Jump to content

alternator 520d.


puscasu

Recommended Posts

va salut!stie cineva cat trebuie sa incarce un alternator la 520d e39,2001?la mine merge doar 13,23-25v..asta si cu consumatori la maxim si fara..si am auzit ca trebuie sa incarce cam 13,7v...am baterie caranda de 100ah noua,si totusi dimineata nu invarte tare...poate fi si electromotorul sa fure curent pe undeva??
Link to comment
Share on other sites

NU este adevarat. Nu este obligatoriu ca tensiunea sa fie peste 14V.

 

In plus, depinde de locul unde in instalatie masori si cu ce masori. Un aparat de bucatarie poate da doar o estimare a tensiunii si deloc un rezultat credibil.

 

Daca ai tensiunea atat de "fixa" cu si fara consumatori este OK. Inseamna ca alternatorul&celalalte de incarcare isi fac treaba.

 

La mine la E60 cand era nou tot pe la 13 era . Si nu am probleme de 4 ani cu bateria si nu mi-a facut niciodata probleme.

 

Deci este OK. Nu-i fa nimic...

Link to comment
Share on other sites

Corect Chuck.

 

Bala, faci o confuzie. Mai ales la E60, tensiunea de incarcare NU E aceeasi cu tensiunea din diferite puncte ale instalatiei (becuri, module, etc...).

Si spun asta in deplina cunostinta de cauza. M-am lovit de problema asta si nimeni n-a stiut sa-mi spuna la ce tensiune lucreaza diversele echipamente de pe masina.

Eu monitorizez tot timpul tensiunea de incarcare (am un Beltronics care in standby indica tensiunea de incarcare). Este 15V +/- 0.2V. :)

LMA-ul de exemplu, livreaza becurilor o tensiune stabilizata de 13.4V. Dar asta e altceva si nu e tensiunea de incarcare a acumulatorului.

Link to comment
Share on other sites

@Cosmin - pai asta am spus si eu: la orice masina, nu numai la E60, sunt tensiuni diferite in functie de unde masori.

 

In al doilea rand, tensiunea se masoara cu aparat calibrat nu cu diverse "scule". Ce a gasit colegul de mai sus, si anume ca tensiunea este stabila este mai "graitor" decat valoarea absoluta. O baterie daca nu baga nimeni curent in ea, va ajunge la 12V si oricum, variaza! in functie de consumatori. Asa cum a patit colegul Gelu va fi 12V fara alternator.

 

De aceea, parerea mea este ca acei 13V si ceva masurati de coleg nu sunt chiar cei mai exacti 13V si ca instalatia nu are nimic. Categoric, alternatorul baga energie in instalatie altfel ar fi variat si ar fi fost tensiunea mai joasa.

 

In al treilea rand, din ce scriai undeva esti electronist. Si eu. Un beltronics sau un modul de pe masina care are capacitatea de a masura tensiunea, masoara tensiunea printr-un divizor si are ca referinta in 99.99% din cazuri tensiunea unui regulator de 5V sau de 3.3V. Per total, masurarea are o toleranta cam de 5-10% cu cele mai bune piese.

 

La mine pe bord, pe acelasi principiu, in diagnoza am pe la 12.8V - 13V. Este o masuratoare pentru contabili probabil pentru ca eroarea este aproape de 1v intre cat am efectiv pe baterie si cat am pe bord. Un modul care intr-adevar lucreaza si stie ce face este IBS-ul care nu da eroare si are cicuite dedicate deci calibrate in acest scop.

 

@puscasu - inainte de a face ceva masinii convinge-te cu adevarat ca ai o problema la masina. Cu siguranta, schimbarea unor piese poate duce la tensiune mai mare isna asa cum am mai spus (sunt telerante mari si niciun producator nu impune o tensiune exacta de incarcare) si la final vei avea niste costuri. Daca totul functioneaza corect, si nu ai probleme fiind iarna lasa-o asa. Si nu nu spun pe principiul merge si asa ci spun pentru ca este inca OK.

Link to comment
Share on other sites

Bala ,eu nu mai inteleg nimic..eu stiu ca din alternator trebuie sa iasa MINIM 13,7 ca sa fie bine (gen , in parametri)

 

oricum baieti , cand sunt probleme se aprinde becul rosu de la baterie in bord..asa ca ..stati fara grija pana atunci

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Dap. Cum pe acolo, insa nu este o tensiune fixa.

 

Unii producatori de masini spun ca tensiunea nominala ar fi 14.4V iar altii spun ca este 13.5V. Asta din acte.

 

In plus, sunt multe tolerante (electronica, starea bateriei, temperatura) si o variatie de +/- 0.5V nu este o problema.

 

Daca nu baga alternatorul, ar fi avut variatii si ar fi ajuns tensiunea la 12V, ca la tine.

 

Cum la el este 13.25V dar fixa, banui ca este o eroare de masura iar cum masina nu face probleme, este OK. Nu merita deocamdata sa faca investitii.

 

oricum baieti , cand sunt probleme se aprinde becul rosu de la baterie in bord..asa ca ..stati fara grija pana atunci

 

Exact!

Link to comment
Share on other sites

Bala, eu nu masor cu chinezarii, dar ca idee am masurat-o cu mai multe aparate. Diferenta a fost de maxim 0.1V.

Ceea ce imi indica Beltronics-ul e exact tensiunea din acumulator, fiind priza de sub bord ce nu e stabilizata la 13.4V ci vine direct din circuitul de putere, caderea de tensiune fiind nesemnificativa (mai ales dat fiind "minusculul" consumator - detectorul de radar).

Intr-adevar, incarcarea nu are o valoare fixa ci o plaja de valori. Dar care totusi sa se incadreze in niste limite bine stabilite. Iar 13.2V direct pe acumulator e prea putin. Vinovat e releul de incarcare, care probabil s-a decalibrat in timp si a stabilit un prag mai scazut al tensiunii de incarcare.

Inca o data, repet, tensiunea de incarcare e una, tensiunea livrata diferitelor echipamente e alta. Cel putin la E60, unde cei 15V chiar ar fi prea mult.

 

In ce priveste gradul de incarcare al alternatorului, eu inca n-am reusit sa scad tensiunea de incarcare cu nici un consumator, nici macar la temperaturi negative, cand lucreaza preincalzitorul de antigel (ce consuma ~ 100A). :)

Link to comment
Share on other sites

gen lol !

 

am auzit ca nici becurile-n bord nu s-aprind daca n-ai cheia in contact

NU gen lol, la mine nu se aprindea nimic, la o diagnoza imi zicea ca nu comunica si cand colo mufa nu era intrata bine in alternator, DEAIA am spus ca se va aprinde doar daca e mufa conectata bine.

Sper ca intelegi mai bine acum rostul afirmatiei mele precedente.

Consider-o ca un lucru de verificat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.