Jump to content

e39 525D vs 530D


jsmith235

Recommended Posts

salutare!!! detin un E46 318D 116cp 2002 facelifted, vreau sa trec pe e39 525D sau 530D, sa fie hidramata in ambele cazuri, intrebarea mea este care este mai buna!

precizez ca nu sunt vreun vitezoman, nu imi cumpar aceasta masina ca sa o alerg, as vrea sa stiu care este consumul pt 525D si 530D oras, mediu, extern, care este diferenta intre consumabile, care este diferenta intre cutiile automate(care este mai rezistenta) care din aceste motoare este mai fiabil, in concluzie doresc sa stiu care se merita sa mi-o cumpar

 

imi cer scuze daca mai este un topic asemanator!!!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand e diferenta de impozit. La 525 costa aprox 900 RON/an, iar la 530 e 2.200 RON/an.

In al 2-lea rand, diferenta de putere. 530 e mai rapid decat 525, insa consuma un pic mai mult.

Daca nu esti vitezoman, un 525 e suficient, mai ales datorita diferentei mari de impozit. Daca banii nu sunt o problema, ia 530.

Insa orice ai lua, ia o masina in stare buna si verific-o bine inainte de achizitie, in special cutia, daca vrei automata.

Edited by ktL745
Link to comment
Share on other sites

cele mai fiabile motoare diesel de pe seria 5 sunt cele de 2.5d si 3.0d, asa ca pot spune ca amandoua sunt la fel de durabile..in cazul in care nu esti un maniac al vitezei, eu te sfatuiesc sa mergi pe 2.5d, ai sa fii destul de multumit + ca, costurile privind intretinerea masinii sunt mai mici. In orice caz,cum a spus si ktl745 orice ai lua, verifica la sange masina pe care ai sa te hotarasti sa o cumperi. Succes!
Link to comment
Share on other sites

In primul rand e diferenta de impozit. La 525 costa aprox 900 RON/an, iar la 530 e 2.200 RON/an.

In al 2-lea rand, diferenta de putere. 530 e mai rapid decat 525, insa consuma un pic mai mult.

Daca nu esti vitezoman, un 525 e suficient, mai ales datorita diferentei mari de impozit. Daca banii nu sunt o problema, ia 530.

Insa orice ai lua, ia o masina in stare buna si verific-o bine inainte de achizitie, in special cutia, daca vrei automata.

 

diferenta de impozite o stiu, nu ar fi o problema dar ma intereseaza in special care dintre aceste motoare au cutiile mai rezistente(stiu problema cutiilor automate ca cam pica) iar in al doilea rand consumul, la e46 meu am consumul 7 , 5 exterior, 6 cand ma plimb eu seara prin oras, 8 oras ziua(merg cat am nevoie), 7 pe bord, ma rog eu ma plimb foarte mult seara, cred ma o sa ii scot un 8-9 consum la 525(banuiesc) oricum multumesc de raspuns!

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu si din ce mi-au mai spus prieteni de ai mei(mecanici) cutiile automate de la bmw sunt printre cele mai rezistente cutii automate. Vezi totusi si cat esti dispus sa cheltui intr-un an cu intretinerea masinii si vei alege, ori 525d ori 530d. Oricum indiferent daca ai sa iei 525d sau 530d, nu vei scoate acelasi consum ca la E46.
Link to comment
Share on other sites

cele mai fiabile motoare diesel de pe seria 5 sunt cele de 2.5d si 3.0d, asa ca pot spune ca amandoua sunt la fel de durabile..in cazul in care nu esti un maniac al vitezei, eu te sfatuiesc sa mergi pe 2.5d, ai sa fii destul de multumit + ca, costurile privind intretinerea masinii sunt mai mici. In orice caz,cum a spus si ktl745 orice ai lua, verifica la sange masina pe care ai sa te hotarasti sa o cumperi. Succes!

 

dap, cunosc diferenta intre motoru 2.0D si 2.5D sau 3.0D , motorul meu de pe e46 este 318D si este ingrozitor de zgomotos, masina nu are nimic, dar asa este asta de 2.0, deja 2.5 este mult mai silentios+fiabil deaia vreau sa trec pe un minim 2.5D, motoru asta de 2.0D zici ca este tractor nu il mai suport, am avut ocazia de a conduce un 530D e39 automat pur si simplu nu ai ce compara intre 2.0D si 3.0D sunt mult mai fiabile, plus ca nu se compara la confort seria3 cu seria5, multumesc de raspuns si eu tot pt 525d as zice, insa mai astept si alte pareri.

Link to comment
Share on other sites

cutiile sunt identice intre 2.5D 3.0d,

Daca pe 2.5 isi fac treaba cu brio, la 3.0D e alta poveste..

