Jump to content

BMW e39 525d


Recommended Posts

la mine se oprea masina in mers cand s-a defectat supapa care deschide circuitul de motorina din pompa spre retur. se intampla asta doar in mers, cand incercam sa depasesc 3000 RPM. de mentionat ca al doilea simptom al supapei respective e faptul ca masina pornea dimineata dupa 15-20 secunde de dat la automat.

pentru schimbarea valvei respective, a trebuit sa dau jos galeria de admisie si sa desfac 2 suruburi, e pozitionata chiar pe spatele pompei de injectie si intra o mufa in ea. costa cca 550 RON una noua la magazinele de piese auto.

dupa schimbare masina porneste la 2-3 secunde de dat la automat, au trecut 2 luni de cand am schimbat-o si nu a mai prezentat simptomele mentionate mai sus. cu valva defecta, cand puneam doar contactul fara sa actionez electromotorul se auzea cum circula motorina prin pompa si cum e pompata inapoi pe retur prin conducte, timp de vreo 20-30 secunde pana se opreau pompele electrice.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vezi ca supapa asta e doar o idee. partea proasta e ca, pentru a o schimba-o, ai ceva de desfacut la motor (galeria de admisie, teava de la EGR). eu cand am avut problema, am fost la cineva care dezmembreaza si am desfacut acolo masina, am inlocuit supapa si am pornit motorul fara ssa mai pun galeria inapoi (ca sa nu muncesc de 10 ori daca nu era de la supapa). am platit piesa si am montat ce mai era demontat de pe motor, si mi-am vazut de treaba. daca nu era de la supapa, continuam investigatia acolo, unde ma putea ajuta baiatul cu piese.

mi-am amintit acum, cand am pus testerul pe masina (2 testere de fapt) mi-a dat eroare de presiune in sistemul de injectie si eroare speed sensor (parca 1233 e codul de eroare, nu imi amintesc exact). unii au interpretat asta ca pierdere de motorina pe returul injectoarelor sau senzor de presiune in rampa defect (->calculatorul nu da impuls de deschidere pe injectoare la actionarea electromotorului) sau senzor camshaft/crankshaft defect (la fel, computerul motorului nu deschide injectoarele ca nu stie pozitia axei/arborelui, eroarea speed sensor). la senzor am incercat sa il inlocuiesc doar pe cel de la axa, e la suprafata si se schimba in 2 minute, insa nici cu un senzor dat jos de pe motor functional la mine nu vroia sa porneasca. la injectoare am verificat doar returul unuia dintre ele, si era uscat complet, astfel am ajuns la supapa aia.

 

oricum, nu e nimic dificil daca stii cum sa tii o cheie in mana si lucrezi cu grija. ordinea de desfacut pt a ajunge la supapa e: borna la baterie deconectata, borna din fata de la motor desfacuta de pe galeria de admisie, joja desfacuta de pe galeria de admisie, EGR desfacut de la colierul care prinde teava, mufa din spate care masoara presiunea in admisie deconectata, vacuumul de la clapetele admisiei (swirl flaps) scos, admisia desfacuta si scoasa.

Link to comment
Share on other sites

Nu e o problema sa desfac, am chei si mi-am bagat mainile in cam toate masinile care le-am avut :rolleyes:

Sa teststez de pe o masina dezmembrata cum ai facut tu nu am sanse in zona din pacate

Problemele au ineceput sa apara cam asa:

Am inceput sa aud un sunet ciudat cand mergea motorul, apoi si cand punem doar cotactul(pompa de sub masina functiona fara oprire)dupa aceea nu se mai tura mai mult de 2500- 3000 rpm ,apoi nu a mai pornit motorul(cand pornea pompa cand nu pornea, pana nu a mai pornit deloc).Am schimbat pompa de sub prag, a pornit dar tot nu se tureaza doar pana la 4000,dar ce ma enerveaza cel mai tare e ca pompa merge si pana la 1 minut cu contactul pus si in timpul acesta se aud ceva scapari de aer in zona cu pompa de injectie.

Ma gandesc ca din cauza la valva asta merge pompa mult.Cred ca o sa cumpar una noua si sa o pun sus numai ca nu e chiar foarte ieftina :scratchhead:

Edited by Stardust
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ai rezolvat problema?

La mine (525d e39) azi dimineata a pornit extrem de greu si problema se mentine si cu motorul cald...dat la cheie 20sec si o ia cu greu...

Am scos furtunul de la iesirea din filtrul de motorina si cand dau la cheie vine motorina f multa, deci nu e problema cu pompele de prealimentare.

