Jump to content

problema ventilator de racire apa


bmw_e46

Recommended Posts

salut,am un bmw e46,2001,1.8 motor m43,am probleme cu ventilatorul de la radiator,nu porneste decat daca ii scot mufa din senzorul de temperatura de pe furtunul cu termostat,si atunci merge incontinu,senzorul este nou,ce poate sa fie?este posibil sa fie acel modul de comanda care este situat pe carcasa electroventilatorului?si daca da de ce porneste cand ii scot mufa de la senzor?nu stiu ce sa i mai fac,poate cineva a mai avut asa o problema sa ma lumineze si pe mine.ms celor care ajuta
Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit o "poveste" cum ca cineva ar fi topit chiulasa din cauza ca electroventilatorul nu pleca. Se poate asa ceva ? Este o simpla curiozitate.

va multumesc mult,deja am dat comanda de alt electroventilator si maine dimineata mi l aduc,deocamdata il am pus pe direct sa se invarta incontinuu pana maine

ms mult

Link to comment
Share on other sites

Eu am auzit o "poveste" cum ca cineva ar fi topit chiulasa din cauza ca electroventilatorul nu pleca. Se poate asa ceva ? Este o simpla curiozitate.

 

Mai degraba garnitura si apoi deformarea chiulasei. Pana la topirea efectiva mai e mult.... nici nu cred ca mai ajunge motorul sa functioneze pana acolo.

Link to comment
Share on other sites

Preturile variaza intre 9 si 18 milioane.... ultimul fiind pret de reprezentanta (vorbesc de ceva calitativ, gen BOSCH).

eu sunt in anglia si aici am dat 210 lire pe el si nu cred ca e oem:|

din cate vad bmw seria 3 e varza la capitolul sistem de racire al motorului,iar cand pica ceva din instalatie iti mai strica cateva piese

Edited by bmw_e46
Link to comment
Share on other sites

din cate vad bmw seria 3 e varza la capitolul sistem de racire al motorului,iar cand pica ceva din instalatie iti mai strica cateva piese

 

Nu e asta problema- sunt masini destul de pretentioase la racire - la mine imediat dupa picarea ventilatorului a venit si randul pompei de apa- daca ai in zona a 120k km - 160k km iti recomand sa te pregatesti si pentru asta.Deasemenea daca nu ai schimbat pana acum ,pregateste-te si pentru radiator , furtune si vas de expansiune - mai devreme sau mai tarziu o sa pice - am vazut pe forumurile straine ca a intrat deja in mentenanta preventiva shimbarea intregului sistem de racire.

Link to comment
Share on other sites

Nu e asta problema- sunt masini destul de pretentioase la racire - la mine imediat dupa picarea ventilatorului a venit si randul pompei de apa- daca ai in zona a 120k km - 160k km iti recomand sa te pregatesti si pentru asta.Deasemenea daca nu ai schimbat pana acum ,pregateste-te si pentru radiator , furtune si vas de expansiune - mai devreme sau mai tarziu o sa pice - am vazut pe forumurile straine ca a intrat deja in mentenanta preventiva shimbarea intregului sistem de racire.

am schimbat totul,radiator,vas de expansiune,furtune,termostat ,ventilator pana si capacul de la vasul de expansiune,insa imi porneste tarziu ventilatorul si nu imi pot da seama de ce,dupa ce mi se ridica vreo 2 milimetri peste jumate acul la temperatura abia atunci porneste ventilatorul si nu e in regula,are cineva idee de ce|?

Link to comment
Share on other sites

Ce ventilator ai pus ? Verifica si senzorul de temperatura de pe furtunul inferior care intra in radiator.

am schimbat si senzorul,daca dau drumul la caldura in masina la maxim nu se mai ridica apa,ce ar putea fi?ma omorat masina asta,nu mai stiu ce sa i fac

Link to comment
Share on other sites

am schimbat si senzorul,daca dau drumul la caldura in masina la maxim nu se mai ridica apa,ce ar putea fi?ma omorat masina asta,nu mai stiu ce sa i fac

mai am o nelamurire la care nu am gasit raspuns despre aerisire,se spune ca aerisirea se face in felul urmator:1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.

