Jump to content

fum albastrui


Recommended Posts

Salut sunt nou posesor al unui BMW 530 D E39 am cumparat masina de la un "prieten" , la o saptamana am constatat ca masina scoate fum . I-am facut verificarea ,am schimbat toate filtrele si toate fluidele dupa care masina a inceput sa scoata si mai mult fum, mecanicul mi-a aratat filtrul de la turbo care avea urme de aditiv in el, am fost la mai multi mecanici pentru o evaluare a problemei mele si majoritatea au spus ca sunt segmentii sau garniturile de la supape. Voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

FUMUL ALB:

-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru

 

FUMUL ALBASTRU:

Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:

Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.

Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.

Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.

Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

 

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.

Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

 

FUMUL GRI (rar):

Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.

La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

 

succes :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut, al meu-525d E39, scoate fum albastrui doar la pornire. dupa cateva minute nu se mai vede. si porneste destul de greu sub -3,4 grade.

la tine daca scoate fum albastru doar la pornire as zice ca sunt simeringuri/ghidaje (sau ce mai e pe acolo) la supape.

 

Uleiul se scurge pe langa supape in cilindrii cand masina sta. La pornire uleiul acumulat arde ...

 

In cazuri grave, cand se strange mult ulei in cilindru, poti sa duci motorul in "hydrolock". Adica pistonul nu mai are loc sa-si faca cursa din cauza lichidului acumulat. In mod normal demarorul nu are forta sa impinga pana crapa ceva in motor (ca atunci cand esti cu motorul in sarcina si reusesti sa tragi apa prin galeria de admisie..). Intr-un final uleiul din camera de ardere o sa fie impins sub piston, pe langa segmenti. cam atat stiu sa-mi dau cu parerea :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
sal! am si eu o problema cu fumul la masina 320 136 p. porneste bine si la rece/cald , la mine nu da fum la pornire ci dupa 4-5 minute de mers la relanti. fumul bate spre grii si nu e foarte dens .cand accelerez la relantii scoate mult de tot . Mentiones ca masina a stat in parcare iarna asta si nici acum nu am scos o doar am pornit o de multe ori si lafel. ceva idei?
Link to comment
Share on other sites

Mie imi scoate fum albastrui intre 1800 si 2200 rot/min si se simt niste trepidatii in masina. Asta numai la mers constant... <_< Ma gandesc sa curat galeria de admisie si senzorul de presiune... <_< BMW 320D E46 NFL 136 CP

 

 

fumul albastrui este de la filtrul epurator.ai de pasla si este imbacsit rau..spune-mi si mie senzorul de presiune este cel de la galeria de admisie ?

Edited by whisperer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.