Jump to content

Seria 3 E30


Nick

Recommended Posts

noroc (cine pana mea?!?) ok apreciez :blink:

 

mai uite tocmai am luat un ursulet... motor 1.8 din 86

 

acuma ..vreau si eu niste jante pe 15 ceva decent nu extravagant ...acum am jantele ei pe 14 urate foc :) ma rog asta nu e foarte urgent..urgenta e urmatoarea :

 

tipul care a avut masina ..a primit de la nustiucine un (1!!) scaun sport misto si l-a pus pe masina ..acuma in locul soferului am scaunul ala ..dragut ..ceva gen cele de pe golf 4 ...si in dreapta am scaunul masinii original dar RUPT TARE si arcuri si tapiterie tot

 

deci vreau sa ma ajutati daca mai stiti oameni sau dezmembrari arabeti etc..si eventual si preturi ( sa nu ma pacalesc ..ca nu am experienta la preturile piese sh ursulet ) ..pt 2 scaune ( am in 2 usi masina ) originale ..si sa arate bine momentan nu vreau sa dau bani pe recaro piele and shit ..acuma ma rog ..depinde de pret..si bancheta spate e cam varza

 

masina deci exterior cam nasoala ..e rosie ..vopsita cu policolor ..fara lac.....si zgariata cam nasol portiera dreapta ..( a zgariat-o careva cu o cheie ..clar ) ...

jante am zis uratzele ...fara spoilere fara nimic

 

interiorul vi l-am spus ....

optiuni : doar alarma si inchidere centralizata

in schimb motorul e facut ....merge f bine consuma cam 8 in oras la mers normal ...la fel articulatii buscaraie noua etc !!! astept niste semne vis-a-vis de scaunele astea..si eventual ...daca are cineva macarale plus motorase pt geamuri electrice ....si orice alte piese daca mai aveti de prin dezmembrari si nu aveti ce face cu ele .....( gen sistemul deinchidere la torpedou ... mie imi lipseste )

merci ...

8036[/snapback]

Sunt adi-vezi ca am multe piese,baietii stiu-am si scaun de dreapta bun,si multe altele

Link to comment
Share on other sites

Am vazut la inceputul acestui thread ca numarati proprietarii de E30: adaugati-ma si pe mine...

 

Sunt prprietarul unui BMW 324 TD din '89 cu o litera M pe el (nu stiu de la ce e, ca M3 nu e, asta e sigur!!).

Am cumparat masina cu un prieten "mashinist", din Cluj (eu nu prea stiam multe despre masini, sa vedeti acum :blink: ) si facea un pic de fum daca o turam mai mult. "Mashinistul" a comentat: "e diesel..." Asa ca l-am cumparat (4500 EUR).

Dupa cateva saptamini, m-am apucat si eu, ca un bun gospodar: schimbat ulei, curea distributie, cap de bara (avea joc), placute frana (erau uzate). Dupa schimbul de ulei, surpriza: cand o turam, scotea un fum albastrui, de nu vedeam nimic si consuma si ulei.

M-am dus la un mecanic adevarat, care mi-a zis ca probabil motorul era umplut cu aditivi, si de acea si motorul si turbosuflanta sunt duse iar fumul albastrui vine de la uleiul scapat de turbosuflanta si ars in motor.

 

De atunci, nimic nu a mers bine: cum un set motor era 1000 EUR, reparatia turbosuflantei inca 600 EUR, am zis ca mai bine imi iau un motor 324 D second hand (500 EUR). Am cumparat motorul, dar tot nu e ce am vrut eu...

Acum nu imi merge:

- aerul conditionat

- servodirectia

- turometrul si indicatorul de consum

- farurile de mansalier

- motorul cateodata (si nu am gasit o cauza) se incalzeste f. aproape de marcajul rosu

- consuma ulei en-gros (1l de Castrol GTX3 Magnatec la 4-500 km) si nu porneste in frigul asta

Dupa toate astea, cea mai mica problema a mea a ramas ca e lenes motorul asta de numai... (comparat cu un VV Jetta '88 1.8 cu 16V si 130 CP, 1000Kg, masina mea anterioara).