-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

-nota: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

Capacitatea sistemului de racire este:

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).,,,,,acum intrebarea mea:daca pun lichid de racire pana da pe la surubul de aerisire atunci lichidul depaseste nivelul maxim in vas,pe la surub sa dea antigel trebuie sa pui lichid pana sus in vas,deci obligat este cu mult peste nivelul maxim,ce trebuie facut?trebuie lasat asa dupa ce curge lichid pe la surubul de aerisire,trebuie lasat peste nivel?

Link to comment
Share on other sites

a si inca ceva,cred ca v am deranjat dar,am incercat sa merg cu ventilatorul pe direct pana il cumparam pe asta nou si cu ventilatorul pe direct la a doua treapta tot mi se ridica temperatura,pana nu dadeam caldura la maxim in masina nu scadea.stie cineva sa mi ras de ce?
Link to comment
Share on other sites

O problema asemanatoare are si un prieten de al meu, a cumparat un e46, 318i din 2000 de curand motor 1.9 118 CP si electroventilatorul (GMV-ul) sta tot timpul pornit ,a luat legatura cu fostul propietar si acesta i-a spus ca la legat pe direct pt. ca are nustiu ce senzor de temperatura pe sub bara fata si nu costa mult in jur de 180 ron dar trebuie demontata bara pt. a fii schimbat si din aceasta cauza nu la schimbat a preferat sa mearga cu el legat pe direct este mai ieftin si mai simplu .Ce credeti s-a mai lovit cineva de problema este adevarat sau nu? Mentionez ca masina a fost lovita partea fata si reparata aripa dr+stg si capota. Edited by gabyyy26
Link to comment
Share on other sites

O problema asemanatoare are si un prieten de al meu, a cumparat un e46, 318i din 2000 de curand motor 1.9 118 CP si electroventilatorul (GMV-ul) sta tot timpul pornit ,a luat legatura cu fostul propietar si acesta i-a spus ca la legat pe direct pt. ca are nustiu ce senzor de temperatura pe sub bara fata si nu costa mult in jur de 180 ron dar trebuie demontata bara pt. a fii schimbat si din aceasta cauza nu la schimbat a preferat sa mearga cu el legat pe direct este mai ieftin si mai simplu .Ce credeti s-a mai lovit cineva de problema este adevarat sau nu? Mentionez ca masina a fost lovita partea fata si reparata aripa dr+stg si capota.

fratiorul meu bmw e46 nu are senzor de temperatura sub bara,cel de sub bara este cel ce indica temperatura de afara in bord,senzorul care porneste ventilatorul se afla pe furtunul cu termostat la intrarea in radiator in stanga jos cand te uite din fata masinii.eu la mine daca merg cu ventilatorul pe direct tot mi se ridica apa,scade doar daca dau drumul la caldura in masina la maxim.stie cineva ce pote fi?am schimbat tot ,radiator,vas de expansiune,ventilator,termostat,pompa de apa,coturile acelea din plastic,furtune,senzorl de pe furtun,cel ce comanda ventilatorul sa porneasca,am schimbat tot ce tine de sistemul de racire,ce poate fi frate?

Edited by bmw_e46
Link to comment
Share on other sites

Eu unul aceste simptome le vad la o instalatie neairisita suficient care mai are ceva aer sau poate termostat defect ,dar cam improbabil.

poi te rog frumos explica mi si mie cum sa fac cu aserisirea caci am gasit aici pe forum,dar nu ma lamuresc cu o treaba.spune sa pui lichid in vas pana da pe la surubul de aerisire,dar daca pun lichid pana da la surubul de aerisire obligat in vas va fi lichid cu mult peste maxim nu?da mi si mie un ras cum se face exact te rog..si merci ca immi ras la problema:D.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu am facut vre-o aerisire la acest model, dar am vazut la un mecanic cand am fost cu un prieten sa schimbe pompa de apa la un e36 316i compact, in principiu este cam la fel tot vas de expansiune in radiator are.Cu riscul de a atrage comentarii asupra modului de efectuare al aerisirii eu o sa ti-l explic .