 

 

din pacate nu prea tin pe modelul 3.0D... orice precautii iei, la un moment dat o sa crape, pentru ca 3.0D, scoate cuplu mai mare decat duce cutia. Au facut ei un artificiu din soft, unde e introdusa o limitare in treptele 1-2 si un clutch delay, dar in opinia mea posesorii de e39, X3 3.0d din 2000-2003 ar trebui sa se obisnuiasca cu gandul ca e doar o chestiune de timp pana crapa, indiferent de precautii.. daca o mia fi fost si resoftata nu le dau nici 50k km. pana crapa.

Numarul de cutii picate la modelul ala si in anii aia e pur si simplu astronomic...

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cutiile sunt identice intre 2.5D 3.0d,

Daca pe 2.5 isi fac treaba cu brio, la 3.0D e alta poveste..

 

 

din pacate nu prea tin pe modelul 3.0D... orice precautii iei, la un moment dat o sa crape, pentru ca 3.0D, scoate cuplu mai mare decat duce cutia. Au facut ei un artificiu din soft, unde e introdusa o limitare in treptele 1-2 si un clutch delay, dar in opinia mea posesorii de e39, X3 3.0d din 2000-2003 ar trebui sa se obisnuiasca cu gandul ca e doar o chestiune de timp pana crapa, indiferent de precautii.. daca o mia fi fost si resoftata nu le dau nici 50k km. pana crapa.

Numarul de cutii picate la modelul ala si in anii aia e pur si simplu astronomic...

 

un prieten de al meu are 530D e39, el are deja 100 de mii de km facuti de el si 0 probleme la cutie(are si soft pe ea pt putere), acelasi lucru care l-ai zis tu acuma despre 2.5 el il zice despre 3.0D lui, el tot imi spune sa i-au 3.0 pentru ca motorul are cuplul egal cu cutia(sper ca m-am exprimat bine).

 

nu ma pricep mai deloc la masini, doar din ce mai aud si eu, sper sa ai dreptate despre cutia de 2.5 ca este mai rezistenta ca 525 as dorii sa imi cumpar pt ca cu 3.0 cred ca este prea puternica nu am ce sa fac cu ea, nu prea sunt pasionat de viteza, ma fascineaza aceste masini bmw, in oricare alta nu ma simt ca in bmw + ca sunt niste masini foarte fiabile. mutumesc de raspuns.

Link to comment
Share on other sites

100k km nu inseamna mare lucru Poate il mai tine 10k, poate 50, depinde daca a facut vreun schimb la ea ( se schimba uleiul si kitul de bai/filtru la 80k km), ajuta foarte mult in durabilitatea ei, desi nu e o garantie .. pe unde a fost rulata masina, in ce regim.. etc.

 

Cuplul nu este egal ci depaseste , 3.0d are 410Nm si limita constructiva a cutiei e 400nm. La diesel e inca o problema, cuplul e violent si intra de jos, brusc, nu e progresiv .. ea merge la limita ei constructiva 90% din timp. Chestiile astea pica si cand esti sub limita, dapoi dupa, chiar si doar putin.

Eu m-am documentat destul de mult pe tema asta, si stiu suficent despre modelul asta.

Daca ar fi fost vreun motiv serios de recall la BMW si motiv de class action suit cum e in State, apoi asta ar fi fost modelul perfect pentru asa ceva.

 

Acum depinde si de tine ce poti suporta, pe de alta parte acum sunt relativ ieftine reconditionarile, daca stai sa te gandesti la un 3.0d manuala, o volanta cu masa dubla la modelul asta si un kit de ambreiaj oricum dai pe ele un 1000 de euro, iar alea pica inevitabil, sunt piese de uzura, si o cutie automata reconditionata e cam 1100...

Daca iti asumi asta nu e nici o problema, i-a un 3.0d si bucurate de ea, ideea e sa stii ce te paste si sa ai banii pregatiti de domne fereste..

 

 

In mod normal o cutie automata ingrijita cat de cat ( un schimb de ulei din an in pasti) nu are voie sa pice, ea functioneaza inca cand restul masinii e oale si ulcele, pentru ca nu ai transfer direct, ce frecari exista sunt "umede" la o temperatura controlata, etc etc.. , daca e proiectata cum trebuie, combinata cu un motor care il poate duce practic nu are moarte.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu se duc asa repede cum crezi, uzura normala e infima, stiu cutii automate sarite de 1 mil de km... si mai bine chiar.

discurile de ambreiaj din cutie se duc daca uleiul e varza si cand racirea la ea e varza, din diverse motive.

eu am cutie automata cu o vechime de 18 ani si ma apropii binisor de 250k km, nu are nici pe dracul, dar am mers si cu unele care sarisera de 600k km..

 

daca va intereseaza subiectul cititi aici..