 

Suparat fiind si fara bani, vreau sa-l vind, dar nu sunt un bun vanzator (=nu pot minti cumparatorul), asa ca masina e ca un ghimpe in coasta.

Imi mai expira si VT-ul in noiembrie si motorul curent nu este inscris in talon (desi am chitanta pe el, nu am avut bani sa repar masina cat sa trec VT-ul la RAR).

 

Voi ce ati face in locul meu?

 

P.S un site interesant: BMW E30 Net , in caz ca nu gasiti ajutor aici...

Edited by Marci324TD
Link to comment
Share on other sites

Voi ce ati face in locul meu?
Din ce spui, este foarte probabil ca nici motorul actual nu e prea sanatos.

Ce as face, in locul tau:

1. L-as taia de pe lista de prieteni pe care care ti-a vandut masina.

 

2. Avand in vedere ca ai dat deja o groaza de bani pe masina + motor 2nd hand (5000 EUR!), si ca este putin probabil sa poti recupera, prin vanzare, mai mult de o treime din aceasta suma, atat timp cat nu vrei sa fraieresti pe cineva, cred ca ai urmatoarele variante:

a. varianta radicala: instaleaza un motor pe benzina, fie un M20 de pe un Serie 3 E30, de 2.5 l sau 2.3l, fie (ideal) un M50 de 2.5l pe un Serie 3 E36. Va fi o giga conversie, va costa ceva, si probabil ca te vor chinui ceva cei de la RAR cu omologarea. Dar cred ca e singura varianta care sa dea valoare banilor deja investiti. Evident, iti va trebui motor + cutie + diferential + electronica + alte maruntisuri (+ poate cardan).

b. varianta cuminte: instaleaza un motor turbo diesel in stare tehnica buna. M21 (ca cel pe care l-ai avut initial) se pare ca are probleme de fiabilitate. Poate un M51 ar fi cea mai buna alternativa - cu conditia sa fie posibil transplantul.

 

Altfel, cred orice incercare de a face din 324d o masina care sa te multumeasca este sortita esecului. 86CP dintr-un Diesel clasic, realizat in tehnologia anilor '80 - e mult prea putin pentru vremurile astea.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Din ce spui, este foarte probabil ca nici motorul actual nu e prea sanatos.

Ce as face, in locul tau:

1. L-as taia de pe lista de prieteni pe care care ti-a vandut masina.

 

2. Avand in vedere ca ai dat deja o groaza de bani pe masina + motor 2nd hand (5000 EUR!), si ca este putin probabil sa poti recupera, prin vanzare, mai mult de o treime din aceasta suma, atat timp cat nu vrei sa fraieresti pe cineva, cred ca ai urmatoarele variante:

a. varianta radicala: instaleaza un motor pe benzina, fie un M20 de pe un Serie 3 E30, de 2.5 l sau 2.3l, fie (ideal) un M50 de 2.5l pe un Serie 3 E36. Va fi o giga conversie, va costa ceva,  si probabil ca te vor chinui ceva cei de la RAR cu omologarea. Dar cred ca e singura varianta care sa dea valoare banilor deja investiti. Evident, iti va trebui motor + cutie + diferential + electronica + alte maruntisuri (+ poate cardan).

b. varianta cuminte: instaleaza un motor turbo diesel in stare tehnica buna. M21 (ca cel pe care l-ai avut initial) se pare ca are probleme de fiabilitate. Poate un M51 ar fi cea mai buna alternativa - cu conditia sa fie posibil transplantul.

:blink:

Altfel, cred orice incercare de a face din 324d o masina care sa te multumeasca este sortita esecului. 86CP dintr-un Diesel clasic, realizat in tehnologia anilor '80 - e mult prea putin pentru vremurile astea.

