Jump to content

cine are 316 e36 din iasi?


SEGA

Recommended Posts

salutare.ma confrunt cu o problema mai veche.nu dau de cap la ABS la mine.am bagat-o si pe tester si nimic.am verificat si senzorii de la roti si sunt buni.m-am interesat pe net si am aflat ca s-ar putea sa-mi fie dus releul de la motoras de la abs.este gri la culoare si scrie si pe el abs.releul imi vine in 7 zile din germania si e 1.500.000.si acu rog pe cineva care are E36 daca imi poate da releul numai pt un min sa vad daca se stinge becu din bord.se scoate f usor si nu afecteaza masina.releu e montat in cutia de sigurante aflata in compartimentu motor.dau o saorma la mol care ma ajuta/.;
Link to comment
Share on other sites

Ai sa razi, dar se verifica cu "ohmetru" !  :)

 

Se alimenteaza bobina (cu 12V), iar cu ohmmetru se verifica daca contactele sunt inchise sau deschise (in functie de schema).

159861[/snapback]

:blink: Tot n-am inteles ce e ala "ohmetru". Cum arata? Se poate cumpara sau se gaseste doar la service?

Link to comment
Share on other sites

Ai sa razi, dar se verifica cu "ohmetru" !  :blink:

 

Se alimenteaza bobina (cu 12V), iar cu ohmmetru se verifica daca contactele sunt inchise sau deschise (in functie de schema).

159861[/snapback]

eu zic ca cel mai bine se verifica inlocuind releul cu un altul,de pe un e36 care functioneaza.mai bine asa decat sa dai banii pe unul nou si sa mai astepti si o saptamana sa vina.deci este cineva din iasi care ma poate ajuta?hai ca nu sunt baiat rau.

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, nu este mai simplu sa scoti releul "presupus" defect si sa-l inlocuiesti cu unul care stii ca este bun.

Mai jos, ai o poza a unui releu !

Un releu este format dintr-o bobina (care este infasurata in jurul unui miez de fier) si niste contacte, care pot fi deschise, inchise sau combinate.

La trecerea curentului prin bobina, aceasta magnetizeaza miezul de fier, care inchide contactele deschise si le deschide pe cele inchise.

 

In poza, este reprezentat un releu simplu, cu un singur contact, unde 85 si 86 sunt alimentarile bobinei, iar 30 si 87 sunt contactele !

Patratul 1 reprezinta schema releului iar in patratul 2, este reprezentata dispunerea pinilor pe soclu !

 

Acum, un "ohmetru" este un aparat care este capabil sa masoare rezistenta !

Unitatea de masura a rezistentei, este "Ohm"-ul !

Asa, cum un voltmetru si un ampermetru masoara volti (tensiunea) respectiv amperii (intensitatea) !

 

Releul de pe masina, are un desen pe lateral, aproximativ la fel cu cel din poza de mai jos, in care iti poti da seama, pe ce pini este alimentata bobina, ce pini apartin contactului(sau contactelor, dupa caz) si in ce stare se afla contactul (contactele) cand releul nu este alimentat.

Decat, sa astepti ceva timp sa-ti vina un releu si sa ai surpriza ca al tau este defapt bun, si pe cel nou ai dat banii degeaba, nu mai bine pui mana frumusel pe un aparat de masura, il setezi pe "ohmi", masori rezistenta intre cele 2 contacte, odata cu bobina alimentata la 12 V si odata cu bobina nealimentata?

Daca folosesti un aparat analogic (ala cu ac), acul se va duce la una din variante la 0, iar la cealalta varianta nu se v-a misca deloc.

Iar, daca folosesti un aparat digital (cu afisaj electronic), la una din variante vei avea 0 iar la cealalta varianta nu se v-a observa nici o modificare a afisajului, probabil aparatul v-a indica o valoare foarte mare.

 

Crede-ma ca operatia nu dureaza mai mult de 10 minute !

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, nu este mai simplu sa scoti releul "presupus" defect si sa-l inlocuiesti cu unul care stii ca este bun.

Mai jos, ai o poza a unui releu !

Un releu este format dintr-o bobina (care este infasurata in jurul unui miez de fier) si niste contacte, care pot fi deschise, inchise sau combinate.

La trecerea curentului prin bobina, aceasta magnetizeaza miezul de fier, care inchide contactele deschise si le deschide pe cele inchise.

 

In poza, este reprezentat un releu simplu, cu un singur contact, unde 85 si 86 sunt alimentarile bobinei, iar 30 si 87 sunt contactele !

Patratul 1 reprezinta schema releului iar in patratul 2, este reprezentata dispunerea pinilor pe soclu !

 

Acum, un "ohmetru" este un aparat care este capabil sa masoare rezistenta !

Unitatea de masura a rezistentei, este "Ohm"-ul !

Asa, cum un voltmetru si un ampermetru masoara volti (tensiunea) respectiv amperii (intensitatea) !

 

Releul de pe masina, are un desen pe lateral, aproximativ la fel cu cel din poza de mai jos, in care iti poti da seama, pe ce pini este alimentata bobina, ce pini apartin contactului(sau contactelor, dupa caz) si in ce stare se afla contactul (contactele) cand releul nu este alimentat.

Decat, sa astepti ceva timp sa-ti vina un releu si sa ai surpriza ca al tau este defapt bun, si pe cel nou ai dat banii degeaba, nu mai bine pui mana frumusel pe un aparat de masura, il setezi pe "ohmi", masori rezistenta intre cele 2 contacte, odata cu bobina alimentata la 12 V si odata cu bobina nealimentata?

Daca folosesti un aparat analogic (ala cu ac), acul se va duce la una din variante la 0, iar la cealalta varianta nu se v-a misca deloc.

Iar, daca folosesti un aparat digital (cu afisaj electronic), la una din variante vei avea 0 iar la cealalta varianta nu se v-a observa nici o modificare a afisajului, probabil aparatul v-a indica o valoare foarte mare.

 

Crede-ma ca operatia nu dureaza mai mult de 10 minute !

161075[/snapback]

merci mult.maine ma duc la un electronist.o sa scriu aici ce am rezolvat.bafta multa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.