Jump to content

e 34 525i '92


dintzauru

Recommended Posts

Am ramas pe culoarea delphine grey

 

 

Dupa ce m-am rugat de cineva 2 saptamani sa ma "primeasca" undeva in Bucuresti ca sa montez cruise controlul cu tot cu fire, de astazi am cruise control pe e34 525i 9/92 care din pacate nu avea cruise control. Am montat singur pana la urma..M-am ajutat de 1993 BMW 525i, 525it, 535i, M5 (E34) Electrical Troubleshooting Manual, pe care l-am gasit aici:

http://www.e38.org/e34/e34_93_etm.pdf

Scema cruise control o gasiti la pagina 6571.0

Am achizitionat second hand calculatorul cruise controlului, maneta si actuatorul , impreuna cu firele si mufele necesare. A trebuit cumparat si switch-ul de ampreiaj impreuna cu tablita de sustinare a lui pentru ca masina mea nu avea.Am scos din masina doar mufa pentru actuator , restul firelor si mufelor urmand a fi instalate in stalpul din stanga fata.

In principiu sint 9 fire de "prins" pe instalatia masinii si acestea au urmatoarele culori:

-maro cu negru care vine din cruise control module (adica calculatorul) din pinul 25 si trebuie cuplat cu un fir deasemenea maro cu negru care il gasiti in partea din stanga fata sub bord.Trebuie desfacuta partea de sub volan. Mufa in care gasiti acest fir este mufa X15 , care o vedeti la pagina 7100.0.19 in figura 3.Eu il aveam doar pe partea mufei care vine dinspre power box , adica dinspre compartimentul motor. Si este la pinul 24 in acesta X15.Am facut poza(este mufa alba mare din stanga sus).

- apoi urmeaza doua fire violet cu galben , unul din pinul 26 din cruise control module si unul de la maneta de cruise control din pinul 1. Pe ele le unim si le legam la aceeasi culoare de fir pa care-l gasim la switch-ul de frana. Al meu era unul cu 4 fire, din care unul este cel care ne intereseaza. Am facut poza.

-negru cu alb pleaca din cruise control module si trebuie legat la ceasurile de bord in prima mufa din dreapta cum ne uitam la spatele ceasurilor de bord la pinul 18 (ceasurile de bord se desfac foarte usor -au doua surubele chiar sub plansa de bord). Nu aveti cum sa-l ratati pentru ca are aceeasi culoare: negru cu o dunga alba.Deasemenea am facut o poza.

- doua fire de masa de culoare maro cu portocaliu , unul din pin 17 din cruise control modul si al doilea din pin 8 din actuator. Le-am legat impreuna si am gasit un " nod" de masa in stanga volanului si sub el...

- intre modul(pin 18) si actuator(pin 2) avem doua fire albastru cu maro pe care le unim si le prindem la instalatia masinii . In zona pedalei de ambreiaj am gasit o mufa banuiesc pentru switch-ul de ambreiaj (curios ca il aveam ca masina mea nici nu a fost automata si nici nu a avut preinstal de cruise control norocul meu) care avea 2 fire , albastru cu maro de care m-am legat, si unul albastru cu rosu care avea culoarea la fel cu urmatorul fir , de care m-am si conectat.

-albastru cu rosu pe care l-am descris mai sus

Restul firelor le cuplati intre ele ca in schema de la pagina 6571.0 din acelasi manual.

Pentru cei care nu au inteles si ii intereseaza cum am facut ma pot contacta pe PM sau aici.

post-13396-0-64688200-1335903626_thumb.jpg

post-13396-0-81280900-1335903647_thumb.jpg

post-13396-0-70226600-1335903684_thumb.jpg

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

Off trebuie sa fie peste tot un gigi contra ca altfel nu se poate :rolleyes:

 

 

Comentariul tau este degeaba (ca sa nu ma exprim urat); "gigi contra" pt ca tie iti este lene sa te uiti o pagina in urma ca sa intelegi ce este cu esapamentul? si care e contrazicerea?!?

 

 

PS: scz pt offtopic, dar nu m-am putut abtine, se poate sterge de catre un moderator dupa ce vede si colegul ofensat.

Link to comment
Share on other sites

Comentariul tau este degeaba (ca sa nu ma exprim urat); "gigi contra" pt ca tie iti este lene sa te uiti o pagina in urma ca sa intelegi ce este cu esapamentul? si care e contrazicerea?!?

 

 

PS: scz pt offtopic, dar nu m-am putut abtine, se poate sterge de catre un moderator dupa ce vede si colegul ofensat.

 

Chiar am urmarit topicul si am citit toate paginile inainte sa adresez intrebarea,eu doar vroiam mai multe detalii gen unde a facut operatiunea cat l`a costat ce tobe a folosit.Imi cer scuze daca te`am ofensat cu intrebarea mea.

ON:Foarte mult timp investit eu nu stiu daca aveam rabdarea asta.O sa iasa ceva super.Felicitari!

Link to comment
Share on other sites

Chiar am urmarit topicul si am citit toate paginile inainte sa adresez intrebarea,eu doar vroiam mai multe detalii gen unde a facut operatiunea cat l`a costat ce tobe a folosit.Imi cer scuze daca te`am ofensat cu intrebarea mea.