In prima faza motorul era rece instalatia goala de lichid,a umplut instalatia pana ce lichidul de racire a ajuns la busonul de umplere in momentul acela sa dus in habitaclu si a comutat pe caldura la maxim ,dupa acea a ponit motorul fara sa il accelereze pana a ajuns la temperatura de lucru adica acul de la ceas statea la jumate intre timp nivelul in vas scazuse pana la jumate adica intre limita maxima si cea minima.Toata operatiunea a fost efecuata cu busonul de la vas desfacut,dupa aceea a montat la loc busonul si am plecat cu masina ,mecanicul a mentionat sa urmarim cand pleaca GMV-ul sa verificam nivelul de lichid si daca este nevoie sa completam .

Acestea fiind spuse nici eu unul nu sunt deacord cu aceasta operatiune pt. ca sistemul de racire este sub presiune,dar a dat rezultate si nu a fost nevoie sa completeze cu lichid acul sta mereu la jumate indiferent de cum este setata temperatura ce sa mai daca nu vedeam nu credeam.

Link to comment
Share on other sites

am sa fac astazi exact la fel sa vad rezultatele.ms pt raspuns,caci tare bine e cand te ajuta cineva:X:X.o sa revin cu rezultatul,bft

am facut si acea aerisire si nimik,acelasi lucru,este posibil sa am instalatia de racire infundata?acum 2 luni eram, in drum spre londra cand mi a crapat vasul de expansiune pe autostrada,si din fericire aveam vasul nou in porbagaj ca urma sa l schimb si aveam si 5 litri de antigel,fiind pe autostrada nu aveam unde sa ma duc sa iau apa si am montat vasul acolo pe loc si am turnat doar antigel in ea sa ajung pana la londra unde am pus si apa.am mers doar cu antigel cred ca 150 de km.este posibil sa se infunde instalatia?si daca da stie cineva ceva produse de pus in instalatie sa o curat?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este infundata chiar daca ai mers cu antigel simplu nu cred ca este vreo problema pune un tester si verifica daca senzorii iti indica temperatura lichidului la motor si la iesirea din radiator , chiar astazi am fost cu prietenul meu la service am povestit cateva posturi mai sus despre problema lui aceea ca mergea ventilatorul mereu si dupa ce am verificat cu testerul am observat ca nu avea presiune pe instalatia de A/C si mufa de la senzorul de pe canistra filtrului-uscator de A/C era scoasa, am conectat mufa si am bagat aer comprimat pe instalatia de A/C pt. a putea vedea senzorul presiune si magie electroventilatorul nu mai mergea mereu, pornea numai la activarea A/C-ului din bord,apropo A/C nu ii functiona inainte.

 

PS:Verifica si tu daca ai si tu presiune pe instalatia de A/C si la prietenul meu nici la el nu sta perfect pe jumatate acul la indicatorul de temp.a apei cu vreo 1-2 mm spre partea rosie dar este problema de afisaj pt. ca acul cand ai oprit masina si ai luat contactul nu cade sub linia alba din partea albastra, ci ramane cu un milimetru peste acea linie ,de aici si duferenta de pozitie a acului.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este infundata chiar daca ai mers cu antigel simplu nu cred ca este vreo problema pune un tester si verifica daca senzorii iti indica temperatura lichidului la motor si la iesirea din radiator , chiar astazi am fost cu prietenul meu la service am povestit cateva posturi mai sus despre problema lui aceea ca mergea ventilatorul mereu si dupa ce am verificat cu testerul am observat ca nu avea presiune pe instalatia de A/C si mufa de la senzorul de pe canistra filtrului-uscator de A/C era scoasa, am conectat mufa si am bagat aer comprimat pe instalatia de A/C pt. a putea vedea senzorul presiune si magie electroventilatorul nu mai mergea mereu, pornea numai la activarea A/C-ului din bord,apropo A/C nu ii functiona inainte.

 

PS:Verifica si tu daca ai si tu presiune pe instalatia de A/C si la prietenul meu nici la el nu sta perfect pe jumatate acul la indicatorul de temp.a apei cu vreo 1-2 mm spre partea rosie dar este problema de afisaj pt. ca acul cand ai oprit masina si ai luat contactul nu cade sub linia alba din partea albastra, ci ramane cu un milimetru peste acea linie ,de aici si duferenta de pozitie a acului.

mie imi merge ac,o sa o pun si pe tester sa vad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.