de la conversia din SI in cai putere si Nm )

 

Ceva mai multe detalii gasiti aici :

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...++versus++cuplu

 

In cartea tehnica a masinii se specifica puterea motorului, deci puterea masurata la arbore si nu puterea la roata.

 

Intre motor si roata pierderile de putere din transmisie sunt extrem se importante.

La tractiune fata pierderile sunt cam 15%, la tractiune spate 18-20 % si la integrala 20-22%.

 

Nu e chiar putin !

Link to comment
Share on other sites

Nu puterea este imensa, ci cuplul. Puterea la roata este aceeasi ( la aceeasi turatie a motorului ), indiferent ca esti in treapta 1 sau 5.

159544[/snapback]

Pai din ce am inteles eu e ca la aceaasi turatie daca cuplul e imens atunci e si puterea imensa (deci automat in treapta 5 e puterea mai mica fata de o treapta inferioara la aceeasi turatie) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Analizeaza un pic definitia puterii te rog.

In treapta 1 ai cuplul mare dar turatie mica. In treapta 5 desi ai cuplul mai mic ai turatia mare. Pe ansamblu produsul lor e acelasi, deci si puterea la roata e aceeasi.

159556[/snapback]

Ai dreptate dar eu am zis la aceeasi turatie.

Link to comment
Share on other sites

Analizeaza un pic definitia puterii te rog.

In treapta 1 ai cuplul mare dar turatie mica. In treapta 5 desi ai cuplul mai mic ai turatia mare. Pe ansamblu produsul lor e acelasi, deci si puterea la roata e aceeasi.

159556[/snapback]

 

 

Pai daca ar fii egale, parerea mea e ca ar trebuii sa accelereze la fel si in treapta 1 si in 5. Doar parerea mea, nu sunt expert. Si eu as pornii iar o discutie cuplu vs cal putere, inca nu am inteles pe deplin problema asta. In fine, intr-un alt topic, dupa ce o sa ma mai documentez.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt fizician, va rog sa imi explice cineva ca la "mai putin dotati" :blink: ce inseamna cuplul, adica ptr mine cel care stau la volan, ce inseamna cuplul si ce inseamna HP. Eu pretind ca stiu, asa vag dar niciodata nu am stiut sa fac o diferenta clara intre HP si cuplu. Ce anume se masoara in HP si ce anume se masoara in Kw si ce anume in N/m... Edited by 320i_24valve
Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt fizician, va rog sa imi explice cineva ca la "mai putin dotati" :blink: ce inseamna cuplul, adica ptr mine cel care stau la volan, ce inseamna cuplul si ce inseamna HP. Eu pretind ca stiu, asa vag dar niciodata nu am stiut sa fac o diferenta clara intre HP si cuplu. Ce anume se masoara in HP si ce anume se masoara in Kw si ce anume in N/m...

159635[/snapback]

 

O comparatie simplista sau mai exact o analiza simplista se poate face gandindu-te la o greutate de 1 kg care trebuie ridicata un metru... Puterea e data de distanta pe care deplasezi greutate (adica 1 m) iar cuplul este in acest caz cat de repede se misca greutatea pe aceasta distanta (mai exact forta care face sa se miste cu o anumita viteza greutatea de la punctul 0 pana la punctul 1 m). Daca e sa facem aceasta analogie la obiectul initial al discutiei, adica motoare. daca ai 2 motoare identice din punct de vedere a puterii (sa zicem 100 CP) pe acelasi model de masina si singura diferenta este cuplul atunci cu siguranta va accelera mai repede cea cu cuplul mai mare...

Revenind la intrebarea ta initiala cuplul este forta care misca greutatea cu un metru si de aceea se masoara cu N/m (N adica Newton este unitatea de masura a fortei in sistemul international) si puterea se masoara in HP (Cai putere, horse power, care nu este o unitate standard in SI) sau Killowati (unitatea acceptata de SI pentru putere)...

 

Referitor la explicatia mea de mai sus in care spuneam ca ceea ce se simte la sol (adica ce simti tu in masina) unde spuneam ca e vorba de combinatii de putere si cuplul am doar o mentiune si anume ca ma refeream la puterea pusa pe sol de masina si cuplul ei si nu de parametrii motorului care sunt aceiasi permanent. Motorul are niste parametrii standard de functionare iar distributia si transmisia eficientizeaza modul de utilizare a acestora. Cel mai bun exemplu in acest sens era acea cutie de viteze de la BMW cu pas variabil permanent. BMW a vrut sa introduca asa ceva in formula 1 si FIA le-a interzis acest lucru. In acest caz motorul urca la o anumita turatie unde oferea cuplu maxim si cresterea de viteza se facea doar din cutie fara sa fie nevoie sa schimbi trepte sau alte chestii de acest gen si cel mai interesant lucru era ca acceleratia era permanenta fara acele schimburi pe care le simti intr-o automatica standard... Caut de mult pe net detalii despre acea cutie dar nu dau nicaieri de asta desi chestia a fost testata undeva prin 2000-2002... Eu am vazut documentarul in avion pe un zbor Emirates... daca l-a mai vazut cineva chiar as vrea sa discutam pe acea tema pentru ca ideea mi s-a parut extraordinara...