Cam aiurea...eu incep sa ma satur de bmw.

Link to comment
Share on other sites

Sper si eu sa nu-mi para rau ca am parasit marca Audi dupa cativa ani desi deja incepe sa ma dispere. :angry:

Astazi am desfacut tot ce se putea nici nu mai stiu ce sa-i fac.

Am inceput cu pompa din rezervor, data jos verificata; functioneaza si baga motorina

Am verificat-o cea de sub scaunul soferului desi am schimbat-o recent; presiune este

Am schimbat filtrul de motorina

Am verificat toate furtunele sa nu sacpe pe undeva presiune

Am pus testerul "Pre-injection feuel pressure 3,75" bari

Am lasat o bula de aer pe conducta de tur care intra in pompa de injectie si ramane acolo nu intra in pompa cu ,contactul pus semn ca supapa de presiune retur de pe pompa e inchisa, deci teoretic functioneaza

Ar mai fi piesa valva asta care limiteaza presiunea pe tur 16121184977

De ce merge pompa mult timp nu pot sa-mi dau seama

Nu ar fi o problema asa mare dar de cand suna pompa mult timp , porneste mai greu cateodata, si se limiteaza la 4000 rpm

Link to comment
Share on other sites

La mine azi nu a mai pornit deloc.

Am dus-o pe platforma la cineva care se pricepe in diesel-uri, sa vedem ce zice.

Eu tind sa cred ca e valva...deja ma cam satur.

Am avut un 116i si la 80km a sarit de la punct...distributie cu lant.

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca suntem noi mai ghinionisti :(

Dar trebuie sa recunoastem ca E39 are deja o varsta si deja incep sa cada toate una dupa alta avand in vedere ca e destul de complicat si are multa elctronica.

Mai am si eu singura solutie sa-i fac plinul si sa aerisesc instalatia dupa ce o ansamblez la loc. Si de ciuda nu ma duc la mecanici pentru ca aceeasi lucrare ca si la alta masina o fac la pret dublu doar pentru ca e BMW ca sa nu mai vorbim ca multi isi dau cu parerea aiurea

Edited by Stardust
Link to comment
Share on other sites

Salut, la mine merge pompa cam 25-30 de secunde dupa care se opreste.

Dealtfel, si la mine aceeasi problema a fost a trebuit sa schimb pompa cum am luat masina, acum imi pare rau ca am luat o pompa la 320 lei, mai bine luam ceva de calitate.Aceleasi figuri le face si acum, desi am dus-o la un''meserias''. Acum cateva zile am pus un tester pe ea la Brasov, si zicea ca pompa cand functioneaza cand nu, si probabil din aceasta cauza nu pot accelera de multe ori.( vreau sa depasesc si mai mult de 80 nu ii pot da, parca ii taie ceva elanul...).Cred ca pana la urma ii cumpar un pierburg si sper sa se rezolve problema.

Link to comment
Share on other sites

eu pierburg am pus, a fost 700ron.cea veche cand a fost pe duca in ultimii 3 ani de viata era zgomotoasa rau,in ultimii 500km nu se mai accelera mai mult de 3500rpm.dar reuseam sa ajung la 130-140km/h mai greu dar ajungea.

asta noua abea se aude cand functioneaza.inainte sa pornesc motorul daca is atent o aud ,nu merge mult 20-30 sec.dupa ce pornesc motorul nu se mai aude deloc

Link to comment
Share on other sites

Pe masina mea a fost pusa pompa Pierburg anul trecut ,era silentioasa si se oprea foarte repede dupa ce puneam contactul,asta pana inainte sa se strice cand facea ca si Webasto

Acum am pus Vemo ca m-am saturat sa tot dau 800 Lei pe Pierburg, numai ca asta suna saraca parca se chinuie(ca o pompita electrica de umflat rotile),se aude si in masina. Presiune face, masina trage doar ca ma astept sa cedeze...Al naibi de repede se uzeaza pompele astea.Pompa asta trebuie sa asigure o presiune constanta doar ca nu stiu cum e normal sa functioneze: fara oprire sau cu impulsuri, logic ar fi sa se opreasca cand ajunge la o anumita presiune

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor!

Mi se ofera un bmw 525d e39 fabricatie 04/2002 berlina, steptronic, 219.000 km la bord. Este primul proprietar din România, din 2005 pânã În prezent.

