Jump to content

Cai putere pierduti!


Lospaa

Recommended Posts

Se poate spune ca niciun motor nu e identic cu altul.

Deseori se intampla ca un motor sa aiba si cu zeci de cai mai mult decat altul identic de pe aceeasi linie de fabricatie. Sunt mai multi factori care concura la un asemenea lucru.

 

Valorile tehnice furnizate de producator sunt orientative, cu caracter general.

Link to comment
Share on other sites

Puterea care o declara un fabricant este puterea dezvoltata la volanta/motor.

 

Prin angrenajele de transmisie , tampoane,planetare se pierd cam 70-80 de cai la masinile puternice.

 

Puterea la roata difera cu totul alfel decat cea de la motor, si este cea care conteaza pentru ca ea ne ajuta sa ne punem in miscare si sa acceleram.

 

Standul din Vitan este cea mai prosta inspiratie pentru testare unei masini datorita valorilor imprecise pe care le confera de la tragere la tragere si pe presupunerile tehnicienilor de acolo.

 

 

Recomand RacingCode pentru exactitatea masuratorii cailor la ROATA,am facut 2 masini la ei si sunt foarte multumit.

 

 

Normele dupa care un stand dyno efectueaza masuratorile sunt foarte variate: de la presiune atmosferica,temperatura, tipul tractiuni 2WD sau 4WD, tipul de transmisie automata sau manuala,tipul de combustibil folosit,elasticitatea,timpi 0-100,0-400 , datele colectare de la AFR pe toata gama de turatie.

 

 

Toate aceste date sunt citite in timp real si interpretate de stand pentru a determina cresterea cea mai eficienta si nu in ultimul rand cea mai fiabila.

 

:thumbsup: http://www.youtube.com/watch?v=qIGFmM9FOrY&feature=related

 

Asta e masina mea .

 

http://www.youtube.com/watch?v=htzcjMl5UH8&feature=related

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Puterea data de constructor e una destul de relativa.....sunt multe cazuri cand de nou motorul scoate mai multi cai decat cei dati, si asta pt ca, constructorul da o putere cica maximala la o anumita turatie.....turatie destul de mare ce-i drept, dar de obicei nu chiar cea de putere maxima din ratiuni de norme euro, si anume de ex si motorul de 1895cmc de Bmw are la 5200rpm 105Cp, si la 5800rpm 116Cp si exemple ar mai fi. Totusi baiul e ca, cu greu poti gasi undeva puterea la roata la o anumita masina cu un anumit motor!
Link to comment
Share on other sites

Asta era in varianta de serie stock tot ,admisie evacuare ecu, 320 cp la roata , la motor cum scrie si acolo 380, deci 60 cp pierduti la o masina de curse.

 

S-a plecat de la 220-230 cp la roata (280 motor)si s-au optimizat cam 100 de cai, dar numai la motoarele turbo.

 

La o masina de serie se pierd mai multi,dar sunt foarte multe variante si nu e un calcul exact , ci de la masina la masina.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam ca ar fi interesant de vazut, la masinile de serie, cu o vechime in jur de 8 ani, plus sau minus, cam cati cai s-au pierdut, indiferent daca testul s-a facut la vitan sau in alta parte, oricum totul e relativ...as fi curios un 330d din 2000 184cai cam cu cat a ramas...!!!
Link to comment
Share on other sites

Totul e relativ ,pentru ca valorile difera de la masina la asta, in functie de tipul de mediu unde a rulat, urban/extraurban, intervalul de revizii,stil de condus, numar de proprietari,accidente, vechime,motorizare uzura turbinei .

 

In principiu se pot recastiga acei cai pierduti cu mici investitii, insemnand schimbarea tuturor furtunelor cu unele de silicon,o turbina noua daca se poate(daca cea veche da semne de oboseala), o pompa noua de benzina/motorina cu eventual debit mai mare, injectoare curatate,o revizie completa + soft se poate intrece valoarea initiala data de producator , dar la masinile mai vechi ca sa fie totu safe numai cu modificarile de mai sus. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Bun,si-atunci eu nu inteleg un lucru: de ce fabricantul nu da valoarea de cp la roata si o da pe cea de la motor,pt ca pe noi nu ne intereseaza cati cai are motorul,ci cu cat ramanem real...?

 

Pentru ca puterea la motor poate fi masurata cu precizie mult mai mare fata de cea la roata, pe bancuri de testare a motorului in conditii controlate (temperatura, presiune, etc). Daca ai impresia ca nu conteaza , gandeste-te ca la altitudine de 2000 metri pierzi 1/3 din putere pe un dyno.

Sau acelasi motor - cutie automata si manuala,pierderile la automata sunt mult mai mari, alte rapoarte , curbe de cuplu diferite la roata, etc.

 

Plus ca exista variatii de putere in conditii reale :

Ex: un motor aspirat cu o admisie gandita bine poate castiga 10-30 cai la viteze mari din cauza presiunii aerului care intra in motor . Cam greu de replicat conditiile astea pe dyno. (cam ce ventilator iti trebuie care sa faca "vijelie" de 200-250 km/h :D )

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau baieti dar voi vorbiti de cai putere pierduti. Caii nu se pierd nicaieri. E vorba de rapoartele din cutia de viteze si de raportul final de la grup, dar caii in sine, nu pleaca aiurea de nebuni.

Frecarea din transmisie nu poate sa duca la o scadere de zeci de cai.