 

 

 

 

http://www.bmwclub.ro/_/tutoriale/cutii-automate-intretinere-r9

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

100k km nu inseamna mare lucru Poate il mai tine 10k, poate 50, depinde daca a facut vreun schimb la ea ( se schimba uleiul si kitul de bai/filtru la 80k km), ajuta foarte mult in durabilitatea ei, desi nu e o garantie .. pe unde a fost rulata masina, in ce regim.. etc.

 

Cuplul nu este egal ci depaseste , 3.0d are 410Nm si limita constructiva a cutiei e 400nm. La diesel e inca o problema, cuplul e violent si intra de jos, brusc, nu e progresiv .. ea merge la limita ei constructiva 90% din timp. Chestiile astea pica si cand esti sub limita, dapoi dupa, chiar si doar putin.

Eu m-am documentat destul de mult pe tema asta, si stiu suficent despre modelul asta.

Daca ar fi fost vreun motiv serios de recall la BMW si motiv de class action suit cum e in State, apoi asta ar fi fost modelul perfect pentru asa ceva.

 

Acum depinde si de tine ce poti suporta, pe de alta parte acum sunt relativ ieftine reconditionarile, daca stai sa te gandesti la un 3.0d manuala, o volanta cu masa dubla la modelul asta si un kit de ambreiaj oricum dai pe ele un 1000 de euro, iar alea pica inevitabil, sunt piese de uzura, si o cutie automata reconditionata e cam 1100...

Daca iti asumi asta nu e nici o problema, i-a un 3.0d si bucurate de ea, ideea e sa stii ce te paste si sa ai banii pregatiti de domne fereste..

 

 

In mod normal o cutie automata ingrijita cat de cat ( un schimb de ulei din an in pasti) nu are voie sa pice, ea functioneaza inca cand restul masinii e oale si ulcele, pentru ca nu ai transfer direct, ce frecari exista sunt "umede" la o temperatura controlata, etc etc.. , daca e proiectata cum trebuie, combinata cu un motor care il poate duce practic nu are moarte.

 

 

dap deci in concluzie sa inteleg ca un 525 ar fi mai potrivita, sunt genu de om care schimb totul la timp, nu trag de ele, cu masinile stiu acest lucru ii dai ce ii trebuie iti merge! nu ii dai ce ii trebuie nu mai merge! ca si cu mecanicu roman, masina MERGE pana si-a bagat mecanicu roman mana in motor, dupa ce a bagat mana prin el nu mai merge! e46u meu l-am cumparat pentru ca inca nu a avut ocazia sa bage mecanicu roman mana in motor, am un fix cu asta.

 

deci! 525D sa inteleg ca are cutia mai rezistenta fata de 530D?

Link to comment
Share on other sites

e aceasi cutie, dar pe 525d rezista mult mai bine, chiar si abuzate la maxim, cu uleiul neschimbat niciodata si alte inginerii care se mai practica pe la noi.. .. 525d scoate 350 NM, si de aici si vine si fiabilitatea cutiei.. e binisor in tolerantele constructive ale cutiei..

L.E... catalin, proprietarul a pus botul la aburelile BMW cu ulei "lifetime" .. de aici si problema aparuta. Daca facea un schimb de ulei la un 80-120k km nu avea nici -pe dracul.

 

 

ti-am spus citeste articolul ala si te lamuresti.. cum e treaba cu ele.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e aceasi cutie, dar pe 525d rezista mult mai bine, chiar si abuzate la maxim, cu uleiul neschimbat niciodata si alte inginerii care se mai practica pe la noi.. .. 525d scoate 350 NM, si de aici si vine si fiabilitatea cutiei.. e binisor in tolerantele constructive ale cutiei..

 

am inteles, multumesc frumos de raspunsuri!!!

Link to comment
Share on other sites

Daca iti iei automata si fi sigur ca iti consuma cu 1,5-2 litri in plus fata de manuala la suta de km.Am avut eu 525d automat si un prieten de al meu avea manuala si nu imi venea sa cred ce putin cunsuma a lui fata de a mea.Oricum vezi ce masina iei, eu cand am luat-o pe a mea a avut 240 de mii km si a picat cutia, desii am schimbat eu uleiul, dar deja era prea tarziu, nu fusasse schimbat niciodata.A picat dupa 20 de mii.
Link to comment
Share on other sites

Daca iti iei automata si fi sigur ca iti consuma cu 1,5-2 litri in plus fata de manuala la suta de km.Am avut eu 525d automat si un prieten de al meu avea manuala si nu imi venea sa cred ce putin cunsuma a lui fata de a mea.Oricum vezi ce masina iei, eu cand am luat-o pe a mea a avut 240 de mii km si a picat cutia, desii am schimbat eu uleiul, dar deja era prea tarziu, nu fusasse schimbat niciodata.A picat dupa 20 de mii.

 

am inteles, mda asta e romanul nostru, trage de ea pana cade de tot! si nu inteleg o chestie... frate iti iei bmw... intretine-l corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.