Masina este la mine de 2 zile in probe si am constatat urmatoarele lucruri care mĂŁ fac sĂŁ ezit ĂŽncĂŁ ĂŽn a o achiziĂžiona (le-am pus ĂŽn ordinea importanĂžei pe care le-am dat-o eu, dar e posibil sĂŁ greÂşesc):

 

1. Litrometru cu probleme În jurul valorii 15 (adicã lui nu i-a pornit o datã, dar, ºtiind asta, a avut un bidon de motorinã in portbagaj, a turnat-o În rezervor ºi apoi a pornit). El spune cã e o problemã de plutitor: În poziÞia aceea, din când În când se blocheazã sau ceva ºi dã semnal calculatorului cã nu mai are benzinã ºi opreºte motorul din mers - sau nu porneºte, dupã caz.

2. La viraje mai accentuate, la manevrarea volanului, undeva pe la direcĂžie (parcĂŁ sub picioare), apare un zgomot de frecare sacadat, ca un cilindru (ax) care iese printr-o garniturĂŁ uscatĂŁ - ĂŽn ambele direcĂžii. MenĂžionez cĂŁ maÂşina a Ăžinut-o nefolositĂŁ mai mult de jumĂŁtate de an (are maÂşinĂŁ de serviciu).

3. PorneÂşte la sfert dimineaĂža, dar la rece, la ralanti, se aude o bĂŁtaie slabĂŁ, ĂŽnfundatĂŁ, sub maÂşinĂŁ, cam la 0,5 secunde, ca o lovire cu buricul degetului ĂŽn tĂŁblia unei mese de lemn. Nu prea are legĂŁturĂŁ cu turaĂžia. DupĂŁ ce pornesc Âşi fac un drum de câÞiva km Âşi opresc motorul, dupĂŁ repornire nu se mai aude chestia aia. Ăn rest merge foarte bine, trage, nu are alte zgomote suspecte, nu scoate fum, cutia se comportĂŁ foarte bine ĂŽn mers.

4. La ralanti, pe loc, la trecerea manetei din P ĂŽn R apoi ĂŽn D Âşi ĂŽnapoi, maÂşina se zguduie uÂşor, se „aÂşazĂŁ” puĂžin imediat ce s-a ajuns ĂŽn poziĂžia respectivĂŁ. E normal sĂŁ fie aÂşa? Ea pleacĂŁ bine de pe loc Âşi rĂŁspunde la pedalĂŁ foarte bine ĂŽn mers. Nu a schimbat uleiul ĂŽn cutie pentru cĂŁ cei de la Automobile Bavaria BucureÂşti sau cei de la SC MHS MOTORS SRL BucureÂşti (distribuitor BMW Âşi service), nu Âştiu exact, i-au spus cĂŁ nu e nevoie.

 

Ăn plus, mai prezintĂŁ urmĂŁtoarele aspecte negative:

5. Câteva puncte luminoase din afiºajul electronic central sunt arse. De multe ori nu se prea ÎnÞeleg mesajele care defileazã pe-acolo dupã pornire. M-ar interesa dacã e scump un afiºaj ºi cât ar costa schimbarea lui.

6. Parbrizul este bombardat pe toatã suprafaÞa, de parcã a mers prin deºert cu vânt ºi nisip din faÞã. Ziua nu e foarte deranjant, dar noaptea e mai naºpa. S-ar putea poliºa, ºtie cineva? Ca sã nu mai Întreb de un parbriz nou! Adicã ce preÞ ar avea ºi ce manoperã?

 

MenĂžiuni finale: nu preĂžul este cel care mĂŁ face sĂŁ ezit, ci problemele care ar putea apĂŁrea ulterior, datoritĂŁ simptomelor descrise mai sus sau a vechimii (oarecum... 10 ani nu cred ca e aÂşa mult...).

Ăi rog mult, pe cei care cunosc manifestĂŁrile descrise mai sus sau bĂŁnuiesc de unde ar putea proveni problemele, sĂŁ mĂŁ ajute sĂŁ iau o decizie corectĂŁ!

MulĂžumesc anticipat Âşi, dacĂŁ se poate, aÂştept rĂŁspunsuri urgente!

Scuze, cred cĂŁ am postat greÂşit, ca rĂŁspuns...

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor!

Mi se ofera un bmw 525d e39 fabricatie 04/2002 berlina, steptronic, 219.000 km la bord. Este primul proprietar din România, din 2005 pânã În prezent.