Link to comment
Share on other sites

Se simte si la turbo,nu ca la aspirat unde este dependent de presiunea atmosferica.

 

Este normal sa fie pierderi in transmisie, vorbim de masini de strada unde angrenajele sunt facute sa fie line si sa nu dea socuri ca la o masina de curse, unde chiar si acolo sunt pierderi , desi transmisia grupurile, sunt special gandite pentru asta.

 

Tema trebuie dezbatuta si prin prisma raportului kg/cp, o masina cu o greutate mai scazuta nu va resimti atat de mult pierderea cailor tocmai datorita usurintei care se desfasoara lucrul mecanic.

 

Majoritatea masinilor sport de astazi au o masa proprie foarte mare,cele mai bune si complete folosesc aluminiu/carbon si de aici greutatea foarte scazuta.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca puterea la motor poate fi masurata cu precizie mult mai mare fata de cea la roata, pe bancuri de testare a motorului in conditii controlate (temperatura, presiune, etc). Daca ai impresia ca nu conteaza , gandeste-te ca la altitudine de 2000 metri pierzi 1/3 din putere pe un dyno.

Sau acelasi motor - cutie automata si manuala,pierderile la automata sunt mult mai mari, alte rapoarte , curbe de cuplu diferite la roata, etc.

 

Plus ca exista variatii de putere in conditii reale :

Ex: un motor aspirat cu o admisie gandita bine poate castiga 10-30 cai la viteze mari din cauza presiunii aerului care intra in motor . Cam greu de replicat conditiile astea pe dyno. (cam ce ventilator iti trebuie care sa faca "vijelie" de 200-250 km/h :D )

 

 

Care e explicatia pierderii din putere la altitudini mari?

Link to comment
Share on other sites

Lipsa este volumul de oxigen rarefiat, care determina o explozie mai lenta decat a oxigenului in cantitati mai dense.

 

la altitudine au de castigat motoarele mai mari care au "plamani" cum se spune, au unde sa traga mai mult aer pentru a produce putere,dar si pt ca au de unde sa piarda mai multi cai.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca toti cei care stau in zone muntoase(la altitudine mare),masinile lor sunt mai puturoase? adica restul masinilor aflate la inaltimi mici(la ses,campii,etc) sunt mai puternice? wtf?:pinch:

 

ogare motorul are nevoie si de aer ca sa functioneze .bineinteles ai invatat la scoala ca la altitudini ridicate aerul e mai rarefiat nu?

Link to comment
Share on other sites

Oricum o masina din asta(peste 200) va fi inutila dupa parerea mea ,pentru ca dupa noul cod rutier , nu prea mai sunt locuri de scapare.

 

Asa ca ori platesti cu varf si indesat amenzi pana numai poti , fie ai mai tot timpu permisul suspendat.

 

O masina puternica cu peste 300 cp la roti , te face foarte usor sa uiti de viteza maxima legala , de consumul de combustibil , de aproape orice,pentru ca senzatiile sunt de foarte multe ori amplificate fata de o masina sport normala sa spunem.

 

Dupa mine, masina sport ideala trebuie sa fie pana in 200 de cai , cutie manuala, un sasiu rigid, in 2 usi ,o suspensie adevarata si niste scaune recaro racing.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma ia valul usor si cu 190 cai. Cu 300 cai, in oras, esti primul la semafor, bulevard lung, lat si liber in fata... Imediat depasesti si viteza la care iti ia carnetul.

 

 

Totusi parca eram mai in siguranta cand aveam diferentialul scurt (4:45). Ca trebuia sa-i dau a 4-a sa depasesc suta. Acuma si cu a 2-a ajung la 100... n-apuc sa-i dau a 3-a ca mi-a luat carnetul. La aia veche motorul se tura, schimbai vitezele satisfacator, dar pana la urma nu aveai viteza asa mare... ca-n bancul ala: radem, glumim, dar nu parasim incinta.

 

 

Oricum, in proiectul asta pentru noul cod rutier sunt multe prevederi extrem de subiective. Cum naiba dovedeste politistul ca eu crosetam masini in trafic? Eu pot sa-i zic ca respectam pur si simplu prevederile codului rutier ca stateam pe prima banda, ma mutam pe a doua cand prima era ocupata (sau pentru a depasi), iar apoi ma repliam pe prima banda asa cum spune codul rutier ca trebuie sa faci daca e libera banda inferioara.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca se refera la actiuni de genu:

 

 

Politaiul este unealta perfecta care poate sa interpreteze ( de cele mai multe ori gresit) o situatie anume.

 

Singura sansa este in justitie, cu martori ,si sa te rogi ca a facut unele greseli in PV, dar acum sunt destul de instruiti incat sa numai faca astfel de gafe.

 

Un lucru e clar o masina potenta te imbie si nu sti cand ajungi la 140-150 in oras. :frantics:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oricum, in proiectul asta pentru noul cod rutier sunt multe prevederi extrem de subiective. Cum naiba dovedeste politistul ca eu crosetam masini in trafic? Eu pot sa-i zic ca respectam pur si simplu prevederile codului rutier ca stateam pe prima banda, ma mutam pe a doua cand prima era ocupata (sau pentru a depasi), iar apoi ma repliam pe prima banda asa cum spune codul rutier ca trebuie sa faci daca e libera banda inferioara.

 

Militenii se desteapta!!Pe mine m-au oprit faceam ceva de genu..veneam de la mare si m-au vazut din elicopter, mi-au si zis "toti merg constant si tu..." atunci am scapat usor..!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.