11885[/snapback]

 

poate omu vrea un consum mai mic, asa ca poate sa-si monteze un 1,6 sau 1,8 M40, si ar iesi cu un consum decent....dar orice motor are sau ar vrea sa-l monteze, parerea mea ca trebuie refacut....si de unde pana und un set motor de m21 1000euro....e mullt prea mare pretul...hai 500 da, dar nu 1000....cel mai bine eu zic, sa-ti repari motorul initial, iti cumperi o turbina sh(600 reparatia, pai 1000 e noua ) si te duci la un mecanic bun sa-ti aduca masina la un nivel la care sa poti trece I.T.P.-ul....si crede-ma daca iti faci motorul de la a la z, nu vei mai avea probleme multa vreme, desi motoarele astea diesel vechi de la BMW au fost pacatoase rau....sper sa iasa bine, parerea mea e sa nu o vinzi..... :)

Link to comment
Share on other sites

Bine ca acum aflu ca dieselurile astea sunt pacatoase :blink:

 

Cred ca cel mai usor ar fi sa-mi repar motorul original: ma costa ceva, dar nu risc din nou cu un motor second hand (plus cutie, diferential si ce o mai fi) si nu trebuie sa ma umilesc nici la RAR.

 

Dar daca ar da cineva 4000 EUR pe ea, inca tot as vinde-o...

 

Interesant e ca inainte in motor aveam Castrol GTX 3 normal si nu am observat sa consume din ea. Doar din Magnatec papa... Cum e posibil?

Link to comment
Share on other sites

Bine ca acum aflu ca dieselurile astea sunt pacatoase :blink:

 

Cred ca cel mai usor ar fi sa-mi repar motorul original: ma costa ceva, dar nu risc din nou cu un motor second hand (plus cutie, diferential si ce o mai fi) si nu trebuie sa ma umilesc nici la RAR.

 

Dar daca ar da cineva 4000 EUR pe ea, inca tot as vinde-o...

 

Interesant e ca inainte in motor aveam Castrol GTX 3 normal si nu am observat sa consume din ea. Doar din Magnatec papa... Cum e posibil?

11934[/snapback]

 

depinde ce fel de ulei a fost....sintetic, mineral etc...daca a avut 15w40 si tu ai pus 5w40 e normal sa pape, ca e mai subtire....

Link to comment
Share on other sites

M-as multumi eu si cu in seria 3 care e in stare perfecta...

 

Ieri am incercat sa-mi resetez indicatorul de oil service, pe 324 TD-ul meu din '89. NU AM REUSIT!

 

Ce am facut:

- am luat o sarma de vreo 10-15 cm

- am curatat ambele parti

- am bagat in pinul 7 un capat, in pinul 19 celalat

- am pus contactul si am tinut vreo 10 secunde.

 

Dupa acea am tinut si 20, tot nimic. Ce ar putea fi?

post-197-1108365972_thumb.jpg

SIL_Reset.txt

Link to comment
Share on other sites

ar putea fi nevoie sa schimbi acumulatorii din bord, cei care memoreaza service interval-ul

12498[/snapback]

 

Un acumulator sa memoreze? Nu am auzit asa ceva pana acum.

Insa, avind in vedere ca nu imi merge turometrul, s-ar putea sa aiba legatura cu acumulatorii aia... Pe unde sunt exact? Poate ma apuc sa-i schimb.

Link to comment
Share on other sites

doi, mai precis. sint pe un cablaj ingust si lung, aflat sub "ceasuri", sub sirul de leduri rosii/verzi care iti indica intervalul de inspectie.

 

in functie de model, au fost mai multe feluri de acumulatori, deci trebuie sa desfaci intii si apoi sa cumperi.

 

cite leduri ai ? 9 sau 7 ?

 

iti caut niste poze cu respectivii.

Link to comment
Share on other sites

asa arata "service interval board" pina in 09/1987:

 

post-21-1108367514_thumb.jpg

 

dupa 09/87 acumulatorii sint mai mici, si din cite stiu sint legati altfel pe placa. de-aia zic ca trebuie sa desfaci si sa analizezi intii. de ex. la modelul mai vechi, acumulatorii dau si 2.4v fiind legati in serie, dar si 1.2v fiind folositi si separat.

 

am inteles ca ar mai exista un model (american poate.. ?) care ar avea baterii de litiu tip moneda, ca cele de bios de computer. n-am vazut insa nici o poza cu asa ceva, si tind sa cred ca e un mit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.