Masina este la mine de 2 zile in probe si am constatat urmatoarele lucruri care mĂŁ fac sĂŁ ezit ĂŽncĂŁ ĂŽn a o achiziĂžiona (le-am pus ĂŽn ordinea importanĂžei pe care le-am dat-o eu, dar e posibil sĂŁ greÂşesc):

 

1. Litrometru cu probleme În jurul valorii 15 (adicã lui nu i-a pornit o datã, dar, ºtiind asta, a avut un bidon de motorinã in portbagaj, a turnat-o În rezervor ºi apoi a pornit). El spune cã e o problemã de plutitor: În poziÞia aceea, din când În când se blocheazã sau ceva ºi dã semnal calculatorului cã nu mai are benzinã ºi opreºte motorul din mers - sau nu porneºte, dupã caz.

2. La viraje mai accentuate, la manevrarea volanului, undeva pe la direcĂžie (parcĂŁ sub picioare), apare un zgomot de frecare sacadat, ca un cilindru (ax) care iese printr-o garniturĂŁ uscatĂŁ - ĂŽn ambele direcĂžii. MenĂžionez cĂŁ maÂşina a Ăžinut-o nefolositĂŁ mai mult de jumĂŁtate de an (are maÂşinĂŁ de serviciu).

3. PorneÂşte la sfert dimineaĂža, dar la rece, la ralanti, se aude o bĂŁtaie slabĂŁ, ĂŽnfundatĂŁ, sub maÂşinĂŁ, cam la 0,5 secunde, ca o lovire cu buricul degetului ĂŽn tĂŁblia unei mese de lemn. Nu prea are legĂŁturĂŁ cu turaĂžia. DupĂŁ ce pornesc Âşi fac un drum de câÞiva km Âşi opresc motorul, dupĂŁ repornire nu se mai aude chestia aia. Ăn rest merge foarte bine, trage, nu are alte zgomote suspecte, nu scoate fum, cutia se comportĂŁ foarte bine ĂŽn mers.

4. La ralanti, pe loc, la trecerea manetei din P ĂŽn R apoi ĂŽn D Âşi ĂŽnapoi, maÂşina se zguduie uÂşor, se „aÂşazĂŁ” puĂžin imediat ce s-a ajuns ĂŽn poziĂžia respectivĂŁ. E normal sĂŁ fie aÂşa? Ea pleacĂŁ bine de pe loc Âşi rĂŁspunde la pedalĂŁ foarte bine ĂŽn mers. Nu a schimbat uleiul ĂŽn cutie pentru cĂŁ cei de la Automobile Bavaria BucureÂşti sau cei de la SC MHS MOTORS SRL BucureÂşti (distribuitor BMW Âşi service), nu Âştiu exact, i-au spus cĂŁ nu e nevoie.

 

Ăn plus, mai prezintĂŁ urmĂŁtoarele aspecte negative:

5. Câteva puncte luminoase din afiºajul electronic central sunt arse. De multe ori nu se prea ÎnÞeleg mesajele care defileazã pe-acolo dupã pornire. M-ar interesa dacã e scump un afiºaj ºi cât ar costa schimbarea lui.

6. Parbrizul este bombardat pe toatã suprafaÞa, de parcã a mers prin deºert cu vânt ºi nisip din faÞã. Ziua nu e foarte deranjant, dar noaptea e mai naºpa. S-ar putea poliºa, ºtie cineva? Ca sã nu mai Întreb de un parbriz nou! Adicã ce preÞ ar avea ºi ce manoperã?

 

MenĂžiuni finale: nu preĂžul este cel care mĂŁ face sĂŁ ezit, ci problemele care ar putea apĂŁrea ulterior, datoritĂŁ simptomelor descrise mai sus sau a vechimii (oarecum... 10 ani nu cred ca e aÂşa mult...).

Ăi rog mult, pe cei care cunosc manifestĂŁrile descrise mai sus sau bĂŁnuiesc de unde ar putea proveni problemele, sĂŁ mĂŁ ajute sĂŁ iau o decizie corectĂŁ!

MulĂžumesc anticipat Âşi, dacĂŁ se poate, aÂştept rĂŁspunsuri urgente!

Scuze, cred cĂŁ am postat greÂşit, ca rĂŁspuns...

 

 

1.litrometrul e normal sa fluctueze putin cand ai in jur de 15l in rezervor...asa face la toate,dar nu e normal sa se opreasca in mers.daca se opreste cand mai ai in jur de 15l atunci verifica pompa din rezervor.la mine asta a fost.

2.aveam zgomot cam cum ai descris tu,cand luam viraje in viteza din cauza ca imi lipsea putin ulei la servodirectie.cam 100ml am completat si nu a mai facut.

5.pixelii morti din afisajul bordului se pot rezolva cam cu 250ron

6.parbriz nou e in jur de 700ron.nu stiu daca se poate polisa...si eu am aceeasi problema.