ON:Foarte mult timp investit eu nu stiu daca aveam rabdarea asta.O sa iasa ceva super.Felicitari!

partea din fata este alpine si cea din spate este borla iar restul sint tevi pur si simplu...in curand o sa merg la bulgari si o s-o fac pe toata din inox...e foarte ieftin la un "garaj" din Russe....si atunci va fi putin mai profesional confectionata....adica deocamdata nu este nimic special...nu am facut-o din prima asa ca sa vad cum iese...eu sint multumit de cum a iesit , asa ca ...

Link to comment
Share on other sites

O noua problema pe care v-o cer sa ma ajutati s-o rezolv:

 

atunci cand inchid masina din telecomanda se inchide si apoi se deschide imediat.Daca ii mai dau o data sa se inchida nu zice nimic. O deschid , se aude telecomanda dar nu zice nimic inchiderea . Apoi ii mai dau o data sa se inchide - se inchide. Dupa care daca dau sa se deschida din telecomanda alarma face piupiu dar nu se deschide.

Daca incerc cu cheia , manual , in yala , face asa: dau sa se inchida , se inchide dar se deschide singura imediat , apoi ii dau sa se inchida si se inchide . Daca ii dau apoi sa se deschida , se deschide fara probleme.

Ce am facut pana acum este sa desfac portiera stanga fata de la sofer si sa curat si sa verific toate switch-urile .Functioneaza....le-am curatat oricum cu spray contacte...M-am uitat si pe la alarma si la prima vedere nu vad nimic...

Ce parare aveti?

Link to comment
Share on other sites

Am avut problema asta pe a mea. Dupa muuuuuulte ore pierdute pe langa ea in timp ce tipul care mi-a montat alarma se chinuia s-o faca sa mearga concluzia a fost: modulul de inchidere bulit. Pana la urma mi-a legat-o astfel incat alarma (aftermarket) sa trimita semnalul de inchidere direct la motorase, facand bypass la modulul de inchidere al masinii. Ceea ce inseamna ca nu merge sa inchizi geamurile din telecomanda (daca ai modul de confort).

 

Practic, ori cauti un modul de inchidere la dezmembrari si te rogi sa prinzi unul bun, ori faci cum am zis.

 

Din pacate detalii mai multe nu pot sa-ti dau ca sunt legat in paralel cu electronica.

Link to comment
Share on other sites

Un mesaj pentru toti care au citit tot ceea ce am facut pana acum: am facut aceasta restaurare strict pentru masina mea si din placere.Nu ma ocup cu asa ceva , meseria mea este alta decat restaurator.... Merci!

 

Apropo...duc masina la vopsit in week-end si in sfarsit voi termina....azi o sa incerc si niste module de comfort sa vad ce este si cu inchiderea....sper sa fie alea si sa termin si cu aceasta problema.

 

Dupa ce o vopsesc mai am de pus xenoane si angeleyes (vad ca cele de pe masina sint H1) , un volan de M , si capota portbagajul si plafonul le fac negre carbon...

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

deci...

am schimbat ambele calculatoare de comfort de sub bancheta...face la fel....am schimbat manerul sofer...face la fel....Nu stiu ce sa mai zic....un electrician sau cineva cu alarme , bun , cunoasteti , ca nu stiu , ma depaseste....

Link to comment
Share on other sites

parerea mea e ca nu sunt alinite usile si incuietorile perfect, una din ele e suficient.

Nu are treaba cu modulele .

Ti-am povestit, la mine face de la un colt de centura care era intre cheder si usa fix la fel, deci iti dai seama cat e de sensibil.

Link to comment
Share on other sites

asteptam pozele cu ea gata :thumbsup:

Da. Acum imi dau seama ca nici nu am intrebat macar cand e gata....

 

parerea mea e ca nu sunt alinite usile si incuietorile perfect, una din ele e suficient.

Nu are treaba cu modulele .

Ti-am povestit, la mine face de la un colt de centura care era intre cheder si usa fix la fel, deci iti dai seama cat e de sensibil.

 

 

cu siguranta de undeva este :blink: . Ce ma irita cel mai mult este ca nu stiu ce are....

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi o posibilitate... Senzorii aceia din usa care vad daca usile sunt inchise sau nu. Daca unul (sau mai multi) din ei e stricat si masina crede ca o usa e deschisa, atunci nu poate sa le incuie (decat a doua oara, cand o "fortezi").
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi o posibilitate... Senzorii aceia din usa care vad daca usile sunt inchise sau nu. Daca unul (sau mai multi) din ei e stricat si masina crede ca o usa e deschisa, atunci nu poate sa le incuie (decat a doua oara, cand o "fortezi").

 

eu cred ca daca vede o usa deschisa in primul rand ar ramane lumina aprinsa ...zic eu...

Link to comment
Share on other sites

eu am avut la un e34 o alarma din aia enervanta in bord,care bipuia cand ramanea deschisa o usa

 

stiu ca la un moment dat se uzase un senzor din ala la o usa din spate,iar chestia aia suna la orice denivelare de ma scotea din minti :rolleyes:

 

zic ca un electrician bun iti poate rezolva problema,am impresia ca apare mai ales daca a fost montata alarma cu inchidere ulterior pe masina

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cum pot sa mai sterg din poze ca nu mai pot atasa nici una.... :getlost: am ajuns la limita maxima , si vreau sa mai pun niste poze noi....

 

In dreapta sus, unde scrie numele tau, dai pe My settings si apoi te duci la Manage Attachments .

Ceva de genu :

 

BMWClub > Your control panel > Settings > Manage Attachments

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.