 

LE- cel mai bun caz de analizat este BMW e46 316i M43B19 cu 105 CP si 168 Nm... de ce? pentru ca e un motor cu putere relativ mica dar totusi un 316 face lejer orice masina pe benzina de la orice producator pana in 120 CP... de ce? pentru ca are un cuplu foarte bun si acceleratia e foarte buna... Am condus Ford Focus cu motorul de 110 CP si Opel Astra 1,6 16valve de 110 CP si nici una nu are tractiunea celor 105 CP de la BMW... diferenta e data de cuplu si de modul cum il ofera masina (adica de la 2400 de ture in sus)... De exemplu un Subaru Forester cu motorul de 155 CP si 175 Nm nu da senzatiile unui BMW 316i si nici nu are acceleratia lui...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Cuplul se masoara in N*m, nu N/m. Cuplul reprezinta forta inmultita cu bratul fortei.

 

"daca ai 2 motoare identice din punct de vedere a puterii (sa zicem 100 CP) pe acelasi model de masina si singura diferenta este cuplul atunci cu siguranta va accelera mai repede cea cu cuplul mai mare"

 

Gresit. Vor accelera identic.

Explicatia e simpla. Un motor cu un cuplu de 200 Nm la 5000 rpm produce EXACT aceeasi putere ca un motor de 400 Nm la 2500 rpm. Daca la motorul cu 200 Nm la 5000 rpm atasez la iesire un reductor cu raportul 1/2 obtin injumatatirea turatiei si dublarea cuplului, deci ajunge IDENTIC cu motorul cu 400 Nm la 2500 rpm.

 

Probabil confuzia pleaca de la premisa gresita ca cele 3 marimi : putere, cuplu si turatie sunt independente.

Nu poate insa exista, de exemplu, un motor de 142 cp care sa produca 200 Nm la 5000 rpm si un alt motor tot de 142 cp care sa produca 400 Nm la 5000 rpm. Pentru simplu fapt ca in al doilea caz motorul ar avea puterea dubla.

 

P = C x rpm /7023 = 200 x 5000 /7023 = 142 cp

P = C x rpm /7023 = 400 x 5000 /7023 = 284 cp

 

Cutia de viteza nu face decat sa jongleze cu raportul dintre turatie si cuplu aplicat rotilor.

 

"In acest caz motorul urca la o anumita turatie unde oferea cuplu maxim"

 

Gresit. Motorul se tine la turatia la care ofera puterea maxima, nu cuplul maxim.

Link to comment
Share on other sites

Cuplul se masoara in N*m, nu N/m. Cuplul reprezinta forta inmultita cu bratul fortei.

 

"daca ai 2 motoare identice din punct de vedere a puterii (sa zicem 100 CP) pe acelasi model de masina si singura diferenta este cuplul atunci cu siguranta va accelera mai repede cea cu cuplul mai mare"

 

Gresit. Vor accelera identic.

Explicatia e simpla. Un motor cu un cuplu de 200 Nm la 5000 rpm produce EXACT aceeasi putere ca un motor de 400 Nm la 2500 rpm. Daca la motorul cu 200 Nm la 5000 rpm atasez la iesire un reductor cu raportul 1/2 obtin injumatatirea turatiei si dublarea cuplului, deci ajunge IDENTIC cu motorul cu 400 Nm la 2500 rpm.

 

Probabil confuzia pleaca de la premisa gresita ca cele 3 marimi : putere, cuplu si turatie sunt independente.

Nu poate insa exista, de exemplu, un motor de 142 cp care sa produca 200 Nm la 5000 rpm si un alt motor tot de 142 cp care sa produca 400 Nm la 5000 rpm. Pentru simplu fapt ca in al doilea caz motorul ar avea puterea dubla.

 

P = C x rpm /7023 = 200 x 5000 /7023 = 142 cp

P = C x rpm /7023 = 400 x 5000 /7023 = 284 cp

 

Cutia de viteza nu face decat sa jongleze cu raportul dintre turatie si cuplu aplicat rotilor.

 

"In acest caz motorul urca la o anumita turatie unde oferea cuplu maxim"

 

Gresit. Motorul se tine la turatia la care ofera puterea maxima, nu cuplul maxim.

159676[/snapback]

 

referitor la chestia cu Cuplul e OK... scuze e N*m... my mistake

 

punctul 2 referitor la motoare de puteri egale si cuplu diferit cred ca te inseli... de fapt tu pleci de la ideea ca motoarele sunt identice si asta nu e adevarat... constructorii de masini fac motoare apropiate ca putere dar cuplul e diferit si asta se simte la volan... Intrebarea este: ce face masina sa urce in viteza? Cuplul sau puterea? din punctul meu de vedere masina accelereaza datorita cuplului si viteza maxima este limitata de putere...

 

referitor la acea cutie as vrea sa gasesc pe undeva explicatiile dar am Googalit de am innebunit de vreo 9 luni incoace de cand am vazut filmul si nu am gasit aproape nimic... Ideea e ca acea cutie mergea pe principiul conurilor care erau puse cap in cap si erau in contact permanent la diferite nivele... Cum naiba faceau asta nu stiu si asta ma intereseaza...

Link to comment
Share on other sites

acumam dat click pe link, deci nu l-am citit inca, dar Paul are dreptate 100%. Masina accelereaza si ajunge la viteza maxima, tot prin accelerare, datorita puterii, putere care este obtinuta prin cuplu si turatie.

 

Paul a dat o explicatie aproape perfecta, cititi si forumla, si faceti si calculele.

 

Edit: Un bun citat

 

"Torque is nothing more than a measurement of twisting, or rotational, force. The easiest way to think of this is to imagine a long shaft -- like a car's axle -- and imagine it's in a room suspended in mid air. Hanging on the bottom of one end is a rope with a weight attached -- a very heavy weight."

Edited by test_driver
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.