Link to comment
Share on other sites

1.litrometrul e normal sa fluctueze putin cand ai in jur de 15l in rezervor...asa face la toate,dar nu e normal sa se opreasca in mers.daca se opreste cand mai ai in jur de 15l atunci verifica pompa din rezervor.la mine asta a fost.

2.aveam zgomot cam cum ai descris tu,cand luam viraje in viteza din cauza ca imi lipsea putin ulei la servodirectie.cam 100ml am completat si nu a mai facut.

5.pixelii morti din afisajul bordului se pot rezolva cam cu 250ron

6.parbriz nou e in jur de 700ron.nu stiu daca se poate polisa...si eu am aceeasi problema.

 

MulĂžumesc pentru rĂŁspuns!

1. Am reĂžinut pompa de benzinĂŁ din rezervor care ar putea fi o cauzĂŁ, probabil un preĂž ĂŽn jur de 300 euro cu tot cu manoperĂŁ? GreÂşesc? (Apropos de pompe, sub scaunul Âşoferului la mine nu e nimic, pompa de care s-a mai vorbit aici poate fi ĂŽn altĂŁ parte?)

2. OK

5. Aici cred cĂŁ e manoperĂŁ la greu!

6. Cred ca trebuie schimbat...

Link to comment
Share on other sites

1.pompa din rezervor pe mine m-a costat 160e la reprezentanta in it.

daca e 525d are sigur pompa de motorina sub zona scaunului soferului.practic este sub podea acoperita de un scut din plastic.

5.e usor de demontat,poti sa il dai jos si singur.apoi il trimiti la cineva care a mai facut treaba asta,de ex aici citeste post 148

Edited by lica
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am ansamblat-o si eu se tureaza, dar nu se opreste pompa electrica.

Chiar nu stie nimeni cine comanda pompa asta?Poate sa mearga mult si din cauza releului?

 

pompa de sib scaun merge pina se goleste rezervorul daca pui numa contactul nu se opreste decit dupa ce iei contactul

 

valabil sigur la bmw 525d din an 2000

 

am golit astfel rezervorul dupa ce au bagat 30l de benzina peste vreo 5 de motorina

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca suntem noi mai ghinionisti :(

Dar trebuie sa recunoastem ca E39 are deja o varsta si deja incep sa cada toate una dupa alta avand in vedere ca e destul de complicat si are multa elctronica.

Mai am si eu singura solutie sa-i fac plinul si sa aerisesc instalatia dupa ce o ansamblez la loc. Si de ciuda nu ma duc la mecanici pentru ca aceeasi lucrare ca si la alta masina o fac la pret dublu doar pentru ca e BMW ca sa nu mai vorbim ca multi isi dau cu parerea aiurea

 

nu dau audi pe bmw nici o data, citi km are masina ta? eu am cu ea 380000 si abia am schimbat doua injectoare, am facut o singura data turbo si aia pentru ca s-a infundat catalizatorul si a ars paleti de pe evacuare din cauza ca era prea lenta evacuare iar gazul fierbinte statea prea mult timp intre turbo si catalizator, pompa de sub scaun este cea cu sigla de bmw pe ea inca, la cea din rezervor am umblat o singura data, in rest la fiecare schimb de ulei bac un tratament x1r iar de fiecare data cind plec din oras la un drum mai lung de 100 150km bag aditiv de motorina x1r la plinul rezervorului

Link to comment
Share on other sites

Azi,cu greu, am reusit sa o pornesc.pompa de sub scaun se aude,dar tot nu pot sa o turez mai mult de 3500.De exemplu, daca pompa din rezervor nu functioneaza,ar putea porni doar cu pompa de sub scaun?poate sa traga motorina chiar si fara ajutorul celei din rezervor?Si inca o intrebare:se vede pe tester care pompa face figuri?

 

nu vreau sa te superi pe mine dar bmw-ul nu este vechea dacie sa spunem, oare nu merge da aia sau de ailalta, nu, la bmw daca nu faci o diagnoza exacta mai bine nu te apuci sa umbli ca o fi ai ca o fi ailalta

 

pompa de sub scaun poate sa bizie cit vrei, ai masurat presiunea? ce presiune are? la pompele electrice daca cunosti zgomotul poti spune cu aproximatie daca mai merge sau este pe duca

 

nu uita nu ai dacie ci bmw

 

diagnoza exacta si rezolvi problema cu costuri mai mici decit daca schimbi una si alta dupa cum auzi de la unu sau altul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.